globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: na volnobeh neudrži otačky když svitim
25.5.2012 v 17:21
motorka normalne jezdi,prijel jsem z prace,rano jela normalne z prace taky. pak hodinu stala. sednu jedu a po pul hodine na krizovatce chcipla,ne a ne nastartovat,pak jsem zhasnul svetla a naskocila,jede normalne, prijel jsem domu a nikde nic nemuzu najit,vse zapojeno jak bylo nikde skrat,poistky ok. na 2000 otacek sviti a jede ale jak zmacku brydu a sviti svetlo nebo blinkry na volnobeh chcipne. baterka nova. jinak vse bezi. co to muze byt ?

na volnobeh neudrži otačky když svitim

25.5.2012 v 17:41 | Nahoru | #1
A dobíjí ti to?

na volnobeh neudrži otačky když svitim

25.5.2012 v 18:36 | Nahoru | #2
nejsem doma takze nemam jak zmerit...ale ve vysokych otackach normalne jede a sviti tak altik by mel byt ok. elektrice nerozumim

1 reakcí na tento příspěvek na volnobeh neudrži otačky když svitim

25.5.2012 v 19:23 | Nahoru | #3
Jseš-li si jistý, že opravdu nikde nejsou svody, nebo zkraty, tak to vypadá na poruchu dobíjení. Jednoznačně změř napětí na baterce, napřed na volnoběh s vypnutými světly a potom, jak se napětí změní, když zapněš světla, případně ještě zmáčkneš brzdu. Pokud napětí hodně klesne (v čemž bych si byl jistý), máš poruchu odhalenou. Může být v háji stator alternátoru, zeslabené magnety na rotoru, nebo vadný regler. Prostě při nízkých otáčkách dodávaný výkon nestačí utáhnout zapalování a ještě světla.

Ale to zhasínání mě zaráží, jelikož baterka sama o sobě musí takový nával zátěže při zapnutí světel (alespoň nějakou dobu) utáhnout bez poklesu napětí natolik, že by motor zhasl. Sice píšeš, že je baterka nová, ale to nemusí nutně znamenat, že je v pořádku. Nebo se předtím mohla jízdou po výpadku dobíjení vybít a teď mele z posledního, že už na všechno nestačí. Tebou popisovaná závada se tedy klidně mohla projevit až nějakou dobu po tom, co se objevila příčina.

Jednoznačně napřed změř dobíjení, potom zkus baterku nabít a uvidíš, zda motor přestane zhasínat. Pokud ano, opět změř napětí na baterce při běhu na volnoběh se zapnutými světly. Bude-li nižší než 14V (nebo alesoň 13,8V) a bude dále klesat, je nefunkční dobíjení jasné.

na volnobeh neudrži otačky když svitim

25.5.2012 v 20:07 | Nahoru | #4
slabé dobíjení, to si jsem dost jistý, jak píšou, tak to změř, ve všech možných otáčkách (tebe se týkají asi hlavně ty nízké)..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) na volnobeh neudrži otačky když svitim

25.5.2012 v 20:39 | Nahoru | #5
J.M.K. baterka je nabita protoze jsem takhle musel ujet asi 50 km a ted jeste v pohode nastartuji i kdyz je to studeny,prave ze nejsem doma a ted na vecer to neni jak a cim zmerit. muzu skusit nastartovat a pak odpojit baterku ? abych zistil jestli pojede jen na alternator ... nebo je to blbost. myslim, ze tam bude spis skryty skrat, protoze masina bezela doted v pohode a dobijela porad. zebi to vypadlo z minuty na minutu ?

Naposledy editováno 25.05.2012 20:39:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) na volnobeh neudrži otačky když svitim

25.5.2012 v 22:52 | Nahoru | #6
motomiro> Odpojovat baterku za běhu motoru v žádném případě nezkoušej!!! Skončilo by to velmi pravděpodobně zničením regulátoru (v autě se zase mohou odpálit diody v alternátoru). Rozhodně musíš měřit napětí na baterce v momentě, kdy se ta chyba projeví. Mělo by to být tím, že napětí spadne tak, že přestane fungovat zapalování a proto motor zhasne. Můžeš ještě zkusit rozpojit konektor mezi alternátorem (obvykle tři žluté dráty) a regulátorem. Případně ještě konektor mezi stejmosměrným vývodem regulátoru a "zbytkem instalace", pokud to tedy není součástí jednoho konektoru. Tím dobíjení vyřadíš a motorka pojede jen na baterku. Nastartuj, měř napětí na baterce a sleduj, o kolik poklesne, když světla zapneš, kor pokud motor zhasne (pokus prováděj s plně nabitou baterkou). Když napětí klesá pozvolna a při určité hodnotě motor zhasne, ukazuje to na chybu v dobíjení. Pokud napětí klesne náhle o velkou hodnotu, vypadá to na velký svod, ne-li zkrat. Zkrat by se ovšem měl projevit i v otáčkách nejen na volnoběhu a měl by spálit příslušnou pojistku.

Potom připoj dobíjení zpátky, nastartuj a znovu měř. Bude-li se chovat napětí na baterce stejně jako předtím, je nefunkčnost dobíjení jasná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) na volnobeh neudrži otačky když svitim

27.5.2012 v 17:07 | Nahoru | #7
J.M.K.> tak jsem se vtom vrtal sundal nadrz a kapoty, nikde zadnej prerazenej kabel. ted ale jak sem mel rozpojeny konektory tak to jednou dela a jednou ne. Jo a nedela to kdyz vyndam zarovku a zapnu jako svitit jen zadni svetla tak to nedela. Navic jsem zistil ze se nahriva hodne poistka kdyz zmacknu brzdu a dyl drzim ale neni videt jestli je nekde neco ohorelyho atp. je to normalni ?

(reakce na) na volnobeh neudrži otačky když svitim

27.5.2012 v 23:15 | Nahoru | #8
motomiro> Že závada zmizí po vyndání žárovky, je logické, jelikož pak žárovka elektriku nezatěžuje svým příkonem. Ale to zahřívání pojistky může leccos znamenat... Otázkou jest, kterou pojistku máš na mysli, zda hlavní, nebo nějakou konkrétní. Nejsem si jist, jestli XJ600 nemá společnou pojistku pro zapalování a signalizaci, tedy i blinkry a brzdové světlo. Zahřívání pojistky značí zvýšený přechodový odpor, pravděpodobně na kontaktech pojistky. Na tomto parazitním odporu se pak ztrácí napětí a čím větší proud, tím větší ztráta. Tím by se dala závada vysvětlit. Ale každopádně zjisti, o kterou pojistku se jedná, pak se můžeme pohnout dále.

na volnobeh neudrži otačky když svitim

28.5.2012 v 03:22 | Nahoru | #9
tim ze jsem vyndal zarovku jsem chtel vylouci zavadu na kabelech. ze kdyz dam do polohy zapnuto a zarovka neni a porad to chcipa tak je nekdy skrat.
zitra mrknu na ty poistky a zistim naco ktera je. ale svetlo a brzdy bude ta sama mam pocit protoze to nekdo predelaval a poistky nejsou v oreginalnim provedeni... dik ze mrknes na tema kdyz odepisu.

na volnobeh neudrži otačky když svitim

28.5.2012 v 13:25 | Nahoru | #10
Jestli už někdo bastlil elektriku, tak přeju pevné nervy, jelikož to se nemůžeme chytit ani příručky... Nevím, jak to má XJ600 v originále, ale XV535 má pojistky 4 - hlavní (MAIN 30A), hlavní světlo (HEAD 15A), signalizace - blinkry, brzdovka, kontrolky (SIGNAL 15A), zapalování (IGNITION 15A). XJ600 to snad má podobně, ale v tom případě by neměl motor zhasínat, jelikož zapalování a světla mají každé svou pojistku. Proto prvně zjisti, kam vede ta pojistka, která se hřeje a podle toho uvidíme, co dál. Teď koukám, že dle manuálu by měla mít ještě další pojistku pro brzdové světlo (v originále "hazard light", tak čertví, zda je to správně přeložené - mohly by to být i varovné blinkry, pokud je máš (těm se ale obvykle říká "four way flasher"). Podle jiných manuálů má jen 4 pojistky, jako XV535, tak babo raď.

na volnobeh neudrži otačky když svitim

28.5.2012 v 20:54 | Nahoru | #11
muze to byt tim ze je tam hodne oleje ? tak 1 deci nad rysku . predtim jsem dolejval a pak to zacalo

Naposledy editováno 28.05.2012 21:05:51

na volnobeh neudrži otačky když svitim

28.5.2012 v 20:55 | Nahoru | #12
tak jsem zistil ze mam poistku 32V 30A ktera jisti zapalovani svetla a brzdovy svetla. Ta se zahriva. hlavne kdyz slapnu na brzdu. pak mam 15A na blinkry. A pak jsou tam dve 15A co nevim naco jsou protoze kdyz je vytahnu vse bezi. ale proud vnich je. nevim jestli to neni na vypinac stojanu a packy spojky. pak jsem objevil z kabelaze zaslepeny volny kabel pod proudem ktery neni nikam zapojen ma zlutou barvu z cevenym prouzkem.
Byl jsem promezit dobijeni v autoservisu a dobiji to.

na volnobeh neudrži otačky když svitim

28.5.2012 v 20:57 | Nahoru | #13
zacina me to pekne zlobit. vse jsem procistil,konektory postrikal kontoxem,nikde zadny preruseny kabel. je motorka zacala vynechvat ve strednich otackach od 3000-4500 jakoby jela na dva valce. ikdyz mam zhasly svetla. svicky novy NGK. Startuje napoprve bez sytice a volnobeh drzi pokud nesvitim. zmenilo se to ze uz to hnet nechcipne ale jen klesnou otacky na 500 kdyz rosvitim. motor ma snahu se udrzet.

Naposledy editováno 29.05.2012 08:00:41

na volnobeh neudrži otačky když svitim

29.5.2012 v 11:01 | Nahoru | #14
Nebylo by od věci změřit, jaká je napěťová ztráta na té 30A pojistce a také proud, jaký přes ní jde. Rozhodně bych ale využil těch nezapojených pojistek a na jednu z těch patnáctek napojil světlo a na druhou brzdovku. Zapalování by mělo být jištěné samostatně, jinak se lehko může stát, že při zkratu v obvodu světel nepůjde ani motor a tím pádem ani nedojedeš někam, kde to můžeš opravit. To klesnutí otáček by ale logicky mělo způsobovat spíše přetížení altecu, než pokles napětí pro zapalování a ohledně toho vynechávání bych prvně hledal v karbcích, než v elektrice. Jen k těm svíčkám - sice jsou nové, ale právě NGK tady dost lidí kritizovalo, že jsou citlivé na ulití a jak se jednou ulejou, jdou do kytek. Tak kdoví jestli... Na druhou stranu v autech si na ně zatím nikdo nestěžoval.

Ta pojistka 30A by měla být zapojena jako hlavní mezi + baterky a výstup regleru. Potom jedna 15A na zapalování, ddruhá 15A na hlavní žárovku a třetí 15A na obrysovky, blinkry, brzdovku, přístroje a kontrolky.

na volnobeh neudrži otačky když svitim

29.5.2012 v 21:26 | Nahoru | #15
uz nato nemam nervy. v sobotu to davam k jednomu mechanikovy co dela motorky a taky je pres elektriku. jsem zvedavej co to bude. Domluvil jsem se ze poistky predela do puvodniho stavu pokud to pujde.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Označení pneu v TP Yamaha XJ 600 tompok76 5 30.4.2024 v 14:56 tompok76
zatuhlý plyn Yamaha XJ 600 Paja.ml 1 26.3.2024 v 17:13 Destroyer
Serizeni retezu XJ 600 Yamaha XJ 600 Rollinman 24 24.3.2024 v 01:57 tompok76
Můžu odjet po snížení motorky na ni... [1, 2] Yamaha XJ 600 H1d30k 42 21.3.2024 v 15:02 H-D82
XJ600 - jede na 2 válce [1, 2] Yamaha XJ 600 Animals21 52 22.2.2024 v 07:40 Koudy01


TOPlist