PROFIL MOTORKY

Jawa 350/639 (1991)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník HofiX-CZ
Vloženo 9.6.2016
Aktualizováno 9.6.2016
Zobrazeno 3 487x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Moje první motorka (nepočítám Betku).

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Jawa 350/640: Nelíbí se mi hranaté světlo, 639 byla blízko (sousední město) a za slušnou cenu

První dojmy - Oproti 50 ccm Betce to je opravdu rozdíl! Motorka krásně táhne, ale nemůžu ji srovnávat, protože jsem žádnou jinou neřídil. Mírně mi vadí, že netáhne odspodu, ale to může být způsobeno tím, že v sání pravděpodobně není clona. Dále mi trochu vadí vibrace při vyšších otáčkách, ale asi to bude charakteristický znak Jawy a budu se s tím muset smířit.

Motorku bych doporučil pro - pro někoho, komu nebude vadit se v ní furt vrtat (nebo tuto činnost bude přímo vyhledávat :-)

Průměrná spotřeba - 4.35625 l/100km

Recenze

Motorku jsem si vybral, protože je to český stroj poskládaný z velké části z dílů, které se dají sehnat za slušnou cenu (oproti např. japoncům), je docela jednoduchá a myslím (nebo spíše doufám), že průměrně zručný člověk bude schopný opravit si jednoduché a možná středně složité poruchy.

Motorka měla již při koupi bezkontaktní zapalování VAPE MZ04. Regulátor a usměrňovač je zatím původní, ale časem plánuju jej nahradit regulátorem VAPE R04, který má integrován usměrňovač a napěťové rozpínací relé pro kontrolku dobíjení.

Při nákupu, testovací jízdě, cestě na evidenčku a úřad a prvních pár cest po okolí motorka jela výborně a krásně držela volnoběh. Jelikož jsem byl prodejcem upozorněn, že motorka nedobíjí při zapnutém hlavním světlometu a mám elektrotechnické vzdělání, první věcí po registraci motorky byla kontrola kabeláže, rozpojení všech spojů, stlačení všech fastonů kleštěmi, prostříknutí kontroxem (sprej na kontakty) a opětovné spojení. Byly doplněny žárovky pro osvětlení budíků a byl vyměněn držák pojistky za typ pro klasické nožové autopojistky. Při těchto úkonech jsem objevil naprosto prasácky zbastlené blinkry (bohužel jsem nevyfotil a bojím se je znovu rozebrat) a jejich připojení ke zbytku kabeláže pomocí čokolád, takže jsem zapojení udělal znovu a pomocí fastonů. Na opravu "patic" žárovek blinkrů řešených přímým připájením drátů k žárovce jsem neměl sílu a až odejde první žárovka, pravděpodobně pořídím úplně nové blinkry.
Měřením ampérmetrem jsem zjistil, že dobíjení baterky funguje správně.
Dále byl opraven zadrhlý otáčkoměr.

Při první vyjížďce po opravě elektriky všechno fungovalo správně. Teda skoro. Těsně před dojezdem domů mi při jízdě do kopce v nízkých otáčkách (vracel jsem se těsně před 10. večer a nechtěl jsem budit sousedy ) několikrát střelil výfuk.

Následující den jsem jel do Ostravy pro novou integrálu, 5 l kanystr oleje Lavio MOTO SYNT 2T a olej 80W90 do převodovky. Při cestě mezi městy bylo vše v pořádku, ale asi v polovině cesty na křižovatce začal opět střílet pravý výfuk a občas to střílelo i do karbecu. Taky mi přišlo, že krom zdravého M2T smradu cítím taky něco jiného. Do Ostravy a zpět jsem dojel s tím, že jsem na křižovatkách musel motor neustále držet vytočený, aby to nestřílelo a nedej bože nechcíplo. Ve vysokých otáčkách (nad 2000) byl motor v pohodě. Plánuju koupit nové silikonové gufera ke klikové hřídeli (možná se dorazily při laboraci s kabely u alternátoru a při protáčení motoru za křidélka bezkontaktu). Taky to bude chtít zkontrolovat předstih. (Radši ještě před výměnou gufer.)

Dále plánuju vyměnit gumu mezi karbecem a motorem, bo je jakásik rozpraskaná.






Cílem je dostat motorku do takového stavu, aby bylo schopná dojet se mnou a s mojou do Itálie a zpět

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
StB
StB napsal 16.06.16 v 21:16 10b.

Občas nêco prasne, upadne, přestane fugovat, ale s bezkontaktem a upravou dobijeni máš o 75% spolehlivější stroj a zbývá už jen užívat si jízdy za občasné kontroly. Přeji hodně štěstí.

Pavel1971
Pavel1971 napsal 16.06.16 v 11:46 10b.

Zdravim. Jawa je prostě srdeční záležitost a chce opravdu více péče než jiný stroj.
Každopádně se nenech odradit občasnejma závadama které se budou opakovat a už si budeš myslet , že si proto udělal vše a nic nepomohlo. Bude to proto,že to prostě k Jawě patří a stejně tě zase doveze domů.
Já sice Jawičku opustil,ale vždy se za nějakou otočim a vzpomenu.
Takže ti dávám 10b a přeji hodně zážitků z cest.
Jen ještě zvaž ty silikonový gufera , na kliku nejsou dobrý. Jsou příliš měkký a občas přisajou falešný vzduch. (vím o čem mluvím)

HonzaHus
HonzaHus napsal 16.06.16 v 11:11

Ahoj, pěkná motorka, vibrace prý částečně odstraní filc, viz. kolega zde:
http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=78662
Přeji ať jezdí, zvuk jawího dvouválcového řaďáku je nezaměnitelný, málokterou motorku poznáš po zvuku, jedině Harley-Davidson a Jawu 350.

justyn
justyn napsal 16.06.16 v 10:47 10b.

Čurdajurda
Čurdajurda napsal 14.06.16 v 21:12 9b.

Užívej si nového stroje a bud rád. Jawka za trochu rozumné péče a údržby nikdy nezklame. Sám mám něco podobného,žádný velký problém.

Více komentářů



TOPlist