Při jízdě s dcerou jsem měl pocit, že mi sjíždí na záda, proto jsem se ptal jak se jí sedí a jestli jí nevadí kufr. Odpověděla, že posed je sice příjemný, ale klidně by mohla sedět ještě trochu víc vzadu." Dobře tedy uděláme úpravu" sejmul jsem kufr a odendal Givi plotnu. A ejhle co to plotna, sotva ležela na kufrových držácích, s údivem jsem zjistil, že jsou tam držáky dva, jeden originál od Aprile a druhý přídaný mým předchůdcem. S těmi přidanými jsem už měl zkušenosti z BMW a osvědčily se velmi dobře. Tak co teď , udělak jsem nový spojovací rám k držákům a ukotvil ho na origo místo jak patří. Připevnil jsem Givi plotnu asi o 4 cm dozadu a nasadil kufr, při první zkušební jízdě jsme naznali, že je horší stabilita kufru "víc vibruje". Dobrá tedy, musíme to vyztužit. Po demontáži a různých úvahách co s tím, mě najednou políbila múza "a šeptala: ty vole máš tady v zadu šestku šroubek tak ho využij" řešení bylo na dosah. Jedna dírka navíc do rámu co jsem dělal už nikoho nezabije, a vzal jsem tedy vrtačku a vrtal a zahluboval (pro kuželovou hlavu), aby nic nevyčnívalo do plotny. Udělal jsem ještě distanční vložku 25mm vysokou aby se rám pěkně rozepřel o plotnu na kapotáži, našel vhodný šroub a ztáhl vše k sobě na doraz. Po namontování všech dílů zpět, jsem udělal pevnostní zkoušku, A co to vidí oko znalce? No toje paráda, "pomyslel jsem si" ona ta šestka šroubek je i odpružená silentblokem ze spodní strany a to nebylo vůbec vidět. No prostě blbej můžeš bejt, ale musíš mít štěstí. Vše se zdárně povedlo tak to jedu vyzkoušet. Jel jsem bez helmy, abych slyšel veškeré rachocení a nevábné zvuky, asi mezi 90 až 120 km/h jsem zbystřil a dívám se co se děje něco tak nepříjemného jsem už dlouho neslyšel. Nějaké vrnění jako když silný vítr dere plachtu, kupodivu vše bylo pevně ukotveno a jak má být na svém místě. Dobrá tedy pomyslel jsem, a zvedl gumové podložky na Givi plotně. Asi jsou už vymačkané, ale chyba lávky, až po několikáté zoufalé zkoušce jsem zjistil tu pravou příčinu. Ty potvoro jedna plastová, zanadával jsem si na překrývající víko na plotně co je kotveno jen čtyřmi malinkými vruty a při otáčkách asi kolem 4000 ot/min vibruje jak Robertek ze Sex shopu. Našel jsem oboustranou pásku a vhodnou gumovou mezivložku a šup tam s ni, přesně na střed mezi kufr a plotnu "Kur... to byl najednou klid". Heuréka zvolal jsem a pustil se do dalšího zázraku, zahrádku na autě má dneska skoro každej co má v prde.. díru ale na mašině se to zas tak moc často nevidí. Tak to musím mít, rozhodl jsem se to prvně probrat s radou mladších. A když jsem dostal od dcery požehnání, neváhal jsem s upřesňováním pozice. Po předchozích zkušenostech s užasnou výhodou odpružení silentbloku, jsen se pevně rozhodl, že zahrádka bude na 100% odpružená i kdyby čert na koze jezdil. Jenže zas tolik štěstí nemám a našel jsem jen jeden silentblok, dobrá tedy kam už příjde víme a dodělat to můžu i po velikonocích. Tak snad jen pár fotek pro inspiraci, pokračování příště.
-
Posunuti kufru o 4 cm
-
Původní stav bez zahrádky
-
Pohled z pravoboku
-
Pohled od nádrže
-
Pohled z levoboku
Origo mal byt na tych dlhych ciernych drziakoch co idu spod kapotaze hlinikovy kufor v tvare kvadra. Zial niekto sa ulakomil a kufor predal zvlast..zial moja uz tiez prisla bez origo kufra. Chcel som si ho tam naspat kupit ale ked som na ebay videl tie ceny za pouzivany odrety origo kufor, povedal som si ze plastovy bude tiez fajn