renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki SV 650 (2000)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Sharker487
Vloženo 3.4.2017
Aktualizováno 24.8.2018
Zobrazeno 5 228x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Suzuki SV 650 N, rok výroby 2000, motorka, kterou jsem vlastně původně ani nechtěl.. :D

Více fotografii

První dojmy - Po přesednutí z ČZ 175/487 obrovský nárůst výkonu, při perfektní ovladatelnosti a nízké váze (suchá váha 165kg), do zatáček to najednou padalo úplně samo. Příjemnou změnou byl i vyšší posez.

Motorku bych doporučil pro - Motorku bych asi doporučil pro přestupující z nižší kubatury nebo pro jezdce méně náročné na výkon, kteří mají rádi naháče a hlavně dvouválce, pro průměrně vysoké jezdce (já mám 186 cm a je mi asi tak akorát). Je poměrně snadno ovladatelná, nezáludná, s rozumným výkonem i spotřebou.

Doplňky na motorce - Plexištít Puig - nižší, na ochranu před větrem moc neni, ale dobře schová tankvak, který by jinak měl tendenci při vyšších rychlostech sklouzávat
- Automatický spínač světel s denním svícením - vlastní výroba, přes den svítím pomocí dálkového světla se sníženou intenzitou (cca na 50%), v noci se automaticky přepne na tlumené (více info: http://www.motorkar...etail&ddid=64959 )
- Upravený držák SPZ a zadních blinkrů (po předchozím majiteli)
- Homologované neoriginální blinkry osazené 10W halogenovými žárovkami (svítí jako klasika 21W)
- Teploměr chladící kapaliny vlastní výroby, rozsah 50-120°C, zobrazení pomocí sloupce diod (po vzoru moderních aut)

Recenze

Tuhle motorku jsem vlastně původně ani nechtěl... :D
Koupě
Vše začalo, když už jsem měl na své ČZ 175/487 najeto pár tisíc kilometrů a pomalu jsem zjišťoval, že i když se na tomto stroji jezdí dobře, do dnešního provozu to neni. Motorka s maximální rychlostí něco přes 100 km/h a pohodlnou cestovní kolem 80 km/h je v dnešním provozu brzdou a vzniká tak mnoho nebezpečných situací, když se jí nějaký nervózní plechovkář snaží předjet.
Proto jsem se rozhodl postoupit výš a pořídit nějakého Japonce o objemu 500ccm, zvažoval jsem Kawu ER5 a Hondu CBF500. Obě se mi líbily, Honda trochu víc, ale taky byla výrazně dražší. Konzultoval jsem svůj výběr s kamarádem zkušeným motorkářem, ale ten mě začal přemlouvat a od pětistovek odrazovat, a doporučil mi právě Suzuki SV650, kterou měl jeho kámoš a na které on sám několikrát jel. Argumenty pro SV650 oproti 500ccm byly hlavně celková větší velikost a pohodlnost motorky, dospělejší vzhled, lepší brzdy díky dvěma kotoučům vpředu, o něco větší výkonu motoru a srovnatelná hmotnost a spotřeba s 500ccm. Nějakou dobu jsem váhal, ale nakonec jsem s těmito argumenty souhlasil a začal se poohlížet po SV650, karburátorovém modelu z let 1999 - 2002. Trvalo nějaký čas, než jsem nějakou rozumnou objevil, ale v únoru roku 2015 se to povedlo a hned jsem se s již zmíněným kamarádem vypravil na zkušební jízdu. Pohled naživo ani zkušební jízda žádný problém neodhalila a s předchozím majitelem byla též skvělá domluva, takže jsem se pro ni o 14 dní později (již v březnu) vypravil a po vlastní ose si ji přivezl domu.






Dnes už vím, že jsem udělal dobře, když jsem se nechal přemluvit k 650.
Nyní už mám odježděné čtyři sezóny a skoro 20 tis. km a jízda na této motorce s charakteristickým vidlicovým dvouválcem mě baví čím dál tím víc.

