Motorku jsem koupil již s nefunkčním otáčkoměrem, který prý odešel spolu s regulací dobíjení. Podle rad zkušenějších jsem již věděl že podle otáčkoměru se nejezdí ale i tak mi přišlo smutné jak mu ručička nehybně visí. Pro projití internetu jsem dohledal nejčastější příčinu. Spálený odpor R1 a dioda ZD1. Před rozebráním jsem ještě pro kontrolu změřil signál jdoucí do otáčkoměru. Když jsem s vypětím sil osciloskopu odpovídající frekvenci naměřil, mohla rozborka začít. Při té příležitosti jsem nastavil volnoběh podle osciloskopu. Otáčkoměr se dá snadno rozebrat bez pájení, stačí povolit dva šrouby na spodní straně. Kromě výměny odporu s diodou jsem ještě na radu zkušených zkontroloval kondenzátor C9, který byl v pořádku. Po výměně součástek otáčkoměr funguje. Naštěstí nebyl poškozen procesor. Celá oprava otáčkoměru vyšla na 24 Kč a to jen proto že součástky prodávají po deseti :)
Poškozené součástky:
Odpor R1 - 30 ohmů
dioda ZD1 - Z18A (18 V zenerova dioda)
Vlastník | BFU | |
---|---|---|
Vloženo | 22.11.2017 | |
Aktualizováno | 22.11.2017 | |
Zobrazeno | 524x |
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
Mám stejný problém, bohužel mi to shořelo taky, akorát se teda otáčkoměr spálil i s tou bílou plochou budíku, takže musím sehnat nový akorát se shání hodně špatně :D
Borec :)