Vyměnil jsem přední kotouče. Důvod byl ten, že kopaly do páčky a při brždění je nepříjemné houpání/kopání do předních vidlic. Jsou zvlněné. Je možnost je nechat srovnat, ale srovnání lze provést pouze do limitu kotouče. Něco to však taky stojí, proto jsem sehnal náhradu a jsem zvědavý, co vydrží a jak se bude chovat.
Demontáž a montáž snad ani není potřeba komentovat. Je to totiž velmi jednoduché . Ale přesto stručně popíši, co se musí rozmontovat a následně složit:
- prvním krokem je samozřejmě na zvedáku zvednout přední kolo, bez toho to opravdu nejde
- povolím a vymontuji přední brzdové třmeny (M12)
- povolím zajišťovací šrouby (M12) na konci vidlic, které drží osu předního kola. Nejprve začnu na pravé straně, abych si povolil matici osy (M22) a ta se mi při tom neprotáčela. Pak uvolním i levé zajišťovací šrouby.
- vytáhnu osu předního kola a kolo je tak venku
- kolo jsem položil na starší přední pneumatiku, abych tak nepoškodil de/montované brzdové kotouče. Uvolním šest imbusových šroubů (M6), které drží přední kotouč
Toť vše a postup montáže je prakticky opačný postup . Na imbusové šrouby jsem nedával "barvu". Prostě a jednoduše ji nepoužívám .
Přední kotouče mívají směr pohybu. Takže pokud jsou jejich chladící výřezy situovány do směru, je nutno se podívat, který kotouč má šipku směru. Minimálně jeden ji má (většinou pravý). Já jsem použil kotouče, které mají výřezy symetrické. Takže v mém případě je jedno, který kam dám. Ale i přesto si je poznačím, třeba i z důvodu přezouvání přední pneumatiky se to hodí
Přední desky používám NISSIN. Po zkušenostech se mi tato značka osvědčila. Brembo mi nefungovalo tak přesvědčivě a desky Braking už taky nejsou co bývaly.
Vlastník | Skrunch | |
---|---|---|
Vloženo | 27.3.2016 | |
Aktualizováno | 12.10.2017 | |
Zobrazeno | 1 049x |
Po první sezóně.Žádný problém.
Z Alliexpresu nebo podobnéch e-shopů určtě ne kemo
Kotouče vypadají dobře, jen bych se docela bál.. jsou to určitě z Alliexpresu za 170dolarů. co? Tak snad budou ok