Jak se to projevuje
správný průběh startování
- otočení klíčku do startovací polohy
- svítí HISS, probíhá čtení, po načtení zhasne
- zmáčknout tlačítko startéru, startér točí a měla by se vytvořit jiskra na svíčce a motor chytit
zmatkující průběhy startování
- otočení klíčku do startovací polohy
- svítí HISS, probíhá čtení, po načtení zhasne
- zmáčknout tlačítko startéru, startér točí a záhy začne svítit HISS, někdy dojde k zapálení směsi, někdy nikoliv, pokud dojde k zapálení směsi přestane svítit.
Divné je na tom to, že i přes svítící HISS dojde k nastartování, jinak HISS jakoby funguje, se špatným klíčkem nenastartuji. Baterie je proměřená (přes 10Ah a napětí 12,3 V), směs by měla být snad OK (dnes ranní start na jedničku). Jinak i přes pak svítící (spíš bliknutí) kontrolku HISS mi to od dob co motorku mám vždy chytlo, poslední 1,5 měsíce občasné/nepravidelné potíže s rozsvícením HISS po rozpoznání kódu a nenatočení mašiny.
PS: Byl jsem v Hondě setkali se s tím poprvé (Honda Lety), takže moc neporadili. Nejdřív že by to mohla dělat snínací anténa, ale jelikož chytne někdy při delším točením startéru i přes kontrolku svícení moc se jim to nezdálo.
Provedu opatření - prostříkám kontakty v konektorech - mám ještě něco v domácích podmínkách zkusit ???
Naposledy editováno 25.10.2010 19:44:34
2 reakcí na tento příspěvek zmatkující hiss / h.i.s.s.
Divné je na tom to, že i přes svítící HISS dojde k nastartování, jinak HISS jakoby funguje, se špatným klíčkem nenastartuji
Na tom neni nic divneho, kontolka HISS sviti cca 2 s, zatimco cteni v radu ms, tj. kdyz sahas na starter tak je davno precteno, bez ohledu na to zda kontrolka jeste sviti.
To ze se ti rozsvecije HISS muze skutecne znamenat chybu cteni cipu, ale take neco uplne jineho, neb tato kontrolka je take vystupem pro diagnostiku RJ. Me provadela psi kusy kdyz jsem mel spatnou baterku. Jinak pokud ma baterka 12,3V naprazdno tak to je docela slaby teda..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zmatkující hiss / h.i.s.s.
Zkus se podívat jestli ti dává jiskru i když ti svítí HISS, možná máš jen volný kabel, opálený kontakt na indukčce případně na cestě ke svíčce.. projdi si cestu od svíčky až k indukčce.. případně před indučkou si změř napětí.. pokud tam nic nejde bude chybka ve spínačce.. jukni i na čidlo stojánku
vitas81>Danielos> pokud mu motorka točí a i chytne tak baterka je ok.. pokud by při zatížení napětí padlo moc dlouho by jí už netočil
Ono to není tak jednoduché Už se to tu víc krát řešilo, že když je horší baterka nebo hůř nabitá, tak motorem točí, ale ŘJ nepustí jiskru nebo benzín. Pokud má 12,3 V naprázdno na baterii, tak by to mohlo být i tím. Začal bych u blbostí než rozebrat celou motorku. Nabít baterii, měřit ji i při zátěži(startování). Případně vyzkoušet jinou.
2 reakcí na tento příspěvek zmatkující hiss / h.i.s.s.
v.voCas.s>Nepovídejte, že baterka, to my teda vysvětlete, když dneska jezdím, min. dnes jsem 15x startoval a OK a pak si to vzpomene a nic, že to bude baterka, ale můžu to zkusit pro klid Vašich duší .
hele nam je to asi uplne jedno
ale baterka ma pri 12,3 malo, mela by mit tak 12.5 spis 12,6 a vic
zes to dnes 15x startoval znamena, ze se prvni jizdou ozivila, ale zkus to po tejdnu
proste 12,3 je fakt spatny, a taky ti muze odejit regulator, cemuz udajne spatna baterka pomaha
Jako vim že je to Vám šumák, já děkuji moc moc moc .
