globalmoto_kveten




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Martineleven (5) napsal 02.05.2024 v 15:10

a co to vecne probirane tema s vadnymi vackami?jak to bylo u tebe?Byl s tim nejaky problem? Zajimalo by mne kolik procent motorek se tento broblem tyka.Ja mam KTM 790 adventure S rok 2020,zatim malo najeto tak se ptam

Metric (12) napsal 25.03.2024 v 15:41

Sorry za komentár o vyše rok neskôr, ale doteraz som tento článok nevidel, je pekne napísaný a informatívny.

Ja som len chcel dodať k app-ke, telefonovanie a prehrávanie hudby bez problémov fungujú bez akejkoľvek appky. Na čo je už treba appka, je navigácia, ale existuje aj varianta od tretej strany, ktorá spolupracuje s Google a Osmandom. Nestojí nič, hľadajte "navigation for ktm motorcycles" v Google Play.

Casari (0) napsal 24.09.2023 v 20:12

Ahoj,

super recenze, mám naprosto totožné zkušenosti. Kde jsi koupil ten lever s ložiskem na spojku. Máme doma 790 a 890 a u obou mě to tak neskutečně irituje že to okamžitě koupím a vyměním taky

stepdy (0) napsal 01.01.2023 v 17:15

Super.
Díky článku jsem zkusil na mojí S 1000R vypnout tempomat přetočením plynu dopředu a zjistil jsem že tři roky ťukám do brzdy jak vocas,jenom proto, že jsem manuál si sice přečetl,ale nezapamatoval.

multis (1) napsal 31.12.2022 v 14:14

Super recenze. Palec nahoru.

Já mám 1090R a po odstranění kanistru a SAS startovala úplně stejně blbě jako 890 a 790 na videích. Neřešil sem to a bral jsem to jako daň za to, že motor dýchá čerství vzduch. Ale minulou zimu jsem na 3 měsíce vyndal baterku a na jaře po jejím vrácení Kačena startuje jako dřív , takže pár měsíců bez Aku a je problém vyřešen . Zřejmě tvrdý restart bez Aku donutil Kačenu se přenastavit. Takže za mě doporučuji jako nejlevnější řešení se špatnými starty vyndat na delší dobu baterku

TryznitelDemonu (25) napsal 30.12.2022 v 20:38

Pro mě je jízda na motorce relax a tudíž jakéhokoliv negativní emoce plynoucí z 'charakteru' motoru jsou nežádoucí. Proto také nechci žádné elektro, abych pak řešil range anxiety apod. Mám tedy Yamahu a s žádnými problémy technického charakteru si nemusím lámat hlavu.

oxygen (490) napsal 30.12.2022 v 20:18+1

A já po roce na 890R 2021: chytá napoprvé, qs kdykoli jakkoli, falešný neutrály nezná, atd... jen se 2x uvolnilo zpětný zrcátko, stará Kátí klasika
Zkrátka chyby ani chybičky žádný, je to ale Duke 890R

mendosk (13) napsal 30.12.2022 v 13:03+1

"Vlastně jsem původně žádnou motorku kupovat nechtěl." Ved to ani ja , a uz vôbec nie z aktuálnej EU produkcie...
Všetko sa zmenilo jedno dopoludnie,keď som dal stretko s Marekom a dal sa mi previezť na tej opisovanej oranžovej bestii...
Presedlanie z Tigra 800 bol dost sok ale ten motor ma uplne pohltil. Ovladanie a lahkost mi nedavala spavat a do mesiaca bola AdvR doma.
Studene starty aktualne testujem jeden postup a vizera to nadejne. Zatiaľ to funguje.
Motorka nieje urcena pre kazdeho. Na cestnu turistiku existuje kvantum lepsich strojov. To aj do terenu ale Adv R to dava All in one.
Napadla ma jedna príhoda ,ked sme zliezli z Riakvacka do Podgorice na pumpu. Prisiel miestny momak na KTM starom buchare 990 alebo 950 a startoval niekde na spodku motorky s kablikmi , tak som sa rehotal a krutil hlavnou" ze zivot s KTM " ani v kútiku duše by ma nenapadlo že za 2 mesiace bude jedna doma

K167 (1499) napsal 30.12.2022 v 11:58

Byly doby, kdy se říkávalo "Kdo se bojí, sere v síni."

