Může něčemu 10 minutové zahřátí ublížit??
rozhodně zde bude plno názorů od všech odborníků, že tohle je špatně a má to být tak a tak
podle mě je jedno jestli se zahřeje na volnoběh na stojánku, nebo opatrnou jízdou (na nízké otáčky)
já třeba vždycky po nastartování chvíli vrkám plynem než udrží volnoběh,pak se oblíknu a jedu ještě tak 2 minuty se sytičem
Ulv.>Určitě se musí mašina zahřát a tak 3 minutky jsou ideální, si myslím. (Pístní kroužky se pěkně roztáhnou, stírají to co stírat mají atd.) Nejhorší věc jsou takoví ti machři na srazech, co najebaní nastartujou R1 a kotlí to hned na volnoběch do omezovače . To motorka brečí...
O cemy by ty srazy jinak byly? Nahodou, mne se na to diva dobre lol
Něco jiného je,jak dlouho zahřívat. Řekl bych,že teorie"než si obleču helmu,rukavice a zavřu garáž" je dostačující pokud pak ještě prvních cca 10 minut(to je předpoklad,neberte mě za slovo)pojedu volně,asi tak do půli plynu a otáček.Za tu dobu se dostane u většiny motorek na provozní teplotu jak voda,tak i olej v motoru a i v tlumičích a prohřejí se i ložiska v kolech apd.Nesmíme zapomínat,že provozní teplota oleje je o 10-30 stupňů vyšší,než teplota vody a pak to teprve správně "maže".
Ideální by bylo mít teploměr oleje...všechny pohyblivé díly motoru - hlavně to platí o pístech-mají správný tvar a toleranci vůči protějšku až při dokonale prohřátém motoru!!!(to mi potvrdí ti,kteří motory opravují a tudíž měří písty-kolik je na pístu různých rozměrů a že studený píst vůbec není válcový!!!)
Tato "procedura" se všem,co to tak provozují,bohatě vrátí v podobě prodloužené životnosti a bezproblémového chodu našeho "mazlíka" P-H.
Za myho mladi se to delalo v Teplicich tak, ze masina bezela normalne na volnobeh bez sytice a pokud na lehky vrknuti plynem se to nedusilo, ale pekne otacky vylitly a spadly, tak uz se dalo jet (samozrejme masina s karbecama). I kdyz dneska s trandakem se taky jenom obliknu a jedu.
Éro>Gregi> A kam až "taháš" sytič.. ? A na kolik otáček to necháš běžet... Jdu tak na polovinu nebo něco málo za to a tak kolem 1000 - je to málo.. ? :o
fzs má snad stříkačku :) tam místo sytiče tuším jenom doraz plynu :) já na stříkačce to mám taky tak a funguje to na tom že mi to víc pootevře klapky - čili se zvednou volnoběžné otáčky. Směs stříkačka míchá přeci sama :)
medved_bedrich>Éro>Medvěde, vedle dálkových světel je sytič to mi nevymluvíš.. Mám r.v. 2002..
máš stříkačku? nebo Karbec?
Sytič je na karbcový mašině. Na stříkačce sytič nenajdeš :) najdeš akorát "doraz plynu"
že do toho skáču, podle mně má FZS karbece, a pokud se nějakou páčkou reguluje bohatost směsi, tak bych tomu klidně řikal sytič i u stříkačky.
Stev>medved_bedrich>Éro>Medvěde, vedle dálkových světel je sytič to mi nevymluvíš.. Mám r.v. 2002..
máš stříkačku? nebo Karbec?
Sytič je na karbcový mašině. Na stříkačce sytič nenajdeš :) najdeš akorát "doraz plynu"
že do toho skáču, podle mně má FZS karbece, a pokud se nějakou páčkou reguluje bohatost směsi, tak bych tomu klidně řikal sytič i u stříkačky.
já se právě ptám, pokud je to karbec tak je to fakt sytič, pokud je to stříkačka tak to není sytič. Stříkačka si bohatost upraví sama, můj "sytič" mi jen zvedne volnoběžný otáčky :)
Stev>medved_bedrich>Éro>Medvěde, vedle dálkových světel je sytič to mi nevymluvíš.. Mám r.v. 2002..
máš stříkačku? nebo Karbec?
Sytič je na karbcový mašině. Na stříkačce sytič nenajdeš :) najdeš akorát "doraz plynu"
že do toho skáču, podle mně má FZS karbece, a pokud se nějakou páčkou reguluje bohatost směsi, tak bych tomu klidně řikal sytič i u stříkačky.
to je právě ten rozdíl. Ano u karbeců "mechanicky" sytičem reguluješ směs resp. průtok vzduchu v karbecu. Kdežto u stříkačky tohle všechno dělá řídící jednotka...takže jak psal medveď, je to jen doraz plynu který zvyšuje otáčky a ŘJ si zbytek sama doladí. Nicméně význam tohoto nechápu, např. aut se stříkačkou nikdy žádný "sytič" nebývá a přesto to funguje
Lada.s>Stev>medved_bedrich>Éro>Medvěde, vedle dálkových světel je sytič to mi nevymluvíš.. Mám r.v. 2002..
máš stříkačku? nebo Karbec?
Sytič je na karbcový mašině. Na stříkačce sytič nenajdeš :) najdeš akorát "doraz plynu"
že do toho skáču, podle mně má FZS karbece, a pokud se nějakou páčkou reguluje bohatost směsi, tak bych tomu klidně řikal sytič i u stříkačky.
to je právě ten rozdíl. Ano u karbeců "mechanicky" sytičem reguluješ směs resp. průtok vzduchu v karbecu. Kdežto u stříkačky tohle všechno dělá řídící jednotka...takže jak psal medveď, je to jen doraz plynu který zvyšuje otáčky a ŘJ si zbytek sama doladí. Nicméně význam tohoto nechápu, např. aut se stříkačkou nikdy žádný "sytič" nebývá a přesto to funguje
to bude tím že maj všichni sytič zažitej. Ty by sis koupil motorku bez sytiče? já ne