PROFIL MOTORKY

ČZ 175/487 (1987)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník PoldaAles
Vloženo 21.7.2020
Aktualizováno 7.11.2020
Zobrazeno 2 722x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Návrat ČZ 175/487 po více než 30-ti letech služby v Polské lidové republice do rodné vlasti.

Více fotografii

Motorka koupena od soukromá osoba

Výška jezdce: 170 cm

První dojmy - První dojmy byly přesně takové jaké jsem čekal, zaprvé vibrace, zadruhé vibrace a pak už jen radost z jízdy, docela točivý 2takt, překvapivě dobré brzdy a jak se ukazuje i dobrá spolehlivost (hlavně nepřechválit).

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny co nespěchají, nehoní se za výkonem a rádi si na motorce všechno udělají sami, tady to totiž opravdu ještě jde...

Doplňky na motorce - Nic

Recenze

V garáži bylo podezřele mnoho volného místa a nebylo co dělat, tak tak jsem pořídil tuhle Strakonickou krásku. V dětství jsem na ČZ 175/470 začínal tak proč ne. Motorku jsem našel náhodou v inzerci, kde po rozhovoru s prodávajícím vyšlo najevo, že si jede ke známému do Polska pro ČZ 350 a má možnost dovést i tuto 175. Byla to tedy vlastně koupě naslepo. Vše proběhlo dle domluvy a na jaře 2019 dorazila motorka z Polské lidové republiky zpět do vlasti. Čezeta byla v kompletním a funkčním stavu, ale silně opotřebovaná provozem po polských lukách a lánech. Nic ale nechybělo a ani, neměla žádné promáčkliny a známky po pádech. Motorka prošla kompletní rozborkou až na holý rám a zbytek putoval roztříděný do krabic. Na motoru jsem provedl výměnu ložisek a gufer, byla udělána klika a válec prošel výbrusem. Zbytek plechařiny prošel lakováním a mohlo se začít se skládáním. Elektrika nebyla napadena kutilem, tak jsem se po důkladné kontrole rozhodl použít původní svazek (zatím OK takže to asi nebyla chyba). Zůstal jsem u původního zapalování i relé dobíjení a vše zatím funguje dobře. Obul jsem nové pneu Mitas a vyleštil všechny chromované díly. Chrom na ráfcích kol je v dobrém stavu, ale je dost chycený jeden kluzák předních tlumičů a výfuk je už také nic moc. Nechtěl jsem, ale všechno měnit, ale zachovat maximum původních dílů což se podařilo.
Zhruba po ? roce práce bylo hotovo a motorka byla připravená na první start. Přes prvotní lehké komplikace s výfukem vše proběhlo hladce a fungovalo dle představ. Karburátor jsem nastavil na záběh a bez jediného problému najel prvních 1000 km. Po přeštelování karburátoru na běžný provoz motorka značně ožila a jezdí jako drak. Je to Čezeta, takže je třeba motor víc točit, protože jak ztratíte otáčky tak to vypadá, že vám někdo sebral motor. Převodovka chodí líp než na kdejakém moderním stroji a rychlosti tam padají zcela lehce a bez zvukových efektů. Zatím mám najeto přes 1000 km a neměl jsem ani jeden sebemenší problém, takže mohu říct, že se jedná o spolehlivý stroj. Co si zaslouží pochvalu, jsou brzdy, které opravdu fungují a přední dvouklíč brzdí velmi dobře. Na závěr jsem doplnil hit 80-tých let, odrazky. Proběhly už i testovací jízdy s manželkou a kromě kopců, kde je znát slabší výkon tak jsou to krásné projížďky na zmrzlinu a po okolí v okruhu cca 50 km. Samozřejmostí jsou všudypřítomné vibrace, ale při těchto vzdálenostech to není nic, co by nějak zásadně kazilo radost z jízdy a prostě k těmto strojům patří. Jinak na moto by cestovat určitě šlo a mnozí cestovatelé jsou toho důkazem, ale určitě ne ve dvou. Čezetu aktivně využívám k dojíždění do práce cca 50 km/den a střídám ji dle nálady se svým podstatně modernějším strojem a je s podivem, že se vlastně neumím rozhodnout, na kterém stroji je jízda větší radost. Všechno má něco do sebe, ale tahle vzpomínka na dětská léta, to jak se musí s motorem pracovat, protože tam prostě těch koní není nekonečno, to je něco co už moderní stroje neumí nabídnout. No a co teď…….v garáži přistála Babetta 207 a to bude zase úplně jiný příběh.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Radek2107
Radek2107 napsal 05.11.22 v 20:05

I já takto střídám motorky. Často se rozhoduji, zda Kawasaki nebo ČZ. A zdá se mi, že jsem letos najel na Číze více než na Kawě. Pozor na jednu věc! Jedna Číza je málo a je to dost nakažlivé! :D

Bigl
Bigl napsal 03.01.21 v 17:30

Musím jen souhlasit! Je to radost na ní jezdit. Je to taková krasojízda.. (mám jí taky)! A vibrace tam jsou o tom žádná, ale ne na každé 487 nebo 477 jsou tak hrozné, asi záleží i na stavu vyvážení kliky. Moc pěkná ať slouží!

nejedlak
nejedlak napsal 07.11.20 v 06:34 10b.

Vlasťák1973
Vlasťák1973 napsal 01.11.20 v 23:05 10b.

pěkná strojovna

Marty68
Marty68 napsal 10.09.20 v 12:48 10b.

"Čezetu aktivně využívám k dojíždění do práce cca 50 km/den a střídám ji dle nálady se svým podstatně modernějším strojem a je s podivem, že se vlastně neumím rozhodnout, na kterém stroji je jízda větší radost."

moc pěkný text , i stroj...Mám to taky tak.

Více komentářů



TOPlist