globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha XTZ 750 SuperTenere
6.4.2008 v 17:50
Ahoj. Měl bych takovej dotaz na lidi, kteří tuto mašinu mají nebo měli. Jde mi o zkušenosti s touto motorkou. Dost o ní uvažuju jako o budoucí motorce - velký cest. enduro, který je ještě endurem. Vybíral jsem mezi Transalpem, Supertenerkem, Bigem a Afrikou. Afrika šla prakticky hned mimo kvůli ceně - hledám něco kolem 55-60k. Biga jsem nakonec taky vynechal, kvůli jednoválcovýmu motoru. Transalp nevím nevím - je takovej moc uhlazenej a vyšlechtěnej, navíc se mi děsně líbí "dakarky", ideálně 2 kulatý světla. Ideální volba mi připadá to XTZ 750 - velká, silná, rychlá, pěkná a dostupná. Mám 184cm a 95kg, nebojim se mašiny velký mašiny, která má 230kg. Seděl jsem na ní a připadá mi pro mě ideální. Co vy na to? Jaký máte zkušenosti s touhle mašinou?
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 13
Následující

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

6.4.2008 v 18:43 | Nahoru | #1
někde sem slyšel že má dost velkou spotřebu jestli kecám tak mě opravte

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

6.4.2008 v 19:04 | Nahoru | #2
Hehe, tak když se ti líbí Dakarky, tak bys právě měl jít do TransAlpu, který byl pro Dakar postaven a ze kterého nakonec vzešla Africa
Kluci, kteří mají tyhle XTZ 750 stroje si je chválí, jako každý, ale nadávají, když mají něco opravovat. Kurevský přístup snad už ke všemu a není tak spolehlivá jako konkurence od Hondy. Motor točí a má sílu, ale taky si veme. Toť vše, co vím, moje volba byla jednoduchá.
Spolehlivě se ti určitě vyjádří majitelé XTZ, kterou jsem si taky kdysi chtěl koupit.

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

6.4.2008 v 22:55 | Nahoru | #3
SniperFM> a v čem je xtz750 víc poruchová než konkurence od hondy?

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

6.4.2008 v 23:18 | Nahoru | #4
Ja jsem XTZ 750 mel a muzu ji doporucit. Navic pochybuju, ze je vic poruchova nez Honda.

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

7.4.2008 v 08:22 | Nahoru | #5
A kup si jednovála Dominátorka!

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

7.4.2008 v 08:35 | Nahoru | #6
Já si myslím,že je to jedno z nejlepších endur právě proto,že se s ním dá jezdit jako s endurem-tzn.v lese apd.jako s Afrikou,Transalp bych už zařadil jinam.Vím,že mě teď někdo napadne,že se dá jezdit v terénu se vším-znám kluka,co vyjel na Hazmburk na XJ-ale to je spíš hrdinství,než jízda.
Dej si pozor na stav motoru(cca polovina XTZtek má problém s vačkama (a je to neodbornou údržbou,ne výrobní vadou),spotřeba záleží na stylu jízdy a na seřízení karburátorů(už se to tu probíralo před lety),podvozek je přímo luxusní proti dnešním pseudoendurům typu V-Strom.Já bych se té volby prostě nebál...P-H.

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

7.4.2008 v 15:26 | Nahoru | #7
Jen prodávám, jak jsem nakoupil. Já vím, pokud nemám konkrétní zkušenost, neměl bych se vyjadřovat, ale:
Sám jsem se taky rozhodoval, jestli XTZ a spousty lidí mě varovali, že přístup ke komponentům je téměř otřesný při servisní činnosti, motor je neekonomický, odchází elektrika, některé komponenty na motoru odcházejí dříve, než u konkurence.

Samozřejmě vše záleží na majiteli, jak se staral, to samé může potkat i Hondu, že?
Každopádně nechci nikomu XTZ hanit, je to pěkná a dobrá motorka.

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

7.4.2008 v 21:33 | Nahoru | #8
Je fakt, že aby ses k něčemu dostal, musíš rozebrat půl motorky. Na druhou stranu se v tom nehrabeš každej den...

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

7.4.2008 v 21:58 | Nahoru | #9
brazdic> a copak je u jiných japonců ke všemu dobrý přístup? XTZ je krásné,dobré a zapomenuté klasické velké enduro..