Doba pokročila, takže ten, kdo se bojí, má několik možností, např. přikoupit si prodlouženou záruku s asistencí. Nevím jak kde to jde nebo nejde, u mojí KTM 790 Adventure to stálo na další 2 roky necelých 8000 Kč, po čtyřech letech (2+2 přikoupená) to jde zase o 2 roky prodloužit. Do 50000 km hradí 100%, do 60000 km 90%, ... do 100000 km 50%. Někomu se to může zdát málo, mně to na to moje ježdění stačí. Podmínkou této přikoupené záruky je ježdění do autorizovaného servisu podle předepsaných intervalů, což mi u této nové motorky nevadí a chápu, že poskytovatel záruky chce mít jakousi kontrolu, co se s motorkou děje. U ostatních starších motorek si děláme servis i opravy sami.

ufafil (12) napsal 30.12.2022 v 11:05+1

Moc pekne clanek. GS bych proti tomuto stroji nestavel. Je to jako prohlasit, ze konkurence GS je Multistrada. Sou to proste jine motorky, ale hlavne - nakonec je to vzdycky o ridici.

vessmir (1) napsal 30.12.2022 v 10:45

Naprosto parádní recenze

JirkaSz (3) napsal 30.12.2022 v 08:20+3

Za mě moc pěkná recenze. Díky za ni. Těm, co tento stroj vlastní určitě něco dá a pomůže se zaměřit na některé věci, které jsou zde popsány a podle mě dávají smysl.
Jak to tady vidím, tak mi to tady ale od dalších přispívajících trošku připadá, že jsou zde dva tábory KTM a BMW. Chápu, že povětšinou každá liška chválí svůj ocas ale nezapomínejte na jednu věc. Tento typ motorky si povětšinou koupí borci, kteří se chtějí pohybovat rychle na kvalitním bajku. Neřešil bych tady poruchovost ale radost z jízdy. Tu Vám se svým motorem a kily BMW nedá. BMW jsem taky jezdil. Za mě motor katastrofa a snaha značky neustále vylepšovat konstrukčně skoro 100 let starý motor. Na cestování "na pohodu" BMW jistě dobrá volba. Kolik z nás tady ale objíždí zeměkouli? :_)
KTM je moderní mašina, kde je ale vidět tlak na cenu (kde to ale dnes není vidět). Nedá se jí ale odepřít výše uvedené vlastnosti. Je to čirá radost z jízdy. A když se to někomu začne kazit a bude nespokojen ? Tak si koupí jinou, novou .
Oběma zarytým táborům přeji vše nej do r. 2023 a hlavně ... ...kolama dolů, ať jezdíte na čemkoliv.

vaypor (8) napsal 30.12.2022 v 01:19+1

Velmi dobře napsané
Technicky jsi popsal věci na zlepšení a dal návod jak to vyřešit. Přirovnání k DR, 748, 700, 1150,1290 ... to je to nejlepší co jde - srovnat to s něčím, co už je známé. Jen to vyžaduje mít ty zkušenosti a zamyslet se.

petr13 (16) napsal 29.12.2022 v 23:38+3

Nehodnotím motorku ale recenzi a ta je podle mě skvělá. Můžete si tady přečíst spoustu testu o nových motorkách, ale to vám nic nevypoví o každodenním žití s touhle motorkou, to co vás časem může štvát, nebo se může pokazit. Proto jsem hrozně rád, za každý dlouhodobější test, zejména u nových motorek. Za mě dobrý a díky za článek!

SJ90 (6) napsal 29.12.2022 v 22:53+2

Moc pěkně sepsáno bez zbytečného vychvalování. Opravdu, kdo nezkusí tak neví o čem mluví. Tento model budu mít za chvíli taky rok a zatím OK. Ze začátku chytala trochu blbě, ale nyní téměř bez problémů. Skutečně jen velmi ojediněle. Spíše když je slabší baterka, zdá se mi, že se v motorce dost rychle vybíjí. Jinak jsem vyhodil ty plastové deflektory pod světlem a dal deflektor na plexi a nyní se dá pohodlně jet i těch 160 km/h (výška 186 cm). To co jsem hned vyhoil byl taky plastový blatníčeku kyvky, který je snad dobý tak pro silniční motoku a ne pro enduro. Nahrazeno gumou po vzoru dřívějších modelů .
Přátelé ať Vám to v novém roce dobře jezdí!
A jak už bylo řečeno nejlepší motorka je ta co Vám právě říká pane

Pedl (184) napsal 29.12.2022 v 22:32

Mně se u téhle motorky líbí to nízké těžiště a vypadá odolněji než Japonské cendura, ale chtělo by to Japonský motor
Bohužel alternativ je málo. Nový Transalp vypadá spíš jako NC-čko (i co se odolnosti týče) a nový V-Strom asi bude těžký.

motorkar123 (14) napsal 29.12.2022 v 21:17+5

Tuhle motorku mám taky. Kupoval jsem vloni v dubnu novou. Mám najeto 39 tis. Problémy se startováním nemám prakticky vůbec. Jednou za čas se stane, že to nastartuje až na podruhé, ale jinak vždy na první pokus. Co se týče spolehlivosti, tak mně upadla zadní brzda v cca 4tis. V cca 14tis. začala mizet chladicí kapalina - to bylo opraveno v záruce - nějaké těsnění na pumpě či co. Motorku mám s laďákem a upravenou řídicí jednotku - provedeno na cca 15 tis. Od té doby blbne QS, ale to by mělo jít seřídit. Co se týče převodovky, tak s těmi falešnými neutrály je to pravda, ale vyřeší to ta blbost, o které tam mluvil. Od začátku, co tu motorku mám, tak mi blbne přední brzda, snad se vyřeší taky v záruce. Žádné změny v chování zadního tlumiče neregistruji, protože tam mám kryt, aby se nezahříval. Nicméně jsem to neregistroval ani před tím, než tam ten kryt byl. Takhle to může znít, že ta motorka je sračka, ale bez váhání bych ji koupil znovu. Já na tom skáču na motokrosové trati, dělám drifty, jezdím ve sračkách, ale i cestuji dálky ve dvou s plně naloženou motorkou. V Albánii kámoš před off-roadem na GS píčoval, že si to nechce zašpinit. My jsme tam jeli ve dvou prozkoumávat ropná pole a bylo to úžasný. Druhý kámoš má novou Africu AS a ta motorka je v terénu nepoužitelná. Prostě nejzábavnější motorka, kterou jsem řídil - máme doma GSo (táta) - na silnici docela zábavný. Kámoš mi půjčoval Africu a ta je teda naprosto tuctová. Jediné, co se s 890 AR dá srovnávat je Ducati Desert X, na které jsem měl tu čest se svézt při testovačce.

martinec1 (9) napsal 29.12.2022 v 19:55

Super čtení..
Osobně miluji značku KTM hlavně ty staré kladiva ... Jedno mám a funguje výborně..
Ale když čtu kolik problémů mají ty nové asi bych volil jinou značku...

MedaSV (56) napsal 29.12.2022 v 19:46+4

Dobře sepsáno Hřímání GSáků že oni najedou 1200km na zátah apod. mi přijde srandovní - to co zvládne tahle mašina v terénu o tom sí může velké GS nechat jen zdát - to je třeba si taky uvědomit... Já mám na 1190R najeto 50tis. a zatím bez vážnějšího problému. Ale samozřejmě vím i z okolí, že se to někomu vysypalo...Na druhou stranu kamarád se zánovní GS1200 byl už 3x v servisu - nerychlořadila, prasklý chladič (bez pádu), přední světlo ko...Taky z toho byl dost rozladěnej... Takže ono všechno má svoje a každej si může koupit co mu nejvíc vyhovuje a na co má - a tak to má být ne?

Alfonc (148) napsal 29.12.2022 v 19:41+3

Dobré a cenné informace. Děkuji za to moc

Rád si čtu zkušenosti majitelů v databázi a kdyby každý uměl takto popsat své dojmy a postřehy, bylo by to moc fajn. Opak však bývá pravdou a i když u některých modelů motorek jsou desítky uživatelů, mnohdy se vlastně nic nedočtu. Většinou jen něco jako "právě jsem ji přivezl domů a jsem nadšený".

Možná by redakce mohla připravit nějakou výzvu a k podobným popisům zkušeností vyzvat. Ale těžko říct, kolik takových "spisovatelů" je.

Ještě jednou velký dík Marku!

