Motoveterán čz 125 z roku 1947
První dojmy - Krásný veterán, modelu B bylo vyrobeno jen okolo 10 000 kusů. Náš má platné TP i stk.
Doplňky na motorce - Již dva roky sháníme dobové kožené tandem sedlo.
Recenze
Čz 125 z roku 1947. Konkrétně náš motocykl je typ B, s dobovými úpravami. Bylo zde vyměněno přední a zadní odpružení. Motocykl je po domácí renovaci. Nádrž je lakovaná na černo, tzn.: Lidová verze, taky známa jako havran či kominík. Motorka čz 125 má 3 rychlosti a je schopen dosáhnout rychlosti 80km/h.
Náš zatím nejdelší výlet měl přes 120km.
Palivem je benzín natural 95 ve směsi s olejem v poměru 1:25 a také je nutné benzín ošetřit "olovem".
Děkuji za každý like a odběr u mých videí o motoveteránech https://www.youtube...5wabjG91JzDBp6L6L4Lg
Video o motocyklu cz 125 a cz 175
video: volboběh motoru čz 125
video z projížďky
Tabulkové údaje
čz 125 A : 7703 ks
čz 125 B : 10018 ks
čz 125 T : přibližně 75000 ks
čt 125,150C : přibližně 130000 ks
Výrobce Česká zbrojovka Strakonice
Výroba 1947
Předchůdce ČZ 125 A
Nástupce ČZ 125 T
Motor Dvoudobý, vzduchem chlazený jednoválec se obsahem 123 cm³
Vrtání 52 mm
Zdvih 58 mm
Kompresní poměr 6,7:1
Plnění karburátor Jikov
Výkon 4,2 k při 4000 ot/min.
Převodovka třístupňová, sekundární převod řetězem
Brzdy přední: půlbubnová průměr 125 mm, zadní: půlbubnová průměr 125 mm
Pneumatiky přední 2,50x19, zadní 2,50x19
Rozvor 1220 mm
Rozměry 1890 mm (l), 680 mm (w), 920 mm (h)
Výška sedadla 700 mm
Kapacita nádrže 10,5 l
Rám : trubkový, ocelový, svařovaný
Suchá hmotnost : 76 kg
Maximální rychlost: 80 km/h
Spotřeba paliva: 2,0 l/100km
Chtěl bych se zeptat na zachycení předního kola. Máš tam taky tisicihran? Případně jak vypadá uchyceni brzdy aby se neprotacel? Můžu poprosit o foto? Jinak moc hezká A neměl by jsi nějaký díly navíc? Ja jsem dovezl a něco mi chybí 😁
Chtěl bych se zeptat na zachycení předního kola. Máš tam taky tisicihran? Případně jak vypadá uchyceni brzdy aby se neprotacel? Můžu poprosit o foto? Jinak moc hezká A neměl by jsi nějaký díly navíc? Ja jsem dovezl a něco mi chybí 😁
Chlapi, furt jste nikdo nenapsal, PROČ to olovo patří do 4-taktů.
Bezolovnatý benzín jednoduše nemaže, je moc suchý a na starých autech docházelo k vydírání a zaklepávání ventilových sedel. A jelikož ventily, potažmo jejich sedla ve zmíněném 2-taktu docela často jaksi nejsou, nemělo by tam být olovo nezbytně nutné.
Destroyer:
Do tak staré mašiny bych asi poměr 1:50 nedával. Je to stavěné se zcela jinými vůlemi, než pozdější křápy konstruované na tento poměr.
To není z mojí hlavy, to je z hlavy jednoho inženýrského pána, který o dvoutaktech "něco málo" ví.
Vyšší procento oleje jednoduše ty větší vůle maličko více vymezí. Pán dokonce tvrdí, že už pěkných pár takto provozovaných mašin viděl. Všechny po smrti a s polovičním nájezdem toho, co by odjezdily na poměr 1 : 25.
A před tzv. syntetikou taky varoval. Zejména před tou "drahou" do zahradní a lesní techniky. Minimálně má pravdu v tom, že tahle technika (pily a křoviňáky) pracuje v úplně jiném režimu, než veteránský motor.
Motorák není špatná volba, ale zase víc karbonuje.
olovo u 2T motocyklu nemá žiadny význam. Bolo to potrebné pre liatinové hlavy valcov bez nitridovaných sediel ventilov (teda bez extra nalisovaných sediel v liatinovej hlave valcov). 2T motor zožerie všetko - čo sa týka pomeru 1:25 ten sa dá zredukovať aj na 1:50 ak použiješ 2T syntetiku, pri pomere 1:25 tam môžeš liať aj motorový 10W-40 (pozri si cestopisy Suháča čo s Jawou prešiel okolo sveta).
olovo u 2T je nesmysl, hlavně že jezdí