PROFIL MOTORKY

Suzuki GSF 1200S Bandit (2003)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník vlada1200
Vloženo 5.10.2007
Aktualizováno 4.6.2012
Zobrazeno 1 851x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.8


Vloženo: 25.04.2008, Uskutečněno: 25.04.2008, Zhlédnuto: 7x


Anglie (jižní anglie, město Southampton)
Cestopis: Do Velké Británie jsem vyrazil já, bandit 1200 S a manželka dne 22.8.2007 v 06:00 hod. Ráno nás vzbudila bouřka, silný déšť a vypadalo to, že se nikam nepojede. Ale brzy se to přehnalo, proto jsme vyrazili. Měli jsme sbaleno v jednom kufru, dvou postranních textilních brašnách a v tankvaku.V hradci králové nás potkal silný liják, proto jsme navlékli nepromoky (spíš plášťenky) a pokračovali jsme po dálnici směrem Praha (ačkoliv původní plán byl směr Liberec). Na dálnici přestalo pršet a tak jsme v oblačném počasí pokračovali směrem Teplice-(D)Drážďany-chemnitz-gera-erfurt-giessen-kolín-aachen(B). Vzhledem k tomu, že se již stmívalo, hustě mrholilo a na cestu nebylo vidět, museli jsme se někde ubytovat.Za Aachenem v malé vesnici zvané Thimister, jsme našli jediné možné ubytování. Pokoj (luxusní) pro dvě osoby se sprchou a snídaní nás stál na jednu noc 75 E.Sice to byla darda, ale v danou situaci jsme byli rádi, že se v teple vyspíme a vysprchujeme.Snídaně byla vynikající.Ráno jsme pokračovali směr brussel-gent-brugge-(F)dunkerque. V Dunkerque je přístav, kde jsme měli rezervovaný trajekt. Výborně jsme to stihli o 2 hodiny dřív a proto nás v 12:00 nechali nalodit na trajekt, který se právě chystal k odplutí.Pluli jsme společností norfolkline,která patří mezi nejlacinější.Rezervací přes internet stál trajekt pro dvě osoby a jedno moto 68 E.Pluli jsme dvě hodiny do přístavu dover. Doverské útesy nás přivítali v oblačném počasí, proto jsme měli radost, že v pověstném anglickém počasí nepojedeme, ale skutečnost byla jiná. Jakmile jsme se vylodili, ihned začala průtrž mračen, proto přišli na řadu opět nepromoky.Bylo pěkné, že jsme v tom nebyli sami, ale asi 10 motocyklistů z trajektu pod první střechou zastavilo a převlíkalo se taky. Ale bylo vidět, že jsou na to zvyklí a tvářili se při tom tak nějak v pohodě a ne jako my. Z doverU jsme dále pokračovali folkestone-hastings-eastbourne-brighton.Pozn. autora. Tudy nikdy nejezděte!Hustota provozu je neúnosná a když se přičte k tomu únava, není divu že nás potkal malý pád.Chvilková nepozornost a náhle jsem zjistil, že auto přede mnou stojí. Při prudkém brždění se mi podsmeklo přední kolo a lehli jsme.Naštěstí to odnesl jen pravý přední blinkr a lehce odřená kapota.Angličani jsou gentlemani a všichni kolemjdoucí měli obavy o naše zdraví, ale nic se nám nestalo, vše bylo relativně OK.Po cigáru na uklidnění jsme bez pravého blinkru pokračovali dál směr portsmouth-southampton.Zde byl náš cíl, kde jsme měli zajištěné ubytování.Zde jsem také koupil nový originální blinkr za 28 £.Dva dny jsem nechal Bandita odpočinout a kochali se procházkami v přístavním městě Southampton a udělali jsme výlet vlakem do londýna. Další vyjížďky na motocyklu byly po jižním pobřeží Anglie, zejména Portsmouth, Bournemouth,Pole, Weymouth a okolí. Na jízdu po levé straně se dá brzy zvyknout, jízda v kruhových objezdech je celkem také přehledná, ale anglické značení je úplně jiné než v Evropě.Zde se zejména orientuje podle čísel silnic a proto anglická mapa pro evropského silničního turistu je nezbytná.Angličtí motorkáři se nezdraví rukou, ale kývnutím hlavy a to jen zřídka.Ostatní účastníci provozu se motocyklům ochotně uhýbají a v případě kolon je samozřejmostí, že motocyklisté se derou kupředu. Nikdo na ně nenadává ani jim v tom nebrání. Angličtí policisté téměř nejsou vidět, jen ve městech a při potížích ochotně poradí. Rychlosti kontrolují tzv. speedkamery, které jsou na každém kroku a před kterými jsou všichni účastníci provozu na pozoru, ale mimo dosah kamer jezdí angličani jak ….Z Anglie jsme vyrazili 29.8.2007 v 08:00 hod.Počasí bylo celkem chladné, ale svítilo sluníčko. Vyrazili jsme z southampton po dálnici směr na londýn, který jsme projeli po dálnici až do přístavu dover. Tuto delší cestu po dálnici jsme stihli za 3 a ¾ hodiny, tedy rychleji než za 6 hodin po příjezdu z Doveru, podél pobřeží. Bez problémů jsme se nalodili na trajekt a vyjeli jsme opět v dunkerque. Zde jsme dále pokračovali směr lille-brusel-aachen-kolín.V Kolíně jsem blbě z dálnice odbočil, tak jsme jeli na limburg (Frankfurt),kde jsme se vrátil na zprávnou dálnici na wetzlar a giessen. Ještě pár desítek kilometrů jsme ujeli a musel jsem zastavit. Měli jsme najeto skoro 1000 km, byla tma, zima jak prase, proto manželka odmítla dál pokračovat. Zahřáli jsme se na benzíně kafem za 1,5 E, snědli jsme zásobu jídla a v 01:00 hod jsme ulehli na trávníku ve spacáku a na igelitu.Okolo jezdili auta, kamióňáci měli puštěný topení a my se snažili usnout. Byl jsem tak utahanej, že i přes ukrutnou kosu jsem usnul. V 05:30 hod mě vzbudilo světlo. Manželka vstala se mnou a na očích jsem ji viděl, že toho moc nenaspala. Strašně nadávala na zimu a proto jsme se šli podívat na benzinu na teploměr, který ukazoval 6 st. Celsia. Na chvíli jsme se ohřáli a pokračovali dál s tím, aby už ta dlouhá cesta byla za námi. Cesta směrem eisenach-gotha-gera-chemnitz-dresden se zdála nekonečná, ale když jsme přijeli na hranice, připadali jsme si už doma. Jenže nás čekalo ještě 180 km. Poslední km jsou vždycky nejhorší, proto jsme dali něco českého do žaludku, za české peníze, ohřáli se na sluníčku a směr praha-hradec králové jsme na jistotu pokračovali domů. Zdůrazňuji na jistotu, neboť rychlostí jako na dálnici v Německu se nedá po ČR jet a přeci chování českých řidičů je o trochu horší. Celou cestu jsme měli pěkné počasí, až na tu zimu byla cesta dobrá. Jestliže se někdo z vás chystá na podobnou cestu, doporučuji se obrnit velkou trpělivostí, neboť cesta po dálnicích je pořád jenom rovně = nuda.Rychlost okolo 140 km/h je na takovou vzdálenost maximální komfortní rychlost. Celková ujetá vzdálenost CZ – GB byla 1638 km, z GB – CZ byla 1500 km. Ujeté km po Anglii cca 800 km. Spotřebu jsem nepočítal, ale útrata za benzín, který jsme platili jen kartou, činila 5400,-Kč. Trajekt 1940 Kč.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Bandit Fest

    Pěkná akce Drujde!! Co to je...?Co to ku.a je? Bandit pi.o!

    Typ: Sraz
    Vloženo: 07.08.2010
    Uskutečněno: 19.07.2010
    Tachometr: 37000km
  • Půlnoční song!

    Pívo nebo víno...jseš ožralej jak nádražák!! (c)Last Ninja.

    Typ: Sraz
    Vloženo: 07.08.2010
    Uskutečněno: 07.05.2010
  • Alpy 2. - 6.7. 2007 1. tankování dne 2.7.2007 – SHELL Třeboň 14,4 l (32,10Kč) 462,20 Kč ujeto 228 km spotřeba 6,3 l 2. tankování dne 3.7.2007 – BP Hollerweger(Nusdorf) 14,45 l (1,177EUR) 17,01 EUR uj

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 24.04.2008
    Uskutečněno: 24.04.2008


TOPlist