PROFIL MOTORKY

Jawa 350/639 Chopper (1996)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Icezz
Vloženo 18.1.2011
Aktualizováno 1.5.2013
Zobrazeno 6 948x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8


Vloženo: 07.05.2012, Uskutečněno: 05.05.2012, Zhlédnuto: 15x


Tak jako loni rozhodl jsem se i letos vydat na propagační den spol. Jawa. Důvod - chtěl jsem si prohlédnout nového Califa (Jawa 250 Californian) - repliku staré dvoutaktní 350 Calif. a dát si pěknou projížďku, protože cesta do Tábora se nechá jet z Příbrami krásnými silnicemi, plnými zatáček s pěkným asfaltem. Trochu mě sice strašila předpověď počasí, která slibovala pršení na odpoledne, ale zase nejsme baby a tak jsem dne 5. května 2012 v 8hod. za jasného slunečního svitu vyrazil.
Čekalo mě nádherných cca 90km do cíle a moje první cesta vedla přes Rožmitál pod. Tř. do Březnice, kde je známý pivovar Herold. Tady jsem to ohnul směrem na Mirovice a svižně sypal podél řeky s vystaveným vodníkem mírnýma zatáčkama s perfetkním povrchem směrem na Lety. Cestou jsem ještě zastavil u krajnice kvůli mírnému doseřízení směsi v karburátoru v první třetině otáček, neboť jsem si včera hrál s jehlou v šoupátku (má vliv na druhou třetinu otáček), tudíž to bylo potřeba. Seřízeno a od té chvíle motorka jede jak drak. Motor jde za plynem právě v otáčkách, kde mi to chybělo a tak si libuju. Míjím Lety s typickou vůní vepřů neboť u silnice je mega prasečák, kde vám klidně budou chtít prodat polomrtvé prase a budou za stálého kopání do něj tvrdit, že je ještě živé - osobní zkušenost - fuj :D. Sjíždím dolů k vltavě, kterou minu přes obec Orlík nad Vlt. a frčim na Milevsko. Počasí je parádní a i když mě předjíždějí auta, užívám si to. Milevsko projedu středem a bez nějakých problémů projíždím vesnicemi až dosáhnu Tábora. Tady trošku bloudím, neboť mi tu - stejně jako loni vypadává GPS signál. Dokonce i na stejných místech :D. GPS potřebuju, protože místo je jinde než loni a i kdyby bylo na stejným fleku, stejně zabloudím. Nakonec s boží pomocí v 9:30 dorážím do místa srazu, jež má vypuknout v 10hod.
Příjezd mě trochu zarazil, neboť jsem tu první. Parkuju koně ve stínu a sundavám hadry, ve kterých se rychle za slunečního pálení dělá nebydlitelno. Následně jdu ihned omrknout motorky, který tam p. Kraft (snad jsem to jméno zaznamenal správně) poctivě leští. Tak co tu máme - 1x černá 650 Classic, 2x 660 Sportard, 1x 125 čtyřtakt a 1x speciál 50 Robby cross. Okousek dál stojí již připravené k jízdě testovací motorky - 660 sportard, červená 125 a jedna 50 cross. Testovací jízda byla dalším důvodem, proč jsem tu, neboť kde máte možnost svézt se na nových motocyklech zadarmo a otestovat si je. Koukám, že testovací okruh se oproti loňskému zvětšil, ale na vyzkoušení motorky je to stejně moc málo :(. Povídám si s p. Kraftem a ten trpělivě a velmi odborně (hodnoceno mým laickým pohledem) odpovídá na všechny moje otázky. Asi po půlhodině vím všechno, co jsem chtěl vědět o svém choppru i o nových modelech - paráda, co může být lepšího, než si pokecat přímo s jedním ze zasvěcených pracovníků :). Další otázky mě už nenapadají a tak jdu na testování motorek. Ukázal jsem řidičák, vzal si kýbl na hlavu a vyrazil se sportardem. Ani jsem se nerozjel a chcíplo mi to. No super, to jsem fakt za pilota - probíhá mi hlavou :). Nastartuju - jedu - motorku jen tak lechtám po žebrech, neboť mi přijde nekulturní to honit hned z kraje a v když se otáčím, tak mi to znova chcípne. Znova start - dávám ještě dvě kola a trochu smutnej to vracím, kde jsem si půjčil. Je mi divný, že 660 motor potřebuje na rozjezd tolik plynu, aby se motor udržel při životě, ale je mi to následně vysvětleno p. Kraftem, že to je vlastnost těchhle sporotvních motorů (Minareli) ve Sportardech - život je prostě nahoře v otáčkách kolem 5000, tam si motor libuje. Dál si sedám na 125ccm, která mi sedne na tenhle malej okruh mnohem víc a sázím tam na krátký rovince dokonce i trojku, ale hned musím brzdit, abych si neudělal nějakou ještě lepší reklamu, než při jízdě na 660 :). Po dvou kolech vracím s mnohem lepším pocitem než u sportarda a jdu zkusit 50ccm. No to je něco. Připadám si jak na minibiku :D. Na rovince tam láduju všechny kvalty a porát to nejede. Opět po dvou kolech vracím a ještě chvilku klábosím s p. Kraftem, zatímco už přijíždějí další lidi.
Celkově shrnuto - projížďka mě tak nějak nenadchla. Největší problém je v tom, že ten okruh je moc malý prostě. Na 660 jsem tam sotva dal za dvě, ale jedna jsem ani nevytočil. Na tuhle motorku, tenhle okruh není. Když mám hodnotit motorky, tak to vlastně ani moc nejde - rozhodně ne co se týče jízdních vlastností. Jen tak co jsem postřehl tedy. Sportard má motor, ktrerej bych si rád vyzkoušel na delší vyjížďce cca 50km. Jinak má na mě moc vysokej posez, jež se nechá seřídit. Ovládání je příjemný - dobře se mi s tím zachází a není to těžká, neohrabaná motorka, ale chtělo by to projet. 125 je na ovládání zase lepší, protože je menší a lehčí, takže na tuhle trať supr. Posez - trochu jsem si připadal z choppra jak kdyby mě zezadu někdo nakop, ale je to jiná kategorie. No a 50 je tak něco pro malýho kluka. Řekl bych, že kluk ve věku 10let by se na tom dobře vyřádil a nebo na takový to lítání kolem komína po poli. Jiný využití si nedokážu představit :). Je to malinký, lehoučký, malej motůrek - ale to je asi smysl celý týhle motorky.
Koukám ještě chvilku po nových motorkách a nejvíc se mi asi líbí 650 Classic. Jednoduchá, čistá - ten vzhled je mi příjemnej na oči. Moc rád bych se na tom svezl, ale tu nepůjčijí. Je tu vystavená za cenu 130 000. Mít ty prachy, asi bych do toho i šel :). Je tam motor rotax, jednoválec s lepší krouťákem od spodu než má sportard, neboť se nejedná o sportovní motorku, jak povídal p. Kraft. Chvíli kecám s lidma co přijeli na Jawách, je tam týpek s policejní celokapotážovanou 640 i s postraním vozíkem a pávem. Moc pěkný. Projel s tím pěknej kus evropy - Albánie, HR, IT atd. Pak jsou tam dva pěkný skůtry zvané prase aj. Dávám si nealko pivko, dobrou klobásku a kupuju si ještě knížku o Františku Štastném - první vydání za 200Kč. Ještě chvilku očumuju a pak se rozhoduju, že to zabalím, neboť mápřijít to pršení - jak obezřetné jak se ukázalo později :). Je teprve 11:30 a tak se rozhoduju pro delší cestu domů přes Sedlčany. Motorka opět šlape jak hodinky z čehož mám ohromnou radost, jak se mi to povedlo seřídit - ještě zkusím zvětšit hl. trysku z č 92 na č 95 (jedná se o setiny mm), aby šla motka líp v poslední třetině otáček na než má vliv právě hl. tryska. Pořád ještě je sluníčko a já frčím na sever kopcovitým terénem mezi rozkvetlýma loukama plnýma pampelišek směrem na Sedlec. Za sedlecem začíná uplně vynikající silnice plná zatáček se skvělým asfaltem. Užívám si snad nejvíc z celý jízdy když proháním motorku stovkou zatáčkama a klopim jí hned na jednu hned na druhou stranu. Tuhle silnici musel projektovat motorkář, to jinak neni možný libuju si. Sluníčko taky pořád příjemně hřeje, takže neni důvod se cítit blbě. Asi 6km před Sedlčanama si rozmýšlím trasu, protože se mi nechce jet nudnou rovnou cestu se Sedlčan do Příbrami (cca 40km) a sjíždím směrem na Kamýk nd. Vlt., do kterýho vede cesta přes kopce a malé vesničky cestou sice úzkou, ale o nudě nemůže být ani řeč, rozhodně je na co koukat. Ve vesničce Svatý Ján dělám krátkou pauzičku - rozhodně to stojí za to, protože víska se nachází na kopci a od jejího kostela je parádní výhled po okolí, čemuž přeje i dnešní počasí. Po chvilce startuju a mířím rovnou do Kamýka. Tady dávám točenou zmrzku naproti benzínce a po té frčim rovnou na Příbram. Cestou se nic zajímavýho nestalo, ani jsem nic moc neviděl a tak nemá smysl o tom psát :). V Příbrami nakoupim a když vylezu z krámu, abych se dal na posledních 10km směrem k domovu, začíná krápat. Po ujetí asi 5km už prší zdatně a domů přijíždím za 1min. 12, protože pak začal pořádnej slejvák.
Motorku opět něchávám pod střechou terasy a ještě jí neuklízím a koukajíc na ní, dávám si kávičku a stále v mysli ještě klopím ty zatáčky u Sedlčan...

Když to shrnu rozhodně to stálo za to a příští rok pojedu zase :). I když sice je vidět, že Jawa leze nahoru pomalu, přesto se snaží a nevzdávají boj s konkurencí výrobců motorek a asi se jim daří. Škoda, že tam nebyl vystavenej ten Calif, ale vyrobili jediný kus který si již odvezl zákazník, kterýžto z časových důvodů nemohl přijet. Do pár dnů má být ale vyroben další kus a ten už na dalším Jawadni v Brně bude. Škoda, že to je tak daleko pro mě :). Jawa prý i pomýšlí na vyvíjení vlastního motoru, což by bylo jen dobře. Přišlo mi jen, že se přišlo podívat méně lidí než loni, ale zase jsem odjel dost brzy, takže nemůžu hodnotit. Po hodině cca jsem se tam začal mírně nudit, protože program byl chudší než loni a celkově bych to z hlediska organizace ještě vylepšil. Jakože třeba ani nevím kde tam byli záchody, nebože nebyli drobný na vracení, tudíž jsem čekal asi 30min. na vrácení, protože jsem platil 500Kč bankovkou a holky co obsluhovali u stánků nebyly evidentně dosti poučený o své práci, ale zase byli poctivý a hezký, takže stálo za to čekat :). Trochu by to chtělo vytvořit nějaký program, delší okruh na projížďku, nějakej stánek s Jawa dílama a fakt by to nemělo vůbec chybu, ale třeba to ještě doladí, což jistě uvidím příští rok. Přeju jim, aby Jawa získala zase svojí slávu a jméno, při jehož vyslovení bude každý ihned vědět, že se jedná o prvotřídního výrobce nejlepších motorek na světě.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Nutná repase po bouračce v Rakousích

    Milý deníčku... :-) No nic nebudu se sáhodlouze rozepisovat, takže krátce. Po bouračce v Rakousku, kdy jsem se svojí Jawkou zhotovil pár salt, jsem byl nucen udělat pár nutných oprav, neboť Jawka šla krapet nakřivo. J

    Typ: Oprava
    Vloženo: 19.08.2021
    Uskutečněno: 19.08.2021
    Komentářů: 1x
  • Ještě poslední nezrenovovaná část... krk řízení...

    Milý deníčku :-) - tak dnes jsem dokončil repasi poslední části motorky na kterou jsem ještě nesáhl a to je krk řízení. Nyní mám nakrouceno skoro 50000 a udělal jsem už všechno. Vlastně bych to ani nedělal nebýt zásadn

    Typ: Oprava
    Vloženo: 14.05.2017
    Uskutečněno: 14.05.2017
    Tachometr: 485000km
    Komentářů: 1x
  • Nový motor...

    Dlouho jsem do deníku nepsal a stalo se toho hodně :-). Tedy milý deníčku... loni jsem zadřel motor. Stalo se tak zadřením ložisek na středu klikové hřídele. Proč? Nevím, ještě jsem to nerozebral. Každopádně je to čas

    Typ: Oprava
    Vloženo: 13.10.2014
    Uskutečněno: 01.10.2014
    Tachometr: 40200km
    Komentářů: 3x


TOPlist