bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Virago 1100 - dobíjení baterie
28.8.2013 v 08:32
Zdravím, najdu někoho fundovaného přes elektriku u Viraga 1100, r.v. 1997.
Před 3 měsíci jsem koupil novou baterii (BANNER) a jde o to, že je to již druhá baterie za 1,5 roku, která je úplně v háji…po úplném dobití a dvou pokusech o nastartování (nepodařilo se) spadla na 10V.
Dobíjení (měřeno již na nové baterii)při volnoběhu dává 12,9V a při zapnutých potkávacích světlech dobíjecí proud pomalu klesá, cca po 5 min. na 12,2V a na této hodnotě se ustálí…což je si myslím dost málo. Více nezkouším, protože s ní radši nejezdím, abych neoddělal další baterii.
Můžete prosím poradit, kde může být nejpravděpodobněji „zakopaný pes“…???...měnit rovnou regulátor dobíjení - jak poznám, že je v háji, či zkusit hledat někde jinde a kde???

1 reakcí na tento příspěvek Virago 1100 - dobíjení baterie

28.8.2013 v 09:28 | Nahoru | #1

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie

28.8.2013 v 09:34 | Nahoru | #2
popinjay> Díky...velmi zajímavý a hlavně užitečný odkaz...

(reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie

28.8.2013 v 10:47 | Nahoru | #3
pivnicek> Ahoj, je to málo. Řešil sem to v červnu na 535. Je o tom článeček na našem webu
www.irondogs.cz v sekci Rady a zkušenosti (článek "Jak jsem nenastartoval"). Diagnostika nabijení je například tady: www.hondavfr.eu/index.php

Naposledy editováno 28.08.2013 14:03:01

1 reakcí na tento příspěvek Virago 1100 - dobíjení baterie

28.8.2013 v 11:47 | Nahoru | #4
Dobíjí to jednoznačně málo. Proměř alternátor a bude-li v pořádku, zkontroluj všechny konektory od regleru, když budou v cajku, je regler na výměnu. Sice jde regler proměřit také, ale vyžaduje to v ideálním případě regulovatelné třífázové trafo, dá se ale vystačit i s přesně regulovatelným dílenským ("laboratorním") zdrojem a žárovkou 12V/21W.
Jestli máš nějakého známého elektrikáře, co dílenský zdroj má, tak mu regler dej na proměření. Nebude-li si vědět rady s postupem, klidně vysvětlím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie

28.8.2013 v 11:55 | Nahoru | #5
J.M.K.> Dík...jednoho elektrikáře zmám, jenže se mu do ničeho "zadara pro kámoše" moc nechce, ale pokusím se ho zlomit .Kdyžtak se ozvu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie

28.8.2013 v 12:02 | Nahoru | #6
pivnicek> Zamávej mu před nosem flaškou rumu a uvidíš, jak zjihne.

(reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie

28.8.2013 v 12:47 | Nahoru | #7
J.M.K.> ...on je zhejčkanej, pije jen vodku, a to "Ruskej standard"

1 reakcí na tento příspěvek Virago 1100 - dobíjení baterie

29.8.2013 v 07:10 | Nahoru | #8
Zdravím, tak jsem včera půjčil profi multimetr od kámoše elektrikáře a zjistil jsem, že ten můj šmejd ukazuje špatně. Naměřené hodnoty jsou již v poho. Jel jsem dle diagnostiky viz odkaz a došel jsem k testu 3, po jehož proměření jsem se měl umýt a jít na pivo, prostě všechno OK...tak proč ty baterie tak odcházejí!!!??? Pokaždé stejný scénář...jezdím, pak přestane startovat, nabiju, jezdím, přestane startovat, dobíjím...takto asi 4x-5x a baterie "KO".
Poradí ještě někdo...je tato diagnostika dostačující??? Chtěl jsem ještě proměřit altík, ale nevím, kde je ten zatracený konktor s těmi 3 žlutými vodiči .

http://www.hondavfr.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=141:diagnostika-dobijeni&catid=26&Itemid=14

(reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie

29.8.2013 v 09:30 | Nahoru | #9
pivnicek> Diagnostika je dobrá. Zkusil bych změřit "palubní napětí" po nějaké době jízdy. Je možné, že všechno je OK za studena, ale po zahřátí něco klekne. To by u elektriky nebyl zase takový zázrak. Pak bych ještě prošel konektory kolem dobíjení. Třeba je tam nějaký konektor "polovodič" . Chvíli vede, chvíli ne (otřesy a vibrace při jízdě).

2 reakcí na tento příspěvek Virago 1100 - dobíjení baterie

29.8.2013 v 10:09 | Nahoru | #10
Já tomu sice moc nerozumím, ale já bych to hledal tam co jsem to zakroužkoval (4x). Myslím že by se to mohlo vybíjet při vypnutém klíčku,( někde malí přechoďák) Když jsem koukal na foto, tak je vidět, že v el. už někdo byl. Takže od baterky směrem ke klíčku (spínací skříňka) a dolu na usměrňovač. Zkrátka všude tam co jde el. i při vypnutém klíči.




Samozřejmě může to byt vše jinak, je to jen moje domněnka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie

29.8.2013 v 10:55 | Nahoru | #11
_Kovboj_>Teorie je správná. V té diagnostice, co je na ní odkaz, je k jejímu prověření hned první test.

Naposledy editováno 29.08.2013 11:08:12

(reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie

29.8.2013 v 11:55 | Nahoru | #12
_Kovboj_> ...tak, tak, jak píše Milos1, ten test na permanentní odběr jsem dělal a nic. Zkoušel jsem to změřit i s tou brzdou, jak tam píšou, a bralo to 1,6A, což je v poho, ale když jsem zapnul potkávací světla, brala už 4,5A...není to moc, nebo je to normální? Opravdu elektrice nerozumím, proto se ptám tak přihloupě .
Jinak máš recht, že to někdo předělal a hrabal se i v elektrice, ani to nemá klíček, jen klasiský přepínač zap/vyp.

1 reakcí na tento příspěvek Virago 1100 - dobíjení baterie

29.8.2013 v 12:05 | Nahoru | #13
Levné multimetry za 200Kč z lidlu jsou hračky pro děti, ty slovo "přesnost" neznají. Každopádně ale je třeba změřit napětí na baterce po nějaké době jízdy (kdy je už regler zahřátý), závada klidně může být taková, že po zahřátí už nereguluje, jak by měl. Může dávat jak málo, tak i moc, takže baterku zničí přebíjením.

Jinak ty 3 žluté dráty povedou z motoru, poblíž levé škeble (pod kterou je alternátor), ale jinak prostě jdi po drátech od regleru a nemůžš to nenajít. Nepamatuju si, kde na XV1100 je, ale u XV535 je vlevo u kyvky, v tom slabě žebrovaném pouzdře. Mám pocit, že u XV1100 je někde u držáku zadní stupačky, ale nevím to jistě.

Ještě pozor na to, aby regler nebyl vadný tím způsobem, že má stálý proudový odběr (svod), kerým baterku při stojící motorce vybíjí. Vyndej hlavní 30A pojistku (MAIN), na kontakty jejího pouzdra napíchni multimetr nastavený na 10A DC (stačí i 2A rozsah, jen pozor na možné spálení pojistky v měřáku při příliš velkém svodovém proudu - i když takový by baterku vybil během pár hodin) a jak nějaký proud naměříš, bude zakopaný pes právě tam.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie

29.8.2013 v 12:26 | Nahoru | #14
J.M.K.> Dík, to přebíjení je také možné, protože po jedné celovíkendové vyjížďce jsem zase nenastartoval a v baterce na jedné straně, teď už nevím, na které, chyběl skoro cenťák kyseliny, takže musela vařit...po té jsem ještě projel kabely našel jednu pojistku (taky už nepamatuji čeho) úplně spečenou, nebyla prasklá, ale rozteklý plast. Ale stalo se to jen jednou.
Každopádně to dnes projedu a proměřím znovu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie

29.8.2013 v 12:41 | Nahoru | #15
pivnicek> A jaká pojistka to byla a kam vedla? Ta hlavní má být 30A a vede z (+) pólu baterky na regler (přerušuje červený drát). Rozteklá mohla být od špatného kontaktu v pouzdře, takže tam může klidně být přechodový odpor, který se po zahřátí (a roztažení vlivem dilatací) zvýší a spojení mezi reglerem a baterkou se tak skoro přeruší, navíc "odpojení baterky" za provozu dost ohrožuje regler. Celé to pojistkové pouzdro být Tebou pro sichr vyměním.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie

29.8.2013 v 12:46 | Nahoru | #16
J.M.K.> ...hlavní to nebyla, tu mám pod sedlem. Tahle byla u ostatních pod levým bočním, pochromovaným krytem...kontakt tam byl opravdu mizernej, ale to už jsem dal do cajku hned, jak jsem to odhalil.

(reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie

29.8.2013 v 13:01 | Nahoru | #17
pivnicek> Tak tou to nebude, leda, že by v tom okruhu byl velký svod, až částečný zkrat. To by také mohlo způsobit "nestíhání" dobíjení.

Virago 1100 - dobíjení baterie

29.8.2013 v 13:12 | Nahoru | #18
Kup si toto a můžeš kontrolovat napětí během jízdy







Naposledy editováno 29.08.2013 13:15:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie

29.8.2013 v 21:31 | Nahoru | #19

Milos1 píše: _Kovboj_>Teorie je správná. V té diagnostice, co je na ní odkaz, je k jejímu prověření hned první test.


