PROFIL MOTORKY

Jawa 650 Classic (2011)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník CZJawa
Vloženo 22.3.2011
Aktualizováno 2.3.2012
Zobrazeno 9 446x
HODNOCENÍ PROFILU OD 21 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.8


Vloženo: 06.06.2011, Uskutečněno: 03.06.2011, Stav tachometru: 2500 km, Zhlédnuto: 2x


V týdnu jsem se pozvolna připravoval na letošní setkání majitelů Jawa 650, tak jsem Klacíka řádně vyčistil a naleštil.
Setkání se konalo v Orlických Horách – konkrétně na břehu vodní nádrže Pastviny v kempu Šlechtův palouk . Na sobotu byla naplánovaná vyjížďka k pěchotnímu srubu U Cihelny kousek od města Králíky.Trochu předběhnu děj – na návštěvu pevnosti jsem se těšil, protože jsem tam byl před dvěma lety ,bohužel měli zavřeno . Ani letos mi nebylo dopřáno tuhle památku navštívit .
V pátek 3.6.2011 po13 hodině jsem tedy vyrazil Králíky nějakých 250km . Abych nejel po dálnici, kudy mě vedla GPG, rozhodl jsem se pro cestu přes Kutnou Horu a Pardubice.
První problém však nastal ještě na sjezdu Pražského okruhu, kde mi přestaly fungovat ukazatele směru. Podobná závada mě zastihla zhruba před týdnem při cestě do práce,ale na parkovišti bylo už vše OK, tak jsem tomu nevěnoval dál pozornost. Bohužel v pátek jsem takové štěstí neměl .Při průjezdu přes Říčany se najednou Jawa zastavila . V rychlosti jsem odtlačil motorku ke krajnici a pokusil se nastartovat , podařilo se, a tak jsem zajel na nejbližší benzínku a pokusil se zjistit, co se vlastně děje. Po otočení klíčku do startovací polohy se nerozsvítily žádné kontrolky na palubce ani obrysová světla . Bez plánku kabeláže jsem tedy šel zkontrolovat to nejjednodušší – pojistky . Jak jsem předpokládal – ty byly naprosto v pohodě . Jaké však na mě čekalo překvapení – když jsem se jen opravdu lehce dotknul kabeláže pod pojistkovým pouzdrem – vykouknul na mě zelený kabel . Vybaven jen tím nejzákladnější nářadím jsem se tedy dal do opravy. Po demontování pojistkového pouzdra jsem vytáhl tento svazek se 4mi kabely . Musím říct, že jsem opravdu nečekal takové překvapení – nevím kdo pro Jawu kabeláž vyrábí nebo zda si to dělá Jawa sama,ale není možné aby byl konektor Faston při použití moderního nářadí tak neuměle nalisován .
S použitím všeho možného se mi podařilo kabel do konektoru vrátit – troufám si tvrdit, že o 100% lépe než byl původně.
Podpořen úspěchem ´opravy´, kterou jsem strávil skoro 1,5 hodiny v úporném vedru, jsem se vydal dál na cestu.Světla svítila , blikače blikaly i klakson troubil a tak jsem okolo 19 hodiny dorazil na místo setkání. Tam už se nacházela partička lidiček, kteří sedlají nebo sedlaly tyhle pekelné stroje.Večer rychle utíkal , pivo docházelo a historky o vyhořelé elektrice, popraskaných drátech a všemožných úpravách bylo slyšet ze všech stran.
Ranní probuzení už tak růžové nebylo – počasí naprosto v pohodě,ale bolest hlavy, která byla všudypřítomná a zapříčiněná zřejmě značkou místního piva, byla jen začátek.
V průběhu dopoledne dorazila další skupinka Jawiček, takže konečný stav byl 17 kousků Jawa 650 + 660 a zhruba stejný počet Honda CBF. V rámci akce proběhlo slavnostní předání nové 660tky p.Šímovy k letnímu testování .Potom už se účastníci připravovali na dohodnutou vyjížďku k ČS opevnění.
Já jsem byl už taky kompletně sbalen, protože pracovní povinnosti mi nedovolovaly se zdržet až do neděle. Bohužel ani letos jsem se na pevnost nedostal , valná většina už vyrazila ,ale můj Klacík odmítl nastartovat .Přesněji řečeno – baterka točila startérem jako o život , ale motor ne a ne naskočit .To bylo rozčarování. Nezbývalo nic jiného, než se pokusit o nějakou léčbu .V šíleném vedru a za pomoci Milana a Motexe jsme zjistili, že svíčky prostě nepálí .
Nastala opět zběžná kontrola kabeláže s upozorněním na reálnou možnost vyhořelých konektorů a opět startování ……. Po cca 45 minutách přemlouvání najednou motor naskočil.
V tu dobu už nemělo cenu pokračovat směrem k pevnosti, tak jsem se oblékl, rozloučil s kolegy a nejkratší cestou přes dálnici se vydal zpět k domovu , těch 240km jsem dal skoro v kuse a motorka mi chcípla jen jednou pár kilometrů před Prahou ,ale šla natočit .
Doma jsem se zmohl už jen na uklizení Klacíka do garáže – na nějakou bližší kontrolu prostě nebyl čas ani síla.
Jsem zvědav, co mě v týdnu čeká,až se podívám blíž na konektory . Upřímně řečeno mám z toho tak trochu strach . Po najetých 2500km si motor začíná opravdu sedat a jízda je daleko klidnější a motorka se chová přesně tak jak bych si představoval.
Bohužel fušeřina v podobě nekvalitní kabeláže pak celý dojem naprosto strhává !

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Endy (3) napsal 06.06.2011 v 19:16

Myslím, že by stála za to kompletní renovace elektriky, aby sis ušetřil takováhle trápení. Držím palce, aby tahle patálie byla poslední!


Nejnovější záznamy v deníku
  • Základní servis a zase problém...

    Po opravdu dlouhe době víc jak 4roky jsem se konečně dostal k napsání nějakých zkušeností s tímhle Pekelným strojem. Za 4 roky najeto pouhých 1000km, tomu se nedá ani divit, motorka je naleštěná pod plachtou v garáži a r

    Typ: Údržba
    Vloženo: 16.09.2018
    Uskutečněno: 16.09.2018
    Tachometr: 9408km
    Komentářů: 4x
  • Rodewisch 2014

    Loni jsem záznam z Rodewische tak nějak nestihl zanést do deníku, tak alespoň letošní přírůstek. Po údržbě jel Klacík naprosto v pořádku,bohužel počasí až tolik nepřálo, tak že jsme 3x dostali pořádnou sprchu. Nic méně

    Typ: Sraz
    Vloženo: 23.05.2014
    Uskutečněno: 01.05.2014
    Tachometr: 8420km
    Komentářů: 2x
  • Dlouhá to doba

    Tak od posledního záznamu uběhlo moře času. Co napsat - Classic žije :-D , protože loni jsme toho spolu moc nenajeli tak jsem se po zimě vrhnul na základní údržbu. Výměna svíček Brisk BR12S , vzduchový filtr Filtron A

    Typ: Údržba
    Vloženo: 23.05.2014
    Uskutečněno: 30.04.2014
    Tachometr: 8070km


TOPlist