Já samozřejmě preferuju řazení na vyšší kvalt bez vymáčknutí spojky. Jaký kdy máte fíhly, zkušenosti atd. ....
Už jsem to psal několikrát: Převodovka je kontstruovaná tak, aby vydržela po celou dobu životnosti motoru. Tak kde se furt berou ta témata o vysakujících kvaltech, ohnutých vidličkách, ohemlaném čelním ozubení? To je důsledek nesprávného řazení podle hesla "stokrát nic umořilo vola".
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
1) kdo pise ze radit nahoru bez spojky jde ponevadz jsou zuby zkoseny na jednu stranu nema o preveodovce ani sajna
2) na co tam ta spojka je? mate nekdo v manualu: klidne vole radte bez spojky? napr u Tenere je to vyslovene zakazano
3) asi ste nikdy nejeli na motorce s vyrazenym hnacim zubem (jede jako sbijecka) nebo bocnim zubem (neustale vypadavani kvaltu)
Logicky: pri 10000 ot/min ma klikova hridel urcitou kinetickou enrgii A
pri 8000 ma mensi kinetickou energii B
A kampak se ztrati A-B kdyz to tam kopnes bez spojky? Do deformace prevodovyho ustroji....
Z toho je zase na druhou stranu videt ze u supersportu je to nejmensi problem vzhledem k tomu ze maj kvalty relativne u sebe...
KLidne me za to vyfakujte stejne si to budu myslet dal
hOndRa>Tak konečně zajímavý téma s několika názory, který i mě připadají kvalitní, takže ! Nicméně, můžete mi teda poradit, jak správně řadit z 1 přes neutrál na 2? Mám CBF600 a při řazení dvojky vycházej ze skříně zvuky jako ze šroubárny... Spojku vymačkávám celou, chyba?
To pisu porad, ze se ma radit bez spojky. Takhle si to znicis.
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
Nehlede na to, ze se me porad nedari eliminovat to hruzostrasne cvaknuti kdyz tam kopu z neutralu jednicku. Klasicka ukazka kdyz clovek ceka na semaforech.
Teď mě asi zbijete že to dělám špatně, ale mě to připadá vůči převodovce nejhumánnější
Asher>Zasadne se spojkou....
Nehlede na to, ze se me porad nedari eliminovat to hruzostrasne cvaknuti kdyz tam kopu z neutralu jednicku. Klasicka ukazka kdyz clovek ceka na semaforech.
Jo, to mě štve taky. Vždycky to škubne celou mašinou. :o
Ja mam volnobezny otacky a jeste pri razeni potlacim motorku nohama o 5 cm a zaradim, pada to tam samo a lehce, ovsem delam to spis podle nalady;)
Jinak spojku vymackavam vzdycky, praska to jak se tomu zachce, nekdy ani nedoradim, takze si na to musim vzit kladivo a poradne tam dalsi kvalt prasknout, ale to je asi prevodovka BMW
Razeni obvykle odpovida i tomu, co se delo predchozi vecer, a jestli je clovek po ranu posramocenej, nebo ne lol
Jinak... zajedte si do servisu Yamaha v Olomouci, tam vam presne vysvetli, ze spojka je na hovno, a ze se vubec nema mackat...nechapu jak jsem tam mohl kdy dat neco opravit lol
Bornys>To Bubrak
To kecas pekny picoviny....a to brzdeni motorem, co po ubrani plynu vznika,to nahradi co...???? lol
Takze mas kamo prevodovku porad v zaberu.....at plynem nebo ubranim,ale porad v zaberu.....
ale ty zas vymejslis nejaky brzdeni motorem, o kterym ja vubec nemluvim, ubrat musis lehce a radis v okamziku ubirani, ne az kdyz mas ubrano a brzdis motorem
jak uz sem psal, kdyz pro to clovek ziska cit, tak je to hladsi a tissi nez se spojkou, to je proste fakt a prevodovce to nijak neublizuje, dle zvuku spis naopak