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

8.4.2008 v 08:12 | Nahoru | #10
Zalezi na co motorku chces, jestli na jezdeni v terenu, pak si kup obycejne XT nebo DR protoze je lehky.
Pokud chces velky enduro za dobrou cenu tak jen XTZ protoze:
* je za dobrou cenu
* vykon mnohem lepsi nez konkurence v teto kategorii
* opravdu enduro (Transalp je spis cestak)
* ukaz mi motorku kde se neco dobre opravuje a motorka neni na opravovani ale na jezdeni
* spotreba zalezi na stylu jizdy, ale kdyz ji mas serizenou a neberes ji na plnej knedlik tak si vezmu okolo 6 (mne ted bere XTZ900 6,5 pri normalni jizde po silnici) coz je asi o litr vic nez XRV, ale stale v norme
* oproti XRV ma ostrejsi brzdy
* o nejaky centak vyssi bez XRV(aspon co jsem meril s kamosem)
* nema ji kazdej druhej ale zase tak malo jich neni
* jeden kamos ma najeto 170tis a az ve 130tis delal vybrus jen kvuli tomu, ze mu spadnul nejaky bordel do valce
* jak se tady nekdo zminuje o vackach - zalezi na udrzbe a pokud se pouziva motorka spravne tak je to v pohode
* da se pouzit spoustu dilu do motoru z TDM
* muzes udelat "upgrade" motoru na 850 nebo 900 (z TDM)
Mel jsem i XRV, ale ted uz mam treti XTZ, ktera uz vydrzi na hooodne dlouho

Naposledy editováno 08.04.2008 08:13:16

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XTZ 750 SuperTenere

10.4.2008 v 18:49 | Nahoru | #11
Jenik789> Zdarec, Jenik789 to vystih přesně . Já sem měl úplně stejný kandidáty na výber (akorát né toho Transalpa) a rozhod jsem se pro XTZ. Seděl jsem teda jen na Africe a Teneerce (Biga jsem postupně vytřídíl) a protože jsem taky vyšší (195cm), byla XTZ jasná volba. Afrika má o dost užší sedlo a celkově je o krapet nižší posaz, takže na Teneerce se sedí (teda aspoň mě) daleko pohodlnějc. A sem teda ještě teď z ní úplně nadšenej, hlavně jak silně a plynule táhne ten motor, jistě sedí v zatáčkách, ostře brzdí apod. zkrátka cesťák kterej ani mimo silnici se neztratí (ty dlouhý zdvihy jsou paráda, takový ani afrika nemá), ono když si to mastíš stokilometrovou rychlostí děravou šotolinovou cestou s tímto "Mastodontem" a motorka se jen tak pohupuje je fakt zážitek. Pokud jde o ten přístup ke komponentům, tak mě se teda vůbec nezdá složitej. Když se chceš mrknout na kapaliny tak ty boční plasty jsou otázka 20 sekund (já mam teda imbus na klíčích), no a k ostatním věcem zas tak často (jestli vůbec) nepolezeš (akorát ty vzduchový filtry jsou horší, musí se sundat nádrž, ale když si to párkrát zkusíš tak je to pak sranda), zkrátka oproti jinejm motorkám žádnej velkej rozdíl. Afrika určitě je taky super mašina :\ , hlavně má asi o krapet lepší spotřebu 5.5l a ten motor bude taky jistě držák a cenově zas moc rozdílný nejsou když beru přibližně stejně starý ročníky (ty nový jsou drahý jak prase). Mě XTZ žere kolem 6 litrů. Když ji moc nehonim a jedu na pohodu (do 110km/h) tak se dostanu i pod 6 litrů. No bude u mě bydlet pěknejch pár let. Tak ať taky něco vybereš

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

12.4.2008 v 01:01 | Nahoru | #12
Díky za odpovědi. Co se týče přístupu k určitým věcem - nebudu to dělat každej tejden přece ... technicky zručnej jsem, dělal jsem servisáka - motory, elektrika - není z hlediska běžný údržby žádnej problém. Motorů jsem se navyměňoval několik desítek, předělal si motor v autě z karb. na MPI atd. ... Jinak ta mašina se mi prostě moc líbí. Afrika je taky pěkná, ale ty ceny ... Od XTZ750 mě "odrazuje" jenom to, že jí měl jeden známej a furt mi tvrdí, že se na ní abnormálně s*rou motory. Nevěřim tomu, on je takovej řešitel, víc projednává než jezdí. Nečetl jsem o ní vesměs nic špatnýho, ve spoustě ohledů spíš naopak. Půjdu do ní. Můj Tramp už jde pryč a já se konečně vrhnu na pořádnou mašinu. Zítra možná něco omrknu, možná přivezu, možná ne ...

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

12.4.2008 v 07:59 | Nahoru | #13
Piwell>se... motory??? Já jsem měl XTZ, která měla najeto 55000 km, možná i víc a motor byl ve skvělé kondici. Vačky vypadaly jako nové, byly jen zaleštěné, prostě bez chyby. Žádná spotřeba oleje apod. Jediné, co mi odešlo byl regulátor napětí, ale to je asi jediná "dokázaná" porucha a to navíc jen u ročníků do 94. Měl jsem posazené jehly v karburátorech do nejnižší polohy (doporučovaný úkon) a spotřeba při jízdě do 120 km/h byla 5L. A přes 6,5L jsem se nedostal ani při hodně dravý jízdě. Jinak do 170 km/h se podvozek chová hodně stabilně a dá se s ní jet ve stylu "silnice". Motor od 2000 ot./min táhne jak blázen a Africe, ačkoli je to výborná motorka, se o tom může jen zdát. Prostě je to skvělá motorka, vhodná téměř na cokoli. V terénu, pokud se nebojíš, se dá projet téměř "vše". Jdi do NÍ

Naposledy editováno 12.04.2008 08:01:05

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

12.4.2008 v 18:14 | Nahoru | #14
Takže: Tramp má novýho majitele a já se jel dneska mrknout na 4 motorky (s penězi v kapse) - 2x XTZ750, 2x XRV750. XTZ v plný míře naplnilo očekávání - brzdy, podvozek, pohodlí a především chod motoru. Afrika mě k mýmu překvapení celkem zklamala - podvozek a brzdy dobrý, ale sedadlo oproti XTZ hrozný, motor sice krásnej V2 zvuk, ale mohlo by to jet víc, mít širší pásmo použitelných otáček a kultivovanější chod (XTZ má jinej charakter motoru - jen ševelí a táhne jako víno od 2000 ot.) Přístrojovka na Africe opět zklamání - "budíky" sice nevzhledný, ale přehledný. Co jsem ohodnotil přímo jako děs - kontrolky (nepřehledný a na blbým místě), úplně odkrytá vnitřní část kapotáže (kolem přístrojovky) a přepínače na řídítkách - XTZ mi přijde v tomto směru povedenější a zdařilejší (je to můj osobní postoj, nechci nikoho naštvat).
Sumasumárum - na vlastní kůži jsem si vyzkoušel obě. Volím jednoznačně XTZ (a i kvůli ceně - do XRV bych investoval min. o 10 víc). Jednu XTZ mám v motoshopu vybranou, ještě jako bonus mi přezují na novou přední pneu a vymění olej s filtrem. Doma jí zatim nemam, přivezu si jí v pátek navečer. Finito.

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

12.4.2008 v 18:18 | Nahoru | #15
Je pravda, že přístroje jsou na Africe doslova na howno a s tou cenou je to pravda. Držák to je, ale uměle předražený.
Tak ať jsi spokojený

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

12.4.2008 v 18:30 | Nahoru | #16
Piwell> Vybrals správně

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

14.4.2008 v 08:29 | Nahoru | #17
Welcome on the board

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

14.4.2008 v 10:30 | Nahoru | #18
dobrý den všem majitelům XTZ Super tenere a tobě Jeníku taktéž .
Vlastnil jsem XTZ 4 roky a mé zkušenosti jsou spíše negativní než pozitivní.

Ty pozitivní :
levný provoz co se týče pneumatik,
pohodlný posez na delší trasy,
velká nádrž,

Negativní :
absence pouzder v motoru u vaček - dost často dochází k přidření vaček,
spotřeba oleje - u mě se vyšplhala až na 0,7 litru na 1000 km,
benzín jsem neřešil,
Vyhřáté hlavy - jelikož Váš miláček má něco přes 100 000 km stává se to běžným pravidlem, odchází velice často těsnění pod hlavou a začíná Vám voda lítat ze zadní nádobky.
Srovnání hlavy to řeší pouze na nejake období,
Velice často se mi při velkých zátěžích přehřívalo reg.napětí tzn musel jsem cca 2 hodky počkat než to šlo nastartovat.
příliž měké přední vidle - pérování hodněkrát to jde nadoraz,
brnění mezi 4-5 tisící otáčkami,
přístup ke všemu jako k penězům,
častým rozebíráním se opotřebovávají plasty a praskají,
karburátory mají vyběhaná pouzdra u jehel,

Osobně Vám mohu říci, že pod motorkou jsem více ležel než jezdil, ale s tím se musí počítat páč si nekupujete nový stroj.
Osobně bych do teto koncepce motoru už nešel, TRX, TDM ,XTZ.
To jsou moje zkušenosti s XTZ. Pokud budete chtít aby vám XTZ moc nežralo olej dá se tam dát i 20W 50 o trochu se to zlepší.