Ještě jak si to tak čtu, ono jak tu zaznělo je možný že chytí přes dlouho svíticí hisku, že rozpozná kód později a teprv pustí šťávu do zapalování - jak přijedu změřim baterku, možná má i víc a prolezu ty konektory, pak jedině jak jsem četl v jiných diskuzích to dělá většinou ta čtečka, já jen jestli nemám nakurvenou ŘJ.
1 reakcí na tento příspěvek zmatkující hiss / h.i.s.s.
Pokud jsi si jistý baterkou, apod... - co už tu bylo řečeno,...
Vypadá to, jestli u klíčku nemáš něco, co ruší kodování HISS (možná zásuvka, mobil, navigace, nějaký talismánek na klíčích, apod...)
Potom bych ještě zkusil doma náhradní klíč, je možné že se ti v kapse nebo tašce o něco "otřel a upravil",
Pokud to nepomůže,... potom bych zkusil tu baterku,...atd....
Vypni si blikání HISS, dost to saje baterku. V návodu je to popsané, tuším, že musíš podržet ovládání hodin a počítadla současně a zapnout a vypnout zapalování, nebo tak něco.... v chytrý knížce to je popsané.
v.voCas.s>Nepovídejte, že baterka, to my teda vysvětlete, když dneska jezdím, min. dnes jsem 15x startoval a OK a pak si to vzpomene a nic, že to bude baterka, ale můžu to zkusit pro klid Vašich duší .
Neni co vysletlovat, plne nabita baterka ma kolem 13V, tam neni co resit. Starterem to treba toci, ale muze se stat ze pokles napeti je pri startovani moc velky.. Netvrdim ze je to nutne prave tvuj problem, jak uz jsem napsal tak vsechny chyby indikuje RJ prostrednictvim kontrolky HISS..
petrvtr_new> já Ti rozumím, ale zatím si to nechci připustit , uvidíme dneska mě to zrovinka nesere
2 reakcí na tento příspěvek zmatkující hiss / h.i.s.s.
v.voCas.s>Tak jsem přijel a baterie má 12,75 V.
..MĚL JSEM TO SAMÉ!
..prostě to bylo spojené s řídicí jednotkou a imobilizérem..vše začalo tím,že jsem tam dal náhradní klíč a vše se "přeformátovalo"!..prostě to "chytalo" náhodně!....kontrolky potom zahasly a vše vypadalo v normálu!
...v servisu se použíl "servisní" klíč a systémově navolili aktualizace imoobilizéru!
Ještě dodám video (maká to na něm OK)
0:06 - otočení klíčku (znatelné pokles napětí)
0:10 - bezchybný start téměř studeného motoru (max. pokles na 9.27 V)
zbytek času bych nerozmazával, ač to v určitém spektru dobíjí 15 V (manuál to potvrzuje, je to tam černé na bílém) - max. jsem si říkal zda se liší dobíjení když je regulátor zahřát oproti studenému, ale to není podstatné pro tuhle epizodu
2LEKO> Dík, optám se v Hondě zda to podporuje i TA650.
1 reakcí na tento příspěvek zmatkující hiss / h.i.s.s.
Baterie , ona se se mnou loučila asi tak .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zmatkující hiss / h.i.s.s.
v.voCas.s>Vyřešeno, ani se mi to sem nechce psát co bylo kamenem úrazu .
Baterie , ona se se mnou loučila asi tak .
To bylo jasny od zacatku.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp | Sodaxxx | 2 | 29.4.2024 v 16:48 nevo7 |
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp | Enamtide | 14 | 25.4.2024 v 20:06 H0racio |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp | Kongošt | 0 | 16.2.2024 v 18:21 Kongošt |
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp | Kongošt | 9 | 26.1.2024 v 23:46 HANZTE |
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp | Glaucous | 3 | 18.1.2024 v 16:24 kokoška. |