1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radary,kamery,policie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radary,kamery,policie
Pokud si vemeš, že 250km/h odpovídá rychlosti cca 70m/s a pokud vezmeme v úvahu, že tyhle radary auta snímaj ze vzdálenosti cca 50 a fotku dělaj když seš od radaru nejdál 20 metrů metrů, tak by celou proceduru (během uejtí 30 metrů) musel stihnout za méně než půl vteřinu, o čemž silně pochybuju Přece jen stacionární radary nejsou laserový a ultrazvukový vlnění se nešíří až tak rychle jako laserovej paprsek, kde je výsledek měření téměř okamžitě
Já bych tomu věřil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radary,kamery,policie
EDIT: (vzdalenosti nebo rychlosti)
Naposledy editováno 05.03.2010 15:58:53
1 reakcí na tento příspěvek Radary,kamery,policie
1 reakcí na tento příspěvek Radary,kamery,policie
1 reakcí na tento příspěvek Radary,kamery,policie
Tak teď ještě tu O kůzlátkách, tu mám nejradši.... Meleš nesmysly. Klidně s Tebou v tom pražským tunelu zastavím a ukážeš mi, která že to kamera tam fotí zezadu. Rád se poučím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radary,kamery,policie
Skalda>ja bych zase rad slysel nejakej rozumnej argument, proc by mel bejt problem vyfotit motorku pri rychlosti > 250 km/h...
Zkus si vzít jakejkoli běžně dostupnej foťák, nastav na něm nejkratří expozici co jde, vyfoť mašinu která proti tobě pojede rychleji než 250km/h a až budeš mít alespoň fotku, na který bude vidět alespoň něco vzdáleně se podobající motorce, tak napiš
Pro představu, při této rychlosti mašina za tisícinu sekundy (což je jedna z hodně krátejch dob expozice) urazí 7 cm směrem k tobě, takže je jasný, že ani při této extrémně krátký expozici fotka ostrá nebude
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radary,kamery,policie
Vypocet rychlosti z odrazene vlny taky neni limitujicim faktorem, jeho dobu odhaduji radove max. na milisekundy (to nestacis ujet ani 1 metr pri rychlosti 100 m/s = 360 km/h, natoz dojet k fotaku a jeste odjet nekam pryc)... lze merit bud dobu prichoziho impulsu (to bude rychlejsi, ale narocnejsi na presnost) nebo (a tak bych cekal, ze se to dela) smisit odchozi a prichozi signal a citacem nacitat mezifrekvenci (vypocitas z rovnice dopplerova jevu - jsou to radove kHz pro bezne rychlosti)... pri rychlosti 100 m/s a desitkach pruchodu nulou mi to vychazi nekde kolem te milisekundy (ale mohlo by to byt i mene za cenu mensi presnosti). Mozna, ze se pocita jeste median/prumer z vice mereni, ale povazoval bych za tristni, kdyby to nekdo navrhl tak, aby dodatecnym zpracovanim ten cas radove ohrozil...
... nechapu, proc by mel bejt laserovej radar principialne lepsi, resp. bude o neco lepsi (rychlejsi vypocet), ale oba budou zdaleka pouzitelne - milisekundy na vyhodnoceni u Dopplerovskyho vs. mikrosekundy u laserovyho, kterej posle 2 impulsy po draze desitek metru a zmeri rozdil dob - u obou nestihnes odjet mimo snimaci prostor.
Co se tyce expozic fototechniky, zalezi na citlivosti filmu/snimace, na osvetleni a na svetelnosti objektivu. CCD staci radove 100 fotonu na pixel a denni osvetleni ma zarivost v radu 100W/m^2 - z toho si muzes udelat radovej odhad. Za denniho osvetleni nebude s focenim pri spravne synchronizovany spousti (z rychlosti se muze nastavit predstih expozice) problem - podivej se i jen na jednotlivy framy motoGP pri zaberech pres cilovku, kdy jedou > 300 km/h - tam snad nevidis objekt "vzdalene se podobajici motorce"?. Ale netreba zustat u TV kamer a vypocitej si expozicni doby ruznych vysokorychlostnich kamer; u jednorazovyho snimani (foceni) budou jeste mensi. Zkratka ve dne problem s focenim nebude, minimalne pro podzvukove rychlosti (jen pro zajimavost, expozicni doba v radu nanosekund se pouzivala uz ve 40. letech pri foceni vybuchu atomovych bomb, ackoliv tam se tezilo z extremni zarivosti, takze tim neargumentuji).
K vyraznemu prodlouzeni expozicni doby ovsem dojde za sera/v noci, ale ty fotaky u radaru jsou (pokud vim) vybaveny IR bleskem/prisvetlovanim, takze zase smula (zkousel jsem to radove vypocitat, ale nepodarilo se mi najit energii toho blesku; hodne hrubym odhadem jsem se dostaval nekam pod ms). Srovnavat to s minimalni expozicni dobou domaciho fotaku nema moc smysl, ackoliv znamej foti se svym fotakem bezici zdimacku na makro s detailama v radu desetin mm (to je expozice silne pod milisekundu; pri obvodove rychlosti v radu 10 m/s - 600 rpm a 50 cm prumer bubnu, jsou to radove mikrosekundy az desitky us). A navic by bylo naivni se domnivat, ze policie si tam prisroubuje nejakej obycejnej fotak s low-endovym objektivem .
Expozicni doba pri snizene viditelnosti bude asi nejvetsim limitujicim faktorem pouzitelnosti vystupu, ale podle mych radovych odhadu te vyfoti pri motocyklovych rychlestech i tak a to nepocitam, ze oni nepotrebuji fotku pro vyrobu vyrocniho kalendare prestupku... jim staci precist znacku (resp. pouzite AI). Nicmene ty si asi myslis, ze limitujicim faktorem je doppleruv radar, kdyz s laserovym by to podle tebe slo (minimalne ve dne).
Takze muj zaver je takovej, ze nejakych 250 km/h je babska povidacka, kterou mozna nekdo vymyslel pri hecovani...
Porad ale netusim, co jsi myslel s tim ultrazvukem...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radary,kamery,policie
Každopádně mě tahle problematika moc netíží, při mym stylu jízdy by byla fotka z radaru ostrá až moc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radary,kamery,policie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radary,kamery,policie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radary,kamery,policie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radary,kamery,policie
Pro uplnost dodam, ze radarove frekvence byvaji vysoke (v oblasti mikrovln). Je nutno pouzit malou vlnovou delku (vysokou frekv.), aby se rozlisila jednotliva auta v provozu a aby dostatecne smerova antena mohla byt mala. Ty policejni radary pracuji v pasmu 34 GHz, coz navic stezuje konstrukci antiradaru (radarovych detektoru), protoze soucastky (napr. smesovaci dioda) na takto vysoke frekvence nejsou bezne ani levne.
sharkis>snadno - většina radarů fotí zepředu a podle toho nic nezjistěj Když tě to blejskne zezadu, tak řídila osoba blízká, páč na xicht neviděj tak jako tak Navíc u většiny radarů je menší technická nedokonalost v prodlevě - když prolítneš kolem radaru co fotí rychleji než 250km/h, tak než tě stačí vyfotit, tak nebudeš v záběru
ale jak říká většina - ve městech na nás číhá kupa nebezpečí, tak pokud chceš dělat kraviny, tak radši mimo město
no... jezdit ve městě kde je radar na 50 nebo 70 rychlostí 250 zas není moc dobrý nápad....
Tedy snad jen, pokud by ten radar byl při výjezdu z města na silnici bez bez odboček, bez baráků, bez chodníků a zjevně bez lidí.