PROFIL MOTORKY

KTM 1290 Super Adventure R (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Jejdapatník...
Vloženo 9.5.2021
Aktualizováno 9.5.2021
Zobrazeno 7 748x
HODNOCENÍ PROFILU OD 43 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 03.04.2024, Uskutečněno: 03.04.2024, Zhlédnuto: 188x


A už mě zase hlodal červík... nepotřebuju změnit motorku??? Nebo dokonce hříšná myšlenka - nepotřebuju náhodou motorky dvě?? (daroval bych ledvinu, už jsem to měl domluvený,... :)

A důvod? Kámoš pořídil 890 Adv. R a já na ni koukal a koukal a viděl jak je krásná... no nedalo mě to a chtěl jsem se na ní projet. Bylo mě blbý rvát kámošovi z rukou řídítka, když to neměl ani zajetý a koukal na to jak na svatej obrázek, tak jsem si zajel do Autonovy v Brně a půjčil si ji na projížďku.

Malé ohlédnutí kolem Autonovy - jestli jste četli moje předchozí nelichotivé vyjádření o přístupu Autonovy, tak musím uznat ,že se něco změnilo. Jednání celkem OK. Takové co neurazí - nenadchne. Ale rozhodně posun k lepšímu ve srovnání před cca 4 lety! Good.

No a tak jsem na to skočil a člověku to nedá nesrovnávat.
Jo jasně že je menší než 1290... no proto budu přece hbitější v terénu, ne?? Říkala hlava.. no a srdce...: něco mě tu chybí... ta velikost... no prostě už jsem zvyklej na velkou "čubku"

No a co rozdíl v hmotnosti?? Suchá čísla: 200kg x 223kg... hmm, je to podstatný rozdíl? Pro někoho jo, pro někoho ne.

Výkon? 77kw x 114kw a 100NM x 138NM. Tady podstatný rozdíl je. Aspoň pro mě..

Nádrž 20l versus 25l... dojezd cca stejný (spíš podle stylu jízdy). Jen jedna věc mě zarazila - vyrazil jsem z Autonova a prý: "Nádrž je plná" a po chvilce koukám, že to ukazuje něco víc než půl nádrže... hups.. tak tam volám, že jako není natankovaná a oni, že ne, že to neukazuje více. Prostě až se hladina dostane pod půl, tak teprve zaregistrujete, že se na palubce něco změnilo... hmmm, myslím, že je to daň za tu členitou nádrž. Ikdyž 1290 má podobnou a tam to ukazuje v celé škále - asi dražší model a dražší řešení.

No a jak to safra jede??? Na to se hlavně ptalo srdíčko - ty voe jako dost... Jsem si chvilku říkal, že to jede asi úplně stejně rychle jako 1290SAR!! Ale pak jsem si uvědomil, že je to obutý na ty samý Mitasky, který mě na SAR prokluzovaly na suchým asfaltu i na čtyřku a tady sedí jako přibitý i při plným heftu. Ne, byl to jen první dojem, SAR prostě jede na asfaltu rychleji, zběsileji a víc...

Nicméně mě velmi příjemně překvapil ten řaďák. Jel jsem před lety i s 790 Adv. R a ten motor mě prostě nesedl. 890 má větší setrvák a vůbec je to prý úplně jiný motor ne jen převrtaný a je to znát. Jízda (pokud chcete) je příjemná plynulá a medová, a když chcete zlobit tak zvedáte přední kolo ani nevíte jak... to na 790 to bylo ucukané, nesedělo mě dávkování paliva, přišlo mě že to je jako On/Off a vůbec jsem si to neužíval.

Tedy jízda na asfaltu mě celkem nadchla ikdyž to nejede tak jako 1290 SAR a co v terénu? No nešel jsem do ničeho vostrého - kousek šotoliny u silnice. Jo, bude o něco hbitější to jo. A tady je to největší rozcestí - musíte se sami rozmyslet jednak co chcete (už tady bývá problém...:) a pak taky jaký jste řidič.

Protože úvahy můžou být různé:
"Potřebuji lehčí mašinu do terénu protože nejsem špičkový jezdec v terénu a potřebuji něco lehčího"
"Potřebuji lehčí mašinu protože jsem špičkový jezdec a v terénu potřebuji něco lehčího"
"Potřebuji něco fakt silného, protože jsem špičkový jezdec a veškerý terén dám s klidem i s 1290 SAR" (Chris Birch asi..)
"Nepotřebuji nic extra lehkého, protože to co jezdím v terénu zvládnu i s 1290 SAR"

Chápete? je to na každém jak to vidí... já sice nejsem špičkový jezdec v terénu, ale nakonec jsem to uzavřel tak, že to co jezdím v terénu na 1290 SAR zvládám a nechci přijít o tu zábavu na silnici, kde 890 Adv.R i přesto jak dobře jede, prostě nemůže stačit. 1290 není o tolik těžší, aby mě to citelně pomohlo v terénu (který jezdím) a na silnici ten rozdíl vidím - notabene ve dvou a s bagáží na dálnici v Itálii... třeba.
No a to srdíčka mě stejně na konci projížďky řeklo jednoznačně, že prostě 1290 je pro mě jasná volba i kdybych byl horší v terénu... ne, tu nedám...:)

No a pak je ještě jedno hledisko - finanční. Teď jsem kouknul na ktm.com a vidím, že 890 Adv.R je za 409 tis.a 1290 SAR je za 538 tis. Kč - oboje ročník 2024. 130 tis rozdíl - je to podstatné? Pro někoho zabiják, pro někoho nikoli...to je na vás.

No a tak to končím stejnou radou, kterou jsem už někde zmiňoval: Bězte se projet a sami uvidíte, která vás nejvíce přitáhne. Písmenka jsou gůt, ale nikdo vám nepředá váš vlastní pocit z jízdy, než vy sami.

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • 1290 SAR a k ní KOVE 450 RALLY??

    Vy, co vlastníte 1290 SAR (třeba i SAS), nemysleli jste někdy na to, že by bylo fajn mít i nějakou lehčí motku „do lesa“, či prostě kolem komína a takovou, se kterou můžete opravdu zkusit off a naučit se „nanečisto“ to,

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 31.05.2024
    Uskutečněno: 31.05.2024
  • Malé ohlédnutí - spolehlvost, neduhy a 1290SAR

    Nazdar, tak jsem právě završil 20 tisíc kilometrů. Je to pro mě celkem dost. Na předchozích motkách jsem najel 3 - 5 tis a pak přišla další. I to je dobré vysvědčení spojení já a 1290SAR. Vyhovuje nám to... :) Ale

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 03.04.2024
    Uskutečněno: 03.04.2024
    Tachometr: 20000km
    Komentářů: 2x
  • Enduromotoškola Vejletuj

    Máte velké enduro (cenduro) a stále jen placatíte gumu na asfaltu, a přitom máte v hlavě borce z Dakaru a jejich um na mašině v terénu? I to může být důvod se trochu posunout dál a nechat se nasměrovat na tu správnou ces

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 04.04.2024
    Uskutečněno: 21.10.2023
    Komentářů: 1x


TOPlist