Šolimek (0) napsal 29.12.2022 v 19:07

Až najede 50000km , ono to vychvalování přejde . Mluví ze mně vlastní zkušenosti . Vlastnosti KTM vynikající, ale životnost dílů mizerná

Houslista (8) napsal 29.12.2022 v 18:44+2

Zrovna jsem začal psát, a v telce povídají: "Na operaci kyčle je třeba čekat 18 měsíců". Tak nějak jsem čekal než jsem první 790 vyměnil za druhou 790, jelikož soudruzi z Rakouska nezvládli gufero na hřídeli, kdy tuto záležitost už uměli výrobci traktorů v minulém století a mě to mrzelo, že z nové motorky 21 století teče téměř stejně jako z mé "první" ČZ 470, kde to byla vlastnost, ne chyba! Kdybych si chtěl přetím koupit ojetou KTM, nikdy bych to neudělal, jelikož zvuk motoru po startu připomínající přesýpající se šroubky v míchačce na maltu, by mi signaizoval, že motorka odejde do šrotu hned poté, co ji úřadové přepíšou na mou adresu. Že jsem dlouho hledal kombinaci přilby a plexi, abych neměl šedou kůru roztřesenou v lebce, že sedlo neustále naklepává mou sedací část, a ještě k tomu všemu musím ráno, na rozdíl od mých kamarádů, mačkat tlačítko startéru několkkrát, je jen daň za úsloví "Když ji miluješ..." A když nad ní roztáhneš nohy! Útlá v pase, žádná baculka, strašný kukuč, zrzavá pihovatá, ale když ti naloží...! Jen to ale asi není, myslím s tou jednou konkrétní, láska na ceký život! Je jen otázka, kdo to vydrží. Jsem nesmírně rád, že mě to s ní pořád baví! Markův text je, myslím, přesně o tom. Díky!

Brukev (853) napsal 29.12.2022 v 16:48+2

Pěkná recenze po 1 roku … moje 1290 SADs startuje v zimě ještě hůř … no ale už s tím počítám tak co už … tady všichni remcaj na studeny starty ale moc motorkaru teď v zimě nepotkávam … . Asi jezdí po garáži …. . Nicméně souhlasím že by to chtělo vyřešit . U 1290 mi proste přijde, že má baterka problem točit tak silným motorem když je ztuhlý … holt 2 válce větší než půllitr už nějakou tu kompresi mají … … tak ať slouží dalších 100let

martingabla (2) napsal 29.12.2022 v 15:10+1

Super recenze Marku. Je jasne, ze dani za pokrok je mensi spolehlivost. Na druhou stranu to zase vyvazi zazitky v sedle. Je uz pak na kazdem soudruhovi, jak to ma nastavene. My ted jeli s bandou do Dakaru. Jeli jsme 7x690, 2x890. Obe udelaly nekolikrat spojky v dunach, jinak ale drzely. Pokud jsi tedy trochu mechanik a mas nahradni matros, je to ok. 690 byly bez problemu. Jako all-rounder bude ale 890 super. Preju hodne stastnych kilometru!

MichaT (31) napsal 29.12.2022 v 14:58+5

Vynikající článek, vynikající recenze "fabrikou nepodplaceného" dobrodruha, který se vyzná a nekecá. Trochu mne překvapili diskutující, kteří zřejmě ovládají pouze češtinu a dělají chytráky, že jim dělá "problém" pochopit text. Zajímalo by mne, zda by títo chytráci dokázali napsat vlastní recenzi v angličtině, němčině nebo slovenštině pro jiné rodilé motorkáře z jiných zemí. Ono třeba ty Němce by ani nenapadlo kritizovat motorkáře z jiných zemí za to, že neovládají úplně perfektně cizí jazyk. Protože v těchto zemích patří k základnímu vzdělání znát jiné světové jazyky. Čeština k nim ale nepatří.

hansdorf (200) napsal 29.12.2022 v 14:15+1

Článek se mi líbí , ale se závěrem "KTM je o.k." souhlasit nemohu .
Základní věcí u motorky je její spolehlivost . A jestliže se dočtu, že musím v zimě startovat 5x , druhý kvalt nejde občas nahodit, některé věci musel předělat a 500 km je tak akorát, tak taková motorka je u mě doslova drek.
To nevyváží ani 30 kg dolů oproti BMW a lepší průchodnost terénem plus elektronické číčoviny.
Mám BMW R 1100 GS ,max./den jsem dal asi 1200 km a vím, že nesmím pouze zapomenout natankovat, jinak je soběstačná ve všem.
A mám-li hlasovat pro řetěz nebo kardan , jsem všema deseti pro kardan. Šest kvaltů sice nemá, ale R 1150 GS už ano. Spotřeba BMW 5lt / KTM 4.5 lt/ 100km.

Vezmu-li to přes prachy, tak KTM chce 350 litrů a hodně pochybuji o životnosti motoru s jeho "revolučním" řešením. Zvuk neřeším , i kdybych i zde si mohl plivnout .
Dělám delší trasy , letos Turecko cca 9tkm sólo , a vím, že nedej bože se něco posrat, tak mi to i v Turecku dají dohromady. U KTM bych si na to nevsadil.

Proti gustu žádný dišputát, pokud se někomu KTM líbí a je spokojený, tak mu to přeji. Mě zajímá pouze spolehlivost a výdrž mašiny a jezdce na ní. A tady je starý, dobrý, evolučně vychytaný BMW tak o šest koňských délek vpředu.

koki888 (160) napsal 29.12.2022 v 12:58+7

Za mňa subjektívny názor autora je celkom objektívny. Proste popísal motorku tak ako by sa to malo. Pravdivo, korektne. Všetci vieme že KTM má určité muchy,napr. štartovanie ktoré tu je už na pretrase 30 rokov. Som odporca KTM alebo skôr ich šéfa ale na druhej strane buďme spravodlivý. Kto spravil viac pre návrat 2T kto robí cestovné enduro motorky na ktorých nezaspíš. Ostatné asi prejdú 100000 km napr. to Ducati 1198 ktoré ma 150 000 bolo sa pozrieť aj v mongolsku a stále jazdí ) ,ale asi žiadna vám nedá toľko emócií ako toto KTM. Myslím v triede SUV. Je jednoduché hejtovať ale popravde keď už, aspoň korektne. Keď niekto napíše , že napíš recenziu keď prejdeš 100K, tak asi nečítal ani nadpis. Mimochodom tá vychvalovaná moto v teste motorrad prešla 50K a rozsypala sa. Alebo na Šturci hrdý majiteľ ročnej GS požičal stroj ostrejšiemu chlapcovi na superbiku párkráť ju prehnal hore dole jeho tempom a nemec sa rozsvietil ako vianočny stromček vyhodil všetky chybové hlášky až sme mali strach že začne odpočítavať na displeji a samovybuchne. Je teda GS zlá? Ale nieee! Mal som x motoriek a veru žiadne nebola dokonalá. Kto chce psa biť, palicu si nájde. P.S. Ako Slovákovi sa mi to čítalo v pohode. Dík za skvelú recenziu. Takto by sa mala recenzovať každá motorka.

K167 (1499) napsal 29.12.2022 v 11:58+3

Souhlasím s názory, že je článek přínosný, každá zkušenost je dobrá. Autorovi za něj děkuji.
Jestli je autor ze Slovenska a napsal to takto česky, tak klobouk dolů.
Zároveň však souhlasím i s tím, že to před vydáním chtělo korekturu češtiny.

Honza-K (833) napsal 29.12.2022 v 11:32+3

Ahoj, diky za clanek, dal jsi si s nim praci a prijde mi objektivní, oboji se ceni...
Pokud o tehle motorce nekdo uvazuje, spousta praktickych rad a zkusenosti.

Mam znacku KTM rad, nyni mam v poradi 10-tou, konkretne 350 SX-F. U krosek a endur mi prijde vse ok, zpracovani, funkcnost atd, ale u modelu na silnici vnimam zvysujici se podil "nedodelanosti". Vetsinou to nejsou uplne drahe veci, ale to, ze je nutno je resit a navic casto metodou "Dodo", mi neprijde uplne ok. Napr. u 1290 SDGT jsem resil opacny problem s přepadem z nadrze, porad z nej neco ukapavalo. Nic zasadniho, ale nechci mit porad levou nohu od benzinu...

Kamarad, ktery ma na KTM najeto uz par km, co pamatuji minimalne 200 tis. a hodne jich i opravoval, tak z techniky motoru 790/890 uplne nadseny nebyl. Srovnavano s 950/990/1190.
Evidentni je tlak na vyrobni cenu, coz se zakonite musi pak nekde projevit...

soccer (483) napsal 29.12.2022 v 11:32+6

Článek zajímavý , je dobré přečíst zkušenosti s (relativně) novým modelem motorky...

Pro hejtry: napište sem svůj vlastní podobně podrobný a dlouhý článek a vyčkejte na všechnu kritiku, která se na vás z různých důvodů snese... Jistě budete potěšeni...

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist