Bimota Tesi H2
Informace k modelu
První společný produkt Italů a Japonců. Jmenuje se Tesi H2 a je to přesně ten motocykl, který by z kooperace Bimoty a Kawasaki vzejít měl – to nejlepší od obou značek!

Bimota (ani Kawasaki) k Tesi nedala zatím (2019) žádné technické údaje a musíme vycházet jen z toho, co vidíme. Trochu by mohla napovědět slova Pierluigiho Marconiho o tom, jak je Tesi H2 jeho splněným snem, protože takovou motorku vždycky chtěl udělat. „Kompaktní a uzavřené hmoty kolem motoru, elektronické odpružení, přeplňovaný motor s výjimečným výkonem, kompozitové strukturální materiály spojené s hliníkovými prvky, možnost změnit na motorce cokoli od pozice stupaček po geometrii, veškerá možná elektronická moderní výbava s kontrolou trakce a ABS.“ To vše prý chtěl, aby jeho Tesi měla, tak je má.

Motor je jasný, to je prostě Kawasaki H2, dokonce se stejnými výfuky, které sem tvarově vlastně docela zapadají nebo ne? U Japonců má tenhle motor výkon 243 koní a moc nevidíme důvod, proč by to u Bimoty mělo být jinak. Stádo je to dostatečně velké a asi se najde jen málo lidí, kteří si myslí opak. Agregát podle všeho slouží zároveň jako hlavní část podvozku, klasický rám nevidíme, ani tu typickou Omegu předchozích Tesi. Kyvka je na motoru, přední zavěšení s pomocnými bočními hliníkovými pláty také. Mimochodem ty kyvné vidlice jsou skládané, boční tahy držící kola jsou z hliníku, ovšem dohromady je spojuje karbonový kvádřík. Že je uhlík použitý na Tesi prakticky všude, těžko může překvapit.
Redakční testy
Články
Technické údaje Bimota Tesi H2
2020
Doplnit technické údaje pro chybějící ročník Upravit chybné údaje

V databázi evidujeme více jak 200 000 technických údajů motocyklů. Může se proto stát, že některá technická data budou obsahovat nepřesnosti nebo nejsou zcela doplněná. Prosím, upozorněte nás na nepřesnosti a ihned to opravíme. Děkujeme.

Objem 998 cm3
Výkon 170 kW
Výkon při otáčkách 11500 ot/min
Točivý moment 141 Nm
Otáčky při max toč.mom. 1100 ot/min
Druh motoru Spalovací
Dvoudobý/čtyřdobý 4
Chlazení Kapalina
Uspořádání válců Řadový
Počet válců 4
Rozvod DOHC
Ventilů na válec 4
Vrtání 76 mm
Zdvih 55 mm
Kompresní poměr 8.5 : 1
Příprava paliva Vstřikování
Startér Elektrický
Počet rychlostí 6
Sekundární převod Řetěz
Typ rámu Dvojitý páteřový
Materiál rámu lehká slitina
Zdvih předního odpr. 100 mm
Zdvih zadního odpr. 130 mm
Brzdy vpředu 2 kotouč
Rozměr předního kotouče 330 mm
Přední třmen čtyřpístkový
Brzdy vzadu kotouč
Přední kolo 17 "
Zadní kolo 17 "
Rozměr přední pneu 120/70ZR17
Rozměr zadní pneu 200/55ZR17
Rozvor 1445 mm
Úhel hlavy řízení 21.3 °
Závlek předního kola 117 mm
Světlá výška 140 mm
Výška sedla 840 mm
Suchá hmotnost 207 kg
Objem nádrže 17 l
Množství oleje 5 l
Videa Bimota Tesi H2
Skupiny

TOPlist