globalmoto_kveten





Téma: Výměna pístu a nikasil
 
25.10.2012 v 21:45
Čau rád bych se zeptal, co se stane s dvoutaktním motorem, když nebudu měnit píst nebo dělat nikasil ? Předem dík za odpovědi.
Předchozí
1 2 3
Následující

Výměna pístu a nikasil

25.10.2012 v 21:55 | Nahoru | #1
zadře se?

1 reakcí na tento příspěvek Výměna pístu a nikasil

25.10.2012 v 22:06 | Nahoru | #2
že se zadře je to nejmenší, může se rozletět píst a urazit hranu kanálu, zkurvit kliku i hlavu a pak máš vyděláno

(reakce na) Výměna pístu a nikasil

25.10.2012 v 22:36 | Nahoru | #3
Kubeja> Spíš proděláno !

3 reakcí na tento příspěvek Výměna pístu a nikasil

25.10.2012 v 22:54 | Nahoru | #4
V životě jsem pist nebo tak něco neměnil dokud to jezdí nestarej se ;) a že by se rozletěl píst..hm to slyšim poprvý,to spíš se zadře jako všechny 2T co maj odježdíno.Pak jednoducha oprava po zadření vše vyměnit a máš zase klid no a když se k ní budeš chovat normálně dopřávat ji nejaky lepší olej a ne M2T atd.. tak tě motka přežije

(reakce na) Výměna pístu a nikasil

26.10.2012 v 07:07 | Nahoru | #5

Biker_Bobr píše: V životě jsem pist nebo tak něco neměnil dokud to jezdí nestarej se ;) a že by se rozletěl píst..hm to slyšim poprvý,to spíš se zadře jako všechny 2T co maj odježdíno.Pak jednoducha oprava po zadření vše vyměnit a máš zase klid no a když se k ní budeš chovat normálně dopřávat ji nejaky lepší olej a ne M2T atd.. tak tě motka přežije



Pěkná blbost Kup si nějakej ostrej 2t cross a praktikuj to co doporučuješ jsem zvědav jak si povedeš

(reakce na) Výměna pístu a nikasil

26.10.2012 v 09:50 | Nahoru | #6
Biker_Bobr> Jsi (podle profilu) ještě mladý na to, abys měl nějaké zkušenosti ze života a říkal pak "v životě jsem neměnil". Až Ti bude třeba 50 tak to bude mít váhu, ale takto jsi v životě měl zatím asi jen pořádné štěstí. Píst se zamozřejmě může rozlomit díky stále se zvětšující vůli a pak je to jen otázka náhody jestli nezničíš půlku nebo celý motor.
Takže odpověď na dotaz zakladatele vlákna je: Dříve nebo později ho rozbiješ.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna pístu a nikasil

26.10.2012 v 12:11 | Nahoru | #7
0 mth/vůle 0,06mm/ nikasil origo 0,04-0,05mm
40mth/vůle0,07mm/nikasil origo beze změn(vše za předpokladu správného používání stroje a jeho seřízení vždy vůči podmínkám a dobrý olej
60mth/vůle 0,07-0,08 nutná výměna pístu/nikasil moh stovku už ztratit,ale zaručeně se již z volného pístu udělají výtluky na horní hraně válce
100mth/další píst opět ztratil stovku až dvě/na nikasilu už jsou stopy po nečistotách a provozu,začíná se tvořit již měřitelná ovalita 0,01 a výtluky jsou větší,píst se opotřebovává rychleji.V tento moment je nejlepší nechat válec přehonovat diamantem(0,01mm) tím se skoro ztratí výtluky a sníží ovalita na minimum,nasadit odpovědný píst.
Po dalších 100mth je nikasil hotov a blíží se možné zadření(odhalení hliníku pod nikasilem).

Čím menší průměr píst má ,tím jsou intervaly kratší(85cm3/300cm3).

