Moto Guzzi Stelvio 1200 (2008)

Vlastník Jamaican
Vloženo 29.4.2014
Aktualizováno 19.5.2021

Vloženo: 10.07.2017, Uskutečněno: 22.08.2016, Zhlédnuto: 42x

Rok se s rokem sešel a polovina prázdnin byla u konce a já stále nevěděl kam vyrazit. Návrhy byly různé, na sever a na jih...a na sever a na jih... A jak to taky bývá když se něco dohaduje s více lidmi vždy to končí fiaskem v podobě odřeknutí či nekonání oné akce. Inu na plánu bylo původně Slovinsko a jeho krásné Julské Alpy a jako plán "B" Rujána a Peenemünde. Co vám budu povídat po shlédnutí pár cestopisů a fotek ze Slovinska jsem se nemohl dočkat. Bohužel stalo se to, že kamarád co měl jet, ze zdravotních důvodů nemohl a další byl zavalen prací a rolí RTčka (čti rodinný typ). Řekl jsem si tedy, že pojedu sám. Den před odjezdem jsem si udělal náčrt trasy, jak říkáme "ityneřád" , zabalil si a ještě než jsem šel spát se podíval na počasí co mě čeká na trase. Po shlédnutí jsem nebyl moc nadšen. 3 dny mělo být deštivo, hned se mi vybavily zážitky ze Sicílie rok před tím. S neklidem jsem šel spát, ale moc jsem toho nenaspal a pořád přemýšlel jestli se mi zase chce celá dovolená absolvovat v nepromoku a ještě ke všemu nic moc nevidět, neboť tohle počasí ani na panorama není moc echt. Ráno jsem si kurva přivstal a koukl ještě jednou na to píčasí, ale bohužel se nic nezměnilo. Vzpomněl jsem si na plán B a jen tak pro zajímavost se koukl na počasí v okolí Rujány. Tam vymetená obloha a teploty jako na Maltě. Inu začal jsem konat a plán přeondil na sever. Nelitoval jsem. Vzal jsem to podél Německo-Polských hranic po německé straně. Pravda, že Německo (nebo aspoň tato část) je na poježdění nudná, samá vesnice a rovinka, ale zase to utíkalo a já večer dojel do kempu hned naproti (přes zátoku) základně v Peenemünde. Kemp krásný a vybavený, jediné co mě opravdu sralo byli komáři, MRAKY komárů. Kousali i přes triko, ani weizena jsem si na pláži nemohl dát jak byli dotěrný. Hold nemůže být vše dokonalé. Druhý den jsem se vydal do muzea v Peenemünde. Cestou jsem míjel opravdu krásné pláže plné lidí. Dorazil jsem na místo, motku jsem zaparkoval a vydal se do muzea. Je to celkem rozsáhlý komplex. Není to jen jedno muzeum, ale skládá se z několika po celém "poloostrově". Já navštívil pouze dvě, ale i tak mi to stačilo. Čas v nich rychle utíkal. Po exkurzi a chutném obědě na promenádě u ponorky jsem se vydal směr parkoviště. Ovšem tam na mě čekal liebesbrief v podobě pokutového lístečku s hodnotou 35 oiro, připnutého na držáku telefonu. Žádný hlídač v tu dobu nebyl v dohledu, tak jsem se sbalil a odjel. Nejprve jsem si myslel, že to bylo za nezaplacení parkovného, později jsem se dozvěděl, že jsem stál na kryplech. V tu chvíli jsem si řikal, jestli bych opravdu takovou značku přehlídl, ještě ke všemu když jí mají vetšinou značenou i na zemi. No nic, nepotěšilo, ale co nadělám. V kempu jsem ten večer pokecal u pivka se starším pánem, který tam trávil dovolenou se svou drahou polovičkou. Byl to chlápek co byl také biker. Vlastnil MZ 500, takže jsme pokecali jako staří známí (ikdyž s mou angličtinou to není prdel ). Další den jsem se vydal hledat objekt Prora, nejdelší budovu světa v té době (možná i dnes). Cestou jsem se stavil i v krásném lázeňském městečku Binz. Další den jsem vyrazil opět na Rujánu a to na nejsevernější mis Kap Arkona, nádherné místo, určitě stojí za návštěvu.
Dovolená se pomalu blížila ke konci. Ráno jsem se pomalu pobalil a vydal se na cestu směr Bohemia. Abych to nějak shrnul, nakonec jsem byl rád, že jsem se rozhodl pro tuto lokalitu. Počasí bylo nádherné, navštívená místa zajímavá a nádherná a to že jsem jel sám? Další zkušenost a důkaz toho, že i sólo dovolená může být zajímavá. Člověk není nikým vázán a rozhoduje se v daný okamžik dle svého uvážení.