globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: podřazování
 
4.3.2010 v 21:30
Zdravím, nikde jsem to nenašel tak založím nový, je to teda možná blbej dotaz ale vážně to nevím tak se radši zeptám.

Když jsem ještě dělal auto(moto?)školu tak pokaždé když jsem přijížděl k semaforu a měl zařazenou třeba 4ku tak sem podřazoval tak že jsem vymáčkl spojku a naklikal jsem to na jedničku a pak neutrál, a pak mi ten instruktor říkal že když řadím dolů tak bych spíš měl při každým stupni co podřadím spojku pustit, a pak zase stupen dolů, pustit atd. že se jinak ničí spojka tak by mě zajímalo jaký s tím máte zkušenosti vy. Díky za radu


Naposledy editováno 04.03.2010 21:30:47

(reakce na) podřazování

5.3.2010 v 15:06 | Nahoru | #31

Stráťa>Meziplyn na motorce je pičovina, to prostě nejde udělat (s vyjímkou řazení z 2 na 1) protože nemáš neutrál mezi kvaltama.



...u Fíka by to v podstatě mělo jít .
Jo máš v podstatě pravdu. Ale u motorky je i uplně jiná spojka, která v podstatě díky více lamelám nikdy dokonale nevypne. No ale to je víceméně fuk. Jde jen o to, aby se otáčky motoru vyrovnaly otáčkám na převodovce, aby tam nebylo takový sápnutí s různejma následkama podle objemu motoru . Je to prostě jen "prásknutí plynem" když se nelíbí meziplyn .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podřazování

5.3.2010 v 15:40 | Nahoru | #32
no mas pravdu, ze puvodni vyznam terminu "meziplyn" je jiny, nez ten preneseny, ktery se zde uvazuje, ale o vyrazovani na neutral tu doufam snad nemluvi . Dobre to napsal sooky; ja tento terminologicky problem resim pojmem "mezineutral" (puvodni meziplyn) vs. "meziplyn" (vrknuti, "predplyn")... vyrazovani na neutral s meziplynem (2 x spojka) je vlastne manualni synchronizace prevodovky (nektere starsi/nakladni vozy); bez neutralui (1 x spojka) je to srovnani otacek na spojce (aby nemusela vyrovnavat rychlost motoru a prevodovky) - to, co nas zajima na motorkach

EDIT: a ani jinde terminologie zjevne sjednocena neni

Naposledy editováno 05.03.2010 15:42:46

podřazování

5.3.2010 v 16:30 | Nahoru | #33
no to už tady dlouho nebylo :)
fajn zkuste si ze čtyřky o několik kvaltů nakopat rychlost s vrknutím plynu při zmáčklý spojce a bez - je to úplně stejný - žádný kovový rány se nekonaj - z pohledu převodovky u moderních motorů je prostě jedno, jestli se vrkne nebo ne.

z pohledu spojky je to taky jedno - lamelám to nemůže nijak uškodit - maximálně když se tam nakopou nižší kvalty a bez vrknutí se spojka pouští postupně a tím dochází ke tření lamel, než se spojka pustí úplně.

tohle vrknutí má smysl jen a tehdy, když se odřadí z vyšší rychlosti na nižší a pustí se spojka, aby se nezablokovalo zadní kolo. ostatní vrkání je jen vaše placebo pro dobrej pocit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podřazování

5.3.2010 v 16:31 | Nahoru | #34

Němec>MartasUS> proč s meziplynem? ten má smysl maximálně pro to, aby se nezablokovalo zadní kolo, jinak ne.



je to tak jak napsal skalda #26 a hlavne mam ladak tak to i cool zni

(reakce na) podřazování

5.3.2010 v 16:33 | Nahoru | #35

Skalda>no mas pravdu, ze puvodni vyznam terminu "meziplyn" je jiny, nez ten preneseny, ktery se zde uvazuje, ale o vyrazovani na neutral tu doufam snad nemluvi . Dobre to napsal sooky; ja tento terminologicky problem resim pojmem "mezineutral" (puvodni meziplyn) vs. "meziplyn" (vrknuti, "predplyn")... vyrazovani na neutral s meziplynem (2 x spojka) je vlastne manualni synchronizace prevodovky (nektere starsi/nakladni vozy); bez neutralui (1 x spojka) je to srovnani otacek na spojce (aby nemusela vyrovnavat rychlost motoru a prevodovky) - to, co nas zajima na motorkach

EDIT: a ani jinde terminologie zjevne sjednocena neni



jono. si pamatuju v autoiskole tenkrat na V3Sce. To byl hokej panecku a jeste v 18 letech no parada

(reakce na) podřazování

5.3.2010 v 16:35 | Nahoru | #36

MartasUS>je to tak jak napsal skalda #26 a hlavne mam ladak tak to i cool zni



tak o tom žádná, já to taky dělám, protože se mi líbí ten zvukovej projev :)

(reakce na) podřazování

5.3.2010 v 16:42 | Nahoru | #37

z-x-r>Tak si kup nebo pujc nekdy poradnou motorku a ne zetor treba zx10r a bez se rozjizdet na 2ku
kdyz jednicku delam do 170ti

Dalsi zase neumi podrazovat a davat meziplyn no jo MOTORKARI



blbost. Kdyz nekde vidim jak nejakej ocasek podrazuje bez meziplynu tak se musim smat jak to s nim skubne dopredu ze div neprelitne riditka. S meziplynem je prave podrazovani a tim zpomalovani takovy sviznejsi.

Jinak to tady nebudu popisovat znovu. Nejlepe to vysvetlil Skalda

1 reakcí na tento příspěvek podřazování

5.3.2010 v 16:45 | Nahoru | #38
Není lepší odřazovat si postupně a za zvuku pěkného dunění dojíždět ke křižovatce postupně na 4, 3 a 2 rychlost?

(reakce na) podřazování

5.3.2010 v 16:56 | Nahoru | #39
kodlisko> rozhodne, a jeste to kombinovat s (motocyklovym) meziplynem... to je pak projev nejefektnejsi

Němec> mozna o problematiku nekterymi precenovanou jde, ale myslim, ze placebo to neni... zacal jsem to delat v 15 letech na simsonu na jednom kopci, do ktereho bylo nutno ve dvou 2x podrazovat (a zadouci bylo podradit co nejrychleji, aby vyjezd neskoncil jednickou ), coz me nasledne podnitilo k tomu, naucit se tuhle fintu pouzivat univerzalne, a znatelne jsem si tim vylepsil hladkost razeni (na konkr. motorce bude zalezet taky). Dalsi aplikace prace s plynem pri razeni, kde o placebo nejde urcite, je razeni bez spojky (i dolu)...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podřazování

6.3.2010 v 10:48 | Nahoru | #40

Stráťa>Meziplyn na motorce je pičovina, to prostě nejde udělat (s vyjímkou řazení z 2 na 1) protože nemáš neutrál mezi kvaltama.


protože máte šmejdy, u Jawy je neutrál i mezi 3 a 4 a dá se najít i mezi 2 a 3

(reakce na) podřazování

6.3.2010 v 10:55 | Nahoru | #41
Olaf.Peterson> tj (u Simsona byl legalne i mezi 2-3, tzv. "malej neutral"), ale i u jinejch motorek se da leccos najit

1 reakcí na tento příspěvek podřazování

6.3.2010 v 11:48 | Nahoru | #42
Chabi Autoškolu jsem dělal na podzim a když jsem jel na 5-ku, tak jsem dojížděl pořád až do volnoběžných otáček, pak spojka - nakopal jsem hned 4-3-2 pomalu pustil spojku a těsně před zastavením jsem buď dal neutrál nebo 1-čku (podle situace) a instruktor neřek nic, tak to asi až tak špatný nebude.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podřazování

6.3.2010 v 12:09 | Nahoru | #43

tomik.cesko>Chabi Autoškolu jsem dělal na podzim a když jsem jel na 5-ku, tak jsem dojížděl pořád až do volnoběžných otáček, pak spojka - nakopal jsem hned 4-3-2 pomalu pustil spojku a těsně před zastavením jsem buď dal neutrál nebo 1-čku (podle situace) a instruktor neřek nic, tak to asi až tak špatný nebude.



intruktorum je to fuk ti kolikrat tvrdi takove motocyklove pravdy ze normalnim motorkarum zustava rozum stat... aneb presvedcovat lidi ze u japonce je picovina brzdit predni brzdou, ze ta se pouziva jen na dobrzdeni kdyz mas uz nohy dole... ze dobrzdovat motorem je kravina... ze se do zatacek ma zatacet zasadne riditkama do smeru zatacky (ano chci se zabit pane instruktore ).. a tak dal slysel jsem to ze spousty ruznych autoskol, takove i jine pribehy... ja mam zkusenost jen s tou zasadni zadni brzdou

(reakce na) podřazování

6.3.2010 v 13:00 | Nahoru | #44

Cosmogagy>...ze se do zatacek ma zatacet zasadne riditkama do smeru zatacky...


tak to je pecka

(reakce na) podřazování

6.3.2010 v 13:03 | Nahoru | #45
Cosmogagy> Jo taky jsem slyšel takovejch "pravdách", nejvíc mě rozesmálo chcípat chcípákem vs klíčkem.
Já měl ale docela pohodáře. No mě učil zatáčky klopit a mírným přidáním plynu za zatáčkou srovnat stroj, hlavně ne na plnej v zatáčce, no a brzdy, řazení atd že si musí každej zkusit, jak mu to vyhovuje (hlavně ve škole držet otáčky cca 2-4tis/min) a když tak mi řekne co dělám špatně a na můj styl řazení neměl námitky.
Jen podotýkám, že 13 let jezdím autem a na malejch mopedech, tak asi pochopil že vysvětlovat brždění a řazení asi nemá smysl.

podřazování

7.3.2010 v 11:51 | Nahoru | #46
Ja podřazuju postupně s meziplynem, motor si spokojene přede a ja taky páč se to hezky poslouchá Kurnik, já mám absťák jako prase Uz at je jaro!

(reakce na) podřazování

7.3.2010 v 12:00 | Nahoru | #47
sherm14> To jsou kokoti co to neplati a je jim to jedno v jejich state.Tady je vsechno v prdeli a tak i spojku si kazdej setri!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podřazování

7.3.2010 v 12:05 | Nahoru | #48
Skalda> meziplyn a meziplyn je rozdil!!To ze nekdo dojizdi na krizovatku a pres spojku jako vzdy vrkne plynem a zaradi nizsi stupen tak to samozrejme zadnej meziplyn neni!To doufam chapes..?a jeste nevim jestli by jsi to stihal radit dolu na motorce z meziplynem?nevim no..? To tak u nakladaku ale na motorce kdyz rychle nekam dojizdis?to urcite nestihas!!

(reakce na) podřazování

7.3.2010 v 12:08 | Nahoru | #49
Stráťa> Tak nejak jsem to tady vysvetloval ale motorkar je kazdej presvedcenej ze meziplyn tam proste dava???Je to blbost jak mraky ale rekni jim to

(reakce na) podřazování

7.3.2010 v 12:10 | Nahoru | #50

Riddick>Namrdávat tam kvalty až když stojíš dělám jen při náhlým a prudkým brždění... Kurňa snad neni nad krásnej pocit, když podřazuješ s meziplynem a elegantně dobržďuješ



a navíc nemusíš tak moc brzdit, bo brzí motor

(reakce na) podřazování

7.3.2010 v 12:28 | Nahoru | #51
Ital46> vsak rikam neco jineho??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podřazování

7.3.2010 v 12:45 | Nahoru | #52

Stráťa>Meziplyn na motorce je pičovina, to prostě nejde udělat (s vyjímkou řazení z 2 na 1) protože nemáš neutrál mezi kvaltama.



ehm nechápu... jek to myslíš, že to nejde udělat?
Upřímně, mě to jednak učili v autoškole, a za druhé meziplyn nebo předplyn - prostě všichni víme o co jde - je dobrý dávat při každým podřazení. Zkus si někdy obojí a myslím že sám poznáš ten rozdíl...
Jinak já dojíždím na křižovatku taky rovnou už s jedničkou a neutrál tam dám až na poslední chvíli právě kvůli tomu aby se co nejrychlejš dostala z křižovatky kdyby najednou blikla zelená

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podřazování

7.3.2010 v 16:17 | Nahoru | #53

Windy> ehm nechápu... jek to myslíš, že to nejde udělat?
Upřímně, mě to jednak učili v autoškole, a za druhé meziplyn nebo předplyn - prostě všichni víme o co jde - je dobrý dávat při každým podřazení. Zkus si někdy obojí a myslím že sám poznáš ten rozdíl...
Jinak já dojíždím na křižovatku taky rovnou už s jedničkou a neutrál tam dám až na poslední chvíli právě kvůli tomu aby se co nejrychlejš dostala z křižovatky kdyby najednou blikla zelená


Takže jak vypadá meziplyn:
1) Sešlápnout spojku.
2) Vyřadit na neutrál.
3) Pustit spojku.
4) Lehce přidat plyn aby se zvedly otáčky na úroveň př. stupně kterej se chystám řadit.
5) Sešlápnout spojku.
6) Zařadit rychlost.
7) Pustit spojku.

A teď mě todle udělej na motorce která má většinou neutrál jenom mezi 1 a 2.

1 reakcí na tento příspěvek podřazování

7.3.2010 v 16:50 | Nahoru | #54
Letim ku křižovatce 6-ka furt plny kotel. Dvjestěvmjestě. Pak vymačknu spojku a brzdym až mam zadnu gumu f lufte. Stojim na svjetlach a vystresovany hledam co tam mam vlastne za gvalt. Až se zorientuju tag tam flaknu za jedna a držim to na spojce dokud neny zase zelena. Pak po zadnym zas co to da ku dalšim svjetlam.

(reakce na) podřazování

7.3.2010 v 19:30 | Nahoru | #55

Babacoote>Jde o to, že spojce nesvědčí, pokud je dlouho sepnutá a taky jde o převodovku, pokud pustíš spojku a poté zmáčkneš znovu, kola v převodovce se roztočí a synchrony, při podřazení srovnají rychlost otáčení ozubených kol v převodovce a rychlost zapadne lépe. Pokud podržíš spojku a budeš podřazovat, může se stát, že se ti nepodaří podřadit o několik stupňů dolů, právě proto, že postavení ozubených kol vůči sobě nebude v potřebné poloze. Když koukneš třeba na moto GP, tam chlapci přimačkávají spojku při každém podřazení. Je to jen o mechanice....

co to meleš o synchronech???? radši mlč když o tom nic nevíš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podřazování

7.3.2010 v 19:31 | Nahoru | #56

Stráťa>Takže jak vypadá meziplyn:
1) Sešlápnout spojku.
2) Vyřadit na neutrál.
3) Pustit spojku.
4) Lehce přidat plyn aby se zvedly otáčky na úroveň př. stupně kterej se chystám řadit.
5) Sešlápnout spojku.
6) Zařadit rychlost.
7) Pustit spojku.

A teď mě todle udělej na motorce která má většinou neutrál jenom mezi 1 a 2.



meziplyn se dává u motorky když je vymáčknutá spojka nedává se neutrál

(reakce na) podřazování

7.3.2010 v 19:32 | Nahoru | #57

satori>Letim ku křižovatce 6-ka furt plny kotel. Dvjestěvmjestě. Pak vymačknu spojku a brzdym až mam zadnu gumu f lufte. Stojim na svjetlach a vystresovany hledam co tam mam vlastne za gvalt. Až se zorientuju tag tam flaknu za jedna a držim to na spojce dokud neny zase zelena. Pak po zadnym zas co to da ku dalšim svjetlam.


to je přesně muj styl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podřazování

7.3.2010 v 20:27 | Nahoru | #58
Windy> on popsal meziplyn jako meziplyn. to, se dělá na motorce při podřaznování meziplyn není, jen se tomu tak říká a někdo to hold prostě nechce pochopit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podřazování

7.3.2010 v 20:30 | Nahoru | #59
Dolík....> já to taky tak chápu, proto jsem psala že všichni víme o čem je řeč... prostě o tom vrknutí pravým heftem... ale meziplyn jak popisuje se dělal myslím u vejtřasek to musela být pořádná makačka ještě že už to u moderních aut není
edit: ale chápu že jsem potom použila ten výraz meziplyn taky takže pardon

Naposledy editováno 07.03.2010 20:31:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podřazování

7.3.2010 v 20:38 | Nahoru | #60
Windy> delam to i dnes na ARu 240 (RV 1983)... nema synchronizovanou 4, takze razeni 3->4 s mezineutralem (jinak to produkuje skutecne osklive zvuky)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist