globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nabíječka vs baterka
Zdravím, mám dotaz, zda můžu touhle nabíječkou:
http://www.motops.cz...ulatoru-can-bus-bmw/
nabíjet tuhle baterku:
http://www.otos.cz/m...to-ytx7l-bs-12v-6ah/
díky za odpovědi.

1 reakcí na tento příspěvek Nabíječka vs baterka

Skvělá odpověď, děkuji! 14.7.2013 v 18:25 | Nahoru | #1
Úplně bez obav.
Nabíjecí proud je nízký (maximálně 300 mA), akumuláror má kapacitu 6 Ah, takže plné nabití (dle stavu baterie) může trvat i celý den, ale jinak je to v pohodě.

1 reakcí na tento příspěvek Nabíječka vs baterka

8.2.2014 v 13:48 | Nahoru | #2
AHojte,
nechi zakládat nové vlákno. Mám stejný dotaz mohu nabíjet touto nabíječkou: DECA SM 1270

http://eshop.micronix.cz/akumulatory-a-baterie/nabijecky-akumulatoru-a-baterii/gelovych-a-zaloznich/sm1270.html

tuto baterii: YUASA: Baterie - bezúdržbové YTX7L-BS

baterie

Za odpovědi děkuji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka vs baterka

8.2.2014 v 14:09 | Nahoru | #3

kaziking píše: AHojte,
nechi zakládat nové vlákno. Mám stejný dotaz mohu nabíjet touto nabíječkou: DECA SM 1270

http://eshop.micronix.cz/akumulatory-a-baterie/nabijecky-akumulatoru-a-baterii/gelovych-a-zaloznich/sm1270.html

tuto baterii: YUASA: Baterie - bezúdržbové YTX7L-BS

baterie

Za odpovědi děkuji.



NE, nedělal bych to!

Maximálně jen zcela výjimečně - nouzově v tísni a opravdu jen krátce (pár minut).
Ale určitě ne rutinně, opakovaně a dlouhodobě.

Baterka je malá motocyklová s kapacitou pouze 6 Ah, ale ta nabíječka je určená pro větší akumulátory a má poměrně velký 7A nabíjecí proud (zhruba 10 krát větší, než doporučený pro šetrné nabíjení daného malého akumulátoru).

(reakce na) Nabíječka vs baterka

8.2.2014 v 14:43 | Nahoru | #4
Dovi> Ahoj, súhlasím.
Mám v moto presne tú istú baterku akú uvádza - PAJAnaSRŠNI, mám ju od výroby t.j. od 2007, posledné dva roku ju (cez zimu) nabíjam nabíjačkou - H-Tronic AL 300.
300 - znamená max. dobíjací prúd 300mA (odmerané multimetrom). Batériu dobíja konštantným napätím 13,8V (omerané voltmetrom). Pri nabití batérie na hodnotu cca 12,7V (napätie merané na baterke odpojenej od nabíjačky po viac ako 12 hod.) prejde nabijačka do automatického udržovacieho režimu (napatie = 13,8V, prúd klesne na úrveň asi 1/10, t.j. cca 50mA). Cez rok (keď jazdím) baterku nenabíjam. Cez zimu (Listopad - březen) nabíjam každý 5-6 týždeň. Z plnonabitého stavu čo je u mňa cca 12,7V padne kapacita baterky (bez jazdenia v zime)na cca 12,45V - 12,5V. Opätovné nabititie do plnej kapacity bat. trvá rádovo 3-6 hodín.
Táto nabíjačka nabíja malým prúdom a napätím preto trvá dobíjanie o niečo dlhšie ako napr. nabíjačka Ultimate, pri Ultimate vieš nastaviť napr. veľkosť nabíjacieho prúdu. Všeobecne sa odporúča dobájať prúdom 1/10 kapacity batérie, pre 6Ah to je cca 0,6A. Osobne si však myslím, že nabíjanie menším prúdom aj napätím nič nepokazíš skôr naopak.
Moja baterka má už 7 rokov(mám ju v moto od výroby) a všetko funguje ako má.

Iba pre info (prebraté z: www.motoride.sk):
Po riadnom nabití odpojíme batériu od nabíjačky a necháme ju odpočívať pri izbovej teplote 4-8 hodín. Potom zmeriame napätie batérie a vyhodnotíme jej stav podľa nasledujúcej tabuľky:
12,65V 100%
12,45V 75%
12,24V 50%
12,06V 25%
11,89 a menej vybitá

Tieto hodnoty sú podľa firmy BCI a vzťahujú na olovené články s tekutým elektrolytom. Vo všeobecnosti dosť presne platia. Batéria medzi počas merania a odpočinku nesmie byť pripojená, nakoľko aj keď zapaľovanie motorového vozidla je vypnuté, stále je odoberaný nejaký prúd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka vs baterka

8.2.2014 v 14:44 | Nahoru | #5
Dovi> Děkuju za rychlou odpověď

(reakce na) Nabíječka vs baterka

10.2.2014 v 11:39 | Nahoru | #6
 
jelcan>

Ano, a výhodou takto koncipovaných malých nabíječek je jejich jednoduchost, potenciálně i spolehlivost a dlouhá životnost (záleží na provedení a použitých součástkách), poměrně nízká cena, skoro zanedbatelný odběr ze sítě při dlouhodobém připojení na udržovanou baterku, "automatická" obnova dobíjení při obnovení síťového napětí (po jeho event. předchozím výpadku) a taky jistota, že nedojde k přebíjení akumulátoru.

Ona u těchto nabíječek při nastavení rozumného (bezpečného) koncového napětí výrobcem je vlastně ta "regulace" zadarmo, a je z principu automatická a 100% spolehlivá.
A to tím, jak se při zmenšujícím se rozdílu potenciálů (baterka versus nabíječka) automaticky snižuje i nabíjecí proud - limitně k nule, respektive na velmi nízkou hodnotu pokrývající samovybíjení připojeného akumulátoru...

 

kaziking píše: Dovi> Děkuju za rychlou odpověď


Rádo se stalo
 

Nabíječka vs baterka

25.2.2015 v 18:44 | Nahoru | #7
Ahoj, možná už to tady bylo řečeno, ale nejsem elektrikář, tak se radši zeptám zvlášť. Koupil jsem tuto nabíječku, ale teď si nejsem jistej, jestli s ní můžu nabíjet bezúdržbovou baterii s kapacitou 8 Ah. U nabíječky píšou, že je pro doporučenou kapacitu 15 - 60 Ah, ale nějak si neumím představit, v čem může být kromě kratší doby nabíjení rozdíl. Nabíječka má taky mít maximální nabíjecí proud 6 A a na akumulátoru se doporučuje jenom 0,8 A (4 A při rychlém nabíjení), ale jestli to chápu dobře, tak proud se stejně přizpůsobuje aktuálnímu napětí, takže pokud jenom dobíjím částečně vybitou baterii, tak těch 6 A tam snad nepoteče, nebo se pletu?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 8 27.4.2024 v 15:23 lenkochal
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V


TOPlist