Krásná klasika, nebo, z dnešního pohledu spíše retro.
Výška jezdce: 178 cm
První dojmy - Kladné.
Motorku bych doporučil pro - Nejen pro starší motorkáře, ale pro všechny, kdo nepotřebují nikam spěchat, vychutnávají si jízdu, nepotřebují přebytek výkonu pro předjíždění, a chtějí spíše lehčí motocykl.
Doplňky na motorce - Žádné.
Recenze
Finanční situace to dovolila, tak jsem se odhodlal koupit poprvé novou motorku.
Dlouho jsem váhal, jestli "opustit" českou JAWU a ČZ, se kterými mám hodně zkušenností. Ale neodolal jsem.
K vzhledu není co dodávat, prostě nádhera. Krásně zpracované drobnosti a detaily, dle mého názoru není na motorce nic, co by se jí dalo po stránce vzhledu a zpracování vytknout. Krásný motor, nádherné mechanické budíky, chromy,...Motor táhne pěkně od spodu (cca od 2500 ot.), přičemž maximum točivého momentu je při 3000 ot. Od 3500-4000 ot. motor "vadne", a do otáček se mu moc nechce. Pro klidnou jízdu to ale není třeba, pokud motoru neklesnou otáčky pod cca 3000, tak vše zvládne na pětku. Motor není potřeba tedy vytáčet, stačí tam zlehka postupně "nacvakat" pětku, a jedete. Mohl bych chválit dále, zvláště pokud jsem dosud jezdil jen na čezetách a jawách.
Motocykl však nemá jen samé kladné stránky. Vytkl bych mu dvě věci. První je trvrdší přední vidlice, způsobující na větších nerovnostech odskakování kola v zatáčkách. Na našich hrbolatých okreskách dost častý jev. To jsem na jawě nebo čezetě neznal. Druhým nedostatkem je převodovka. U takové značky se tomu divím, že to dosud "nevychytaly". Jde o to, že pokud např. při dojezdu ke křižovatce (nebo potřebě rychle zastavit) nepodřezujete postupně, ale necháte tam např.čtverku na kterou dojíždíte, vymáčknete spojku a zastavíte, tak pak nepodřadíte. Prostě to nejde! Musíte při tlaku na řadící páku povolit spojku až k záběru, a až pak tam nižší kvalt s trochou hluku zacvakne. Musíte to zopakovat dvakrát, a pak tam teprve máte neutrál. Pokud o tom víte a zažijete si to, tak nic hrozného. Celkově je ale řazení hlučnější, hlavně při podřazování. Měl jsem se možnost projet také na nádherné klasice KAWASAKI W800, a tam ani nevíte, že řadíte, prostě nádhera, nesrovnatelné.
Jinak ale samozřejmě klady převažují, jsem naprosto spokojen.
Tak to je nádhera!
Ale veď u každej motorky sa blbo,alebo vobec nedá radiť, keď stojí. To je úplne normálna vec a nie chyba tejto SR.
Snad se nekdy ve Zborovicích potkáme, rád bych si mašinu prohlídnul detailněji, moc pěkná klasika
Nádhera 10b