Legendární či spíše bájný pětikvalt. Na první pohled běžná Jawa 640. Exkluzivita je ukrytá v převodovce. Zakoupená za účelem dokumentace řešení převodovky. Konečně foto převodovky!
Výška jezdce: 190 cm
První dojmy - Už jsem 350ku měl, takže žádná velká novinka co se posedu výkonu i jízdních vlastností týká, velká změna převodovky, která odstranila nedostatky té sériové.
Recenze
Naprostá exkluziviza tohoto stroje je pětistupňová převodovka, umístěná do písku odlitých karterů.
Jízdní dojmy jsou rozpačité, protože motorka byla služebnice se zanedbanou údržbou, a poslední roky jen stála.
Ale ujel jsem na tom cca 250km v kuse a můžu říct, že 5 rychlostí má smysl. V zásadě jde o to, že mezi trojku a čtyřku běžného motoru 638 je vložen ještě jeden stupeň.
Není tam tedy taková díra a zrychluje to líp, líp se jezdí i do kopců.
Motorka se s tímto motorem nenarodila, původně byla běžnou 640. Tento motor tam namontoval až v r. 1999 jeden z předešlých majitelů, pokusím se zjistit, kde se vzal a proč se nedostal do sériové výroby.
Prosinec 2010 - motocykl kompletně rozebrán. Prodej na ND, mimo motoru somozřejmě
Doplněny fotky převodovky!
Pěkný stroj,kde by se dal sehnat 5i kvalt?
právě jsem našel firmu Metaz a už věřím, že to mohli být "ruční" odlitky do písku. nevěřil bych, že tohle lití dnes ještě někdo nabízí.
No, na každej pád je fajn, že tenhle kousek někdo zachrámil.
Dante76: ten rozdíl mezi sériovým a tímto odlitkem je velký. v přesnosti, v povrchu. Určitě jich bylo odlito jen několik málo kusů. Možná tak dva.
Ahoj, Aleši z čeho usuzuješ že kartery jsou vyrobeny gravitačním litím? Odlitky jawě vyráběla čz a ta se snima nikdy (tedy pro jawu moc nemazala), takže sposta dílů měla neleštěný formy pro tlakový lití.