1 reakcí na tento příspěvek Přetryskování CRF 250X
1 reakcí na tento příspěvek Přetryskování CRF 250X
že tam máš díru je normální (měl jsem to úplně stejně), motorka je zavřená a je třeba jí přetryskovat - origo hlavní tryska je tušim 132 a je třeba jí vyměnit - já dával tušim 162, stálo to asi 80,- Kč (na dynojet a KN filtr se vyprdni). Ještě koukni jestli máš oříznutý víko airboxu pod sedlem - je třeba aby tam šlo víc vzduchu.
Rozdíl ve výkonu je dost znát - motorka jede hned jinak
jedno téma o crf 250x je tady
Hodně dobrá stránka (anglicky), kde je snad všechno o týhle moto: tady
oříznutý airbox:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X
1 reakcí na tento příspěvek Přetryskování CRF 250X
Samozřejmě je nutný mít dobře natryskováno a seřízenou volnoběžnou směs - doporučuji prodlouženej šroubek bohatosti směsi na lepší doladění.
Hlavní čím se ale eliminuje ta díra po prudkém přidání plynu je síla a trvání střiku akcelerační pumpičky.
Ta tvoje zřejmě nedává dost silnej proud. Řeší se to výměnou pružiny za silnější. Funguje ale i jednodušší řešení - navlíknout na mechanismus táhel O-kroužek který pružince "pomůže".
Na obrázku je to ten o-kroužek mezi modrou a zelenou pružinkou
Pokud tomu nerozumíš, tak si na netu pohledej čtení o funkci akcelerační pumpičky a ladění směsi na karburátorech Keihin FCR
Díru ve výkonu jsem tam měl,když jsem to udělal stejně jak to máš možná ty - původní tryska a sundaná krytka na airboxu, když jsem krytku zase vrátil díra nebyla.
Laďák nemam ale třeba na trati nebo občas na závodech jezdim bez tlumivky, tak pak by se měla koncovka chovat podobně jako laďák.
Já tryskoval kvůli výkonu, tu trysku jsem koupil u motozloch.cz ale koupíš jí určitě i jinde, nevim jestli to byla 160 nebo 162 ale takovej rozdíl v tom asi nebude, info jsem čerpal ze zahraničních webů (viz. dole) - těch nastavení a úprav je tam hodně, ale nechtěl jsem se v tom moc šťourat a tak moc jsem to tak neřešil.
Teď v zimě je určitě dobrý motorku zahřát, aby nekuckala jak píše Marrek
www.thumpertalk.com
http://www.rickramsey.net/CRF250X.htm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X
Mechanika toho jevu je taková: když v nízkých otáčkách otevřeš naplno šoupátko tak se náhle zvýší průřez sání, ale objemm vzduchu nasávanýho v tom okamžiku motorem je pořád stejnej. Tímhle dojde k snížení rychlosti proudění vzduchu, rapidně se sníží podtlak kterým je nasáváno palivo přez trysky. Takže v ten okamžik jde do motoru extrémně chudá směs a projeví se to dírou až chcípnutím motoru.
Akcelerační pumpička je něco jako stříkací pistolka která je spřažená s pohybem šoupátka. Otevřeš plyn, a ona do sání stříkne palivo.
Ze série často nebývá nastavená správně. U KTM 450EXC 07 stříkala moc slabě a moc dlouho. U KTM 250EXC-F 09 zase příliš slabě a krátce.
Její činnost si můžeš otestovat když vyndáš karbec, naplníš plovákovku benzínem (např) a otevřeš naplno plyn. Měl bys vidět tenkej proud.
Časování má být takové, aby při přidání proud taktak minul šoupátko, a trval cca 1s. Jeho intenzita se dá určit už mnohem obtížněji, to chce víc pokusů. Každopádně čím silnější je pružinka a nebo čím silnější O-kroužek na ni navlíkneš, tím intenzivněji a kratší dobu to stříká.
Pak je tam ještě šroubek který vymezuje vůli v tom přepákování. Vždycky by měla být nulová. Pokud ho ale utáhneš moc, že bude mechanismus "předzmačkávat", tak tím zmenšuješ celkový množství vstříknutýho benzínu - to pro případ že by stříkala zbytečně dlouho.
Ještě se tam dá laborovat s Leak tryskama, ale to už popisovat nebudu, moc složité.
Tobě doporučuju na to přepákování prostě navlíknout nějaký silný O-kroužek (nebo tenký nadvakrát) a projet to.
Zdá se to složitý, ale odladění akcelerační pumpičky je jeden z nejlepších a nejvděčnějších tuningů co jde na enduru udělat. Materiální náklady minimální, jen musí člověk přemýšlet.
Nezapomeň taky odladit volnoběžnou směs. Zahřát motorku na provozní teplotu (to znamená ji projet, znám experty co jsou schopní nechat motorku vrčet na volnoběh třeba půl hodiny)
Potom otáčet se šroubem směsi do polohy kdy bude mít motorka nejčistší volnoběh a bude nejmíň cukat v přechodu mezi tahem motoru a bržděním.
Tohle všechno chce trochu zkušeností a cviku, ale odměna je perfektně reagující motor.
1 reakcí na tento příspěvek Přetryskování CRF 250X
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X
Pokud tomu úplně nerozumíš tak si to nastuduj, na internetu se dá najít spousta informací.
Hlavní tryska je v činnosti při plně otevřeným plynu, takže jestli v tom režimu pozoruješ horší funkci tak s ní může zalaborovat.
Tahle tabulka ukazuje přibližně jaký vliv má která komponenta karburátoru v závislosti na otevření šoupátka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X
Pokud se šroubkem skončíš na míň jak 1 otáčce, potřebuješ menší volnoběžnou trysku. Pokud na víc jak 2,5 tak potřebuješ větší.
Ke šroubku bohatosti je hodně špatnej přístup, proto se dokupuje prodlouženej. Levný má na skladě třeba Bikerscrown
Jinak to chce určitou zkušenost a hodně pokus omylů.. jestli se na to necítíš tak to svěř zkušenějšímu kámošovi, servisu (dobrýmu) apod.
Naposledy editováno 11.01.2011 18:23:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X
Jak to s laďákem je nevím, asi obecně spíš směs ochuzuje. Nejde ale říct dals laďák - musíš dát o 5 čísel větší obě trysky, to se musí vždycky řešit individuálně.
Taky podle tabulky jak vidíš tak největší vliv na průběh výkonu má jehla
1 reakcí na tento příspěvek Přetryskování CRF 250X
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X
Jsem zvědavej jak ti to zafunguje, mě u 450 EXC přesně tohle nastavení jelo suprově.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X
1 reakcí na tento příspěvek Přetryskování CRF 250X
Tu tvoji asi už někdo tryskoval,když tam máš akrapa,ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X
1 reakcí na tento příspěvek Přetryskování CRF 250X
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X
Vorák píše: prackarr> no já nevim,je tam akrap,ale jestli s tim někdo něco dělal,hlavní trysku mám 140,jinak teplotu měřim ošahánim chladičů a mačkám hadice jestli netlakuje,nemam měřák teploty
To je blbý,protože ted v zimě to budeš mít dost podchlazený. A nevím,jak v létě u 250,ale já u 450 i v létě mám 1/2 chladiče překrytou.
To ,co píše VCespa je pravda,ale prvně si tam hod teploměr,potom laboruj s tou směsí. Já když to mám studený,tak to má taky díru,jak vrata.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X
U 450 EXC to stříkalo i s tlustým O-kroužkem moc dlouho, tak jsem ho přitáhl.
U 250 EXC-F je sériová pružinka hodně silná, takže intenzita byla v pořádku, ale stříkalo to zase moc málý množství benzínu a moc krátko (to se projevovalo tak, že motorka z nízkých otáček po přidání plynu vyrazila, ale vzápětí uvadla - je potřeba aspoň 1s)
Takže tam jsem to našteloval aby se to tak akorát dotýkalo, tím dostaneš nejvíc benzínu.
Ještě tam je leak tryska, což si můžeš představit něco jako obtokovou dírku v tý pumpičce - to slouží k tomu aby při pomalým přidávání plynu AP nepracovala, protože by to pak mělo zbytečně velkou spotřebu.
Čím větší je leak tryska, tím víc benzínu AP "obtíká", a naopak, čím menší tím míň benzínu obteče a víc ho vystříkne pumpička.
S tím jsem ale nelaboroval, to už chce hodně zkoušení a mě to stačilo tak jak jsem to měl.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Podvozek CRF250X proti CRF250 Honda CRF 250R, Honda CRF 250X, Honda CRF 250 F | Milagros | 2 | 28.3.2021 v 20:57 Milagros |
Homologace a sto Honda CRF 250X | J1Rk2 | 5 | 19.9.2019 v 07:47 JUPP67 |
Výměna moto Honda CRF 250X, KTM 150 SX | J1Rk2 | 4 | 12.8.2019 v 16:57 Kohlstein |
Nejlepší enduro/cross 2t Honda CR 500, Honda CR 250, Honda CR 125, Yamaha YZ ... | AimCat | 10 | 9.4.2019 v 10:31 LukynHot |
Honda CRF 250X - po prudkém přidání... Honda CRF 250X | KubAiS | 3 | 27.11.2018 v 09:43 foxdive |