Parádní naháč pro milovníky klasiky, moderní techniky a sportovní jízdy.
Motorka koupena od FIRMA:Yamaha Kabourek Motoshop (Písek) - Skvélá zkušenost s prodejcem, jezdím nadále na pravidelný servis. Naprostá spokojenost.
Výška jezdce: 193 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Z900RS: moc se mi líbí, ale nakonec rozhodla cena a sportovnější charakter XSR
Moto Guzzi V85 TT: důvod neuveden
První dojmy - První dojmy po přesednutí z 35 kW XT? Wow! Co jsem si to koupil? Na tom se musím zákonitě zabít! Ale po pár metrech bylo vidět, že budeme brzy kámoši. Lehkost, ovladatelnost, skvělé brzdy. S trochou rozumu se zvládne i ten výkon.
Motorku bych doporučil pro - Pro toho, kdo má rád sportovní jízdu po okreskách, nevadí mu nápor větru a nejezdí často velké dálky.
Doplňky na motorce - - vyhřívané hefty origo Yamaha
- držáky bočních brašen SW Motech a brašny Legend Gear
- komplet výfuk Akrapovič
- štítek Dart
- konektor USB
- držák telefonu SP connect
- tlumič řízení
- navigace Beeline moto
- LED blinkry Yamaha
- LED žárovka H4 Philips Ultinon PRO 6000
- zrcátka Highsider
Recenze
Jsem klasický případ tatíka, co se vrátil do sedla po tom, co mu odrostly děti… Na motorce lítáš od 13-ti do vojny, pak svatba, děti, motorka pryč z baráku …. Po 25-ti leté pauze, jsem si pořídil ojetou Yamahu XT660R a zjistil, že vlastně neumím pořádně jezdit a je to jako začínat znovu.
Při koupi XT jsem si představoval, jak pojedu, uvidím nějakou polňačku nebo lesní cestu, kterou prozkoumám a objevím nová místa, kdekoli se mi zamane… Realita však byla taková, že v mém okolí jsou samé zákazy vjezdu a soukromé pozemky a já zjistil, že 99% jezdím silnici a když se dostanu na nezpevněný povrch, stejně to neumím vodit ke své spokojenosti. Po čtyřech a půl letech by to taky možná chtělo i nějaké koníky navíc a tak jsem začal přemýšlet o obměně.
Líbí se mi cestovní endura a klasické motorky s kulatým předním světlem, Yamaha XJR 1300, Suzuki GSX 1400, Honda CB 1300, CB 1300S apod., prostě naháče staré školy. Na druhou stranu mám rád moderní techniku, takže po zkouknutí všech možných i nemožných recenzí, videí a testů jsem se nakonec rozhodoval mezi Kawou Z900RS a Yamahou XSR900. Na Kawě jsem se svezl, což byla pecka, ale nakonec jsem se rozhodl pro XSR, aniž bych ho vyzkoušel. Největší váhu při rozhodování měla nakonec cena, kdy mě v době nákupu vyšlo XSR o 50k levněji než Kawa, přestože byla v akci. Ale zpětně jsem rád, že jsem se rozhodl právě pro XSR.
Yamahu jsem koupil v prosinci 2019 (čekání na jaro bylo teda peklo…) a letos spolu začneme již pátou sezonu. Za ty 4 minulé máme najeto něco přes 28.000 km. Po přesednutí z XT660R to byl brutální rozdíl ve výkonu i ve stylu ježdění, ale myslím, že je to přesně to, co jsem hledal.
A jaké tedy XSR je? Za 4 roky zatím žádná porucha. Miluju ten motor, zátah odspoda a zvuk, když ji člověk podrží přes 8000 otáček, odlepující se přední kolo od asfaltu, perfektní ovladatelnost a lehkost, výborné brzdy. Rád se svezu svižněji a v zatáčkách, takže nejčastěji jsme na okreskách, pro Alpy je jak stvořená. Nechá se jet i v klidu, na kochačku. Jenže to mi nikdy dlouho nevydrží. Ten motor mě prostě nenechá. Dálnice jsou opruz, tak tam jen výjimečně. Drtivou většinu času jezdím na mapu standard, někdy dám ostrou mapu A, když už tam je. Jenže v zatáčkách se na A-čko občas blbě dávkuje plyn, ne moc plynule, a to mi vadí, že zas přepnu zpět standard. Vyhovuje mi i posez, kdy sedím celkem vzpřímeně a výše, nejsem „utopený v motorce“. Vzhledem ke své výšce mám dost ohnutá kolena, což se projeví při delších výletech, ale běžné jízdy kolem 200 – 250 km jsou OK. Pak člověk musí stejně tankovat. Spotřebu mám v průměru kolem 5,6 l. Mrzí mě malá nádrž (14 l) při delších cestách. Sedlo na dlouhé cestování není, ale na to vlastně není ani tahle motorka. Při přesunu do Alp a týdenním ježdění po nich je pak cesta domů celkem očistec. To už nevím, jak se posadit. Jednou za čas to ale rád překonám.
Je pravda, že jsem loni přemýšlel o tom, že by to při mém věku chtělo něco pohodlnějšího, něco, kde tolik nefouká, je to měkčí a možná i klidnější. A tak jsem vyzkoušel Afriku a Tracera 9GT, ALE ….. Afrika je oproti XSR kus motorky, přesto je krásně ovladatelná, nefouká na ní, je pohodlná, nerovnost ani nepoznáš, dělá všechno dobře, jede pěkně a rychle, jenže tu rychlost vlastně nevnímám. Prostě jedu a najednou zjistím, že až moc rychle. Žádná radost ze zrychlení, žádný pocit z krocení výkonu… Tracer 9GT má vlastně stejný motor jako XSR – jasně - trochu zvýšený objem a výkon, Euro5. Mohla by to být logická pohodlnější náhrada za XSR, jenže to plexi. Děsně to hučí, ať ho mám dole nebo nahoře. Kdybych byl menší, možná by to bylo lepší…. Spousta fičur, které stejně nastavíš jednou a pak jezdíš se stejným setupem – nejsem ladič. Jede moc pěkně, ale stejně mám pocit, že XSR je živější (možná díky nižší váze) a vlastně zjišťuju, že mi to foukání a nápor větru vyhovuje, že si tu jízdu víc užiju. A že jsem si vybral fakt dobře a zatím měnit nebudu. Přežiju i to, že když prší, neschytám to komplet jen zepředu, ale mám nahozený i záda až na přilbu, že přepínání tripů, teploty a hodin je nelogicky na budíku a ještě k tomu zprava, přitom přepínání map, které používám sporadicky, funguje z pravého řídítka, že jsem po každé jízdě celý od much… Neřeším ani absenci místa pod sedlem a zámek sedla zespodu od zadního kola…. Prostě vím, že sotva přijedu z vyjížďky nejraději bych se sebral a jel znovu.
Díky moc všem za komentáře! Ať vám to chlapi jezdí a dělá dlouho radost a hlavně šťastné návraty!
Čoveče, pěkná, moc a ten balón vzadu... I když jsem na trochu jiný stroje, tak ta tvoje se mi líbí a to moc. Pěkně napsaná recenze Tak ať slouží a kolama dolů
Přesne jak píšeš, mam podobnou výšku a plexi na jine motorce mi stejne posilaly vitr na helmu, ze jsem je radeji sundal. naháč mt09 mi vyhovuje, aspoň mi to nenutí pořád jezdit moc rychle. Musim uznat ze xsr vypada lip, ovsem ja nejsem moc na vzhled.
XSR je pecka
dobrá práce draku s citem pro detail, tak ať máš z ní pořád jen radost