....no, odkaz jsem si otevřel a uložil do oblíbených, ale nakonec jsem ho ještě vůbec nečetl





Jinač já to nazval usměrňovač a J.M.K. regler, ale také bych to prozkoumal, jestli že to ale bude zlobyt za tepla, tak to možná nebude sranda odhalit.

.M.K.> Dík, to přebíjení je také možné, protože po jedné celovíkendové vyjížďce jsem zase nenastartoval a v baterce na jedné straně, teď už nevím, na které, chyběl skoro cenťák kyseliny, takže musela vařit...po té jsem ještě projel kabely našel jednu pojistku (taky už nepamatuji čeho) úplně spečenou, nebyla prasklá, ale rozteklý plast. Ale stalo se to jen jednou.
Každopádně to dnes projedu a proměřím znovu.

...od té vyhořelé pojistky může být narušen celí svazek drátů a to bych rozhodně nepodceňoval, protože jednou může shořet celá motorka
Myslím, že je to právě ona příčina a možná můžeš být rád že to odnesla zatím jenom baterka. Projdi od té pojistky celí svazek drátů a dát předepsané hodnoty pojistek a žádné čínské.
Možná bude nutné svazek rozdělat, například rozříznout nožem a kouknout jestli není bužirka k sobě někde spečená.

Naposledy editováno 29.08.2013 22:27:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie

29.8.2013 v 22:57 | Nahoru | #20
_Kovboj_> Tak on je to usměrňovač a regler v jednom, když už by se slovíčkařilo (šestidiodový třífázový můstek, u každé fáze zkratovací tyristor a pár součástek coby "přepěťová spoušť", spouštějící tyristory).

Ale jinak ten svazek by každopádně spálený být mohl. Nechť napíše, která konkrétní pojistka to byla a pak se dá pohnout dál, kde hledat. Každopádně je to ale jedna z pojistek, které s vypnutou spínačkou nejsou pod napětím, takže požár zaparkované motorky bez dozoru nehrozí. A případný zkrat za jízdy by spálil pojistky (jsou-li správně volené).

E: Překlepy a "vymýšlející si" klávesnice... příště za žádnou cenu nedovolit holce žrát u PC.

Naposledy editováno 29.08.2013 23:46:05

(reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie

29.8.2013 v 23:07 | Nahoru | #21

J.M.K. píše: _Kovboj_> Tak on je to usměrňovač a regler v jednom, když už by se slovíčkařilo (šestidiodový třífázový můstek, u každé fáze zkratovací tyristor a pár součástek copy "přepěťová spouť", spouštějící tyristory).

Ale jinak ten svazek by každopádně spálený být mohl. Nechť napíše, která konkrétní pojistka to byla a pak se dá pohnout dál, kde hledat. Každopádně je to ale jedna z pojistek, které s vypnutou spínačkou nejsou pod napětím, takže požár zaparkované motorky bez dozoru nehrozí. A případný zkrat za jízdy by spálil pojistky (jsou-li správně volené).



OK. Souhlasím.

Virago 1100 - dobíjení baterie

30.8.2013 v 07:48 | Nahoru | #22
Zdravím při pátku.
Tak jsem to včera projel, cca 30 km, a ihned "za tepla" proměřil. Veškeré hodnoty byly v poho. Ale provedl jsem jedno měčení, které jsem před tím nezkoušel a to dobíjení při zvýšených otáčkách (nevím při kolika, jelikož po úpravách, které původní majitel provedl, byl otáčkoměr odebrán). Zjištění bylo, že v klidu jsem naměřil 13,9V a při zvýšených otáčkách 13,5V, takže hodnota padala. Při zapnutých světlech to dalo 13,4V a v otáčkách jen 13V...což už myslím, že je asi málo, nebo se mýlím...v té diagnostice je naznačeno, že bych neměl spadnout pod 13,6V.
Dále jsem zkusil proměřit ten svodný proud u té pojistky, jak radil J.M.K. a odběr nebyl žádný, ale zkusil jsem tam změřit napětí a bralo si to tam 0,8V-0,9V, samozřejmě při úplně vypnuté mašině...nevím, zda to něco znamená.
Dál jsem se zatím nedostal .

1 reakcí na tento příspěvek Virago 1100 - dobíjení baterie

30.8.2013 v 12:59 | Nahoru | #23
Dostal jsem zase takový blbí nápad, jelikož jsem si stále nepřečet tu diagnostiku, tak nevím sice jak a kde se správně měří nabíjení, ale neměla by být baterka odpojena? Neměří se akorát vlastně momentální stav na baterce, vše jsem si to ještě pročítal a přijde mě, že by mohla být chyba stále v dobíjení, ale je tam samozřejmě spousta věcí co do toho nezapadají, jako např. pojistka která se vyhřála, ale nepřerušila obvod a nadměrné zahřívání baterky. Myslím si že i kdyby to ale dobíjelo třeba jenom 12,5V, baterku to nemůže za tak krátkou dobu vyflákat.
Myslím, že by to muselo spadnout někam pod 10V a to už by možná neseplo ani relé, nebo něco co tu funkci tam plní.
Každopádně něco baterku vybíjí a to buď při vypnuté nebo u zapnuté nebo u nastartované a nejhorší u nastartované a zahřáté. Každá z těchto příčin může mít jinou závadu, ale třeba taky ne. Tak to je zatím vše, třeba to někoho někam nasměruje. Já nechci byt sprostej (kam).

Naposledy editováno 30.08.2013 15:50:48

(reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie

30.8.2013 v 13:22 | Nahoru | #24
_Kovboj_> ...taky už s toho mám hlavu v pejru. Včera jsem o tom kecal s kámošem a ten připustil, že by to tím kontaktem u pojistky mohlo být a baterka už v té době mohla být v půli cesty na onen svět, jen mi to ještě nedala na jevo...a asi 3 týdny na to odešla úplně. Nová zatím drží, i když jsem prd najezdil...budu jí hlídat, jestli se nevybíjí a uvidím.
Jen by mě zajímalo, zda je normální, že při vyšších otáčkách dobíjí méně než při volnoběhu...co jsem se tak ptal, tak prý by mělo dobíjet stejně a nebo o malilinko více.

1 reakcí na tento příspěvek Virago 1100 - dobíjení baterie

30.8.2013 v 14:08 | Nahoru | #25
Chlapi, baterku v žádném případě při běžícím motoru neodpojovat!!! Když už tu padlo něco o měření při odpojené baterce. Na 95% se tím zničí regler.

Asi by fakt bylo nejsnazší připojit a někam šikovně umístit vhodný voltmer, aby bylo možné dobíjení "hlídat" i za jízdy. Jinak ta pojistka se nemusela nutně vyhřát nadproudem v obvodu, spíše mělo pouzdro vymačkané, nebo zaoxidované kontakty a vyhřálo se v důsledku takto vzniklého přechodového odporu. Se závadou dobíjení to nemusí vůbec souviset.
Jinak by také stálo za to před jízdou prubnout baterku zátěžákem a stejně tak po jízdě, tak se ukáže, kterak na tom baterka jest. A jestli docházelo k vybití baterky třeba přes noc, tak stačí po jízdě vyndat hlavní pojistku (tím se odpojí baterka od regleru) a když bude baterka další den v pořádku, tak je tam stoprocentně svod přes regler.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie

30.8.2013 v 14:44 | Nahoru | #26
J.M.K.> O to voltmetru jsem včera již uvažoval a dnes rozhodl, že do něj půjdu...snad to k něčemu bude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie

30.8.2013 v 14:53 | Nahoru | #27
pivnicek> Hlavně, aby to byl nějaký kvalitnější. Ono nakonec by jistě šlo i nějak šikovně přidělat multimetr (třeba dvěma řemínky na nádrž, podložit filcem), když je to jen dočasná záležitost. Ty opravdu laciné digitální autovoltmetry bývají někdy dost háklivé na rušení (kterého je v palubní síti motorky priveľa) a pak ukazují nesmysly.

(reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie

30.8.2013 v 14:57 | Nahoru | #28
J.M.K.> Taky mě to s tím multimetrem napadlo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie

1.9.2013 v 17:22 | Nahoru | #29

pivnicek píše: J.M.K.> O to voltmetru jsem včera již uvažoval a dnes rozhodl, že do něj půjdu...snad to k něčemu bude



Já sem si to udělal takhle.








(reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie

1.9.2013 v 20:26 | Nahoru | #30

KHejml píše: Já sem si to udělal takhle.










vypadá to pěkně ale mně by to kazilo vzhled jednobudíku
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
studený start na bočáku Yamaha XV 1100 Virago LenkaLucka 5 Dnes v 02:22 FJRPEPA
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10401 24.2.2024 v 11:46 rancher
Jaký olej do Yamaha XV 1100 [1, 2, 3] Yamaha XV 1100 Virago HonzaXV1100 85 14.1.2024 v 10:27 intra
Synchronizace zkoušel to někdo? [1, 2, 3] Yamaha XV 1100 Virago vajdi217 70 1.11.2023 v 13:20 Gumovník
dotaz Yamaha XV 1100 Virago Pernek 2 26.9.2023 v 09:52 Kolja73


TOPlist