Vzhledem k tomu, že se mi na akci Touratechu nepodařilo dostat na KTM 790 R, což je motocykl, který se mi velmi líbí a zajímá, kontaktoval jsem KTM Praha a domluvil na pondělí odpoledne dvouhodinové testování tohoto stroje. Vlastně to bylo KTM přímo z akce Touratechu - řádně špinavé. Přebírám stroj, dealer ukazuje palubní systémi a mumlá něco o tom, že to fakt pěkně jede. Je zvláštní, že toto jsem slyšel už mockrát a nejvíce mě to pobavilo u HD. Tam mě dokonce varovali před brzdami.
No vyjíždím, první dojem, že řízení je velmi živé, špatně např oproti GS 850 se mi jede velmi pomalu, nejsem schopen držet směr až po chviličce. Projíždím několik světelných křižovatek než se dostanu za Prahu a další problém. Výška sedla spolu s tvarem sedla způsobuje, že cupitám po špičkách (měřím 178 cm a mám spíše delší nohy), což je dost otravné a také v tu chvíly tlačí sedlo do stehen. Motor se od spodu nezdá nějak silný, až ve vyšších otáčkách ukazuje, že tam ty koníci jsou, ale jsem stále na silnici. Rychlořazení funguje dobře, ale trochu hruběji jak u BMW GS 1250 nebo 850. Ale čím jedu déle, tím lépe se mi s rychlořazením zachází, je to trochu citlivější na otáčky. Otáčím se na silnici, opět třeba na GS 1250 mi to šlo zdaleka lépe a jistěji. Konečně narážím na polní cestu, odbočuji, vjedu do malého lesíka a pak na zvorané a rozvláčněné pole. Odpružení do té doby trochu necitlivé najednou jak mávnutím kouzelného proutku se proměňuje a v terénu je výborné. Také motor ukazuje zač je toho loket. Přeci jen ale váha kolem 200 kg třeba na trávě v koleji je znát a motorka si tak trochu jede vlastní stopou, no prostě jí řídí mamlas jako já. Vracím se na silnici a dojíždím zpět k dealerovi. Mohu přímo srovnat GS 850 s 790, motor GSa je jemnější, bez vybrací, s větší silou ve spodních a středních otáčkách, motorka klidnější na asfaltu, KTM trochu nervóznější. GS jsem ale na poli neměl, takže v tomto ohledu moc porovnávat nemohu. KTM navíc je takofé jak rumpál, chrastí, třepe se, potřebuje více hrubé síly při ovládání, no prostě více OFF. BMW má skvěle čitelný displej, KTM trochu malý font písma a obrázku (titěrné), ovladače na řidítkách opět lépe provedené u BMW.
Pokud motorku na cestování s občasným výletem na polní cestu, do lesa a k vodě za mě asi GS 850, kdo více bude zahýbat mimo asfalt a kdo to trochu umí bude preferovat KTM.
Vlastník | DejvGSR | |
---|---|---|
Vloženo | 14.10.2017 | |
Aktualizováno | 13.8.2020 | |
Zobrazeno | 10 271x |