globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vzdělávání motorkářů - videa, odkazy
 
4.5.2009 v 12:15
Jak přežít - 1-13dílů

Život v jedné stopě 1-11dílů + besip videa

hodnocení motocyklových přileb

...::: další odkazy ohledně "vzdělávacích" videí (odkazy, youtube, stream apod.) vítány :::...

Vzdělávání motorkářů - videa, odkazy

4.5.2009 v 12:28 | Nahoru | #1
THINK! road safety britská kampaň


Naposledy editováno 04.05.2009 12:29:00

Vzdělávání motorkářů - videa, odkazy

4.5.2009 v 12:32 | Nahoru | #2
tak tohle by mělo být v topech aspon 1rok a každý rok. všechny ty videa a odkazy na ně

1 reakcí na tento příspěvek Vzdělávání motorkářů - videa, odkazy

4.5.2009 v 13:01 | Nahoru | #3
Jak přežít i Život v jedné stopě jsem v minulosti z tehle webu nasosal; protoze to nebylo uplne trivialni (obzvlast z archivu CT je obcas zabava neco stahovat), tak kdo by to chtel mit archivovany i u sebe, muzu mu to nasdilet (piste PM)

Vzdělávání motorkářů - videa, odkazy

4.5.2009 v 14:15 | Nahoru | #4
Ted nedávno jsem na ČT objevil seriál Než přijede záchranka. Zatím jsem ho teda celý neviděl, takže nevím nakolik pro vás bude užitečný, ale snad se aspoň někdo něco přiučí.
Má to 13 dílů a tady je odkaz na první:

Než přijede záchranka

Vzdělávání motorkářů - videa, odkazy

4.5.2009 v 15:47 | Nahoru | #5
super odkazy dik

Vzdělávání motorkářů - videa, odkazy

4.5.2009 v 16:13 | Nahoru | #6
no není to sice video, ale text a profi překlad by byl asi taky lepší, ale..
Tips from fellow riders
http://www.nemec.estranky.cz/stranka/bezpecna_jizda
origo zdroj -
http://www.bikesafe.co.uk/Bikesafe/Bikesafe2000/ridingtips.htm

Tips from fellow riders

někde byly i videa, kde byl mimo jiný i impuls do řidítek, tuším v němčině to bylo a kdysi to sem někdo dával, ale už se mi to nepovedlo najít.

Naposledy editováno 04.05.2009 16:14:45

Vzdělávání motorkářů - videa, odkazy

4.5.2009 v 16:48 | Nahoru | #7
www.msgroup.org

Naposledy editováno 04.05.2009 16:49:51

Vzdělávání motorkářů - videa, odkazy

4.5.2009 v 17:30 | Nahoru | #8

Vzdělávání motorkářů - videa, odkazy

4.5.2009 v 22:38 | Nahoru | #9
Super, alespoň pár odkazů se sem natáhlo (jinak angličtinu asi nikdo nemusí, já se učil jen německy ) . Ale dobrý, škoda, že zas téma je zapadlý a kdyby zas někdo jiný něco věděl asi to sem jen tak nevloží .

Díky všem za věcné rozšíření o komentáře .

Jinak nevím to jistě, je to pár měsíců co jsem koukal na videa "Jak přežít" apod. , ale někde byl ten impuls do řidítek, tak kdyby věděl někdo přesně kde (název dílu apod.) ať písne, alespoň to nemusím složitě hledat.

Naposledy editováno 04.05.2009 22:41:19

Vzdělávání motorkářů - videa, odkazy

4.5.2009 v 23:23 | Nahoru | #10
Vyhybaci manevr... 9. dil Jak prezit (Nastrahy, soustredeni a dovednost) okolo 8. minuty, ale moc tam k tomu nerikaj, co ti na tom neni jasny?

Vzdělávání motorkářů - videa, odkazy

5.5.2009 v 10:02 | Nahoru | #11
Jasný, nejasný, jako jen se mi zdá, že tento manévr asi zvládám delší dobu nejspíš automaticky, aniž bych tušil, že se mu tak říká. A pokud ne, rád bych ho probral kus po kuse abych docílil rychlejší změny směru jízdy .

Vzdělávání motorkářů - videa, odkazy

5.5.2009 v 12:39 | Nahoru | #12
rekl bych, ze vetsina lidi, ho intuitivne pochytila uz v detstvi pri jizde na kole; jenom nevi, ze to delaji nebo proc to funguje. Tim otocenim riditek (na druhou stranu nez je zatacka) vlastne vyrobis naklon (a je to diky zachovani momentu hybnosti predniho kola) a naklon ti vyrobi zataceni (do zatacky se "pada"). Vyhoda spociva v tom, takovyhle zataceni muze byt radove (tusim ze linearne s casem, narozdil od zataceni presunem vahy - kvadraticky) rychlejsi (v zavislosti na rychlosti - otaceni kola), takze je idealni pro vyhybaci manevr. Impuls je soucin sily a casu a cim bude vetsi/rychlejsi, tim vetsi/rychlejsi dosahnes naklon. Technika je bud tlaceni na riditko smerem k zatacce, zatazeni za druhe riditko (ale dela se hur na plynove rukojeti; tlaceni se, co do impulzu, provadi asi lepe) nebo kombinovane pomoci obou rukou, doporucuju vyzkouset vsechno...

Vzdělávání motorkářů - videa, odkazy

14.5.2009 v 23:17 | Nahoru | #13
jeste bych pro zajimavost dodal neco, co jsem si dodatecne uvedomil: ono bez impulsu do riditek na opacnou stranu nejde zatocit nikdy . Vzdy je potreba alespon male zatoceni riditky na druhou stranu, nez je zatacka, jinak se motorka naklanet nezacne a teziste se nepresune do zatacky. Jezdec nemuze naklonit motorku z nuloveho uhlu pouze telem, protoze na to aby se vyvesil, se potrebuje od neceho "odrazit" - od motorky a ta se vyvesi na obracenou stranu a teziste zustane nad stopou (je to kvuli zachovani hybnosti a momentu hybnosti, ale tentokrat ne kola, ale motorky proti padu do strany), takze motorka nezatoci. Pouze impuls do riditek (nebo strkanec od neceho zvenku) umozni zacit naklon (a ten uz pak regulovat vyvesenim, plynem/brzdou apod.). Takze tento manevr musel intuitivne pochytit kazdy, kdo uz nekdy na jednostopem vozdile zatocil. Vlastne jde jen o to, jestli ho pouziva vedome a v jake mire . Zde je o tom hezke povidani (v anglictine)...

EDIT: zajemcum o clanek s neznalosti anglictiny alespon vzkazu, ze ty 3 grafy vpravo znamenaji shora: tocivy moment do riditek, uhel natoceni riditek a uhel nakloneni motorky+jezdce (vse v zavislosti na case)

EDIT2: pokud by nekoho napadlo, ze je to blbost, protoze lze zatacet i bez drzeni riditek, necht si precte ten clanek - je tam o tom vlastni odstavec ("No hands")

Naposledy editováno 14.05.2009 23:47:32

(reakce na) Vzdělávání motorkářů - videa, odkazy

15.5.2009 v 00:43 | Nahoru | #14
Skalda> cau jestli muzes tak bych mel zajem dival sem se na to a je opravdu udelany perfektne nemam k tomu ani slovo,rychle,vecne,strucne a pri tom vystizne a nenasilne jeste jednou SUPER

Vzdělávání motorkářů - videa, odkazy

15.5.2009 v 00:59 | Nahoru | #15
priste pls na PM...

Vzdělávání motorkářů - videa, odkazy

15.5.2009 v 01:10 | Nahoru | #16
Sorry starsi kus ja nevim co je PM

Vzdělávání motorkářů - videa, odkazy

15.5.2009 v 01:17 | Nahoru | #17
PM (Private Message) = soukroma zprava (posles konkretni osobe a nikoliv vsem do diskuzniho vlakna)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist