PROFIL MOTORKY

Honda NC 750X (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník KOKLITA
Vloženo 2.9.2018
Aktualizováno 30.3.2020
Zobrazeno 13 646x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 7.4

Popis motorky


Perfekní motorka pro každodenní ježdění do práce i za zábavou. Dobře ovladatelná ze sylným zátahem již v nízkých otáčkách.

Více fotografii

Výška jezdce: 190 cm

První dojmy - Motorka mě padla hned do ruky, je lehce ovladatelná i když váží 220kg, má nízké těžište. Na mých 190cm je to ta správná volba, perfektní posed a jízda na dlohé vzdálenosti super.Spotřeba ta je až neuvěřitelná, při záběhu, zatím mám 700km spotřeba 3,1 -3,5 na palubáku.Brzdy na této motorce jsou celkem slabé a tupé ale dá se to přežít.

Motorku bych doporučil pro - Motorku by jsem doporučil klidnějším jezcům, není vhodná pro mladé střelce ale dá se sní dobře zařádit a jede dobře a to nejduležitější je spolehlivost a držák za nízké náklady.

Doplňky na motorce - Mám nainstalované vyhřívání rukojetí oxfort, padací ramy, sadu tří kufrů kappa, prodloužený přední blatník a zadní blatník s krytem řetězu kappa. Uvažuji o hlavním stojanu a určitě přidám blastry.


















Recenze

HONDA NC750X 2018

Ultimátní motocykl značky Honda určený pro každodenní použití se vyznačuje robustním, dobrodružným vzhledem a disponuje dynamickým řadovým dvouválcovým motorem, odpružením s dlouhým zdvihem, integrovanou odkládací schránkou, LED světly a LCD přístrojovým panelem s možností změny barvy podsvícení. Součástí standardní výbavy je nově systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC) se dvěma úrovněmi nastavení. Pro držitele řidičského oprávnění A2 je k dispozici verze s výkonem 35 kW.
Úvod

Od svého představení v roce 2012* se model NC750X těší v celé Evropě vysoké popularitě a je stálicí v evropských žebříčcích deseti nejprodávanějších motocyklů.

Důvodů pro tento úspěch je několik: průlomový dvouválcový motor s vysokým točivým momentem, který přes svou nízkou spotřebu dodává stroji vysokou dynamiku v nízkých a středních otáčkách, uvolněná pozice poskytující jezdci dostatek prostoru, široká řídítka a komfortní sedlo, odpružení s dlouhým zdvihem či výrazné rysy cestovního endura.

Také odkládací schránka (v místě, kde se obvykle nachází palivová nádrž) schopná pojmout integrální přilbu a unikátní dvouspojková převodovka Honda DCT (Dual Clutch Transmission), kterou si vybírá více než třetina kupujících, odlišují model NC750X od konkurence.

Všechny kvality se u NC750X spojují do jednoho celku, kterým je skvěle fungující motocykl. Bez ohledu na způsob použití (dojíždění, dlouhé cesty či jen vyjížďky pro potěšení) se jedná o variabilní stroj s velkým appealem.

*Pod označením NC700X.
Informace o modelu

NC750X má dobrodružný charakter, ale zároveň nabízí pohodlí pro jezdce i spolujezdce. Velký štít poskytuje skvělou ochranu proti větru a víko prostorné odkládací schránky, jež se nachází v místě, kde je běžně umístěna palivová nádrž, je navíc opatřeno praktickou kolejnicí pro upevnění příslušenství. LED světlomet a zadní světlo dodávají stroji prémiový vzhled, zatímco nové přístroje s volitelnou barvou podsvícení lze přizpůsobit podle požadavků jezdce.

Zadní tlumič umožňuje nastavení předpětí pružiny, vpředu je použita vidlice Showa Dual Bending Valves (SDBV) s dvojitým průtokovým ventilem.

745cm3 dvouválcový motor modelu NC750X se vyznačuje vysokým točivým momentem v nízkých a středních otáčkách a zajišťuje silnou akceleraci již od velmi nízkých otáček. Spotřeba činí 3,5 l/100 km (v režimu WMTC) a motocykl je nyní vybaven systémem nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC) se dvěma úrovněmi, který je možné zcela vypnout.

