Novodobý café racer navazující a oživující původní Sport 750 z roku 1972, který společně s GT 750 probudil k životu velké "elkové" sportovní dvouválce Ducati. Standardní sériový stav, doplněny pouze výfuky Termignoni, model 2006, 92 koní.
Výška jezdce: 185 cm
První dojmy - Úžasný vzhled, obtížná a nezvyklá ergonomie, tvrdý sportovní podvozek bez kompromisů. Oproti 4ventilu hladší a kultivovanější chod motoru, slabší, ale dostačující brzdy s ucházející citlivostí - jde o zvyk a nepřesedat hned na desmoquattro nebo testatrettu...:-) Při jízdě pocit závodníka ze 70. let..., ne, nechci až tak srovnávat, ale věřim, že pocitově to tak nějak podobný to bylo. Jinak poctivá boloňská špageta v téměř klasickym vzhledu café 70. let, bez moderních elektro pomocníků a dalších zbytečností... no, a na pumpě jich taky moc postávat nebude...
Recenze
Nádherné retro a splněný sen, kdy mě v současné nabídce výrobců řada sportclassic od Ducati oslovuje nejvíce, a to zejména tenhle "café racer". Hodně radikální ergonomie: řidítka - stupačky - sedlo, ale k pořádnýmu café raceru patří a jízda na kafáči musí být trochu "dřina" . Jízdní vlastnosti velice podobný ostatním Ducati, perfektní stabilita v rychlých i pomalých zatáčkách, jde přece o sportovní mašinu se vším všudy a ten charakter z mašiny přímo dejchá. Ve větších rychlostech a po dálnici též paráda - pohodlně do 180km/h, ovladatelnost typická pro ducati, se stisknutou spojkovou páčkou obtížně ovládám blinkr, poměrně malý rejd, ale jde spíše o zvyk. Samotná jízda je hlavně o emocích, radikální ergonomie nedovoluje pomalou jízdu a je potřeba neustále odlehčovat zápěstí na řidítkách. Při mých 185cm se dá bez větších problémů zvládnout i delší trasa cca 150km (s jednou pauzou třeba na kafe), jen je třeba rozložit váhu mezi ruce a nohy - zapřít koleny o vybrání na nádrži a není potřeba ani tlačit rozkrok na nádrž, jen to chce pořád "tahat" . Asi nejhůř si "sportka" vede ve městě, na kostkách na Pohořelci naprosto nepoužitelná, musel jsem jet na neutrál nebo budu muset upravit ovládání plynu stejně jako u sněžných skůtrů . Motor klasickej dvouventilovej double spark vzducháč se suchou spojkou, kterej běhal v Monsteru 1000, SS 1000 a Multistradě - největší radost dělá mezi 4 a 8 tisíci otáček. Koncovky Termignoni opravdu připomínaj svým zvukem závoďáka ze 70.let, stejně jako při závodech klasiků. Po vyjmutí db killerů se dá jít ještě i za hranici "euronorem". Další úpravy asi přeci jen proběhnou spíš citlivě, jedná se o retro, takže určitě bez karbonu, ledek a dalších moderních vymožeností. Doplněna spojka CNC racing a kryt Performance.
Určitě se nejedná o mašinu pro každého, ale na "sportce" člověk pozná o čem opravdová sportovní jízda na café raceru je, a to ještě v parádním retro kabátě. Je to o charisma a emocích, samozřejmě i stylu
Další v deníku...
Nádherná záležitost, motoštěstí
Nádhernej stroj, taky by se mi hodil do garáže
klasika která i jede, to bych bral
Krásný kafáč, jezdit Sportku chce asi hodně dukatí srdce
Paráda.