_Ještě bych zapoměl - jestliže plánujete delší trasu nezapomente si vzit s sebou min litr oleje.

Měl jsem rok výroby 1995 - najeto "udajných" 50 000 Km.

Naposledy editováno 14.04.2008 10:35:38

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

14.4.2008 v 13:18 | Nahoru | #19
šmudliczek> to si neměl dělat Jaromíre! řikal sem Ti abys nevracel ty vypálený sirky do krabičky

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

14.4.2008 v 13:30 | Nahoru | #20
Afrika r.v.93-94 ktere byli nejlepsi rocniky se da koupit za velice slusny penize a myslim,ze bys udelal lip v tehle variante.

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

14.4.2008 v 13:34 | Nahoru | #21
Nejlepší je když někdo nadhodí že XTZ má z těch třech ,(afrika ,BIG,XTZ)největší výkon,ten výkon proti není nijak světobornej a stejně se na tom všichni plouží jak na mrše nebo by je to sežralo,XTZ atd je nejzmradnější motor co kdy spatřil světlo světa lol

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

14.4.2008 v 21:22 | Nahoru | #22
No prispejem aj ja teda...
Mal som XTZ 6 rokov, rocnik 89...neviem oficialne povedat kolko mala najazdenych km...stav ked som ju predal bol 60.000km.
Ako pisal smudliczek, tesnenie pod hlavou odislo, nasledkom coho sa tlak z valcov dostaval do chladiaceho okruhu a teda lietala voda z expanzky...regulator nap. uz u mna bol vymeneny(Ignitech)...to je znama vec...spotreba?? Velka hodne...ked som ju hnal vedela ist za 10litrov...bezne tak 6,5(100-120km/h)...spotreba oleja? Hodne zavisla od stylu jazdy. Pri jazde vysokou rychlostou po dialnici 140km/h alebo strelbe po okreskach cucla tak 0,5l na 1000km...ale ked sa chodievalo rozumne, tak mozem povedat ze olej nezrala. Výkon?? Afrika a vsetky pod stroje sa mozu skovat. Od 2000 na 5. sa to berie bez nejakeho rachotu v prevodovke alebo co...dobry jazdec dokaze na XTZ poprehanat jogurtakov na 600 aj o pol noci...samozrejme nie po dialnici...je to predsa kus stroja 230kg, vysoka svina...siel som na tom 200 ale stacilo...pristup? Relativna vec...ked sa tomu niekto nerozumie, tak ma problem...ja som ju dokazal komplet odstrojit za 15min aj s nadrzou...moj zaver...dobry stroj(az na spotrebu),spolahlivy(ked je niekto blby, odpise aj drziaka XRV) a hlavne ten vykon...nema vo svojej objem triede konkurenciu(rozsah otacok, priebeh vykonu, krutiak)...keby sa robili teraz nove...idem do nej

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

14.4.2008 v 21:39 | Nahoru | #23
Člen rodiny a zároven soused má třetím rokem jen minuly rok mu vytekl olej z motoru na ukrajině jinak bez poruchy jezdí převážne po asfaltu ale občas polnačka nebo v zimě jinak nic velkeho a pčuje o ni.

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

15.4.2008 v 08:52 | Nahoru | #24
problem je v tom, ze muzete koupit motorku po cloveku co byl proste prase.. Ja mam uz 3ti XTZ a mel jsem problemy jen s dobijenim, ktere jsem vyresil vymenou od Vape.
Takze je to spis o slusne udrzbe. Treba co se tyka aut - spousta lidi nadava na Fiaty a pak rikaji ze kdo vi jaky meli problemy - ja treba ne

TTTAAAAKZEEEE kdyz nekdo kupuje starsi motorku at se jedna o jakoukoliv, nemuze nikdo vedet jak se k ni nekdo predtim choval, jelikoz do motoru se jen tak nevidi ze

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

15.4.2008 v 09:18 | Nahoru | #25
Jenik789> souhlasim s tebou Jendo, ty ušáku. lol . Jenže na českým trhu těžko seženeš XTZ které nemá pod 100 000 tisic nalitano a ty jses jeden ze stastlivcu s Filem, kteri motorky koupily takřka nové a ted si ji budujete k obrazu svému.
Motor XTZ jezdeny v terenu je po 100 000 za horizontem, a pocitejte zhruba u nemce na tomto dálníku 9000 Km ročně , protoze jak jsem jiz uvedl nemec se nezbavuje nove motorky a ani švýcar ani rakušák a pod, ty ji dojezdí do konce a pak ji prodají a koupi ssi opet novou. TAkže na ni nekoukají v garáži jak stojí ale jezdí,a jezdí a jezdí a jezdí hodně a hodně, hlavně za hranice.

pokud mas r.v. 1991 - tak ma neco okolo - 135 000 km .

