PROFIL MOTORKY

KTM LC8 950 Adventure (2004)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník daw.
Vloženo 22.6.2008
Aktualizováno 29.3.2019
Zobrazeno 6 006x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.1

Práce v autoriz.servise

Vloženo: 17.04.2016, Uskutečněno: 17.04.2016, Stav tachometru: 48000 km, Zhlédnuto: 10x


Jak začít, třeba jako v pohádce:
Bylo, nebylo:
Jelikož vlastním uvedený motocykl několik let, rozhodl jsem se podruhé v životě dopřát mu opravu a seřízení v autorizovaném servise stejné značky v hl. městě jižní Moravy, kde jsem už jednou byl a to po zakoupení motocyklu. (neuvádím schválně jména, ani místa)

Rozkaz zněl jasně, nebyl čas lámat si hlavu, co je co...

Požádal jsem servis o vyčištění a seřízení karburátorů na motocyklu. Objednal jsem se týden předem a motorku dostavil ve stanovený čas i termín.
Požádal jsem servis, aby mi odstranily tyto chyby:
- rozdílné volnobež.otáčky mezi studeným a teplým motorem.
- po naklonění motorky na boční stojan motor zhasne
- po startu na sytič se motocykl po chvíli začne dusit a má tendenci "chcípnout"
- při vyřezení nebo dojezdu na křižovatku motor drží vyšší volnoběžné otáčky, po chvíli spadne na nastavené hodnoty.
- Zavzdušňování zadní brzdy
Předběžná cena opravy stanovena na 5000Kč

Předběžný termín opravy mi byl uveden na 22.-23.3.2016 (tedy cca týden od odevzání do opravy, moto jsem předal 14.3.2016)

Bylo mi přislíbeno, že v případě nějakého problému mě bude servis kontaktovat.

Tak jde čas:

Utekl 1. týden od odevzdání, byla polovina Březena, všude chladno, tak jsem byl klidný. - Nikdo se neozval.
Utekl 2. týden - nikdo se neozval
Utekl 3. týden, značně jsem znervózněl, že se nic neděje a chtěl jsem do servisu zavolat, jak se věci mají a jak se dílko daří. V tom ale zvoní telefon a volá servis.
(Bylo Pondělí 4.4.16, okolo 12. hod.)

Dobrý den, u telefonu pan "X", ze společnosti "Y"
Prosím Vás, teď děláme vaši motorku, otevřeli jsme ji a zjistili jsme tyto závady:
-Plynové lanko je v háji, je třeba jej vyměnit, drží na dvou prutech.
-Lanko sytiče je zlomené
-Čidlo neutrálu je vadné
-Jehly karburátoru jsou odřené, přejete si je vyměnit?
- Spárování karburátorů je vymačkané, nový díl by stál "X", ale nabízíme Vám opravu ve výši 1000 Kč přefrézováním a výrobou nového čepu.

Dále, nebude potřeba pádové čidlo, toto čidlo mají modely 990, tudíž není potřeba.

Souhlasíte s výměnou dílu?
Předběžná výše opravy za díly cca 5000 Kč.

Souhlasil jsem a požádal jsem servis, zda by bylo možné mi motorku složit do 15.4.16. Vše mi bylo odsouhlaseno.
Tudíž jsem se uklidnil, ikdyž mi bylo proti srsti, proč se ozvali až po třech týdnech, tou dobou jsem čekal, že si již moto povezu domů. Bohužel.

Kdo si počká, ten se dočká:
Čekám dál, píše se 13.4.16 a začínám být opět velmi nervózní, že se nikdo nevolá a tak volám já a ptám se na průběh prací.
Po chvilce hovoru s vedoucím prodejny o tom, že motorka ještě není hotová mi povolují nervy a ohradil jsem se, že mi jejich jednání mi nepříjde jako seriozní jednání autoriz.servisu.
No a tím jsem si zřejmě píchl bosou nohou do vosího hnízda.
Pán na mě spustil delší monolog, že motorku jsem jim dovezl v dost strašném stavu a že kdybych se pohyboval ve výrobě, jistě bych věděl, že každá práce chce svůj čas a oni nemají v servise jen moji motorku, aby se jí mohli věnovat 8h denně.
A já jim říkám: Proboha, tu motorku tam máte teď už měsíc. Mám pocit, že jste ji poslali na seřízení do Mattighofenu.
Pán na to: Chápu, že se druhý víkend udělalo pěkně a vy máte pocit, že Vám uteklo 10 000km, ale tak to není.
Na což jsem se dozvěděl, že dokončení prací na mé motorce závisí na malé závlačce, která je třeba ke složení karburátorů a vyslali kolegyni, aby ji sehnala, ale v celém městě prostě není k sehnání. Tudíž nabízím svoji pomocnou ruku a ptám se, co je to vlastně za závlačku, že se ji pokusím sehnat sám a doručit ji na servis. (Bylo to v mém zájmu, abych měl moto doma a mohl jet na domluvenou akci)
Pravda, tak malá závlačka se shání velmi špatně, ale nacházím ji u souseda v garáži, beru 6ks a druhý den tj, Čtvrtek ji odesílám na servis s dopisem, že snad už nebude nic bránit složení a v pátek 15.4.16 v 11:00 se stavím pro složenou motorku.

Čtvrtek 14.4.16 znovu volá servis:
Dobrý den, motorku máte složenou a připravenou k vyzvednutí, vše jsme vyzkoušeli a je to v pořádku. Prosím Vás, kde jste sehnal tyto závlačky?
My je nemohly nikde sehnat, ale naštestí, už nejsou třeba, vyřešili jsme to výrbouou nové závlačky z pruž.drátu.

Odpovídám: Měl je soused v garáži, nechte si je, snad Vám v budoucnu pomůžou. A ptám se, zda byla opravena i zadní brzda, na kterou jsem upozorňoval.

Na což se mě pán ptá? Zadní brzda? Co je s ní? Nic o ní nevím.
Tak mu vysvětluju problém.
A pán mi na to odpovídá: Aha, podívám se na to, zřejmě mi kolega zapomněl předat informace, rozdělám ji a dám Vám obratem vedět.

Jak slíbil, učinil. Brzdu se pokusil opravit a řekl mi, že kdyby problém přetrval, bude třeba koupit nový prac.válec s nádobou. Ten můj je vyrezlí a je to téměř neopravitelná závada.

Vše je domluveno, motorka je hotová a já se těším na vyzvednutí v pátek.

Ve stejný den mi přichází mail, že moto je hotová a připravena k vyzvednutí. Cena 9856 Kč včetně dílů, práce a DPH.

Co Vám budu povídat, polil mě studený pot. Tohle jsem nečekal.
A tak píši odpověď s žádostí o fakturu s rozpisem nových dílů, práce atp.

Vše mi obratem poslali:
Celkem 12hod. práce, za "X" Kč
Díly za "Y" Kč.

Na což letí světem internetu další moje odpověď, že s podobnou cenou jsem nepočítal a dle mechanika měla stát oprava do 6500Kč.

V zápětí přichází odpověď s omluvou, že kolega se zřejmě spletl v cenách dílů a odhadu délky své práce na mém motocyklu. A nabídkou 15% slevy na díly. Tedy nová cena po slevě 9086 Kč.

Nic už neřeším!

Je Pátek (15.4.16)
V práci beru půl dne dovolenou a s manželkou jedu pro mašinu.

V servisu mi pán opět vysvětluje s jakými problémi se setkali, co vše museli udělat a proč vlastně ta oprava trvala tak dlouho a velmi se za zdržení omlouvá.
Vystavuje mi faktruru se slevou 15% na díly a jako satisfakci dostávám kalendář KTM.

Platím, přebírám staré díly, startuju moto, vyjíždím z areálu, v prodejně se převlíkám do hader a vyjíždím domů. Vše se zdá ok. Nic nepozoruji a užívám si jízdu.

V sobotu 16.4. se účastním akce a při projížďce začínám pozorovat stejné chyby, se kterými jsem motorku vezl do servisu. Pravda, ne v tak velké míře, ale jsou tam pořád.

Tudíž jsem dnes udělal pár videíí, vložil na YT a spolu s mailem jsem je poslal na servis s vyslovením nesouhlasu o stavu provedených prací a s žádostí o vyjádření k vzniklé situaci.

Teď jen mohu čekat co bude dál jak se servis k problému postaví.

Co si neuděláš sám, to stojí za prd.

