PROFIL MOTORKY

Suzuki GSX-R 1000 (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Ozzy_
Vloženo 29.1.2021
Aktualizováno 6.5.2024
Zobrazeno 3 034x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

První Brno na Zuzce

Vloženo: 17.07.2022, Uskutečněno: 01.07.2022, Zhlédnuto: 24x, Firma: Bikes4Life


Aneb: Když se daří tak se daří

Tak a je to tady. Okruhová sezóna 2022 je v plném proudu, já mám za sebou první oťukávání s mojí novou litrovou Zuzkou na Hungaroringu a v Rijece, a konečně je tady 3 denní Brno s Bikes4Life/Actionbike kdy je možno zkusit novou stájovou jedničku na známém domácím okruhu. No známém, posledních několik let jsem tu maximálně jednou ročně, ale i tak tu mam nepoměrně víc kol než v Rijece, o Hungači kde jsem byl úplně poprvé ani nemluvě.

Za normálních okolností bych byl nucen buď táhnout do Brna obě motorky, protože se zde jede 2h endurance napolovic počítaný do Bikes4Life šampionátu. Ale protože jsem toužil trénovat na litru, dohodli jsme s kolegy s Mstyle šalamounskou výměnu. Mstyle zapůjčilo do Kopyt Honzu Šebáka, a Ozzák byl naproti tomu zapůjčen do Mstyle teamu k Filipu Šebákovi na R1 a Honzovi Ondrákovi na BMW. Značka ideál pro včechny zůčastněné. Filip prej ... chceme za Honzu 1200. Ace kontroval. Mi za Ozzáka taky. Euro. Aneb Bussines jede vždy a všude.

Takže jdeme do toho. Box sdílíme s Mstyle společný, a ještě s páru známými. Přecejen v Brně jsou to hangáry.

Actionbike program je našlapaný, v pátek hned první sprint, v sobotu ježdění až do sedmi s dvouhodinovým endurance závodem, a v neděli pak závod ještě před obědem. Mno masakr. Od prvního výjezdu se na Zuzce cítím výborně. Hned v první jízdě kdy si po roce v Brně vzpomínám kudy to vlastně vede jedu 2:18, v kvalifikaci 2:17, a ve warmupu 2:16. Na závod dávám novou gumu, protože to co jsem tam měl zmizelo před očima.

V tomhle je teď Brno peklo. V Pirelli/Metzeleru se musí ject měkká guma, zvlášť v horku. A horko opravdu bylo, trať byla skoro celý den přes 50 stupňů celsia. A guma sice drží ale mizí Měkký guma je v mém podání K1 nebo SC1. Třeba Jarda Chlup aby mohl ject rychle (výrazně pod 2:10) jezdí SC0 nebo SCX. Ovšem vydrží mu 2x20 minut

V poledním regrupingu si jdu pro potvrzení svojí A2 skupiny, a čekám že tam spadnou i kolegové z teamu a konečně se povozíme spolu. Dostávám A1. Hned po tom proti mě jde Bóža Drobný aka časoměřič a s úsměvem mi sděluje, že nevěděl jestli má grupu udělat 42 nebo 43 motorek, ale když mě viděl na 43 místě, rozhodl že s pomalejšíma nezrychlím, a mám se prej snažit. Uff. To bude mordor. A taková důvěra. To je zavzující.

Čas letí a je tu první závod. Nějakým nedopatřením se u Actionbika kvalifikuji do nejrychlejšího SBK1 závodu. A to samozřejmě na úplný chvost. Nějaký 35 flek nebo tak něco. Alespoň nebudu mít nervy ze startu. Na světla sotva dohlédnu. Bác a start.

Odjezd ... kupodivu ... nebyl nijak zlý, slušně si zapředjíždím, a zazavodim s němcema i kolegama z Mstyle. Dojedu na 22. místě. A na časomíře svítí další osobák a to 2.15 hodně moc vysokých.

Na první den mám splněno. V boxu se dozvídám že kromě "vypíčence na litru" jsem i "bývalý kamarád". Zároveň přijíždí Kačátko s malou a s proviantem. Pár piv a na kutě, endurance na litru bude mordor.

Vstávačka, snídaňové párečky, kafíčko, prostě ideální sobota. Dopolední kvalifikace se počítají jak do odpoledního endurance závodu, tak i do nedělního dopoledního sprintu. Guma má za sebou jen včerejší závod, tak lets go. V kvaldě se podařilo zopakovat 15 vysokých ze včerejšího závodu, a už to zase klouže. Do Endurance mám startovat, a chci tam vydržet z tréningových důvodů celou nádrž, takže opět nová K1 (Cink Cink dolary tečou).

Před závodem ji jdu ještě zakousnout, celkem topím, a začínám mít nepříjemný pocit z brzd. Jak když se tam děje něco co by nemělo. Napřed jako když se mi předek neodbržďuje, pak naopak na Ačku jak když méně brzdí. A pak přišel nálet dolů na stadion, a stalo se mi přesně to co jsem nikdy nechtěl zažít. Šáhnutí do prázdna. Ještě 2x zmáčknu páčku a pořád nic. Odřadím až na 2, zahamtnu zadní brzdu, a s upřeným pohledem doprava bez vysedání orvu motorku do zatáčky až na botu. FUJ, to byl fofr. Zvedám ruku, jedu mimo stopu, a pomalu se probírám. To bylo o chlup, už jsem viděl motorku i sebe na sračky. Ústa mi zahránili správné reakce, a to že jsem po tom divném pocitu na páčce přeci jen začal brzdit asi 20 metrů před začátkem obrubníků kde brzdím jindy. UF

Párkrát šáhnu na páčku, a je to jasné. Zase brzdí. Uvařená brzdovka. Dojedu do boxu, hodim bajk na nahříváky, a jdu poprosit Jardu z Brabaxu o výměnu kapaliny. Na R6 ji měním i 2x za rok, když najedu víc okruhových kilometrů, ale když jsem si koupil novou motorku, kterou jsem sotva zajel, nějak mě to nenapadlo. Mno mohlo, ta motorka je vyrobená 2017, takže ta kapalina, jakkoli nepoužívaná byla už 5 let stará. A v Brně horko jak v peci. A hromada ostrých brzd. Mno jsem píčus no. Ještě jedeno poděkování Brabaxu za rychlou pomoc, a jde se do závodu.

Na startu vyrážím z 23 místu, "moje" Kopyta ze solidního 29. Actionbike SSP/SBK v endurance neřeší, nicméně speciálně v Brně je to těžce nefér. Každopádně B4L se kterými tu jsme ano, takže v pořádku. O Kopyta se postará Hanča, na mě a Mstyle bude dohlížet Kačka. Super, bác a start. Odstartoval jsem na svoje poměry nadprůměrně, a po prvním kole jel 19. Držel jsem velmi slušné tempo okolo 2:16, ulítlo mi tam dokonce i 2:14 aka stále aktuální osobáčik, Na pitlajnu jsem sliboval že tam vydržím alespoň hodinu, ale podle časomíry je odjeto 40 minut, a mě svítí hladové oko. Buď je Suzuki oproti R6 tak rozežraná, nebo má tak velkou rezervu, nebo obojí najednou, každopádně se hlásím o střídáni. Bohužel právě v okamžiku, kdy mi Kačka na pitlajně ukazuje ceduli jako že už jsem tam 40 minut. A tak berouce to jako potvrzení že mohu střídat, a stejně nemaje benzín a nechťouce skončit na mrtvoláku jedu střídat. V depu na mě koukají jak na zjevení a rychle sundavají R1 z nahříváků a Filip si hází na hlavu helmu. Naštěstí to s pomocí celého boxu netrvá nijak dlouho, a s cca 20 sekundovou ztrátou vyráží Filip na trať. Rozhodně lepší než zůstat na trati bez benzínu.

Trošku se proberu, dotankuju Suzuki kdyby se něco stalo na trati nebo s technikou, a jdu zkouknout časomíru. I s tou malou ztrátou jsme pořád pohodlně první z českých teamů, takže vše v pořádku. S časy, startem i výdrží jsem spokojený. Odjeto mám 20 ostrých kol, to je slušná porce. Jdu sledovat kluky jak se jim daří. A po očku na časomíře i "svoje" Kopyta.

FIlip jede super, a necháváme ho tam maličko nad plán. Nakonec 18 kol, protože Honza se celé dva dni dostával do křeče. Tak abychom zbytečně nemuseli střídat ještě jednou kdyby to nezvládal. Střídání proběhne bez problému, a na Honzu zbývá nějakých 12 kol. A ty jsou mu ještě ukráceny, neboť na náletu na stadion bouchá někomu motor, a závod je cca 12 minut před koncem ukončen červenou vlajkou pro olej na dráze. Takže nakonec 8 kol. Celkové 15 místo, a nejrychlejší z CZ teamů. Pro zajímavost dojelo 46 teamů z 48 na startu.

Úplně stejně dobře se dařilo i Kopytům, celkově sedumnáctí a nejrychjejěí v šeskách z CZ teamů. Takže slovy klasika, lépe už to asi dopadnout nemohlo. Já pomohl klukům z Mstyle k prvnímu vítězstvi v rámci B4L šampionátu v sezóně. A "moje Kopyta" nezaváhala a po skvělém výkonu celé trojice, Jak Aceho a Pankáče tak zapůjčeného Honzy za sebou opět nechali dotírající DK Racing team a zaslouženě slavili třetí letošní vítězství v rámci B4L supersport.

Po dojetí je ještě vyhlášena "Family Runde", a tak plním dávný slib, beru Kačku na Zuzku, a ukazuju jí co tam celý den provádím, jen maličko pomaleji. Prej super, A prej příště chce ject malá.

A je tu večer. A tak jedli, pili, dobrou vůli spolu měli ... teda pardón, co to plácám, prostě jsme se v dobré náladě poveselili, a těšili se ještě na neděli.

Už se mi moc nechtělo dávat tenhle event třetí novou gumu, ale ve warmupu jsem se na pravou stranu začal lehce klouzat, a s přihlédnutím k tomu, že v závodě se člověk snadno splaší, a chce po gumách najednou něco extra jsem se rozhodl že to přezuju komplet. Brzdy včetně desek jsou nově udělané ze včera, takže bude vše linka hranka. Obě kola přezuta, předloktí od výfuku spáleno, akorát jsem stihl nahřát, udělat tlaky, zkontrolovat olej, a šlo se na závod.

Start opět z chvostu, myslím že jsem si maličko polepšil na tuším 34 startovní pozici Prostě zase mám problém dohlédnout na světla. Takže vyjíždím z boxu s pocitem že jsem udělal všechno proto abych mohl beze stresu tahat, a výsledek je, že hned po odjetí mi svítí palubní deska jak vánoční stromeček. Kontrolka motoru, ABS, Trakce. Bože co zase. Dojedu se seřadit na grid, zkouším to vypnout a zapnout, nic. Koukám jestli není utržený kabel od předního nebo zadního kola ke snímači otáček ale nic špatného nevidím. Na víc není čas. Start do warmupu. Říkám si že to zkusím, zajet do depa můžu vždycky. Motorka se až na tu diskotéku chová normálně. Jede normálně, brzdí normálně. Tak to risknu. Pozice na startu, světla, bum.

Tentokrát je start horší, přeci jen nervy že jedu bez trakce atd, takže mě poskáče pár lidí ze zadních řad včetně obou včerejších teamových kolegů. Postupně se ale dostávám do tempa, pozice si beru zpět, a svezu se na "pravém old scool superbiku" bez všech elektronických berliček které jsou mimo provoz. Zopakuji 2 kola 2 14, a dojíždím na myslím pěkném 18 místě přesně minutu za vítězným Marcem Neumanem co to jede za 2:07

Jsem spokojený jako želva, jednak že jsem přežil, druhak že včerejší čas nebyla náhoda, a třeťak že to zvládnu zajet i bez elektroniky. Dojedu do depa a jdu zkoumat co bylo špatně. Stačí jeden pohled na přední kolo a je to jasné. Já ocas ho dal obráceně! Čili né že by bylo utržené čidlo, ale jaksi snímajíci kroužek byl místo u čidla z druhé strany. Upřímně vůbec mě nenapadlo, že tam jde dát přední kolo opačně. U R6 to nejde, a u Daytony to také nešlo. Mno chybami se člověk učí.

Takže kolo vrátit po směru otáčení, vyresetovat chybu, a zajezdit si v super počasí a na prázdné dráze ještě odpoledne. Němci povětšinou už zabalili, Ace si zkoušel půjčenou R1, a já zkoušel bez stresu z času uvolnění do vršku těla.

Mno a tím je event u konce, balíme a frčíme dom.

Obrovské poděkováni:

1. Kačce že se starala nejen o mě, ale pak i při závodu o celý team Mstyle. Kousek té výhry je i tvoje zásluha. A cítím se na dráze skvěle, když vím že mě hlídáš.

2. Autodromu Brno, že tam ještě furt nejsou paneláky. Ale nový povrch by to vážně chtělo

3. Kopytům za opět famózní společnost a že mi umožnili tréning na litru Snad jsem se odvděčil v následném Mostě.

See you soon

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Quadriceraptor (3) napsal 18.07.2022 v 18:00

No pěkně, pěkně! 10 z 10 za report 100 ze 100 za reakci a zvládnutí zlého snu asi nás všech

FiZzeR (362) napsal 18.07.2022 v 09:34

S tím otočeným kolem jsem to přesně čekal

Kubik19 (790) napsal 17.07.2022 v 09:48

Super rapport. Ale, promackout brzdu. Fuha bych se asi po……

2 reakce

Ozzy_
Ozzy_ 17.07.2022 v 16:16

Taky jsem si driv myslel ze bych se po ... ale byl to takovej fofr, ze jsem takovy veci fakt nestihl .... a pak uz nebyl duvod.


doucha (184) napsal 17.07.2022 v 08:18+1

Pěkně .... Zmáčknout přední brzdu do prázdna je zlej sen

1 reakce

Ozzy_
Ozzy_ 17.07.2022 v 09:38

Mno to mi povídej ...


gorkin (4512) napsal 17.07.2022 v 08:10


Nejnovější záznamy v deníku
  • Curva Jorge Lorenzo, aneb jedeme do Jerezu

    Už v březnu 2023, když jsme odjížděli z Aragonu jsem pojal plán, že příště bychom mohli dát něco už v lednu a fakt daleko. A proč tedy ne zrovna Jerez?! Ano, Jerez bude to pravé, a jediné co je dál, a to Portimao, si nec

    Typ: Dovolená
    Vloženo: 01.02.2024
    Uskutečněno: 20.01.2024
    Komentářů: 13x
  • Rybářské povídky ze slunné Itálie

    (aneb když se vypíčenost s vypíčeností na jihu Evropy sejde) Mno, takže sezóna nám pomalu končí, a po posledním Brně padlo už předtím plánované rozhodnutí, že už jsme dlouho (a někteří nikdy) nebyli v Misanu. A že kon

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 27.09.2023
    Uskutečněno: 27.09.2023
    Komentářů: 1x
  • Sladké i prokleté Toskánsko

    Takzvaný emocionální humus v teamu, vzniklý neustálým se rozplýváním jak to bylo ve Španelsku v Aragonu super, vyprovokoval teamovou jedničku Pankáče k nekompropisnímu zakoupení velikonočního ježdění v Mugellu. Protože H

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 11.04.2023
    Uskutečněno: 11.04.2023
    Komentářů: 8x


TOPlist