Tohle bude takový malý cyklus, který si pracovně nazvu Wall of shame(zeď hanby). Budiž to někomu poslouží jako příklad slepých uliček a hloupých chyb, kterých se máte vyvarovat.
Tenhle zápis je zpětně k období kolem zařátku roku 2015, kdy jsem se rozhodla nastavit ventilové vůle. Ne, nebudu se rozepisovat o tom, jak se to má dělat. Návodů je na internetu spousta. Raději se pochlubím s tím, jak také může dopadnout podobný zákrok.
Na Helze(moje tlusté GS), mám padáky od Hepco&Becker, které jsou skvělé z hlediska ochrany, ale děsné z hlediska servisu. Marně jsem doufala, že i přes rám sundám ventilová víka. Ne ne, nepůjde to. Ok, takže zvednout nádrž, povolit šrouby na padácích, které jsou montované v hliníkovém bloku motoru a na dva přední horní, které jsou v rámu krku řízení. Ocelový šroub v hliníku je postrach. To mnozí ví. I mě bylo souzeno to zjistit.
Šroub na pravé straně, kterým drží podsedlový rám na převodovce a kam se inženýři z H&B rozhodli uchytit svůj famózní rám se rozhodl klást odpor a i přes marné snahy a citlivý přístup bylo jasné, že šroub si vzal na cestu ven několik parťáků: závity. Párty netrvala dlouho a šroub byl na roztrhání. Záviti si ho nechali doma a ořech spolu s ráčnou si vzali to, co zůstalo venku.
"Tak a je to v ... " Garáž nemám extra vybavenou, kamarádovi vrtáky stojí slušně řešeno za prd, mizím do práce(je sobota), půjčuji si vrtáky, od kolegy co je díky bohu v práci beru sadu na závitové vložky a vracím se na místo činu. Následné 4hodiny trávím demontováním všeho co brání zdvihnutí podsedlového rámu, zvedám rám a vrtám nebohou M10 ze spárů hliníkového rámu převodovky.
Konec dobrý, všechno dobré. Vrták dorazí ke konci otvoru a odebéře zbytek nebohé M10. Dělám závit, šroubuji Helicoil a následně skládám vše dohromady. Mám i novou M10, kterou slavnostně šroubuji a s lehkou obavou utahuji na předepsaný moment... {block:denik_detail}
{block:is_denik_fotky} {endblock:is_denik_fotky}
- {block:last_tri}
- {endblock:last_tri}
A ponaučení? Chce se říct, aby jste nedávali ocelový šroub do hliníku, protože elektrokoroze je potvora, ale tohle si nikdo nevybírá. Tedy: příště s citem
Konec dobrý ...všechno dobré