PROFIL MOTORKY

BMW R 1100 GS (1999)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Clostridia
Vloženo 20.10.2014
Aktualizováno 8.3.2022
Zobrazeno 5 153x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Wall Of Shame - šroub v převodovce

Vloženo: 14.03.2016, Uskutečněno: 14.03.2016, Stav tachometru: 96000 km, Zhlédnuto: 14x


Tohle bude takový malý cyklus, který si pracovně nazvu Wall of shame(zeď hanby). Budiž to někomu poslouží jako příklad slepých uliček a hloupých chyb, kterých se máte vyvarovat.

Tenhle zápis je zpětně k období kolem zařátku roku 2015, kdy jsem se rozhodla nastavit ventilové vůle. Ne, nebudu se rozepisovat o tom, jak se to má dělat. Návodů je na internetu spousta. Raději se pochlubím s tím, jak také může dopadnout podobný zákrok.
Na Helze(moje tlusté GS), mám padáky od Hepco&Becker, které jsou skvělé z hlediska ochrany, ale děsné z hlediska servisu. Marně jsem doufala, že i přes rám sundám ventilová víka. Ne ne, nepůjde to. Ok, takže zvednout nádrž, povolit šrouby na padácích, které jsou montované v hliníkovém bloku motoru a na dva přední horní, které jsou v rámu krku řízení. Ocelový šroub v hliníku je postrach. To mnozí ví. I mě bylo souzeno to zjistit.

Šroub na pravé straně, kterým drží podsedlový rám na převodovce a kam se inženýři z H&B rozhodli uchytit svůj famózní rám se rozhodl klást odpor a i přes marné snahy a citlivý přístup bylo jasné, že šroub si vzal na cestu ven několik parťáků: závity. Párty netrvala dlouho a šroub byl na roztrhání. Záviti si ho nechali doma a ořech spolu s ráčnou si vzali to, co zůstalo venku.

"Tak a je to v ... " Garáž nemám extra vybavenou, kamarádovi vrtáky stojí slušně řešeno za prd, mizím do práce(je sobota), půjčuji si vrtáky, od kolegy co je díky bohu v práci beru sadu na závitové vložky a vracím se na místo činu. Následné 4hodiny trávím demontováním všeho co brání zdvihnutí podsedlového rámu, zvedám rám a vrtám nebohou M10 ze spárů hliníkového rámu převodovky.

Konec dobrý, všechno dobré. Vrták dorazí ke konci otvoru a odebéře zbytek nebohé M10. Dělám závit, šroubuji Helicoil a následně skládám vše dohromady. Mám i novou M10, kterou slavnostně šroubuji a s lehkou obavou utahuji na předepsaný moment... {block:denik_detail}


Vloženo: , Uskutečněno: , Zhlédnuto:


{block:is_denik_fotky} {endblock:is_denik_fotky}

{block:neprihlasenInfo}{endblock:neprihlasenInfo} {block:bannedInfo}{endblock:bannedInfo} {block:komentarForm}{endblock:komentarForm} {block:nactiKomentare} {block:komentarePrint}{endblock:komentarePrint} {endblock:nactiKomentare}
Nejnovější záznamy v deníku
    {block:last_tri}
  • {block:detaily} {endblock:detaily}
    :
  • {endblock:last_tri}
{endblock:denik_detail}/ sláva, další katastrova zažehnána.
A ponaučení? Chce se říct, aby jste nedávali ocelový šroub do hliníku, protože elektrokoroze je potvora, ale tohle si nikdo nevybírá. Tedy: příště s citem

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Petr_TA (29) napsal 14.03.2016 v 18:29

Konec dobrý ...všechno dobré


Nejnovější záznamy v deníku
  • Spojková páka

    Tak i na mě došlo... ale po těch kilometrech... A namontování nové páky? "... ani očko NENASADÍŠ, protože to je u železa, dop*če...". Klobouk dolů všem, co to zvládli s namontovanou kyvkou. Mě to zkrátka nešlo. Asi js

    Typ: Oprava
    Vloženo: 15.05.2020
    Uskutečněno: 15.05.2020
    Tachometr: 167800km
  • Palivový filtr aj.

    Výměna palivového filtru. Pro zajímavost dávám fotky jak filtr vypadá zhruba po 70tis. km (Ano, zase jsem přetáhla. Komu se to chce měnit, když je to uvnitř...). Kovové piliny jsou zbytek po otevření. TIP: lepší pilka na

    Typ: Údržba
    Vloženo: 15.05.2020
    Uskutečněno: 27.03.2020
    Tachometr: 168200km
  • Uhořelý ventil > GO hlav

    Krásný konec dovolené na Balkáně v podobě ztráty komprese a doslovné dopajdání se domů s jedním válcem. A pachatel? Uletěl komínem! Pachatel byl zřejmý už po cestě: ztráta tlaku na pravém válci. Před demontáží změřeno

    Typ: Oprava
    Vloženo: 26.01.2020
    Uskutečněno: 02.10.2019
    Tachometr: 167300km
    Komentářů: 6x


TOPlist