globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pneumatiky rozmer, typ ČZ 175/487
22.10.2014 v 14:46
Ahoj.
Mám takú menšiu dilemu. Budúci rok cestujem do Mongolska na Čezete a neviem aký typ a rozmer pneumatík mam zvoliť. Obujem na tuto motorku aj širokú 4.10 pneu. Zvýši sa rapidne odpor? ale taktiež potrebujem veľkú nosnosť. Veľká časť cesty bude asfalt lenze celym kazachstanom mongolskom a typujem aj ruskom bude offroad :D Aký by ste zvolili kompromis ? Rozmýšľal som nad

Zadná

Mitas E-03 3.50 -18 62 R
Mitas E-09 4.10 -18 60 P
Dunlop K550 4.10 -18 60 P
Continental TKC80

Balkán a časť europy (nonstop asfalt) som precestoval na klasike
Mitas predok h-03 2,75
Mitas zadok h-06 2,75
Ďakujem za postrehy skusenosti a rady.

Naposledy editováno 22.10.2014 14:48:27

Pneumatiky rozmer, typ ČZ 175/487

22.10.2014 v 15:40 | Nahoru | #1
rozměr vol podle toho co máš v techničáku, ušetříš si potenciální problémy. Dávat 4.10 na takovou malou kubaturu mi přijde blbost, i na 350 to je zbytečnost. To dříve ohneš rám, než aby to odnesla guma.
Navíc si pleteš zátěžový index a šířku. U uvedeného mitasu, E03 3,5 má větší zátěžový index 265kg než E09 4,1 250kg - tedy na ni můžeš naložit o 15kg více.

1 reakcí na tento příspěvek Pneumatiky rozmer, typ ČZ 175/487

22.10.2014 v 15:40 | Nahoru | #2
4.10 siroka? to se mi zda nejak moc. Vejde se ti to pak mezi kyvku? co nja to retez s krytem?

K vzorku, idealni kompromis je Mitas E-07, dal bych klidne celou sadu, sam na ni jezdim a jsem s ni spokojenej. Tam kde jsem ja bez problemu s E-07 v blate jel, kolega na GS1200LC s TKC80 nejel protoze guma byla beznadejne zalepena blatem, kdezto z E-07ky to blato prekvapice vylitalo ven. nehlede na cenu pneu.

Podobne gumy E-07 -
Pirelli Scorpion - jemnejsi vzorek, chovani mimo silnici nic moc
heidenau K60 Scout - hrubsi vzorek nez E-07, v terenu trochu lepsi

jakmile ale zaprsi, tak pokdu nemas ostre spunty (ne E-09) tak stejne klouzes

Pneumatiky rozmer, typ ČZ 175/487

22.10.2014 v 16:05 | Nahoru | #3
4.10 je aj podľa mňa už moc asi bude najlepšie zvoliť šírku 3.50 do zadu to je myslím vhodný kompromis a taktiež ma dobrý index záťaže ... Ja som tie údaje o pneumatikách odpísal z e-shopu tak sa mýlia asi oni :D ten vzor E-07 sa mi pozdáva asi zatiaľ najviac je to aj na asfalt aj mierny terén si myslím.

(reakce na) Pneumatiky rozmer, typ ČZ 175/487

22.10.2014 v 16:08 | Nahoru | #4
E-07 vyraba sa aj rozmer 3.50-18 ? Nejak to neviem najsť.

Naposledy editováno 22.10.2014 16:08:55

Pneumatiky rozmer, typ ČZ 175/487

22.10.2014 v 16:47 | Nahoru | #5
Já mám teda v techničáku 3,25 - 18

Pneumatiky rozmer, typ ČZ 175/487

22.10.2014 v 19:45 | Nahoru | #6
ten rozměr 4,1-18 se dává i na 125ccm čtyřtakty. Čezeta to utáhne taky a bude dobře tlumit rozbitý cesty. Mám ten Dunlop K550 a můžu doporučit.

Pneumatiky rozmer, typ ČZ 175/487

23.10.2014 v 19:19 | Nahoru | #7
No...na Zetce už poznáš rozdíl v šířce zadní gumy čtvrt palce...
Se širší gumů to vypadá dobře u Tesca, akorát teda se na tem nedá jet.
Já bych klidně vyrazil s Mitaskama H-03 vzadu a H-04 vpředu.
Ta kombinace je sice pro 99% střelců nepřijatelná, ale je to nejlepší, co može byt, kór na tento stroj.
Slabší nátury by si mohly tu 03ku dat aj dopředu.
03ka je funkční aj na uslintaném jílu, to jest na mydle, kde se špalky neříznů.
Dále bych vřele doporučil prostudovat konstrukci předního neodpruženého blatníku, případně použít blatník vysoký, pokud by se jelo po nezpevněných cestách.
Možeš se inspirovat na poválečných soutěžních Zetkách a nebo na Zundappech.
Páč na stroji, kerý nemá výkon na rychlů jízdu při zvýšených odporech, se lehko přední kolo zalepí blatem a máš dojeté.
To samé, v bleděmodrém, platí aj pro zadek.
Potřebuješ dost místa mezi kolem, blatníkem a výztuhů kyvky. Tak je potřeba si ho zmenšit montážů papuča .

Pneumatiky rozmer, typ ČZ 175/487

7.11.2014 v 10:34 | Nahoru | #8
Eště sem si vzpomněl na jeden fígl, kterak razantně zlepšit trakční schopnost pneumatiky - aj ve sračkách: - použít řetěz...
Akorát se musí vyzkůšat jeho velikost, aby se vlezl do blatníku a namotat ho křížem (dvakrát), protože když se dá enom jednů, vznikne axiální síla a to je u jednostopého vozítka špaténka.
A nebo ho dat tak, aby přes běhoun pneumatiky byl napříč, kolmo (jednů mezerů mezi špicama).
Samozřejmě se vyhnůt ventilku...
Ono to na první pohled vypadá divně, ale je to mnohdy jediné řešení,jak se dostat ráno z divočiny, když v noci pršelo...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 175/487 kvalty jako neutrál ČZ 175/487 Rider372 15 16.3.2024 v 10:48 Kalasnikov
Jsou rozdíly mezi starpákami ČZ 175/487 milous_xx 10 24.2.2024 v 16:44 Destroyer
Vape 6v na 12v ČZ 175/487 milous_xx 5 31.12.2023 v 15:37 Kohlstein
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
ojnice originál nebo CKR ČZ 175/487 milous_xx 4 16.8.2023 v 18:26 kuba350


TOPlist