Motor - Po přestupu z ČZ 175 mi samozřejmě připadal motor neuvěřitelně silný s nekonečným zrychlením, ale to se dá čekat, když přestupujete z 13 koní na 71 :D. Teď, po dvou odježděných sezónách, už limity motoru znám, ale pořád nemám problém s výkonem, který je naprosto dostatečný. Využívat se dá v širokém spektru otáček, s citem už od 2500, výrazně zatahovat začíná od 3500 a výkon naprosto plynule roste skoro až do omezovače, který zabírá kousek pod 11 000 ot/min. S rukojetí plynu je nutno otáčet opatrně, hlavně u nižších převodových stupňů, protože jak akcelerující, tak i brzdný moment motoru je velmi výrazný. Plyne z toho ale i jedna menší výhoda, motorka brzdí motorem tak výrazně, že při cestovní jízdě šetří brzdy, zpomalení před obcí nebo křižovatkou zvládne s vhodným podřazováním motor sám.
Do cca 180 km/h motorka zrychluje velmi ochotně, pro dosažení vyšší rychlosti už je třeba delší rovný úsek silnice. Maximální rychlost se údajně pohybuje mezi 200 a 220, já mám svůj rekord tachometrových 200. Nevím, kolik v tu chvíli byla skutečná rychlost, jisté je, že motorka měla (narozdíl ode mě) chuť dále zrychlovat.
Brzdy, podvozek - Přední dva kotouče brzdí dostatečně, i když síla, kterou je nutné vyvinout na páčku, není zrovna malá. Opět ale nemohu moc srovnávat, ČZ 175 měla dvouklíčovou bubnovou brzdu a nízkou váhu, takže brzdila taky parádně. Podvozek je trochu rozpačitý, na běžných českých silnicích připadá spíše tvrdší, ale pokud se člověk dostane na kvalitní povrch, začnu zase připadat zbytečně měkký. Předpětí zadní pružiny je seříditelné v sedmi stupních, přední vidlice je spíš měkčí, neseřiditelná, a při prudším brzdění se trochu potápí.






Ovladatelnost - Opět nemám s čím moc srovnávat, ale na 650ccm mi přijde skvěle ovladatelná oproti ČZ padá do zatáček úplně sama.
Spotřeba - za čtyři sezóny mám celkovou průměrnou spotřebu 4,8 l/100km, předpisovou klidnou jízdou se dá dostat na 4 litry, při ostřejší nebo dálniční jízdě zas není problém překročit i 6 litrů. Největší vliv na spotřebu nemá styl jízdy (brzda-plyn nebo plynule), ale hlavně rychlost (od cca 130 km/h jde spotřeba výrazně nahoru).
Servis a poruchy - Ačkoliv má můj stroj podle tachometru najeto už přes 85 tis km, motoricky i podvozkově je naprosto v pohodě. Za těch skoro 20 tkm, co jsem najel, se neobjevila žádná velká závada ani jsem nemusel provádět žádný nákladný servis nebo údržbu. Jediné, o čem vím, že mě v blízké budoucnosti čeká, je výměna předních kotoučů, které jsou již vydřené a požadovanou tloušťku taky nesplňují. Jinak se objevilo pouze několik drobných závad, jmenovitě:
- zasekávající se ručička otáčkoměru nad 5 tis ot/min - opravena vadná elektrická součástka,
- rozlámaná vrtulka náhonu tachometru - opraveno zalepením, případně mam novou náhradní,
- stržené osazení výpustního šroubu oleje (ne závit) - navařena velká matice pro snadnější povolování v budoucnu,
- drobný únik oleje po preventivním seřízení vůle ventilů v servisu - bez problému opraveno v rámci reklamace,
- pravděpodobně vadný (trvale otevřený) termostat - po dodělání teploměru vlastní výroby jsem zjistil, že se motor ohřívá pomalu a teplota se ustálí okolo 70°C, jen při stání na místě roste výš,
- odešla jedna baterka, ale to je spíš spotřební materiál než porucha..






Cestování - Cestovat se na této motorce dá dobře, motorka vibruje minimálně a sedlo je celkem pohodlné, i když ideální posez pro cestování to asi není. Po dvou hodinách jízdy už je to docela nápor na zadek a chce to zastavit a protáhnout se. Absolvoval jsem třídenní výlet, při kterém se každý den najelo cca 400km, první dva dny se jelo v pohodě, ale posledních 100km třetího dne mě už tak bolel zadek i ruce, že jsem chtěl motorku někde opřít a dojít zbytek pěšky..
Cestování se předpokládá hlavně silniční, kde se motka cítí nejlépe, ale nezalekne se ani lehčího térenu typu polní cesty nebo travnaté louky. SV má díky své koncepci pohonu dostatečnou světlou výšku, takže hlavním limitujícím faktorem v terénu budou pravděpodobně pneumatiky, u těch silničních se brzy zalepí drážky a začnou klouzat.
Nádrž je menší, vejde se do ní asi 16 litrů a já mám dojezd na jedno natankování cca 300 km (do rozsvícení kontrolky paliva, pak je zde ještě rezerva na asi 50 km). Potěší i úložný prostor pod sedlem, je zde propojená dutina pod předním i zadním sedlem, helma se tam samozřejmě nevejde, ale já tam mám například lékárnu, krabičku s náhradními žárovkami, nářadí, sprej na opravu defektu, reflexní vestu, zámek na kotoučovou brzdu, síťku na sedadlo spolujezdce a zabírám tím jen asi 2/3 prostoru. Zadní sedlo je otevírací klíčkem, pro sundání předního se musí sundat malé podsedlové plasty a odšroubovat několik šroubů.






Světla - na jeden světlomet s žárovkou typu H4 svítí eSVéčko pěkně, i když s autem se to samozřejmě srovnat nedá. Určitě se vyplatí pořídit nějakou výkonější žárovkou (typu Osram Nightbreaker apod.). Xenonový HID kit se bohužel použít nedá, jednak je do světla hodně vidět (tzn. potenciální problém s STK, PČR), a pak by xenon v parabole nepřiměřeně oslňoval protijedoucí řidiče. Zadní světlo je dvoužárovkové a též je skvěle vidět, japonským inženýrům se povedl takový odraz a lom světla, že světlo vypadá, jako když svítí po celé ploše rovnoměrně. Nedají se do něj tedy použít LEDky, protože reflektor je navržený pro žárovky a při použití LEDek vzniknou jen dva nepěkné svítící laloky.
Přístroje - Co se týká přístrojů, tak Suza moc informací pilotovi neposkytuje. Nemám rád digitální rychloměry (připomíná mi to cyklopočítač na kole), takže kvituji přehledný analogový rychloměr i otáčkoměr, ale chybí mi tu teploměr motoru a palivoměr, oboje je nahrazeno pouze kontrolkami. Kontrolka paliva je naštěstí alespoň dvoustavová, začne blikat, když v nádrži zbývá 3,5l (cca 70km) a blikání se změní na trvalé svícení při 1,5l (zbývá cca 30km).
Pracuji na dodělání teploměru chladící kapaliny se zobrazením pomocí sloupce diod (po vzoru palivoměrů a teploměrů moderních aut, např M-B, Audi...), testování zkušební verze mi hned odhalilo vadný termostat.





Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
ORi_SV
ORi_SV napsal 22.07.18 v 11:27 10b.

Moc hezké SV :) jinak také nemůžu souhlasit se sedlem... už po několika desítkách kiláků si povysedávám, abych svému pozadí trochu odlehčil :D
Ale jinak krásný stroj a se všim jinak souhlasím :) ať slouží

Sharker487
Sharker487 napsal 11.04.17 v 07:58

Jak jsem opakovaně psal, nemam moc s čím srovnávat, takže ani sedlo, ale oproti ČZ je to výrazný posun dopředu, a že je nutné udělat si každých cca 150km pauzu, jsem taky zmiňoval... Že to neni gauč jak na chopperu, jsem předpokládal, že každému dojde..

tahač
tahač napsal 07.04.17 v 18:54 7b.

No tak kolego, tvrzení že "sedlo je celkem pohodlné" se musím opravdu hodně hlasitě smát. na SVčku je každá delší jizda hodně bolestivá a rozhodně to není vhodný bajk pro 4% menšinu )) jinak motorka je to dobrá, akorát je to mrcha a snadno se jí blokne zadní kolo při neopatrným podřadění.

Shorty_20
Shorty_20 napsal 06.04.17 v 21:40 10b.

Jirži77
Jirži77 napsal 06.04.17 v 21:08 10b.

Super eSVéčko . Hodně krásných kilometrů a hlavně kolama dolů

Více komentářů



TOPlist