bmw_r1300gs_cartec





Téma: Zátečníci, nechte si už poradit!!!
 
30.7.2008 v 18:11
Text proti původní verzi upraven. Napadáním jsem se nechal ,,otrávit" a chtěl to téma i smáznout. Protože se ale pořád drží, považuju za rozumné to tu uvést na správnou míru.

V únoru se tu, plná nadšení, pochlubila paní s nickem ,,Juniorka", že má novou první mašinu CBR 600 RR. Já ji na to tenkrát napsal, že pokud to fakt její první motorka, že mám obavu, že je adept na pár řádků v černé kronice. V nedávné době tragicky zemřela při nehodě. Když jsem o havárii četl bylo mi z toho fakt na nic. Protože to v poslední době tady byla zmíněná už několikátá těžká nehoda začátečníka, otevřel jsem tu téma volby prvního stroje v naději, že se snad někdo při volbě nového stroje víc zamyslí nad tím co kupuje a jestli zvládne nový stroj i sebe(!!!). Ani jsem nečekal,že se najdou jedinci, kteří budou namítat něco proti tomu začínat na slabších strojích.....

Později tu bylo napsáno, že mnou zmíněná nehoda byla PRÝ jen smůla, která může potkat každého, takže jsem musel obsah upravit, abych zbytečně nejitřil rány. Otázku jestli by se konkrétní nehoda stala, kdyby jela na slabším stroji, anebo kdyby byla víc vyježděná, nechci řešit. Berte to prosím už jen všeobecně.

Uzavřeno 05.08.2011 v 10:46 uživatelem kov

Naposledy editováno 14.04.2011 15:26:41
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 25
Následující

Zátečníci, nechte si už poradit!!!

30.7.2008 v 18:16 | Nahoru | #1
kov-njn tohle mě taky napadlo,když jsem se díval na její profil. Nevím,proč si lidi myslí, že jako první motorka je vhodný supersport :\

1 reakcí na tento příspěvek Zátečníci, nechte si už poradit!!!

30.7.2008 v 18:25 | Nahoru | #2

fockewulf>kov-njn tohle mě taky napadlo,když jsem se díval na její profil. Nevím,proč si lidi myslí, že jako první motorka je vhodný supersport :\



130-ti koňové šestikilo!!!
To začátečníkovi může doporučit jen nezodpovědné pako a nebo podobné trdlo jako je dotyčný....

Zátečníci, nechte si už poradit!!!

30.7.2008 v 18:26 | Nahoru | #3
máš pravdu Kove....

Zátečníci, nechte si už poradit!!!

30.7.2008 v 18:37 | Nahoru | #4

kov>fockewulf>kov-njn tohle mě taky napadlo,když jsem se díval na její profil. Nevím,proč si lidi myslí, že jako první motorka je vhodný supersport :\

130-ti koňové šestikilo!!!
To začátečníkovi může doporučit jen nezodpovědné pako a nebo podobné trdlo jako je dotyčný....



hele kove, víš to ty, vím to já, možná i další, když jsem si dovolil napsat do do jiného threadu (od šmudly nekrologfila), tak mi pomalu vynadali do blbců. Holky je samo škoda, tím hůř, že měla asi děti...

A jak vy chcete aby bylo míň mrtvých a rvete tu furt nekrology, tak já zas na vás apeluju ať svojim známým/kamarádům supersport jako první motorku vymlouváte jak jen to půjde, snažte si uvědomit, že pro začátečníka to je šílenosta vzpomeňte na čem jste začínali a jak jste z toho byli vyklepaní! To, že pár lidí skočí z 0 na supersport a přežijou to berte jako irelevantní! Možná i vy někoho zachráníte....

Naposledy editováno 30.07.2008 18:37:57

Zátečníci, nechte si už poradit!!!

30.7.2008 v 18:43 | Nahoru | #5
chlapi je to o hlave a o stesti.. ne o tom, kdo na cem zacina..

Zátečníci, nechte si už poradit!!!

30.7.2008 v 19:15 | Nahoru | #6

snoopy_mk>chlapi je to o hlave a o stesti.. ne o tom, kdo na cem zacina..



