Ducati 1199 Panigale S 143kw 132nm 164kg suchá , plně el. nastavitelný podvozek Ohlins ,kola Marchesini Forged, Brembo brzdy
Motorka koupena od FIRMA:Harness (Uhříněves) - Kupoval jsem ji v prosinci , takže se nedalo odjet a mám to přes 250km . Harness moto mi Ducati přivezli domů .
Výška jezdce: 170 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki ZX-10R Ninja: Měl jsem zx10r první gen. a chtěl jsem zase Kawu , ale líbí se mi až 2011 , no a když se tahle panigale objevila na inzerci , tak bylo rozhodnuto.
Aprilia RSV4 R: Objevila se panigale
První dojmy - Zatím jenom kolečko kolem baráku , ale už vím ,že tohle mě bude bavit.
Motorku bych doporučil pro - Kdo říka ,že je to Italská m.dka , tak by se měl nejdřív svézt a potom něco říct . Tohle vám Japonka nedá a to jsem měl jenom Japonské stroje.
Doplňky na motorce - Výfuk Scproject Gp racing , odstraněna výfuková přívěra a upravená jednotka. Větší randál jsem neslyšel :D
Recenze
Všichni mi říkali nekupuj Ducati , zůstaň u Japonce .
Moje první motorka byla Honda Fireblade 929 , pak jsem si dva roky užil na masakru jménem Kawasaki zx10r 2004 , přezdívka masakr tomu fakt sedí , hodně zábavná motorka .
No a když jsem po sezoně prodal Kawu , tak jsem přemýšlel jakého SS na další sezonu. Jako největší favorit byla zase Kawa , ale ročník 2011 a výš , protože ty před se mi opravdu nelíbí .
Druhá varianta byla Aprilia rsv4 , nakonec ale vyhrála tahle krásná panigale a doufám , že mi bude dělat radost jako předchozímu majiteli , který jí koupil novou a staral se jak o miminko .
No tohle bude asi nejdelší čekání na jaro ..
Tak mám za sebou prvních asi 1500km a můžu napsat pár řádků o tomhle téměř dokonalém stroji.
Začal jsem jezdit na mapu sport což je nízkých 195 koní a na okresky víc než dostačující . Každý píše , že 1199 má jenom vrch , že do 8000 ot. to nejede , no tohle bych teda neřekl ani omylem . Dá se v klidu jezdit mezi 5000 až 8000 ot a neřekl bych , že jedu zrovna pomalu , spíš je to slušná palba . No a když podržím na výjezdu ze zatáčky plnej na dvojku i trojku jde bez problému panigale na záda .
Pak tu máme palivovou mapu Race , na budíku se ukáže HI 195 , tachometr se přepne do malého okénka a přes celý displej jsou stopky . u mapy Race jsem si ještě upravil tvrdost a ůtlum na předek 8 a 14 , zadek 10 a 16 . Celá motorka ztuhne a je cítit každá odezva . Standartní nastavení Ducati je 24-18 , 24-18 a už v tomhle nastavení je motorka tvrdá , ale při rychlém výjezdu a řazení nahoru se motorka lehce zavlní , ale nic dramatického . Na nejsilnější mapu je reakce na plyn okamžitá , motorka letí fakt brutálně od 8000 ot to rve ruky a omezovač 12000 je tam hned , přední kolo je často ve vzduchu , tohle je využitelné asi jen na okruhu . Quickšifter tady funguje na 1 , prostě to tam padá jak němci do krytu , mnohem lepší než rychlořazení na Kawě , který jsem měl dodělávaný.
Ještě to má mapu Wet 120 koní , ta je možná dobrá tak do města , ale tam tahle motorka vyloženě trpí . Vertikální válec topí pod prdel hodně a když říkám , že hodně , tak kdoví jak to bude v létě. Takže do města na 1199 raději ne , navíc při 50kmh se nedá jet ani na 2 , to se motoru nelíbí , prostě po městě za 1 , nebo jet min.60.
Co se týče brzd , tak tady není co vytknout , prostě podle mě takhle by měl brzdit každý supersport. Dokonce i zadní brzda brzdí , to moc SS neumí.
Spotřeba u 1199 , nevím kolik to žere ostatním , ale já pod 10 nejdu :D
Co mě vadí , tak zpětná zrcátka , ty jsou tady úplně na nic , třepou se a vidím v nich svůj loket . A lehký vakl na plynu , ale to má snad každý el. plyn.
Na Ducati 1199 panigale S je každá jízda zážitkem , kdyby to šlo jezdím furt .
Co se týče vzhledu , tak myslím , že moc hezčích SS není . Kde zastavím každej na to čumí s vodevřenou hubou a když jedu , tak se každej otočí a někteří ještě dají palec nahoru :D
Ovladatelnost bych přirovnal jízdou na kole , suchá váha 164 kg , ta moje možná 160 , protože origo výfuk je docela těžkej. Až bude příležitost nechám zvážit s plnou nádrží.
Zvuk výfuku Sc project bez přívěry je jako zvuk Moto GP , když jedu jde mě slyšet z vedlejší vesnice , která je asi 5km . Ještě jsem zvědav co na to budou říkat naši cajti :D
Co se týče servisu , tak jsem samozřejmě udělal hned olej motoru shell 15w50, kontrola vzduchového filtru , výměna těsnění ventil.víka . Výměna brzdových desek , dal jsem sintrované SBS , brzdí suprově. Výměna brzdové a spojkové kapaliny Motul rbf 600 . Největší investice byla do servisu podvozku , přední vidle a zadní tlumič vyšli u Vangelase na 16500kč , ale max. spokojenost , mohu jenom doporučit.
Ozzy_:pohodlný to moc není , ale dal jsem na ní i 550 za den , ale musí se jet dost svižně. Jak se jede pomalu , tak to člověk ztuhne a tělo začne bolet. Jinak 1199 už je prodaná měla najeto 70tkm
Pořídil jsem novou panigale v4 a to už na silnici nedává smysl vůbec , takže se orientuju už víc na okruh a na výlety mám FJR 1300
Jinak samo 10 bodiku
Pecka strojek. Ale uprimne, nechapu supersporty na silnici. Vzdyt tam je to zoufale nepohodlny, jede to naprosto nesmyslne a zivotu nebezpecne, a svezt se na tom fakt neda Na okruh s tim, tam zacne davat smysl jak je to postaveny
Kdyz sem zajizdel Suzuki, tak sem si todle presne zas uvedomil, jak naprostej nesmysl je SS na silnici. Pokud neni uzavrena a nejede se road racing. Jinak si clovek musi na silnici tisickrat vic uzit lehkyho mrstnyho nahace typu street triple. Ale jinak rozumim ze se to nekomu libi.
MilanR1 : Na R1 2020 jsem nejel , tak nemůžu soudit . Určitě je to skvělá motorka , já bych teda šel do nové Panigale , ale na tu zatím nemám . Jinak loni jsem na 1199 najel 10tkm a za mě je to neskutečná motorka . Zkusil jsem ji i párkrát v Brně a na okruhu je to no jak to napsat , čím víc se topí , tím líp to funguje a potom je to nářez . Zvuk co vydává 1199 z výfuku Sc project GP je největší masakr co jsem slyšel .
Barevná kombinace je pěkná, jen to zelené u světel mi tam nějak nejde, ale to je samozřejmě podle vkusu každého soudruha. Mám 1199 (2012), ale v roce 2020 ani nevyjela. Koupil jsem ji, protože se mi líbí a stále je jen pár motorek, které mohou designu Panigale konkurovat. Jenže jsem zvyklý na Yamahu a tohle je podle mě méně. Dnes mám R1M 2020 (nemám na profilu), žlutá je ještě doma, ale už má jiného majitele a mohu říct, že nic lepšího než je eMko jsem nikdy neměl. Letos ovšem určitě 1199 vyjede a vlastně se na to těším, ale zase to brzo přejde si myslím. Pro mě je to spíš designový prvek, protože je v obýváku (jako všechny v zimním období). Garáž si nezaslouží, na to je moc krásná , i když je garáž vytápěná. Co mi rozhodně na originálu vadilo a šlo téměř hned pryč, byly klouzavé stupačky a jako na všech motorkách muselo přijít reverzní řazení. To je z 75 procent vlastní konstrukce.