PROFIL MOTORKY

KTM 1190 Adventure R (2013)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník wil
Vloženo 13.1.2016
Aktualizováno 18.4.2017
Zobrazeno 3 281x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Skvělá universální mašina, která má hranice pořádně daleko.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Kmoto, s.r.o. (Vlašim) - Absolutní spokojenost

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Když jsem ji viděl poprvé na obrázku, tak se mi moc nezamlouvala, ale v reálu už to bylo lepší a čím déle ji mám, tím víc se mi líbí. Hlavní je, že i po třech letech mě pořád maximálně baví.

Motorku bych doporučil pro - Pro toho, kdo chce cestovat i mimo silnici, dát si občas trochu off-roadu a užít si to. Pokud někdo netouží jezdit po nezpevněných cestách, tak bude lepší verze na menších kolech. Měl jsem možnost si zajezdit na verzi bez R a ovládání na silnici je o dost snadnější. Věřím, že by lesní cestu dala taky, ale s R to je větší zábava a jistota.

Doplňky na motorce - Kufry, kryt pod motor, vyhř. hefty... vlastně celý katalog doplňků Powerparts




Zhodnocení doplňků po třech sezónách.
Kryt pod motor:
Absolutní nutnost pro toho, kdo nechce jezdit jen po asfaltu. Peníze za něj se určitě vyplatí.
Koncovka Akrapovič:
Koncovka je homologovaná, takže nějaký brutální řev nečekejte, ale na delší cestování je to stejně výhoda. Nějaké zvýšení výkonu jsem nezaznamenal (jestli má mít 150 koní nebo 153 už je při takovém množství asi fuk), takže je to spíše věc image a lehkého snížení hmotnosti. Vzhledem k ceně, asi trochu zbytečnost.
Sedlo Touratech:
Originál sedlo není hrozné. Na kratší a středně dlouhé výlety v pohodě. Jenže po první delší dovolené (cca 4000km za týden) jsem měl z prdele sekanou a nemohl jsem pořádně ani slézt z motorky. Tak jsem to risknul a koupil za šílenou cenu sedlo od Touratechu bez předchozího vyzkoušení. Pohodlí jednoznačně mnohem lepší, ale zase to při jízdě ve stupačkách roztahuje více kolena a trochu hůře se z něj vysedává v zatáčkách při ostřejší jízdě. Jinak pro delší cesty z mého pohledu pořádný posun v komfortu.
Protivibrační klemy řidítek:
Z mého pohledu žádný přínos, vyhozené peníze.
Tlumič řízení Touratech:
Hodně dlouho jsem se rozmýšlel, zda jej koupit, když je tam originál z výroby sice nenastavitelný, ale je. Nakonec jsem ho koupil a rozdíl je znát. Hlavně rozsah nastavení je docela velký a můžu si ho naštelovat podle podmínek. Funguje bezvadně.
Kufry Touratech:
Super jednoduché kufry. Žádné složité uchycení a z kvalitního materiálu. Jen trochu humpolácké panty, takže při zavírání se musí trochu do nich bouchnout. Jinak správné kufry na enduro.
Molitanové ponožky do sání Touratech:
Chtěl jsem trochu pomoci vzduchovému filtru a koupil molitanové filtry do hubic sání. Měl jsem jezdit po prašných albánských cestách, tak jsem si myslel, že to bude plus pro motor. Jenže postupně začal olej rozežírat molitan (olejem jsou napuštěné z výroby) a nalítal do airboxu, kde ucpal filr. Je to šmejd a doporučuji nekupovat.
Kryt chladiče:
Divím se, proč ho nedávají z výroby. Aspoň verze R by si ho zasloužila. Dobrá věc.
Držák navigace Ktm:
Při off-roadu se trochu klepe, ale jinak drží těch 30000km v pohodě a je dobře zpracovaný(nevypadá jako odpalovací zařízení rakety).
Vyhřívané hefty Ktm:
Fungují ve třech stupních nastavení. Intenzita ohřevu je perfektně odstupňovaná. Na cestování nutnost.
Rozšířené stupačky Ktm:
Výborné při jízdě ve stupačkách a v zatáčkách na silnici nevadí, protože motorka je dost vysoká a nehrozí, že by bránily v náklonu.

A pak hromada oranžových kravin, které nebudu hodnotit, protože mají jediný účel . A to zlepšit vzhled motorky a tak dělat majiteli radost:)
























Recenze

Tuhle Ktm jsem si vybral, protože to byl logický krok po 990 Adventure, která mi bezvadně sloužila pět let.
Měl jsem možnost projet většinu současných velkých cestovních endur a vůbec nelituji, že jsem vybral zrovna 1190 Adv. Chtěl jsem motorku, co umí lehčí off-road cestou do práce, abych si provětral hlavu a zároveň na ní pohodlně dojel na dovolenou, kde nebudu muset přemýšlet, v jakém stavu tam mají cesty.
Mám najeto cca 30tisic km a zatím bez velkých problémů. Na to, že je to jeden z prvních vyrobených kusů, tak je spolehlivost v pohodě. Bylo na ní pár svolávaček, ale jen samé prkotiny a motorka mě nikdy někde nenechala.
Plusy:
Výkon motoru oproti ostatním cestovním endurům .
Jedno z mála cestovních endur, které je opravdu schopné off-roadu.
Průměrná spotřeba kolem 6ti litrů.
Na enduro správný rozměr ráfků.
Dojezd na nádrž.
Mínusy:
Překlápění v rychle po sobě jdoucích zatáčkách při pořádné palbě na silnici je dřina. 21palcové kolo a vysoká výška tě donutí si zacvičit.
Na dálniční přesuny nízký přední štítek. (Ale zase v terénu ti aspoň nevyrazí zuby).
Ovládání blikačů. Doporučuji dokoupit automatické vypínání blinkrů (budeš pak na něj hrabat dvakrát méně a funguje perfektně).
Najel jsem na ní 35000km po všemožných cestách i mimo ně a je čas obměnit model. Proto jsem ji poslal do bazaru a objednal 1290 R. Byla super!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Taliján
Taliján napsal 14.05.16 v 08:16

Aha, ted vidim, ze se v italkach taky trochu pohybujes .
Co ze jsi odesel od 999? dneska je to docela unikát...

Taliján
Taliján napsal 14.05.16 v 08:08 10b.

davam 10b. padara .

Polkis
Polkis napsal 25.02.16 v 07:32 10b.

Super stroj. Mam klasicky adventure a po Rku pokukuju uz delsi dobu :)

boutom
boutom napsal 20.01.16 v 16:10 10b.

muncinana
muncinana napsal 20.01.16 v 12:14 10b.

Super cest'ák chlape

Více komentářů



TOPlist