Vše lze prodloužit správným přístupem od mytí motorky,zahřátí před jízdou,kvalitou použitých filtrů a maziv.Do toho jsou tady samozřejmě ještě ložiska kliky,ojnice atd.Ideální je vyměnit píst hned po koupi za větší u 250 bývá vůle 0,06 tu měním za 0,05B-0,04C ,u 300 je ještě větší 0,08 a opatrněji zajíždím a dbám před závoděním na zahřátí.Tohle prodlužuje životnost válce o dvojnásobek 400mth i píst vydrží 60mth běžně a je jen stovka na něm dole,výtluky takřka nepozorovatelné.

Nutno dodat že dělaný nikasil nemá s origo nic společného a né každý jej navíc umí udělat na vysoké úrovni blížící se origu.Je vždy tlustší což bohužel vede spíše k sloupávání nežli výdrži a je vždy měkší než byl origo,rovnost také již není tak dobrá.Není nad origo nový válec.

Takže pokud člověk na to kašle a jen jezdí tak pomalu ztrácí výkon(kompres) až vydře nikasil tak to jednoduše zadře.A zde hrozí ledasco od zablokování kola a držky až po roztržení motoru na několik kusů.

Naposledy editováno 26.10.2012 12:13:13

Výměna pístu a nikasil

26.10.2012 v 12:53 | Nahoru | #8
mě se po 35 mth ulomil kousek pístu naspodu. musel jsem dělat nikasil, ojnici a ložiska na klice. z toho jasně vyplývá, písty neměnit, je to zbytečný

Výměna pístu a nikasil

26.10.2012 v 14:50 | Nahoru | #9
Jednoznacne je pisty potreba menit a je na kazdym jakej zvoli postup. Nekdo vymeni 2 -3 pisty za tech 200 hodin s tim ze na te motorce je poznat ze uz to nejde jako nove a nekdo to meni poctive treba co 30-40 hodin a motorka opravdu slape jak ma. Ve finale ale oba nikasil chte nechte delat budou.

(reakce na) Výměna pístu a nikasil

26.10.2012 v 15:34 | Nahoru | #10

Biker_Bobr píše: V životě jsem pist nebo tak něco neměnil dokud to jezdí nestarej se ;) a že by se rozletěl píst..hm to slyšim poprvý,to spíš se zadře jako všechny 2T co maj odježdíno.Pak jednoducha oprava po zadření vše vyměnit a máš zase klid no a když se k ní budeš chovat normálně dopřávat ji nejaky lepší olej a ne M2T atd.. tak tě motka přežije



hoď radeji motorku ze skaly !

(reakce na) Výměna pístu a nikasil

26.10.2012 v 15:38 | Nahoru | #11

603356596 píše: 0 mth/vůle 0,06mm/ nikasil origo 0,04-0,05mm
40mth/vůle0,07mm/nikasil origo beze změn(vše za předpokladu správného používání stroje a jeho seřízení vždy vůči podmínkám a dobrý olej
60mth/vůle 0,07-0,08 nutná výměna pístu/nikasil moh stovku už ztratit,ale zaručeně se již z volného pístu udělají výtluky na horní hraně válce
100mth/další píst opět ztratil stovku až dvě/na nikasilu už jsou stopy po nečistotách a provozu,začíná se tvořit již měřitelná ovalita 0,01 a výtluky jsou větší,píst se opotřebovává rychleji.V tento moment je nejlepší nechat válec přehonovat diamantem(0,01mm) tím se skoro ztratí výtluky a sníží ovalita na minimum,nasadit odpovědný píst.
Po dalších 100mth je nikasil hotov a blíží se možné zadření(odhalení hliníku pod nikasilem).

Čím menší průměr píst má ,tím jsou intervaly kratší(85cm3/300cm3).

Vše lze prodloužit správným přístupem od mytí motorky,zahřátí před jízdou,kvalitou použitých filtrů a maziv.Do toho jsou tady samozřejmě ještě ložiska kliky,ojnice atd.Ideální je vyměnit píst hned po koupi za větší u 250 bývá vůle 0,06 tu měním za 0,05B-0,04C ,u 300 je ještě větší 0,08 a opatrněji zajíždím a dbám před závoděním na zahřátí.Tohle prodlužuje životnost válce o dvojnásobek 400mth i píst vydrží 60mth běžně a je jen stovka na něm dole,výtluky takřka nepozorovatelné.

Nutno dodat že dělaný nikasil nemá s origo nic společného a né každý jej navíc umí udělat na vysoké úrovni blížící se origu.Je vždy tlustší což bohužel vede spíše k sloupávání nežli výdrži a je vždy měkší než byl origo,rovnost také již není tak dobrá.Není nad origo nový válec.

Takže pokud člověk na to kašle a jen jezdí tak pomalu ztrácí výkon(kompres) až vydře nikasil tak to jednoduše zadře.A zde hrozí ledasco od zablokování kola a držky až po roztržení motoru na několik kusů.



hezky napsane s tim nikasilem maz bohuzel pravdu , i kdyz nektere nikasily sou kvalitativne srovnatelne s originalem

Výměna pístu a nikasil

26.10.2012 v 21:59 | Nahoru | #12
Taky jsem byl ze začátku mladý a neměnil jsem písty a takhle to dopadá

Naposledy editováno 26.10.2012 21:59:46

Výměna pístu a nikasil

27.10.2012 v 16:47 | Nahoru | #13
Taky mi trochu pístu uletělo. A to má na sobě ještě nějaké praskliny, takže kdyby se vyměnil až o trošičku pozděj, tak hádám že bych teď posílal obrázek podobný tomu nademnou.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna pístu a nikasil

29.10.2012 v 18:04 | Nahoru | #14
Z vlastní zkušenosti s SX125 ´05, ježděno mx a enduro, olej motul 710 :
0 mth - origo nikasil vyhonován + nový píst, vůle dle manuálu 0,06mm
po 5 mth - motorka jde krásně do otáček, krásný výkon - válec zajetý
po 28 mth - citelná ztráta výkonu, nicméně nechrastí, říkám si, že ho při 40mth vyměním
36 mth - výrazná změna zvuku, pro jistotu jsem ho vyměnil okamžitě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil

29.10.2012 v 20:06 | Nahoru | #15
Milous> U 2005 už nebude zdaleka origo nikasil to spíš počítej už tak třetí/čtvrtý dělaný.Mám doma 150 sx a píst víc jak 30-40 mth nevydrží spíš těch 25-35.

Naposledy editováno 29.10.2012 20:07:36

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil

29.10.2012 v 21:15 | Nahoru | #16
603356596> teď jsem koupil taky 2005 (KTM EXC 200), ale do teď jsem jezdil jen 4T. Tady to má prý 15MTH po nicasilu (ze Strakonic), výměně ložisek v motoru a převodovce, nová ojka, píst. Kdy myslíš, že bych to měl otevřít? Poradíš, jak by se dal shrnout postup na rozpoznání, kdy to otevřít?

(reakce na) Výměna pístu a nikasil

29.10.2012 v 21:20 | Nahoru | #17
Badyšot> kolik si za ní dal

Výměna pístu a nikasil

29.10.2012 v 23:25 | Nahoru | #18
Marko: původní nikasil to byl na 100%, nebylo to letos..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil

30.10.2012 v 19:28 | Nahoru | #19
Badyšot> Je to jednoduché,pokud máš technický "trochutalent" vždy před koupí .Někomu stačí rukou zkusit kompres,protože to už má vžité jak to má vypadat a někdo to hold musí zatáhnout k někomu kdo to sundá a změří dutinometrem.Hele pokud to už máš doma tak si zkus tu kompres(určitě to nejde lehce přez úvrať),ideálně porovnat s tlakem na udělané ,nebo nové 200(model nehraje roli,kompresní poměr se neměnil,u 200 exc mnoho let),kterou má někdo v okolí.Jsi li laik tak to sundej a dones do nějaké firmy co dělá repasy ať ti to změří na ovalitu a popřípadě tě zasvětí k opotřebování stěn.Vem samozřejmě rovnou i píst,pokud už nemá v horní části vroubkování a je vyleštěný jak psí kulky tak je hotovo a 15mth určitě mít nebude.Ten píst a stěnu válce uvidíš i přez výfukový kanál nějakou čelovkou.Otlaky zase uvidíš po sundání hlavy(ale musíš dát nové O-kroužky!),i stěny válce.Rozpoznat kdy už je píst hotov je dlouhodobější záležitost pozorování,ono to totiž chytne normálně ,akorát to už nemá tolik síly ve stejném výjezdu jako jsi byl zvyklý za novoty pístu a nikasilu.Motorka tolik netáhne,ale to odpozoruješ až zažiješ cykl výměn.

(reakce na) Výměna pístu a nikasil

30.10.2012 v 20:27 | Nahoru | #20
603356596> díky za rozumnou odpověď. Dávaj smysl ty tvoje slova . Mám to už samozřejmě doma "Nebyl čas ptát se kdo je kdo" - jak se říká v jednom českým filmu Zkusím tu kompres a srovnám s novou u lokálního dealera, to mi snad dovolí. Čelovku mám taky, tak se do tý díry juknu, jestli tam najdu nějaký zubatý zvíře jak řikáš. Škoda, že jsi tak daleko, klidně bych zaplatil za tvůj průzkum, kdyby jsi byl ochotný jej udělat. Jinak budu čekat na svůj první cyklus s touhle mrškou a pokusím se najít někoho tady, kdo by byl ochoten mě zasvětit při první kontrole. Ještě jednou dík. Čtu rád tvé příspěvky.

2 reakcí na tento příspěvek Výměna pístu a nikasil

31.10.2012 v 22:03 | Nahoru | #21
Nevím proč bych měl motorku hazet ze skály.. podle mě je zbytečné měnit píst dokud motorka nezačne ztrácet výkon .. a nějaký MTH pro motorku se kterou jezdím ve volných chvílých moc platit nebude když jezdim normál občas se vyblbnout..píst se muže ulomit kdykoliv muže se ulomit i novej je to prostě vada ale za mě osobně dokud motorka neztratí znatelně výkon tak bych pístní sadu a nic jinýho neměnil..jo když už tam sou vule tak proč ne.Nevím jak to je u krosek jak tu pišete,já bahňák nejsem.Tak mě hned nekamenujte za to jak to podám je jasný když už moto nebude chtit jezdit že ho nebudu rvat do zadření ale mě to tak připadá že ste to odemne takhle pochopily..

EDIT:pismenko

Naposledy editováno 31.10.2012 22:07:32

Výměna pístu a nikasil

1.11.2012 v 12:05 | Nahoru | #22
to rozhodne ano ale skoda kdy se rozleti pist je o moc vetsi nez cena pistu- jasne muze se rozletet i novej ale s vyjetym pistem se riziko zvetsuje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil

1.11.2012 v 12:53 | Nahoru | #23

Biker_Bobr píše: Nevím proč bych měl motorku hazet ze skály.. podle mě je zbytečné měnit píst dokud motorka nezačne ztrácet výkon .. a nějaký MTH pro motorku se kterou jezdím ve volných chvílých moc platit nebude když jezdim normál občas se vyblbnout..píst se muže ulomit kdykoliv muže se ulomit i novej je to prostě vada ale za mě osobně dokud motorka neztratí znatelně výkon tak bych pístní sadu a nic jinýho neměnil..jo když už tam sou vule tak proč ne.Nevím jak to je u krosek jak tu pišete,já bahňák nejsem.Tak mě hned nekamenujte za to jak to podám je jasný když už moto nebude chtit jezdit že ho nebudu rvat do zadření ale mě to tak připadá že ste to odemne takhle pochopily..

EDIT:pismenko



jestli nevíš, jak je to u krosek, tak tady neraď. když je píst vyběhanej, tak se ve válci mlátí jak čůrák a prostě se ještě rychleji opotřebovává a snáze se pak všechno rozbije. od toho se píst mění po určitých hodinách, aby byla jistota, že k tomu nedojde

(reakce na) Výměna pístu a nikasil

1.11.2012 v 17:43 | Nahoru | #24

markus píše: jestli nevíš, jak je to u krosek, tak tady neraď. když je píst vyběhanej, tak se ve válci mlátí jak čůrák a prostě se ještě rychleji opotřebovává a snáze se pak všechno rozbije. od toho se píst mění po určitých hodinách, aby byla jistota, že k tomu nedojde



tak nějak jsem mu to chtěl napsat..

(reakce na) Výměna pístu a nikasil

1.11.2012 v 21:21 | Nahoru | #25
Biker_Bobr> viz foto prasklého pístu yz 250. Tahala do poslední chvíle vůbec jsem nevěděl, že se rozletí nedalo to nějak najevo a výsledek? Půlení motoru hliníkové špony úplně všude a vzalo to sebou nikas i ojnici takže písty určitě měnit jak se patří

2 reakcí na tento příspěvek Výměna pístu a nikasil

2.11.2012 v 07:41 | Nahoru | #26
můj kousek

Výměna pístu a nikasil

2.11.2012 v 08:37 | Nahoru | #27
No me se treba zatim pist nerozlitnul ale za to uz parkrat krouzky nebo lozisko na klice :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil

2.11.2012 v 17:11 | Nahoru | #28
markus> a to jsi necítil, že už ztrácí výkon a bude potřeba vyměnit

1 reakcí na tento příspěvek Výměna pístu a nikasil

2.11.2012 v 18:21 | Nahoru | #29
Po pročítání tohoto tématu jsem se rozhodl, že si zkontroluju píst svojí 125sx přes výfuk. Mám jí od kamaráda, kterýmu nemám důvod nevěřit a když jsem jí od něj kupoval (zrovna čekal na operaci s kolenem), řekl mi, že na nový píst najel 1 nádrž.
Já jsem si na ní koupil motohodiny a teď mám 15mth.
O to víc mě vyděsil pohled do válce.
Píst má pár škrábanců a je takovej divně zubatej. Jinak jako nějak extra naleštěnej neni. Na údržbě si dávám záležet - od začátku peru filtr téměr po každém ježdění, když je prach tak po každém. Na výkonu nebo jeho průběhu nic nebylo znát, motorka stále šlape jak hodinky, má pořád super zátah i kompresi...
Fakt jsem to chtěl prohlídnout jen tak ze zajímavosti...no a teď nevím, jestli to mám rozdělávat nebo ne.
Měl jsem to v plánu, ale až zmrzne hlína...do tý doby jsem se ještě párkrát chtěl svézt, ale nevim, jestli to nebude moc velkej risk...
Co vy na to?






Dík za všechny rady ;).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil

2.11.2012 v 18:35 | Nahoru | #30

raven13 píše: Po pročítání tohoto tématu jsem se rozhodl, že si zkontroluju píst svojí 125sx přes výfuk. Mám jí od kamaráda, kterýmu nemám důvod nevěřit a když jsem jí od něj kupoval (zrovna čekal na operaci s kolenem), řekl mi, že na nový píst najel 1 nádrž.
Já jsem si na ní koupil motohodiny a teď mám 15mth.
O to víc mě vyděsil pohled do válce.
Píst má pár škrábanců a je takovej divně zubatej. Jinak jako nějak extra naleštěnej neni. Na údržbě si dávám záležet - od začátku peru filtr téměr po každém ježdění, když je prach tak po každém. Na výkonu nebo jeho průběhu nic nebylo znát, motorka stále šlape jak hodinky, má pořád super zátah i kompresi...
Fakt jsem to chtěl prohlídnout jen tak ze zajímavosti...no a teď nevím, jestli to mám rozdělávat nebo ne.
Měl jsem to v plánu, ale až zmrzne hlína...do tý doby jsem se ještě párkrát chtěl svézt, ale nevim, jestli to nebude moc velkej risk...
Co vy na to?

Není správný formát url.
//img.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/44/115261_IMG45831024x575.jpg
Pohled do
Dík za všechny rady ;).



Naposledy editováno 02.11.2012 18:37:00
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist