PROFIL MOTORKY

Honda CX 500/650 Turbo (1982)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Tušák
Vloženo 24.10.2008
Aktualizováno 23.2.2009
Zobrazeno 8 900x
HODNOCENÍ PROFILU OD 32 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.8

Popis motorky


CX 500 T je unikátní stroj(hlavně v Českých zemích) 4 kusy. Na svoji dobu to byla technická špička prošpikovaná spoustou senzorů a počítačem. Motor je osvědčený dělník, dva válce do stran. Výkon 83 koní a maximální krouťák už od naběhu turba, raketa.

Více fotografii

Recenze

Tahle motorka byla můj sen už na základce a taky yamaha XJ 650 Turbo(přidám do databáze) a nikdy bych se nenadál že ji po 25 letech budu mít, nebo že bude ještě je někde k mání. Na svoji dobu to byl supersport ale ve srovnání s dnešnímy modely je to cesťák, ale protože jsem jezdil na modelech kolem tý doby tak se chová výborně. Má v tý době novinky např. Antidive ( na šavlích protiponořovací system nebo centál odpružení) se kterýma se i na úzkých gumách ( zadek 120) nechá v zatáčkách dobře položit. Ale co mě nejvíc překvapilo, i když jsem to tušil, ten nárůst výkonu když to začlo tlakovat, z 80tky tam je najednou 130 a víc. Na 200km což je maximálka se to vyhoupne ani člověk neví jak, a tak se musí spíš hlídat tachometr než pocitový vnímání. Takže pokud není člověk zhýčkán nejmodernějšímy stroji, tak ocení v turbo modelu nárůst výkonu až o dvě třetiny. Ještě mám Yamahu turbo a jsem zvědavý až ji zprovozním na porovnání, abych porovnal co píšou v zahraničních webech. Jinak byly tenkrát modely turbo o dost dražší, no řekl bych že až to přehnali. A další z důvodů je jejich tzv. turboefekt, to znamená že když před zatáčkou uberete plyn má turbo zpoždění asi 3 vteřin a s tím se musí počítat. Takže já mám vyzkoušený abych neztratil tlak tak to musím držet nad 4000tis/ot. ale když je dlouhej dojezd tak to už nejde a musí se dát plyn v předstihu aby to stihlo natlakovat. Zajimavý je taky pocit z motoru, když se jede pianko tak motor vrní jako beránek ale když se podrží pod krkem (od 4000tis.) tak se z něho stane nasr. býk, začne to mezi nohama burácet jako přetočenej buchar. Kapotáž to má na tu dobu nezvykle velkou a učinnou, a taky elegantní, a perfektně chrání. Když jsem ji zkusil na 200km tak bez problému v normální pozici. Nevýhoda: např. není kam dát rychle v pohodě doklady, cigára a drobnosti, ale tenkrát si s tím hlavu nedělali, oprava, Yamaha turbo ano, na kapotáži po stranách nádrže jsou dva kasliky na zámek. V Týnu nad Vltavou je soukromý muzeum kde je k vidění. Je tam taky krom jiných Honda NR s oválnými písty, Tenkrát ji ty blbečkové zakázali vstup do závodů protože na ni nikdo neměl, výkon teď nevím ale točila asi ke 20000 , aspoň co si pamatuju. Další příště.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
p.epanica
p.epanica napsal 25.10.09 v 19:41

Jsi klikař . . .

Georg34
Georg34 napsal 04.08.09 v 20:44

K tomu není co dodat. Nádhera. Dávám 10 -zaslouženě..

CryingDragon
CryingDragon napsal 28.04.09 v 10:54

tak to je klasika, trošku zavidím

Touringrider
Touringrider napsal 22.03.09 v 22:25

dalsi exotek...

Petr_TA
Petr_TA napsal 14.02.09 v 20:18

Chlape jseš šťasnej člověk
Takový luxusní stroje
Prostě srdeční záležitost že ?

Více komentářů



TOPlist