Převodovka DCT u modelu NC750X se vyznačuje přirozeným a plynulým chováním při přidání a ubrání plynu. Kromě nejúspornějšího automatického režimu D jsou pro sportovnější jízdu k dispozici úrovně režimu S.

Pro rok 2018 bude k dispozici také verze s výkonem 35 kW, díky které si budou NC750X moci užít i držitelé řidičského oprávnění A2. Dealer Honda jim ve vhodný čas bude schopen jejich stroj přeměnit na verzi s plným výkonem.

118763_2018_nc750x.jpg
Hlavní vlastnosti
Vzhled a výbava

Enduro styl zajišťuje komfort pro jezdce i spolujezdce
22litrová schránka pojme integrální přilbu
Inverzní LCD přístrojový panel s možností přizpůsobení
LED světlomet a zadní světlo
Klíč s vnitřním výbrusem obsahuje čip imobilizéru Honda Ignition Security System (HISS)

Velká část zkušeností s řízením motocyklu vychází z pocitů. A hlavním motivem při návrhu modelu NC750X byla fráze „Sensual Performance“. Při pohledu zpředu se stroj vyznačuje výraznými rysy, jež jej nezaměnitelně řadí do kategorie enduro. Dojem jedinečnosti podtrhuje LED světlomet a světla pro denní svícení.

Vysoký štít odvádí proud vzduchu kolem těla jezdce a středový otvor pod ním zajišťuje vyrovnávání tlaku. Štěrbiny na pravé a levé straně v horní části štítku pomáhají snižovat aerodynamický hluk. Boční kapotáž a kryty vytvářejí svalnaté linie; štíhlé sedlo a čiré zatmavené zadní světlo s LED diodami jsou minimalisticky doplněny koncovkou výfuku, jež ještě více zdůrazňuje koncentraci hmoty směrem vpřed.

Objem odkládací schránky dosahuje 22 litrů a na vnější straně víka jsou umístěny robustní kolejnice určené pro montáž tank bagu. Uvnitř víka se nacházejí čtyři háčky, které lze společně s gumovými popruhy využít k uspořádání přepravovaných předmětů a k co nejlepšímu využití dostupného prostoru.

Atraktivní přístrojový panel je tvořen inverzním LCD displejem. Zobrazované informace zahrnují celkové a denní počítadlo ujetých kilometrů, informaci o zařazeném rychlostním stupni a spotřebě, nastavení (volitelného) vyhřívání rukojetí a u verze DCT také údaj o zvolené úrovni v režimu S.

Jezdec si může změnit také barvu podsvícení čáry otáčkoměru. Vybírat může z celkem 9 možností. Je také možné nastavit změnu barvy podsvícení v závislosti na zařazeném rychlostním stupni, rozmezí otáček nebo (u verze DCT) jízdním režimu.

Při jízdě s displejem nastaveným na jednu barvu nebo (u verze DCT) pro konkrétní režim má jezdec navíc k dispozici režimy ECO a SHIFT. V režimu ECO se při úsporné jízdě barva podsvícení displeje změní na modrou, při velmi úsporné jízdě pak na zelenou. V režimu SHIFT se při překročení hranice otáček nastavené uživatelem barva podsvícení displeje změní na oranžovou.

Klíč s vnitřním výbrusem obsahuje čip imobilizéru Honda Ignition Security System (HISS). Pokud se identifikační data v čipu zabudovaném v klíči a ID v řídicí jednotce motoru neshodují, motor nenastartuje.

Model NC750X bude k dispozici v 5 barevných provedeních:

matná perleťová Matt Pearl Glare White,
červená Candy Chromosphere Red,
matná černá metalíza Matt Gunpowder Black Metallic,
modrá metalíza Glint Wave Blue Metallic.

Nabídka originálního příslušenství Honda zahrnuje speciálně navržený zadní nosič, kryty řídítek zdůrazňující robustní „enduro“ styl, 35litrový a 45litrový vrchní box, 29litrové boční kufry, tašky do kufrů, centrální stojan, mlhová světla, padací rám, rukojeti s 5stupňovým vyhříváním, U-zámek a zásuvku pro nabíjení elektrických zařízení.
Motor

Maximální výkon 40,3 kW / točivý moment 68 Nm
Verze s výkonem 35 kW pro kategorii A2
Systém nastavitelné kontroly trakce (HSTC) se 2 úrovněmi součástí standardní výbavy
Systém HSTC je možné vypnout
Zásah omezovače otáček posunut o 900 ot./min. na 7 500 ot./min.
Dojezd až 400 km na 14,1litrovou nádrž

Díky své konstrukci nabízí kapalinou chlazený 8ventilový řadový dvouválcový motor SOHC v modelu NC750X vysokou dynamiku v nízkých a středních otáčkách. Architektura motoru s relativně velkým zdvihem a speciální tvar spalovací komory společně s klikovým hřídelem s vysokou setrvačností vytvářejí vysoké hodnoty točivého momentu již od nízkých otáček. Jeho umístění s náklonem vpřed snižuje těžiště stroje a napomáhá jeho optimální stabilitě. Hodnota maximálního výkonu dosahuje 40,3 kW při 6 250 ot./min., zatímco maximální točivý moment činí 68 Nm při 4 750 ot./min. Pro rok 2018 se hranice maximálních otáček posunula na 7 500 ot./min., díky čemuž je výkon motoru dostupný v širším rozmezí.

Pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2 je nyní dostupná verze s výkonem 35 kW, kterou může dealer Honda ve vhodnou chvíli snadno přeměnit na verzi s plným výkonem. Stejně tak může dealer Honda omezit výkon silnější verze na 35 kW výměnou standardní škrticí klapky a úpravou softwaru řídicí jednotky ECU. Ve většině situací není omezení maximálního výkonu poznat a doba akcelerace na vzdálenost 100 m je srovnatelná s výkonnější verzí.

Další novinkou u NC750X pro rok 2018 (u manuální i DCT verze) je systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC). Ten disponuje 2 úrovněmi; úroveň 1 umožňuje mírný prokluz zadního kola – například na štěrku nebo na nezpevněném povrchu – zatímco úroveň 2 nabízí jistotu a spolehlivou trakci na kluzkých vozovkách. Úroveň 2 je automaticky nastavena při zapnutí zapalování a stiskem tlačítka na levé rukojeti je možné nastavení přepnout na úroveň 1. Dlouhým stiskem tlačítka lze HSTC vypnout.

Dva vyvažovací hřídele vyrovnávají vibrace vyvolané vysokou setrvačností hmoty při vyšších otáčkách. Motor tak působí kultivovanějším dojmem a přitom si zachovává charakteristický „puls“ daný 270° sekvencí zapalování. Vrtání a zdvih jsou 80 mm x 77 mm. Díky nízkému počtu dílů je motor lehký, úsporný a spolehlivý. Kdykoliv je to možné, jednotlivé komponenty zastávají více rolí: vačkový hřídel pohání vodní čerpadlo, zatímco jeden z vyvažovacích hřídelů pohání olejové čerpadlo.

Lehká pětiúhelníková koncovka výfuku obsahuje dvě komory spojené děrovanou spojovací trubkou, jež fungují jako konečné rezonátory a vytvářejí charakteristický hluboký zvuk s typickým pulsem. Katalyzátor s dvouúrovňovou konstrukcí přispívá k menšímu množství škodlivin ve výfukových plynech.

Motor NC750X splňuje požadavky emisní normy EURO4, emise CO2 dosahují hodnoty 81 g/km a spotřeba paliva 3,5 l/100 km (v režimu WMTC) umožňuje na 14,1litrovou nádrž umístěnou pod sedlem dojezd přes 400 km.
Dvouspojková převodovka

Adaptivní ovládání spojek přispívá k přirozenému pocitu
3 úrovně sportovního režimu S

Značka Honda vyrábí převodovky DCT již osmý rok, přičemž každým rokem tato technologie nabývá na popularitě u všech strojů, pro které je dostupná. DCT využívá dvě spojky: jednu pro rozjezd a pro 1., 3. a 5. rychlostní stupeň a druhou pro 2., 4. a 6. rychlostní stupeň. Hlavní hřídel jedné spojky se nachází uvnitř druhého, což umožnilo dosažení velmi kompaktních rozměrů. Každá spojka je nezávisle řízena vlastním elektrohydraulickým okruhem.

Systém DCT nabízí dva automatické režimy řazení a také manuální režim MT. Standardní automatický režim D je určen pro běžnou jízdu po silnicích či dálnicích s důrazem na co nejnižší spotřebu paliva. Režim S – v němž převodovka řadí nahoru i dolů ve vyšších otáčkách než v režimu D – byl nově rozdělen na tři úrovně sportovních výkonů.

Někteří jezdci dávají přednost jízdě s vyššími otáčkami, jiní preferují otáčky nižší. Díky třem novým režimům si každý může převodovku přizpůsobit svému stylu jízdy. Zvolená úroveň je uložena a při dalších jízdách je při zvolení režimu S použita jako implicitní. Zvolená úroveň a režim jsou rovněž zobrazeny na přístrojovém panelu.

Převodovka DCT u modelu NC750X je vybavena technologií adaptivního řízení spojky „Adaptive Clutch Capability Control“, která reguluje množství točivého momentu přenášeného spojkou. Při otevření či zavření škrticí klapky tato technologie funguje podobně jako klasická spojka, a přispívá tak k hladší jízdě. Mezi další vylepšení patří rychlá aktivace přepínače N-D po nastartování a schopnost detekce jízdy ze svahu nebo do svahu v režimu AT, který podle toho upraví vzorec řazení.
Podvozek

Robustní ocelový kosočtvercový rám
41mm přední vidlice Showa s dvojitým průtokovým ventilem a s dlouhým zdvihem
Zavěšení zadního kola Pro-Link s nastavením předpětí pružiny tlumiče
320mm přední kotouč s dvoupístovým třmenem a zadní 240mm kotouč s jednopístovým třmenem

Robustní ocelový kosočtvercový rám NC750X se vyznačuje vysokou mírou tuhosti potřebnou pro agilní a pružné jízdní vlastnosti v různých podmínkách. Toto řešení je tak ideální tam, kde je hlavním kritériem konstruktérů prostor. Zabírá totiž velmi málo místa, ale nabízí vynikající jízdní dynamiku.

Sklon přední vidlice je 27°, zatímco hodnota závleku činí 110 mm. Rozvor kol dosahuje 1 535 mm a poměr rozložení hmotnosti mezi přední a zadní kolo je 48/52. Pohotovostí hmotnost je 220 kg (230 kg DCT). Výška sedla je 830 mm.

Poloha jezdce za řídítky je vzpřímená, neutrální a dobrý výhled umožňuje včasné rozpoznání případného nebezpečí.

Další výhodou této pozice jezdce je skvělá kontrola nad strojem v nízkých rychlostech. Ta v kombinaci s nízko umístěným těžištěm a s velkorysým úhlem natočení kola poskytuje jezdci perfektní kontrolu a rovnováhu.

41mm teleskopická vidlice Showa se zdvihem 153,5 mm je vybavena dvojitým průtokovým ventilem s poměrem optimalizovaným pro tlumení v kompresi i odskoku. Díky tomu vidlice již od nízkých rychlostí vytváří tlumicí sílu přesně odpovídající rychlosti pohybu pístu a zvyšuje tak kvalitu i komfort jízdy. Vyšší tlumení v kompresi přispívá k progresivnější a tužší odezvě tlumení a omezuje ponoření přídě při prudkém brzdění. Stylovým detailem jsou šedá alumitová víčka na vidlicích.

Zadní tlumič umožňuje nastavení předpětí pružiny a rovněž se vyznačuje zdvihem 150 mm. Tlumič je spojen s mechanismem Pro-Link, který nabízí optimální rovnováhu mezi měkkým počátečním pohybem při přejezdu nerovností v nízkých rychlostech a vynikající ovladatelností.

Přední vlnovitý kotouč o průměru 320 mm s dvoupístovým třmenem poskytuje dostatek snadno regulovatelné brzdné síly. Doplňuje jej 240mm vlnovitý kotouč s jednopístovým třmenem na zadním kole. Lehký dvoukanálový systém ABS zajišťuje rychlé a bezpečné zastavení i na kluzké nebo mokré vozovce.

Přední a zadní kola z lehké slitiny – o rozměru 17 x 3,50 palce vpředu a 17 x 4,50 palce vzadu – jsou obuta do pneumatik 120/70 ZR17 a 160/60 ZR17. Kované ventilky v ráfcích mají tvar písmene L pro snazší kontrolu a úpravu tlaku.
Technické parametry
MOTOR
Typ Kapalinou chlazený, 4taktní, 8ventilový, řadový 2 válec SOHC splňuje EURO4
Zdvihový objem 745 cm3
Vrtání a zdvih 77 mm x 80 mm
Kompresní poměr 10,7 : 1
Maximální výkon 40,3 kW při 6 250 ot./min. (95/1/ES)
Max. točivý moment 68 Nm při 4 750 ot./min. (95/1/ES)
Olejová náplň

Man.: 3,7 l

DCT: 4,1 l
PALIVOVÝ SYSTÉM
Karburace Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
Objem palivové nádrže 14,1 litru
Spotřeba paliva

MAN: 3,5 l/100 km (režim WMTC)

DCT: 3,5 l/100 km (v režimu WMTC, testováno v režimu D)
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
Startování Elektrické
Kapacita baterie 12 V/11,2 AH
Výkon alternátoru

Man.: 420 W při 5 000 ot./min.

DCT: 450 W při 5 000 ot./min.
HNACÍ ÚSTROJÍ
Typ spojky

MAN: Mokrá lamelová spojka

DCT: Mokrá lamelová, hydraulická 2spojková
Typ převodovky

MAN: 6stupňová manuální převodovka

DCT: 6stupňová dvouspojková převodovka
Stálý převod Řetěz
RÁM
Typ Kosočtvercový; ocelové trubky
PODVOZEK
Rozměry (D x Š x V) 2230 mm x 845 mm x 1350 mm
Rozvor kol 1535 mm
Úhel přední vidlice 27°
Závlek 110 mm
Výška sedla 830 mm
Světlá výška 165 mm (minimum)
Pohotovostní hmotnost

MAN: 220 kg

DCT: 230 kg
ZAVĚŠENÍ KOL
Typ vpředu 41mm teleskopická vidlice, zdvih 153,5 mm
Typ vzadu Tlumič Monoshock, kyvné rameno Pro-Link, zdvih 150 mm
KOLA
Typ vpředu Vícepaprskové kolo z hliníkové slitiny
Typ vzadu Vícepaprskové kolo z hliníkové slitiny
Velikost ráfku přední 17 M/C x MT 3,50
Velikost ráfku zadní 17 M/C x MT 4,50
Pneumatika vpředu 120/70-ZR17 M/C (58 W)
Pneumatika vzadu 160/60-ZR17 M/C (69 W)
BRZDY
Systém ABS, typ 2kanálový systém ABS
Typ vpředu Hydraulická, s jedním 320mm vlnovitým kotoučem, 2pístovým třmenem a destičkami ze sintrovaného materiálu
Typ vzadu Hydraulická, s jedním 240mm vlnovitým kotoučem, 1pístovým třmenem a pryskyřičnými destičkami
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA
Přístrojový panel

Digitální ukazatel rychlosti, čárový otáčkoměr, hodiny, čárový ukazatel stavu paliva, dvě denní počítadla, ukazatel zařazeného rychlostního stupně, údaj o okamžité a průměrné spotřebě paliva a výstražná kontrolka teploty chladicí kapaliny.
Zabezpečovací systém HISS

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
milda666
milda666 napsal 01.06.20 v 19:45 10b.

Super popis, takový nedá ani výrobce ano prodejce, pohoda.

speroure
speroure napsal 31.12.18 v 21:29 10b.

RichardCelis
RichardCelis napsal 05.12.18 v 08:14

Já jsem jezdil na mém NC700X na výletu na křižovatce o délce 10 kilometrů a mohu vám říci, že když bych raději nechtěl mít palivovou nádrž pod sedadlem na polštář, není to obrovské řešení, pokud použijete popruhy s rychloupínacími knoflíky. Není to dost důvod, proč byste neměli mít a NC, pokud se vám líbí další vlastnosti motocyklu.

cheap essay writing service

69šakal
69šakal napsal 07.09.18 v 19:13 10b.

Spolehlivej dobrej stroj...užívej

KALUP
KALUP napsal 06.09.18 v 22:10 9b.

v tom okopírovaném článku je pár nepřesností-hned na začátku se píše že NC750X se vyráběl od r.2012 což není pravda .
Dále se píše že se vyrábí v pěti barvách ale uvedeny jsou 4.
Jinak NC je kvalitní mašina , jsem také vlastník.Já jsem ten chlápek co se o něm mluví v tom videu . Už mám najeto 118 000km.Žádný problém a NC jede a jede a jede ...Kolik značek se může pochlubit takovou kvalitou ?

Více komentářů



TOPlist