globalmoto_kveten





Téma: Zátečníci, nechte si už poradit!!!
 
30.7.2008 v 18:11
Text proti původní verzi upraven. Napadáním jsem se nechal ,,otrávit" a chtěl to téma i smáznout. Protože se ale pořád drží, považuju za rozumné to tu uvést na správnou míru.

V únoru se tu, plná nadšení, pochlubila paní s nickem ,,Juniorka", že má novou první mašinu CBR 600 RR. Já ji na to tenkrát napsal, že pokud to fakt její první motorka, že mám obavu, že je adept na pár řádků v černé kronice. V nedávné době tragicky zemřela při nehodě. Když jsem o havárii četl bylo mi z toho fakt na nic. Protože to v poslední době tady byla zmíněná už několikátá těžká nehoda začátečníka, otevřel jsem tu téma volby prvního stroje v naději, že se snad někdo při volbě nového stroje víc zamyslí nad tím co kupuje a jestli zvládne nový stroj i sebe(!!!). Ani jsem nečekal,že se najdou jedinci, kteří budou namítat něco proti tomu začínat na slabších strojích.....

Později tu bylo napsáno, že mnou zmíněná nehoda byla PRÝ jen smůla, která může potkat každého, takže jsem musel obsah upravit, abych zbytečně nejitřil rány. Otázku jestli by se konkrétní nehoda stala, kdyby jela na slabším stroji, anebo kdyby byla víc vyježděná, nechci řešit. Berte to prosím už jen všeobecně.

Uzavřeno 05.08.2011 v 10:46 uživatelem kov

Naposledy editováno 14.04.2011 15:26:41

2 reakcí na tento příspěvek Zátečníci, nechte si už poradit!!!

30.7.2008 v 19:56 | Nahoru | #1

snoopy_mk>chlapi je to o hlave a o stesti.. ne o tom, kdo na cem zacina..



To, co říkáš, je naprostá kravina - už sem tady o tom mnohokrát psal a znovu to okopíruju, i když to asi bude prd platný

Zkušenosti z auta sou plus, ale jinak fyzika je svině a přes plošku velkou jako dětská dlaň musíš přenést do silnice 20, 60 nebo 150 koníků. A přes dvě takovýdle plošky musíš zastavit a přitom to udržet na kolech - a tady končí sranda. Jinak pístovej spalovací motor ( poršňévyj dvigátěl ) je zařízení, u kterého by se to mělo odehrávat mezi otáčkami max momentu a max výkonu. Je to pěkně vidět na šestikilech od Hondy v řadě cbf - hornet - cbr. Pro začátek lepší motor naladěnej na plochej průběh momentu, kterej je přítulnej a není třeba tak často řadit - on ten začátečník má už tak toho dost. Jestli nelimitujou prachy, doporučuju ABS.

Opatrná varianta - dvě pade. Odvážná varianta - pětikilo, max šestpade ale přítulný a pohodlný, ne supersport. Motka není jen jízda, ale třeba taky manipulace na parkovišti a to chce vědět, jak se k tomu postavit. Není žádná hanba začínat na slabším a já osobně si dokonce myslím, že postupné zvládání silějších strojů ja na motorkařině jedna z nejhezčích věcí.

Motor pro začátečníka by měl být laicky řečeno přítulnej a nechat si hodně líbit. Problém je, že v téhle volbě je řada věcí, kerý sou hodně individuální. Někdo řadí úplně podvědomě a nemyslí na to, někdo na to spotřebuje polovinu kapacity ( dámy prominou - u nich je to častější ). Když se jako nevyježděnej dostaneš do krizovky - a piš si, že na českejch cestách se to stane, uděláš jedině to, co máš zažitý - NIC JINÝHO. A proto zastávám názor, že jít postupně vejš je správný. V tomhle prostě heslo CHCI VŠECHNO A HNED neplatí.

Vono není špatný, že během toho prvního období na naked 125 až 650 si uvědomíš, co vlastně chceš. Někdo zjistí, že ho nebolí záda, když se předkloní a že ho baví položit to do zatáčky, jinýho to začne táhnout na polní cestu, další zjistí, že ho baví cestovat a začne jezdit po světě a sou i tací, kteří mají více motorek. Něco uspěchat nebo přeskočit je kravina. Hlavní je naučit se, přežít a mít z toho radost.

Názory, že to udělá jen to, co tomu řekneš, by platily, kdyby ses to učil na okruhu na hladkým asfaltu. Na českejch rozbitejch silnicích, se značným výskytem magorů za řidítky i volanty, je to o něčem jiným. Do krizovky se dostaneš raz dva a když už v ní si, tak může mít rozhodující vliv váha a ovladatelnost motky.

Už Komenský, a to byla nějaká hlava, razil názor, že je dobrý postupovat od jednoduchého ke složitému. Samo sou lidi, kteří začnou na silném Stroji a přežijou. Jsou to ti, keří mají cit pro rovnováhu a brždění, umějí číst silnici a měli ku_evský štěstí. Já jim to přeju, ale když pak rozdávají rady typu - no jasně, je to brnkačka, hopni na to, kdo to neudělá, je žabař - na potkání každýmu, je to silně mimo mísu. Když sem měl dvacet, taky sem si myslel, že už všechno vím. K tomu věku to tak nějak patří, stejně jako to, že člověk machruje a má ramena přes celý záda. Teď mám skoro padesát, x krát sem dostal od života přes držku, viděl sem na silnicích hodně mrtvol a snad sem něco pochopil. Když sem si před třiceti lety hrál na mistra světa, myslel sem si, že všichni padnou na zadek. Dneska zpětně chápu, že sem vypadal jako trapný blbec.
Pohled na svět ze sedla motorky je jedna z nejhezčích věcí, kerý znám - z nosítek už to vypadá o hodně jinak, kdo zažil, ví o čem mluvím.

Mě se tady na fóru líbí, jak si každej věří. To, jakou kdo zvládne motku, záleží na tom, co má odjeto, a taky na tom, jaký má vrozený předpoklady. Už sem čet tisíc příspěvků, ale o tom, že má talent stejnej jako Valentíno, ještě nikdo nezapochyboval. Jedná se tedy jen o to, naučit se to, což je vcelku snadná věc a nejlépe je začít hned na erjednapičovole. Jenže přátelé - pravda je někde úplně jinde. Při troše zlomyslnosti by se dalo říct, že si každej kupuje silnější a silnější motku, až má nakonec takovou, klerou není schopen zvládnout. Jedinců, keří zvládnou mášu o 170 koních a dokážou využít jejích možností opravdu moc není a je další otázkou, zda to vůbech v běžném provozu lze.

Pro začátek naháč 500 až 750 má řadu kladů, zejména je-li opatřen trubkovými padáky a ABS. Možná sou to šedé myši, ale když sebou plácneš, je to relativně levný. Já patřím k těm nemnoha, kteří měli to štěstí se svézt na pořádný motce už za totáče. Jezdil sem na ledasčem a snad sem za ty roky něco pochopil. Dneska sem starej dědek, kerej si koupil slabou motku, aby se na ní doklouzal do důchodu, páč bez toho nemůžu bejt. Možná už nerozumím dnešnímu světu. Nemůžu se ale ubránit dojmu, že obecně platí, že když něco umíš a máš to pod kontrolou, tak si to můžeš docela užít - a to platí nejenom o motorkách.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zátečníci, nechte si už poradit!!!

10.3.2011 v 07:38 | Nahoru | #2
Che> Pod toto bych se podepsal.

Che píše: To, co říkáš, je naprostá kravina - už sem tady o tom mnohokrát psal a znovu to okopíruju, i když to asi bude prd platný ...

+ to co nasleduje

Jsou tu dva extremy. Jedni tvrdi ze vsichni si to musi projit od 50/125tky, druhy ze je treba zacit na litru... Ani s jednim nesouhlasim. Zacal jsem na Mustangu, par jizd, pak autoskola a potom bandit 400...

Jednu vec podotknu, je to hodne i o stesti. Muzes jezdit jko by jsi se s riditkama narodil, ale vyjede proti tobe kamion, jehoz ridic jen usnul za volantem, a smete te. Ale souhlasim i s tim, ze tomu stesti se musi maximalne pomoct...

Naposledy editováno 10.03.2011 07:40:01

(reakce na) Zátečníci, nechte si už poradit!!!

14.4.2011 v 18:02 | Nahoru | #3
Che> Není co dodat pěkně napsáno
Téma je zamknuto


TOPlist