Suzuki SV 650 (2022)

Vlastník MartiX_
Vloženo 9.1.2024
Aktualizováno 14.1.2024

Ideální stroj pro všechny druhy jezdců. Všestranná motorka na projížďky i vyřádění se kdekoliv, kde na to máte odvahu.

Motorka koupena od FIRMA:M.C.F. cz (Slušovice)

Kawasaki Z650: Na můj vkus působí naživo levně - příliš plastů, které vypadají jak z ali :D plus nižší výkon, dvoupístkové brzdy, horší posez a vyšší cena. Taky jsem chtěl zkusit V a naprostá spokojenost.

První dojmy - Vizuálně je to přepracované staré SV s vylepšeními, takže motorka pořád vypadá klasickým dojmem. Je to naháč v pravém smyslu - je tu jen to nejnutnější a naprosté minimum jakýchkoliv zbytečných plastů. Motorka padla do ruky ihned, jak posezem, tak svižností a ovladatelností.

Motorku bych doporučil pro - Motorka je stavěna pro menší jezdce, takže třeba pro mě - 176 cm a 75 kg naprosto ideální. Pro vyšší lidi - řekněme nad 180 - už to bude horší. Tzn. pro holky a menší kluky.

Doplňky na motorce - - Spousta "tuning" doplňků z ali - hliníkové krytky (zapalování, expanzka, olejové víčko, ...)
- Padáky RDmoto SL01 + padací protektor do osy zadního kola
- Plexi Givi A3111G
- Nabíječka M-Style UN-2 (2 USB, nenápadné, super funční)
- Držák telefonu M-Style Spine (kompatibilní s UN-2 a celokov - za něj tu motorku zvednete jeřábem)
- Tailbag QBAG Sozia (to je must have - na pití, rohlík a doklady)
- Brašny SW-Motech Blaze (předražené, ale za mě pecka - ani se nehnou a kvalita je TOP)

- fotky s namontovaným příslušenstvím dodám až přestane mrznout (nemám nic, kde bych nebyl já)

SV jsem vybral jako svou první motorku a byl to správný výběr. Chtěl jsem 2 válec, naháče, v kubatuře 650. A to moc velký výběr nebyl - Z650, MT-07, SV650 a spousta číňanů (což možná někdy zkusím, ale ještě ten čas nepřišel). MT se mi obecně moc nezdála a Z jsem popsal výše, takže zbylo SV, které mě ještě více přesvědčilo V motorem, brzdami a celkovým vzhledem. (Hornet vyšel o 2 měsíce později).

Takže motor. Jedná se o vidlicový motor 650 se 4 svíčkami a výkonem 54kW/8500 a 64Nm. Motor je rozhodně všestranný a zvládá jízdu v nízkých otáčkách po městech a na kochačku. Sranda začíná v druhé polovině otáčkoměru, kde se probouzí a ten zátah je brutální (na 650). Spousta lidí mě odrazovala kvůli vibracím - a ano, ve srovnání s Hornetem (řadový motor), který jsem testoval loni, je to znát. Hlavně ke konci otáčkoměru - tzn. nad 8000 ty vibrace rostou. Ale není to nic hrozného. Spotřeba se pohybuje kolem 4l - při normální jízdě spíše pod. Na dálnici a při stabilní 130 spíše kolem 4,5.

Brzdy jsou čtyřpístky TOKICO (2 kotouče vpředu) a tady nemám výtek - s přihlédnutím k tomu, co za stroj to je - úplně v pohodě.

Podvozek je poměrně tvrdý a skvěle předvídatelný, osazené pneu RoadSmart 3 jsou taky v pohodě i za deště. Z toho vyplývá, že motorka je spíše na hezčí cesty, ale dá se na tom projet cokoliv, včetně šotoliny (vyzkoušeno - zázrak to není, ale kdo by to od naháče čekal). Jízdu ve dvou jsem nezkoušel a vzhledem k "sportovnímu" sedlu bych to na delší trasy ani nedoporučoval.

Úložný prostor se nekoná - jakože fakt pod to sedlo dáte lékárničku a nazdar.

Servis - motorka teď má 13k a zatím jsem dělal jen garančky a bez problému. Případný kupec jen musí počítat s tím, že servis V motoru je o něco dražší, než řaďáku - např. ventily se dělají na dvakrát.

Jestli je motorka vhodná na cestování si každý musí odpovědět sám. Minulý rok jsem na ní byl na týden v Rakousku a Itálii a spolu s příslušenstvím zmíněným níže jsem naprosto spokojený. Ano ta dálnice je taková horší (absence tempomatu), ale sedla v rakouských a italských alpách jsem si užil maximálně. To si myslím na cesťáku nemáte šanci. A i italské rozbitější cesty zvládlo SV v pohodě. Takže letos znovu.

Celkové zhodnocení? Jsem spokojený a vím, že tohle je motorka, kterou za žádnou cenu neprodám, ani kdyby mi měla zabírat místo v garáži. Dokázal bych si představit lepší výbavu (např. ten tempomat a vyhřívané gripy, ale ty se dají dodělat aftermarketově). Motorku rozhodně doporučuji.

Loader
Loader napsal 14.01.24 v 10:22 10b.

Je to super stroj, za ty peníze. Brzdy by za mě mohli být ostřejší, ale brzdí to. Akorát nevím, jak to děláš s tou spotřebou, já se pod 4.5L nedostanu

MartinXL650V
MartinXL650V napsal 11.01.24 v 21:02 10b.

SV je moc pěkný jednoduchý (v dobrém slova smyslu) naháč má parádní motor a má výborný poměr ceny a co za ní nabízí. Hodně se mi na ní taky vždycky líbí ten přiznaný rám. Ve všech barevných kombinacích to vypadá pěkně

petr13
petr13 napsal 11.01.24 v 20:13 10b.

Skvělá recenze

MadMax1980
MadMax1980 napsal 11.01.24 v 18:03 10b.

Hodně zábavná mašinka, mám jen dobré vzpominky.

jiřus69
jiřus69 napsal 10.01.24 v 15:29 10b.