PROFIL MOTORKY

Suzuki SV 650 (2001)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník BFU
Vloženo 22.11.2017
Aktualizováno 22.11.2017
Zobrazeno 524x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Oprava otáčkoměru

Vloženo: 22.11.2017, Uskutečněno: 03.11.2017, Zhlédnuto: 29x


Motorku jsem koupil již s nefunkčním otáčkoměrem, který prý odešel spolu s regulací dobíjení. Podle rad zkušenějších jsem již věděl že podle otáčkoměru se nejezdí ale i tak mi přišlo smutné jak mu ručička nehybně visí. Pro projití internetu jsem dohledal nejčastější příčinu. Spálený odpor R1 a dioda ZD1. Před rozebráním jsem ještě pro kontrolu změřil signál jdoucí do otáčkoměru. Když jsem s vypětím sil osciloskopu odpovídající frekvenci naměřil, mohla rozborka začít. Při té příležitosti jsem nastavil volnoběh podle osciloskopu. Otáčkoměr se dá snadno rozebrat bez pájení, stačí povolit dva šrouby na spodní straně. Kromě výměny odporu s diodou jsem ještě na radu zkušených zkontroloval kondenzátor C9, který byl v pořádku. Po výměně součástek otáčkoměr funguje. Naštěstí nebyl poškozen procesor. Celá oprava otáčkoměru vyšla na 24 Kč a to jen proto že součástky prodávají po deseti :)
Poškozené součástky:
Odpor R1 - 30 ohmů
dioda ZD1 - Z18A (18 V zenerova dioda)

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
ORi_SV (0) napsal 02.01.2019 v 18:21

Mám stejný problém, bohužel mi to shořelo taky, akorát se teda otáčkoměr spálil i s tou bílou plochou budíku, takže musím sehnat nový akorát se shání hodně špatně :D

dundee5 (0) napsal 23.11.2017 v 21:09

Borec :)

zeke11 (139) napsal 22.11.2017 v 20:44


Nejnovější záznamy v deníku


TOPlist