Ale právě mladí začátečníci hlavu nějak postrádají. Je to tu pořád dokola...např.tento se vymlel po 3!!dnech.A takových bych tu našel víc.
http://old.motorkari...ewtopic.php?id=28912

Zátečníci, nechte si už poradit!!!

30.7.2008 v 19:19 | Nahoru | #7
o hlavě a o štěstí-jo to sice je, ale hlavně o zkušenostech! Piloty tak hned po absolvování letecké školy neposadí do Gripenu . Na slabších motorkách člověk získá zkušenosti, naučí se co a jak, naučí se jezdit, předvídat provoz....na silném 6ti kilu může být osudné i nechtěné škubnutí s plynem....

Zátečníci, nechte si už poradit!!!

30.7.2008 v 19:20 | Nahoru | #8
I motorkář by se měl přirozeně vyvíjet....já osobně jsem začal o d babety přes pionýra,simsona,175,350 a po cca 13 letech vývoje a intenzivního ježdění jsem si koupil první japko (yamaha XJ600N) s 61k a teď mám po dalších 3 letech na XJ cebro...tak proč si kurva lidi, který viděli bajk v časopisu musej koupit supersport a za 2 dny se na něm zabít??? To samý, když vystajlovanej synáček dostane za vízo od rodičů nějakou brusku a za 30 minut ho vezou.....už se lidi proberte....

Zátečníci, nechte si už poradit!!!

30.7.2008 v 19:23 | Nahoru | #9
kov> Máš pravdu. Já sem si koupil jako první (motorky sem mel od jak živa ale spíš enduro) motorku FZS 6 (a to je ještě sakra rozdíl o proti nejakému sportovi) a po pár krizovkách sem si říkal že ti co tvrdí že je lepší začít na nějakém pětikilu nebude asi taková blbost. Ale podařilo se mi se zatím nezabít a už je to lepší. Nejhorší je začátek kdy mě to nutilo za to zatáhnout ale v zatáčce sem už nevěděl co stím.

Naposledy editováno 30.07.2008 19:25:08

Zátečníci, nechte si už poradit!!!

30.7.2008 v 19:24 | Nahoru | #10
ja treba zacinal na hornetu, ktereho mam.. predtim sem se jednou svez na pincku.. takze asi tak..

Zátečníci, nechte si už poradit!!!

30.7.2008 v 19:25 | Nahoru | #11
kove, Juniorka nebyla mladičká hloupá slečna (jak by nick napovídal), ale vdaná paní, matka dvou dětí 14 a 16 let, věk už si spočítáš nebo najdeš v odkazech na tiskové zprávy.
Pravdou je, že řidičák na motorku dělala letos v únoru znal jsem ji. Jsem z toho dost vedle a nebudu to dál komentovat.

Zátečníci, nechte si už poradit!!!

30.7.2008 v 19:27 | Nahoru | #12
Zil> přesně tak - přirozeně vyvíjet - ale když řekneš že by si měl koupit 250 jawu do začátku nebo něco podobnýho tak tě pošlou do prdele.

založil jsem takovou ironickou diskuzi před časem ale polovina to nepochopila.www.motorkari.cz/forum-detail/

Zátečníci, nechte si už poradit!!!

30.7.2008 v 19:28 | Nahoru | #13

kov>fockewulf>kov-njn tohle mě taky napadlo,když jsem se díval na její profil. Nevím,proč si lidi myslí, že jako první motorka je vhodný supersport :\

130-ti koňové šestikilo!!!
To začátečníkovi může doporučit jen nezodpovědné pako a nebo podobné trdlo jako je dotyčný....



No ono je tady taky spousta radilů, kteří pořád cosi melou o tom " že je to všechno o pravé ruce ".
Kydy, o pravé ruce je to samozřejmě také, ale nejen o ní.
Ale to mladí zájemci nechtějí uznat a tak se jim takové rady z břicha docela hodí.
Pak stačí první krizovka a ...............

Zátečníci, nechte si už poradit!!!

30.7.2008 v 19:39 | Nahoru | #14

fockewulf>o hlavě a o štěstí-jo to sice je, ale hlavně o zkušenostech! Piloty tak hned po absolvování letecké školy neposadí do Gripenu . Na slabších motorkách člověk získá zkušenosti, naučí se co a jak, naučí se jezdit, předvídat provoz....na silném 6ti kilu může být osudné i nechtěné škubnutí s plynem....


proto je lepší začínat už v 16 a pěkně si těma řidičákama v klidu projít nasbírají se zkušenosti a zažije se i pár krizovek které ale většinou nejsou tak vážný jako na silnějších moto
a juniorky je mi líto to je ta jak psali že nezvládla řízení?

Zátečníci, nechte si už poradit!!!

30.7.2008 v 19:42 | Nahoru | #15
No ja mam zkusenosti jen z Babety a jezdil jsem sjezdy na kole.Jako prvni motorku chci si koupit novou Tenerku,tak ta by snad nemela byt tak nebezpecna.Jsem spis krajinar a hlavne miluji Enduro. :\

Zátečníci, nechte si už poradit!!!

30.7.2008 v 19:49 | Nahoru | #16
šmudla> já mám MZ 25O a kdyby nebyla tak poruchová, tak je na začátek uplně skvělá. Navíc je to celkem levný, takže ikdyž to trochu omlátíš, tak se nic neděje.. ale holt to není tak stylový, no :o

2 reakcí na tento příspěvek Zátečníci, nechte si už poradit!!!

30.7.2008 v 19:56 | Nahoru | #17

snoopy_mk>chlapi je to o hlave a o stesti.. ne o tom, kdo na cem zacina..



To, co říkáš, je naprostá kravina - už sem tady o tom mnohokrát psal a znovu to okopíruju, i když to asi bude prd platný

Zkušenosti z auta sou plus, ale jinak fyzika je svině a přes plošku velkou jako dětská dlaň musíš přenést do silnice 20, 60 nebo 150 koníků. A přes dvě takovýdle plošky musíš zastavit a přitom to udržet na kolech - a tady končí sranda. Jinak pístovej spalovací motor ( poršňévyj dvigátěl ) je zařízení, u kterého by se to mělo odehrávat mezi otáčkami max momentu a max výkonu. Je to pěkně vidět na šestikilech od Hondy v řadě cbf - hornet - cbr. Pro začátek lepší motor naladěnej na plochej průběh momentu, kterej je přítulnej a není třeba tak často řadit - on ten začátečník má už tak toho dost. Jestli nelimitujou prachy, doporučuju ABS.

Opatrná varianta - dvě pade. Odvážná varianta - pětikilo, max šestpade ale přítulný a pohodlný, ne supersport. Motka není jen jízda, ale třeba taky manipulace na parkovišti a to chce vědět, jak se k tomu postavit. Není žádná hanba začínat na slabším a já osobně si dokonce myslím, že postupné zvládání silějších strojů ja na motorkařině jedna z nejhezčích věcí.

Motor pro začátečníka by měl být laicky řečeno přítulnej a nechat si hodně líbit. Problém je, že v téhle volbě je řada věcí, kerý sou hodně individuální. Někdo řadí úplně podvědomě a nemyslí na to, někdo na to spotřebuje polovinu kapacity ( dámy prominou - u nich je to častější ). Když se jako nevyježděnej dostaneš do krizovky - a piš si, že na českejch cestách se to stane, uděláš jedině to, co máš zažitý - NIC JINÝHO. A proto zastávám názor, že jít postupně vejš je správný. V tomhle prostě heslo CHCI VŠECHNO A HNED neplatí.

Vono není špatný, že během toho prvního období na naked 125 až 650 si uvědomíš, co vlastně chceš. Někdo zjistí, že ho nebolí záda, když se předkloní a že ho baví položit to do zatáčky, jinýho to začne táhnout na polní cestu, další zjistí, že ho baví cestovat a začne jezdit po světě a sou i tací, kteří mají více motorek. Něco uspěchat nebo přeskočit je kravina. Hlavní je naučit se, přežít a mít z toho radost.

Názory, že to udělá jen to, co tomu řekneš, by platily, kdyby ses to učil na okruhu na hladkým asfaltu. Na českejch rozbitejch silnicích, se značným výskytem magorů za řidítky i volanty, je to o něčem jiným. Do krizovky se dostaneš raz dva a když už v ní si, tak může mít rozhodující vliv váha a ovladatelnost motky.

Už Komenský, a to byla nějaká hlava, razil názor, že je dobrý postupovat od jednoduchého ke složitému. Samo sou lidi, kteří začnou na silném Stroji a přežijou. Jsou to ti, keří mají cit pro rovnováhu a brždění, umějí číst silnici a měli ku_evský štěstí. Já jim to přeju, ale když pak rozdávají rady typu - no jasně, je to brnkačka, hopni na to, kdo to neudělá, je žabař - na potkání každýmu, je to silně mimo mísu. Když sem měl dvacet, taky sem si myslel, že už všechno vím. K tomu věku to tak nějak patří, stejně jako to, že člověk machruje a má ramena přes celý záda. Teď mám skoro padesát, x krát sem dostal od života přes držku, viděl sem na silnicích hodně mrtvol a snad sem něco pochopil. Když sem si před třiceti lety hrál na mistra světa, myslel sem si, že všichni padnou na zadek. Dneska zpětně chápu, že sem vypadal jako trapný blbec.
Pohled na svět ze sedla motorky je jedna z nejhezčích věcí, kerý znám - z nosítek už to vypadá o hodně jinak, kdo zažil, ví o čem mluvím.

Mě se tady na fóru líbí, jak si každej věří. To, jakou kdo zvládne motku, záleží na tom, co má odjeto, a taky na tom, jaký má vrozený předpoklady. Už sem čet tisíc příspěvků, ale o tom, že má talent stejnej jako Valentíno, ještě nikdo nezapochyboval. Jedná se tedy jen o to, naučit se to, což je vcelku snadná věc a nejlépe je začít hned na erjednapičovole. Jenže přátelé - pravda je někde úplně jinde. Při troše zlomyslnosti by se dalo říct, že si každej kupuje silnější a silnější motku, až má nakonec takovou, klerou není schopen zvládnout. Jedinců, keří zvládnou mášu o 170 koních a dokážou využít jejích možností opravdu moc není a je další otázkou, zda to vůbech v běžném provozu lze.

Pro začátek naháč 500 až 750 má řadu kladů, zejména je-li opatřen trubkovými padáky a ABS. Možná sou to šedé myši, ale když sebou plácneš, je to relativně levný. Já patřím k těm nemnoha, kteří měli to štěstí se svézt na pořádný motce už za totáče. Jezdil sem na ledasčem a snad sem za ty roky něco pochopil. Dneska sem starej dědek, kerej si koupil slabou motku, aby se na ní doklouzal do důchodu, páč bez toho nemůžu bejt. Možná už nerozumím dnešnímu světu. Nemůžu se ale ubránit dojmu, že obecně platí, že když něco umíš a máš to pod kontrolou, tak si to můžeš docela užít - a to platí nejenom o motorkách.

Zátečníci, nechte si už poradit!!!

30.7.2008 v 19:57 | Nahoru | #18

PosMiros>fockewulf>o hlavě a o štěstí-jo to sice je, ale hlavně o zkušenostech! Piloty tak hned po absolvování letecké školy neposadí do Gripenu . Na slabších motorkách člověk získá zkušenosti, naučí se co a jak, naučí se jezdit, předvídat provoz....na silném 6ti kilu může být osudné i nechtěné škubnutí s plynem....
proto je lepší začínat už v 16 a pěkně si těma řidičákama v klidu projít nasbírají se zkušenosti a zažije se i pár krizovek které ale většinou nejsou tak vážný jako na silnějších moto
a juniorky je mi líto to je ta jak psali že nezvládla řízení?



jo bohužel to je ona. Jenže někdo v 16ti přijde sem, všude čte, že motorky po litr jezdí jenom teplouši a pravý motorkář jezdí min na 120+ koních, veme to vážně a místo aby začal na něčem slabším, tak hned nyndžu voe. Vím jak moje holka-nejsilnější na čem kdy jela byl 50ccm skůtr,ale furt budu poslouchat, že chce supersport a na začátek 6ku. Zatím sem v klidu, je to daleko, ale jestli si ho koupí, tak se s ní rozejdu-to jsem jí řek, že já svojí holce na pohřeb jít nehodlám. Ona furt, že na nějaké číze 175 nezačne, protože je to hnusné, staré a hranaté-typicky dnešní přístup :\ já když se poprvé rozjel na 175/477, tak jsem tam narval tolik plynu, že jsem odjel po zadním, spadl na zem, půl hodiny se klepal a uvažoval jsem, jestli se na to nemám vysrat, že tak strašně silný stroj nemůžu nikdy zvládnout

Naposledy editováno 30.07.2008 19:59:26

Zátečníci, nechte si už poradit!!!

30.7.2008 v 20:01 | Nahoru | #19
je mi jí líto,že to takto skončilo...souhlasím stím,že by lidi měli své schopnosti vyvíjet,ja taky např.já řídil první moto v 10 letech,v 11 sem si dovezl své první moto domu,(fechtla )potom to byla jawa 175,potom nějaků dobu odježdené km na jawě 350/640 no ted sice v 18 du do šestky bandita,ale furt mám naježděného víc,jak "někdo" kdo si odjezdil jen autoškolu a sedlá šestkového sepersporta,který má 100 kobyl,podle mě je to celé blbost a řidičák by měl být na veliké A po minnimální 3 leté praxi na slabší motce můj názor

Zátečníci, nechte si už poradit!!!

30.7.2008 v 20:02 | Nahoru | #20

snoopy_mk>chlapi je to o hlave a o stesti.. ne o tom, kdo na cem zacina..



A ještě sem překopíruju příspěvek z jinýho vlákna od ďábelské babičky, páč si myslím, že to jde na podstatu věci

Ahojky! Procetl jsem si diskuzy, a par lidi tady ma pravdu!! Neni kam spechat ! Ano pri naproste sebekazni se da zvladnout litr, ci neco tomu podobne, ale ted se bavim o tom co je to zvladnout?! Zrovinka jako vyraz MIT TO V RUCE,m ale POZOR co takhle MYSLET SI ZE TO MAM V RUCE!!! Velikansky rozdil! Ano naucis se rozjet, radit, a jakz takz zastavit, a nejak projet zatacku, ale je to o necem jinem!! Nejdulezitesi je si vybudovat podveddome navyky a reakce, cist zatacky, stihat sledovat nerovnosti a bordel na silnici, odhadovat a scitat rychlosti (jak tvoje, tak vsech kolem tebe, naucit se splynout s motkou, tak aby jsi vnimal veskery jeji vybrace a prilnavost pneu atd. atd. atd. to vsechno si musis zazit, a rozhodne na litru budes mit nez starosi s prujezdem i starosti s pridavanim na vyjezu, s prilis vysokym narustem rychlosti pri pootoceni plynu a odhadem najezdove rychlosti do zatacky, staci se podivat na video co bylo vcera ve zpravach co umi litr a jak mu to na tachu pribyva i nad 250, a vjem pocitu je daleko mirumilovnejsi, vubec ta rychlost nepripada, u dvouvalce budes muset hodne myslet na veliky nastup kroutaku v nizkych otackach a drift zadniho kola pri zavreni ci podrazeni! Necem slabsim budes mit vice casu se se venovat ziskavani navyku nez bojovat s motkou jako takovou, motce musis velet ty, ne aby onna velela tobe!

Nenech se mylit moji soucasnou motkou ale vim co rikam, na motkach jezdim jiz od 93roku vsechny nad 100ps a najeto mam kolem 100tis. km, a i na me stricke babicce neznam moc lidi kteri byt na litrech jen udrzi tempo (nebavim se o dalnici tam 160ps a vice je jasnych)!Ale vazne nikam nespechat, vybrat si neco na cem bude nejmene problemovych situaci, a kdyz dojedes z bodu A do bodu B jeste neznamena ze to mas v ruce!!

Zátečníci, nechte si už poradit!!!

30.7.2008 v 20:03 | Nahoru | #21

PavelGT>kove, Juniorka nebyla mladičká hloupá slečna (jak by nick napovídal), ale vdaná paní, matka dvou dětí 14 a 16 let, věk už si spočítáš nebo najdeš v odkazech na tiskové zprávy.



O to je to smutnější. Chtěla si udělat radost (pamatuju si, jak byla z motorky nadšená). Ale jak se zdá, asi to opojení z rychlosti opravdu neustála...

Ono je to strašně ošemetná věc - člověk si třeba po pár stech kilometrech myslí, že už má motorku v ruce, ale pak přijde krizovka, kdy se ukáže, že je třeba ještě se moc a moc učit... a když štěstí nepřeje, tak už k tomu bohužel nemusí být příležitost...

Já si třeba už několikrát vyzkoušel,jak strašně důležité je na motorce soustředění - spousta situací, které člověk v autě víceméně v pohodě zvládne, na motorce už nevychytá...

Zátečníci, nechte si už poradit!!!

30.7.2008 v 20:04 | Nahoru | #22
kov>
1. Romana nebyla slecna ale pani, pokud je mi znamo
2. Pripada mi krajne nevhodne se tu ohanet jeji smrti jako argumentem pro spravnost tvych tvrzeni.

Nemas dost informaci na to abys mohl delat soudy. Myslim ze jsi dost inteligentni na to abys to bez dalsiho vysvetlovani pochopil. Ode mne vse.

Zátečníci, nechte si už poradit!!!

30.7.2008 v 20:05 | Nahoru | #23
kov: naprosty souhlas, bohuzel, to by ti starsi museli taky tak nak drzet pri sobe a ne, ze jeden bude radit to a druhy ono :(. A to nejenom o strojich ale predevsim o tom jak se jezdi.

Osobne si myslim, ze neni problem jezdit od zacatku na silnem stroji. Ale vetsina novacku nema zkusenosti na zvladani "krizovych situaci" a la jsem krapet rychlej do zatacky co s tim, predvidavost vydobitou zkusenostmi taky spousta lidi nema .. a tak dale ...

Zátečníci, nechte si už poradit!!!

30.7.2008 v 20:09 | Nahoru | #24
Che> souhlas az na ty sedy mysi

Zátečníci, nechte si už poradit!!!

30.7.2008 v 20:15 | Nahoru | #25

Dawe02>kov>
1. Romana nebyla slecna ale pani, pokud je mi znamo
2. Pripada mi krajne nevhodne se tu ohanet jeji smrti jako argumentem pro spravnost tvych tvrzeni.

Nemas dost informaci na to abys mohl delat soudy. Myslim ze jsi dost inteligentni na to abys to bez dalsiho vysvetlovani pochopil. Ode mne vse.

souhlas...neprijde mi vhodne jeji smrt jakkoliv rozpatlavat a zans to..po bitve je kazdej general...

Zátečníci, nechte si už poradit!!!

30.7.2008 v 20:20 | Nahoru | #26
Viktor ZZR600,Dawe02> To není po bitvě, je nás tady pár, keří furt dokola píšem, že názory ( kerejch je mimochodem dvacetkát víc ) o začátku rovnou na silným supersportu sou mimo mísu

Zátečníci, nechte si už poradit!!!

30.7.2008 v 20:35 | Nahoru | #27
Stojím na pumpě, už natankováno, sedím u motorky na obrubníku a piju Kofolu.

Přicupitá si to ke mně nějaký týnejdžr....a "můžu se kouknout"

Já: "Jo..."
On, kouká na tachometr: "Kolik to jede?"
Já: "Podle papírů 175" (teď to číslo z hlavy nevím)
On: "ale Honda jede víc" (nevím, jak moc se v motorkách vyznal a poznal typ, nebo jen porovnával značku)
Já: "To je možná, mě tohle stačí"
On - pronesl něco o tom, že to musí jezdit...
atd...

Nevím, jak moc se o motorky zajímal, ale pokud jde do motorek jen z důvodu rychlosti, je to další hodně pravděpodobný adept na pomníček u cesty....

Sám jsem začal až ve 30. Babetu do začátku nepočítám... jezdil jsem jen jednu sezonu těsně po řidičáku v patnácti

Zátečníci, nechte si už poradit!!!

30.7.2008 v 20:37 | Nahoru | #28
bohužel zkušenost je nesdělitelná...té holky je mi líto:(

Zátečníci, nechte si už poradit!!!

30.7.2008 v 20:40 | Nahoru | #29
Tohle už jsem vzdal, házet hrách na stěnu je efektivnější.

... je to škoda, .... je to škoda ... a situace se bude stále opakovat.

... OM

Zátečníci, nechte si už poradit!!!

30.7.2008 v 20:46 | Nahoru | #30
Che> dobre si to napsal Ale mas tam chybu. erjednapičovole se pise po P tvrde Y
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 25
Následující
Téma je zamknuto


TOPlist