Nic méně jsem realista a čekám odpověď ve znění:
Bohužel Vaší věci nemůžeme vyhovět a to z důvodu, že se nejedná o nový motocykl a s nedostatky způsobené stářím, či špatnou údržbou neručímě, udělali jsme pro Vás vše, co bylo v našich silách.

Závěr:
Dejte si opravit motocykl do autorizovaného servisu v případě, že: máte dostatek času, peněz a nechcete vyjet. Můžete být obezřetní jak chcete, ale i měsíc je na seřízení a opravy karburátorů málo. Radím Vám dobře, dejte motorku do servisu už na Vánoce a možná v Květnu vyjedete :D

Možná jsem až přílišný perfekcionista, ale chci aby služby za které platím, probíhaly v domluvených termínech a v případě autoriz.servisech bez jakých koliv problémů a nedostatků.

Okomentujte, prosím tento článek Vašemi názory, ať vím, zda se pletu, či nikoliv.

Hawk.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
daw. (1) napsal 19.04.2016 v 20:01

Jo kamarade, ja to resim s nimi porad. Nekolik let mi to servisoval kamos, takovy garaz mistr. Driv delal dobrou praci, ale pohorsil. Proto jsem si rekl, ze nebudu skoupi na korunu a dam to opravit primo do znacky, ale... chyba.
Nicmene jsem napsal i recenzi do clanku a dodavam tam vzdy nove info do komentaru. No kamarade, to ti povim, to jsou harlekyny cim me krmi :D
A vis jak to dopadne? Ze to o vikendu rozdelam a posteluju sam s kamosem. A bude to, pak se budu jen mlatit do hlavy, ze jsem nacpal nekomu do huby necelych 10tis.

fanty (18) napsal 19.04.2016 v 19:47

Me by teda osobne nasralo to vycitani toho ze tam nejsi sam komu opravuji motorku. Tak snad ti dali termin a jestli to neumi dodrzet tak maji vyhodit toho co to organizuje. Ten clovek absolutne nema prehled o tom co se ve firme deje. Ja nemit prehled tak letim na hodinu a ani se nedivim. Sam bych to nesnesl. Samo se muze naskytnout zavada nebo dil se kterym nepocitali, ale od toho mame snad techniku aby nam nejak dali vedet a clovek to pochopi. Me takhle vodit za nos, spatne by se jim dychalo. V dnesni dobe pokud nemas ostre lokty tak s tebou kazdy vyjebe. Vlastni zkusenost. Je dobre ze jsi to tu vyvesil. Vim dobre o koho se jedna a nepeji na ne zrovna chvalu. Ale kam ma clovek jit kdyz nikoho nezna, ze. Mam zrovna to stesti ze mam partaka co se mnou jezdi a rozumi tomu, co a jak, viz.denik, oprava vidli. Kazdy do toho cumel jak do bolave prdele, jen on mel za dve.a pul hodiny ctvery vidle komplent rozrebrane, vycistene a slozene.
Vse okolo masin nasere kdyz to nejde podle planu.
Snad se letos nekde sjedeme


Nejnovější záznamy v deníku
  • Zimní servis 2019/2020

    Jak už tomu bývá, každou zimu dělám servis motorky, tentokráte jsem chtěl větší, protože bylo v plánu se zúčastnit Rally Polské Beskydy. Tudíž přišly na řadu: Motorový olej: Motorex Cross power 10W/50 Všechny filtry

    Typ: Údržba
    Vloženo: 03.04.2020
    Uskutečněno: 02.02.2020
    Tachometr: 52388km
  • Protektory na nádrž

    Objednáno z Číny za 14 dní byly doma, cena cca 220Kč. Musely projít malou úpravou tvaru.

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 28.03.2019
    Uskutečněno: 28.03.2019
    Tachometr: 49795km
  • Zimní servis 2018/19

    Před plánovanou dovolenou na Ukrajině, je potřeba trošku stroj zkontrolovat, nastavit, seřídit. Tentokrát, jsem moto nesvěřil autoriz. servisu, ale vlastním rukám. S úpravami jsem započal už v Listopadu, (mřížka světla,

    Typ: Údržba
    Vloženo: 27.03.2019
    Uskutečněno: 19.03.2019
    Tachometr: 49795km


TOPlist