renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda NSS 250 Jazz (2003)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník PremdaHonda
Vloženo 25.6.2015
Aktualizováno 27.8.2023
Zobrazeno 3 869x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Koupena na podzim 2013.Pohodlný maxiskútr střední třídy, ideální stroj pro klidné cestování, typická Honda - stabilní v přímém směru i v zatáčkách, jízdní pozice je příjemná i pro mých 185 cm.Sportovním jezdcům nedoporučuji, mohli by na ní usnout

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Bc.Vavřinec Číhal - Lucky Cow Moto

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda FES 250 Foresight: Když jsem je viděl vedle sebe, nebylo o čem přemýšlet :-)

První dojmy - Na 250-ku opravdu mohutné rozměry a především dlouhý rozvor malých kol vzbuzuje dojem, že bude neochotně zatáčet a podobně, ale obavy byly zbytečné.Samozřejmě na závody supermotardů to není zrovna ideální stroj, ale když člověk celý svůj motorkářský život jezdí na Jawách 250/350 a MZ + nějaký ten úlet s pitbiky tak musí jízdní vlastnosti baculaté Hondy jen pochválit :-D

Motorku bych doporučil pro - Určitě spíš pro klidnější jezdce.Mladý střelec to zhodnotí tak,že to nejede a je na tom hrozná nuda :-)

Doplňky na motorce - Prodloužení plexiskla homemade,jinak jen nějaké vzhledové drobnosti.

















Recenze

Skútr jsem volil hlavně kvůli omezenému rozpočtu a kvůli lenosti rozšířit si skupinu A2 Samozřejmě jde levně sehnat i mnohem silnější "pravá mašina", ale je jasné, že třeba enduro nebo silnice za tuhle cenu bude často v nic moc stavu, vyžadujícím spoustu investic (na to nemám tolik času,financí ani vybavenou dílnu) nebo bude hodně stará.Ale je to konečně japonec,Honda - moje vysněná značka, hlavně, že je to velký a má to startér a čtyřtakt

Tak abych přešel k prvním dojmům z jízdy - motor má příjemný zvuk tlumený typicky hnusným originálním tlumičem výfuku, variátor při rozjezdu a akceleraci nenechává motor vytočit do zbytečně vysokých otáček, je laděn spíše na plynulou jízdu, navíc má mezi skútry celkem nezvyklý systém, kdy jsou ve variátoru dva druhy válečků (tři těžké a tři lehké) na dvou odlišných dráhách.Při jízdě je to trochu otrava - do cca 50 km/h a 5000 ot./min. je zrychlení příjemné, pak se ale do hry zapojí tři lehčí válečky, zvýší převod a motor tím pádem na okamžik uvadne.Na druhou stranu je to výhoda, že při městské padesátce je motor opravdu tichý a zbytečně netočí.Od 60 km/h už zase plynule a poměrně statečně zrychluje asi do 120 km/h a kousek, těch dosahuje kolem 8000 ot./min. (červené pole začíná u 8200) přičemž zvuk se změní z tlumeného "endurového" zvuku ve vysavač běžící na nejvyšší výkon.Myslím si ale, že nemá cenu takto motor trápit.Jako ruzumné maximum, které se dá udržovat dlouhodobě mi připadá tachometrových 100 km/h, kdy točí do 7000.

Další důležitou věcí pro jízdu jsou brzdy, těm není asi co vytknout.Jsou vybaveny typickým Hondím systémem Dual CBS, kdy při použití zadní brzdy brzdí i jeden ze tří pístků na předku.Znemožňuje to tak efektní nájezdy driftem do zatáček ála Sršeň..počkat, to je vlastně u tohoto typu stroje totální kravina

Podvozek a jízdní vlastnosti - kola jsou celkem malá, vpředu 13,vzadu 12 palců.Ale pokud se nejede po vyloženě špatné silnici tak není žádný problém.Tlumiče jsou i u 12 let starého skútru v pohodě, neteče z nich olej,nehoupe se to,nic nikde nemlátí.Hmotnost je sice kolem 170 kg, ale vodí se velmi snadno,asi jako každá Honda.Moc sportování tu nehledejte, je to spíš takové létající křeslo, ale i tak není problém klopit a střídat zatáčky jednu za druhou

Velmi slušná je v rámci kategorie a věku výbava, palubka je elegantní a symetrická, tachometr, otáčkoměr s digitálními hodinami a na krajích ukazatele paliva i teploty, ne jen kontrolky přehřátí a rezervy.V místech pod levým řidítkem je malý dělený kastlík, ideální na cigára, zapalovač, žvýkačky a balíček kapesníků.Na pravé straně v těchto místech je ovladač parkovací brzdy.Trochu níž je další schránka, větší a uzamykatelná.Tam se v pohodě naráz vejde foťák, telefon, peněženka, doklady a třeba i malá svačina Je tu i 12V zásuvka.Pod sedlem je klasicky třetí a největší zavazadlový prostor (osvětlený) na helmu nebo slušný nákup.

Jediná věc, co mi při jízdě dost vadila byl vichr, který šel od kraje plexi přímo na hlavu při vyšší rychlosti.V nabídce je o kousek vyšší plexi, ale jako samozvaný úpravce a ladič motocyklů jsem se rozhodl improvizovat .
Koupil jsem si velký kus 2 mm plexi asi za 100 kč,vyřezal z něj požadovaný tvar, v horké vodě naohýbal a pomocí dvou dírek v origo plexi připevnil.Estetický dojem není úplně ideální, ale funguje to a těší mě,že jsem si to upravil svépomocí a za zlomek ceny.




Podzim 2016.Tak máme za sebou tři spokojené sezony,ujeto asi 13000 km,letos asi 4500 km.
Samozřejmě mi občas chybí výkon,začíná se mi čím dál víc líbit Yamaha Tmax 500.
Ale to je zatím hudba budoucnosti,takže Honda může být klidná


Tak sezóna 2017 je v listopadu ukončena, čtvrtý rok pohodového ježdění na Hondě za mnou, celkem už asi 20 000 km, letos najeto zatím nejvíc, asi 6500 km.
Letos jsem se při ježdění zaměřil především na techniku v zatáčkách..Protože jak jinak si užít jízdu s poměrně slabým strojem
Takže jsem si záměrně vybíral zakroucené úseky, většinou na břeclavsku a hodonínsku, a na ty oblíbené jsem se opakovaně vracel.Zmíním hlavně Hustopeče/Kurdějov/Diváky (bohužel nejtechničtější serpentiny v půlce léta zasypali tunami štěrku) a dále třeba na Slavkov přes ždánický les..
Ke konci sezóny jsem nejvíc oblíbil úsek z Velkých Bílovic do Čejkovic, jenom tam jsem najezdil jistě pár set kilometrů
Aby měla Honda v zatáčkách přece jen trochu lepší odpichy, rozhodl jsem se zkusit ze zajímavosti jednoduchou "úpravu" variátoru, kterou jsem vyčetl na nějakém zahraničním fóru.Jedná se v podstatě jen o vyndání tří lehčích válečků, které kolem 40-50 km/h zvýší celkem rychle převod a dusí motor až do asi 60 km/h.Právě při projíždění zatáček to bylo docela nepříjemné, zvlášť do kopce.
Čekal jsem, že jen s třemi těžšími válečky se znatelně sníží rychlost a zvýší otáčky, což jsem samozřejmě taky nechtěl.
Zkušební jízda mě překvapila, skútr byl o dost živější, ale cestovní i maximální rychlost stejná při stejných otáčkách.Pouze kolem 30 km/h to trochu víc zařve, ale to jen při rozjezdu na plný plyn, což stejně nedělám.Při plynulém rozjezdu to není ani poznat.Hlavně ale zmizela ta otravná výkonová díra kolem 50 km/h.
Takže jsem to tak už nechal,vrátit zpět se to dá kdykoliv.

Tak v dubnu 2023 jsme se rozloučili, po téměř deseti sezónách a 30 000 km bez poruchy. Rozhodl jsem se pro změnu stroje a už má nového majitele.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Křeček1
Křeček1 napsal 18.11.17 v 09:27 10b.

PremdaHonda
PremdaHonda napsal 26.06.16 v 20:21

cupid10 - děkuji moc Honda je prostě miláček..s Wingem budeš taky určitě spokojený,přeji hodně šťastných kilometrů bez nehod

cupid10
cupid10 napsal 26.06.16 v 18:24 10b.

Moc krásný kousek a super vychytávka s plexi jinak stím manuálem máš samozřejmě pravdu a taky to nijak nehrotim jen bych si ho klíďo přečetl a ještě jednou máš fakt moc krásný stroj

MrMith
MrMith napsal 29.06.15 v 09:27 10b.

Ahoj,
přidám radu: pokud ti bude vadit chod variátoru -> sežeň si někde klidně starší variátor z Honda Foresight 250 (včetně válečků). sedlo okolo padesátky zmizí a přitom budeš mít dobrý pocit že je to v podstatě originální díl.

ThomsonMotorson
ThomsonMotorson napsal 29.06.15 v 08:33 10b.

Baví mě vše co má varec a obsah nad 250ccm ať slouzi a dělá jen radost.
Salut TM (10b)

Více komentářů



TOPlist