A myšlenku, že ji měl starší pán, že je na nej moc vysoká, a mel ji lezet ve stodole pod senem a ma opravdu nalitano 20 tis, a servisku ztratil pri stehovani - mě přešla.

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

15.4.2008 v 12:23 | Nahoru | #26
Jenik789> Tak to je jako kdybys mi mluvil z duše-všichni tu hodnotí mrchu,kterou už lítalo x majitelů-prasat a nikdo si nezkusil ojezdit novou.Stále mám za to,že je to jedno z nejpovedenějších endur a i nejvýkonnějších,bez nějakého dalšího ladění.Má na to,aby po silnici prohnala i cesťáky a to většina předchozích majitelů určitě dělala,no a pak to dopadne takhle...stočit tacho,zahodit servisku a prodat P-H.

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

18.4.2008 v 19:52 | Nahoru | #27
Takže jsem jí dneska v podvečer přivezl domů. Zítra snad udělám nějaký fotky a založim si jí do profilu. Dneska jsem na ní dal asi 50 nebo 60 km. Musim si na ní trochu zvyknout, ale vypadalo to, že si budeme rozumět. Je to z dovozu, rok 92, takže samozřejmě jí časem trochu poladim k obrazu svému ...

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

18.4.2008 v 21:00 | Nahoru | #28
Piwell> lol a nenecha si poradit lol a nenecha....

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

19.4.2008 v 03:02 | Nahoru | #29
Šmudlo .... já nevim. Kámoš má báwo (F650, rok 99). Povozil jsem se na tom. Rotax výbornej. Netvrdim, že je to špatná mašina, je skvělá, ale mě nesedí - mě konkrétně je malá a není v ní ten muj požadovanej potenciál. Nechci do toho tahat auta, ale .... zeptej se 10 automechaniků na Renaulty .... uslyšíš co uslyšíš ... Já jsem renaulťák. Měl jsem jich mraky. Mraky jich doma máme. Tu tradici jsem založil já. Nedam na ně dopustit i když vim, že to nejsou nejlepší auta. Otázka zní: Je každej ochotnej cpát prachy do něčeho, co mu kdo doporučí? Mmchdm, když vidim VW a jejich ceny/užitná hodnota .... : (((((( A pak .... vlastní zkušenosti .... je to těžký. Zkusil jsem tohle a pevně věřím, že mě to nezklame. "Legendární" Afrika mi šíleně zkrouhla naděje na cestovní enduro typu "dakar" - cena/užitná hodnota, výkon - jede, ale nic moc to teda fakt neni. Komfort, pohodlí, sedadlo ... a nemluvim o tom, že na "legendárním XRV" jsem se kolenama pořád kopal o nádrž. Po 15 - 20 km mě to vážně lezlo na nervy. Přístrojovka na ho***, fakt děsivý, od Hondy jsem upřímně čekal vážně mnohem víc. Cena ? Silně na pováženou. Krásnej V2 zvuk ano, ale vibrace, výkon motoru, cena - diskutabilní. Po cestovní stránce mi mnohem víc vyhověla ta XTZ. Raketa to fakt neni (afrika už teda vůbec ne), ale na ta léta, kategorii, cenu a hmotnost ... napíšu samozřejmě víc, až víc najezdim. XTZ není "traktor" jako XRV, možná nevezme tak za srdce zvukem, ale jízdní výkony XTZ mi připadají, že XRV předčí ... Na druhou stranu upřímně - nenajedu 20 - 30 000 km ročně.

Yamaha XTZ 750 SuperTenere

19.4.2008 v 03:05 | Nahoru | #30
... na motorce ...
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 13
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere Peter26 12 22.4.2024 v 22:29 Peter26
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere Peter26 0 20.4.2024 v 18:28 Peter26
Yamaha Xtz 750supertenere, dusí se ... Yamaha XTZ 750 SuperTenere pařenica 17 1.7.2023 v 08:12 wáca
Kde najít dobrou lakovnu v Praze Yamaha XTZ 750 SuperTenere georgeCZ 11 16.2.2023 v 11:35 markus
Yamaha xtz 750 supertenere Yamaha XTZ 750 SuperTenere Tomkertis 6 4.4.2022 v 08:11 Tomkertis


TOPlist