globalmoto_duben_nolan





Téma: Husaberg FE 600
 
16.6.2007 v 17:14
Čau borci. Chci si pořídit endurko Husaberg FE 600, r.v. 1996. Potřebuji poradit na co si mám dát pozor při koupi a jak jinak tyto motorky běhají. Nááhradní díly jsou k sehnání ? Jsou poruchové ? Díky za každou odpověď. Čágos, Angelina63.

(reakce na) Husaberg FE 600

16.6.2007 v 21:31 | Nahoru | #1
angelina63>ahoj sice je to zkusenost se FE 400 stejneho roku vyroby ale bude to asi totozny.. dej si bacha hlavne na zapalovani to je asi jedina slabost techto motorek .. kamarad ho koupil pred 3 rokama a bohuzel se stalo to ze to nechtelo startovat atd.. kvuli vadnemu zapalování . takze jej vymenil a od te doby uz jenom jezdiil .. a menil olej musim podotknout ze se s tim moc nesere a dava Husarovy poradne do tela ... no a ted po 3 letech se rozhodl generalkovat.. sice si myslim ze by motorka v pohode jeste odjezdila 1-2 roky ale uz bylo poznat ze trosku slabne na moji 410 se zdaleka nechytal .. takze udelal tedka komplet GO motoru a vubec cele motorky za 30 tis .. priosti mesic by si pro ni mel jet (ale ne z duvodu ze by nebyli dily ale je pracovne vytizenej...)

Nevím od kud jsi ale treba v Hanusovicich je peknej servis jenom na husaberg.. dale mnoho dilu na husaberg sezenes v prodejnach KTM > coz je skoro vsude.. dale dealerem je www.motohora.cz tam taky sezenes cokoliv a dodaci lhuty jsou kolem tech +- 2 tydnu ale zalezi o co se jedna..

jinak FE 600 je docela poradna raketa :) jenom bych upozornil ze to není zadna hracka na hrani ale uz je to motorka co vyzaduje nejakou tu ´zkusenost´

1 reakcí na tento příspěvek Husaberg FE 600

17.6.2007 v 18:29 | Nahoru | #2
K tomu poslednímu odstavci se přidávám.. na enduro je to už moc překoňovaný...

(reakce na) Husaberg FE 600

18.6.2007 v 07:41 | Nahoru | #3
FiM>>
a co 450?

1 reakcí na tento příspěvek Husaberg FE 600

18.6.2007 v 14:35 | Nahoru | #4
Je pravda že 600 je hodně nekompromisní motorka, výkonově je v pohodě. Pouze když přidáš, tak to jede tak jak přidáš :D , žádný já si to rozmyslím a pak pomalu pojedem :D . Je jí jedno kolik točí, prostě jede. Pro někoho smrtelná kombinace, někdo to hledá. Je to totálně jednodchý stroj - nic zbytečnýho, žádný vyvažovák .... Jestli začínáš s endurem tak to bude hodně adrenalínu a možná se i zmrzačíš. Jestli ho zvládneš už nebudeš chtít nic jinýho než HusaberG. Rozhodně z ní za dva roky nevyrosteš nebo tě nepřestane bavit - je to divočina na dvou kolech :D.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg FE 600

18.6.2007 v 15:03 | Nahoru | #5
S tím "překoňováním" bych to bral s rezervou, oni tohle rádi píšou třeba novináři atd...pravda je taková že se mnohdy na větším objemu povozíš daleko líp bez toho aby tě to zabíjelo...loni jsem se chvíli po sobě vozil na 06 KTM 450 a 525 a musím říct že oproti 525 je 450 docela bláto, takový ucukaný nervózní...vůbec se mi to nelíbilo, oproti tomu 525 poskytuje lineární sílu, daleko lepší reakci na plyn atd. Stejně tak mě nenadchla ani třeba Husky 450 06...to samý škubání který ti velkej ventil ve spodku prostě nedělá. Takže 600 klidně ani, je fakt že u těhle starejch modelů je to ještě poněkud kopyto, ale měl jsem 620 LC 4 a oproti třeba 410 TE Husky to zkrátka bylo motoricky na svezení příjemnější. A přece jen....po deseti letech ježdění už z toho motoru nějakej ten koník určitě ubyde :) . Pokud chceš skutečně brutální a těžko zvladatelný stroj, jdi do KX 500, tam ta brutalita už opravdu je, u 600 4T v žádném případě ne :)

Husaberg FE 600

19.6.2007 v 06:25 | Nahoru | #6
a já jsem šel z husky 610 TE/00 do husky 450 TE/07 a řekl bych že 610 cuká víc, když nechceš cukat tak tomu naložíš a pak najednou nevíš co s tou rychlostí v lese dělat ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg FE 600

19.6.2007 v 07:02 | Nahoru | #7
PetrTM>no nevim, chtěl bych tě vidět v terénu na nějakým tom šestikilu s 60 koňma.
Nemůžeš srovnávat civilní LC4 s ostrejma endurama, to prostě bude motorově vždycky příjemnější.

(reakce na) Husaberg FE 600

19.6.2007 v 09:14 | Nahoru | #8
sla>Já měl samozřejmě ostrou LC4, verze SXC což vlastně bylo to "nejzávodnější" co KTM ve 4T v tý době dělala :) A zkrátka to bylo ovladatelný úplně normálně, přičemž žádná hrana nejsem, mám 182 cm a 75 kilo, a jezdil jsem na ní od tuším sedmnácti převážně po lese...a dokud nechcípla (neměla startér) tak vše v pohodě. Teď mám teda 300 2T a je to svezení příjemnější, i když výkonu je tam ještě víc *yes* . Ale třeba jsem se tuhle vozil na Husabergu 650 a to "překoňování" tam zkrátka není...jen ta motorka jede přesně tak jak jí poručíš, což třeba 450 přece jen neumí. Akorát je fakt řže tyhle velký objemy už jsou těžší třeba do zatáček (větší setrvačný hmoty na klice atd), ale o tom že by to bylo nějak zbytečně výkonný to fakt není

1 reakcí na tento příspěvek Husaberg FE 600

19.6.2007 v 09:45 | Nahoru | #9
Nejde srovnávat starý motorky s novejma a ostrý s tupejma. FE600 je otsrá a stará - s tou se musíš naučit vycházet v dobrým - když se nasere tak ti dá za uši. Měl jsem 501/96, pak 600/97 teď mám 450/05 a samo ta poslední je best co do výkonu a ovladatelnosti podvozku a motoru. Ale ten zvláštní pocit z jízdy na nezkrocené motorce mi dlouho chyběl :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg FE 600

19.6.2007 v 09:47 | Nahoru | #10
Nu a LC4 620 SXC 95 byla taky "ostrá a stará" :D ..přesto mi za uši nikdy nedala...a nebo se za ty tři roky co jsem jí měl asi dostatečně nenasrala :thmubup:

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg FE 600

19.6.2007 v 10:18 | Nahoru | #11
PetrTM>no já byl vždycky na tom že sxc byla nejostřejší z civilních, ale ne ostrý závodní moto ??? - větší hmotnost, delší servisní intervaly

(reakce na) Husaberg FE 600

19.6.2007 v 10:20 | Nahoru | #12
PetrTM>tož tos tam musel mít asi bukový píst ... 6kilo v lese jsem jezdil 3 roky a jenom jsem to lechtal .. 60 koní do země mimo trať nedostaneš (teda aspoň u nás na spíše tvrdem povrchu) hrabeš jak blbý skoro si myslím že 50 je na 120 gumu maximum ..

(reakce na) Husaberg FE 600

19.6.2007 v 10:53 | Nahoru | #13
sla>KTM až někdy do roku 98 dělala LC4 čistě jako závodní motorku, titul v šestistovkách v MS enduro na ní udělali třeba Fabio Farioli nebo Kari Tiainen :) ...proti Husabergům a Husqvarnám :D .

Manteufel: až budeš mít možnost tak se svez na ostrý 300 nebo 500 2T...pak asi pochopíš o čem pořád mluvím...bukovej píst tam tuším nebyl, byla odbržděná na 56 koní (byl tam tovární vejfuk HXC).

(reakce na) Husaberg FE 600

19.6.2007 v 12:18 | Nahoru | #14
sla>taky nepovazuju LC4 za zavodak ... :) ale je tomu tak...

1 reakcí na tento příspěvek Husaberg FE 600

19.6.2007 v 14:05 | Nahoru | #15
PetrTM > nepleť hrušky s jabkama. Kkdyž chce značka vyhrát tak to stojí peníze a nutně k tomu není potřeba nejlepší moto, protože o té to není. Factory moto je jiná než civil. Ktm má určitě velmi dobré manažery kteří jdou velmi tvdě za svým ekonomickým cílem. Mám takový pocit jakoby se držely hesla: Mnoho psů - zajícova smrt. Moc dobře vědí že spousta "exhibicionistů, mlaďáků a lidí co chtějí tu nejlepší motorku" si koupí KTM protože "ona" vyhrává. Ale na trhu byly, jsou adoufám že budou motorky lepší než KTM. V té době byl určitě lepší BerG. LC4 byl v té době zastaralý motor a další vývoj sportovního náčiní v KTM šel ve stopách Berga.

(reakce na) Husaberg FE 600

19.6.2007 v 14:24 | Nahoru | #16
MikiberG>No jak vidím tak si asi nenecháš vymluvit že ty motory mohly bejt v tý době podobný :D ...minimálně výkonově na tom byly hodně nastejno :) . Vždyť si vem co KTM z toho motoru LC4 dovedla vydupat třeba v motardech, tam nebyl problém se dostat až k 80ti koňům. Nejdříve se svez na skutečně ostrý LC4 a pak budeš muset chtě nechtě přiznat že je to tomu Husabergu podobný, berg má akorát lehčí stavbu a je ovladatelnější. Co jsem se vozil třeba na předloňským Bergu 650 tak tam ve výkonu nějakej propastej rozdíl oproti tý LC4 nebyl. Popravdě sériový motor LC4 a Husaberg vznikly v podstatě ve stejné době (někdy kolem roku 88), KTM z něj částěčně vycházela při stavbě 400/525 EXC. Co třeba vím tak Bohouš Poslední se na Husabergu trápil, na KTM pak docela zazářil :) . Tím vůbec neříkám že je některá z těch motorek lepší nebo horší, prostě jen jsou si podobný. Mimochodem značku KTM taky nemám rád, hlavně proto že na ní jezdí každej :(

1 reakcí na tento příspěvek Husaberg FE 600

19.6.2007 v 14:58 | Nahoru | #17
PetrTM > Vtom posledním se schodnem na 100. To ostatní je věc kdo o čem mluví já se bavil o sérii. Berg v té době nebyl lidové vozítko a měl hodně problémů které víceméně pramenily z neznalostí věci uživatelů - prodávali se sporťáky komukoli a na tom docela vyhořela i Husqvarna. Kdo se trápil a hlavně proč to nevím, vím jen že KTM do toho cpe tolik peněz že se piloti trápit ani snad nemůžou. Berg do toho tímhle způsobem nikdy nešel - možná dobře možná škoda. Každopádně za stejný peníze si dnes koupím nejmíň muziky u KTM. A to jak dnes KTM kopíruje japonce jim taky nepřidá.

(reakce na) Husaberg FE 600

19.6.2007 v 15:42 | Nahoru | #18
MikiberG> No, ale KTM Husaberga vlastní, takže proč by taky dělali lautr to samé ;)
Já už bych teda 4T KTM nechtěl, ale co se týče servisu pro zákazníka, tak to je prostě 1A a ostatní výrobci se mají ještě hodně co učit. A kluci ušatí u Hondy taky :puke:
A s tím okolo FE 600. Musím souhlasit s PetremTM. Taky jsem měl před lety ostrou LC4(bez vyvažováku a oleje v rámu), která však ale šla běžně koupit, ne žádná factory. A jelikož kamarád starého husara měl, měl jsem možnost dost porovnat. Výkon prakticky stejný, ovladatelnost krapet lepší u Husara páč byl lehčí, ale zase plasty nic moc a jak to vybledlo, vapadal Husar spíš k smíchu, povozek stejný, ale nedostatky lautr ty samé - nestartovalo to, nedrželo volnoběh, žralo jak tank, na obou odešlo výborné zapalování SEM a na obou byly problémy s ventilama. Jenže já sehnal všechny díly bez problémů a on si mohl u internetu pr.el usedět, než na něco solidního, většinou však jetého narazil...
Taky oranžády nemusím, ale rozhodně to není k vůli tomu, ža na nich jezdí každý. To je ta poslední věc, která by mě vadila. Spíš zatím nejsem přesvědčený o jejich spolehlivosti, což třeba s příchodem jejich dvouvačkového motoru může být jiné, ale nevím, počkám si. Je ale taky potřeba objektivně přiznat, že ona "poruchovost" bude asi taky ovlivněna dost tím, že oranžád jezdí nejvíc.
Jako hlavní nevýhody spíš u KTM vidím vyšší pořizovací cenu a velkou ztrátu při následném prodeji. Parametry, typu výkon, životnost, ovladatelnost... ty motorky jsou pro hobíka v dnešní době prakticky stejné.
Už jenom při pohledu na motoinzerci to jde pěkně vidět. Husara koupíš jako funglovku za 200 jablek a za dva roky jsi rád, když střelíš za 110 ;) Podíváš se na Yamahu WR a je to úplně jiná cenová liga. Přičemž nabízí pro hobíka obě prakticky to samé...

Husaberg FE 600

20.6.2007 v 06:59 | Nahoru | #19
Co se týče ceny koukni kolik stojí WR - cca +40 tak to musí bejt na sekáči znát, nevím jestli je to znát i na produktu, ale to je spíš věc os. výběru. Co se týče spolehlivosti, tak si myslím že WR,KTM,HbG je na stejno, liší se cenou ND - WR je levnější. Kdo si moto koupí na 2 roky tak vždycky prodělá , to už je tak - ten propad je ale v procentech zhruba stejný.
Je pravda že HbG vděčí za spolehlivost především KTM .
LC4 bez vyvažováku..... jsem nepotkal takže máš lepší srovnání a pravdu.
Tvoje problémy a kamaráda s oběma starými moto se mi vyhly, já řešil jen běžné opotřebení - je pravda že toho bylo taky dost (ta motorka musela mít 1000 hod), ale díly v poho.
Nerad jdu s masou v davu takže KTM, WV, Audi, Škoda ....mají "-". Není to ale že absolutní -, jen když bude srovnatelná moto tak ne KTM.
Jinak téma že jsou všechny moto v podstatě stejný- tak to je do hospody k pivu. Amatér a začátečník to tak může vidět - koukne na čem jezdí jeho kamarádi a koupí. Já vybíral podle parametrů: jednoduchost, hmotnost, ovladatelnost, charakter motoru (vrtání/zdvih), životnost, cena .... A přišel jsem na zásadní rozdíly v přístupu ke konstrukci motorky jako celku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist