yamaha_demo_tour




Moto Guzzi Breva 750: Jak (ne)koupit starou Italku

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Jarda (281) napsal 11.01.2024 v 15:12

zkouska

1 reakce

KLR4
KLR4 11.01.2024 v 17:37

test


valasek (153) napsal 03.01.2024 v 22:46

Za mne to chudák Breva schytala za většinu exponátů v kterém koliv bazaru. Těžko pochopit majitele jakékoliv motorky , se kterou nejsou absolutně žádné potíže, vlastně je to koncentrovaná radost a on ji posílá dál do trhu.
Takže mírná, střední i šokující překvapení s kladným potenciálem trochu či dost nás nás.at si ve svých genech nese každá ojetá .
Jinak Guzzinu nemám a ani nechci, moc se na můj vkus klepe

1 reakce

Jarda
Jarda 11.01.2024 v 15:12

zkouska


Bery_Wayfuck (5) napsal 03.01.2024 v 12:13+3

Ahoj všichni. Začínal jsem kejvačkou, pak Japoncem V-Strom 650. Ten byl dokonalý a extrémně spolehlivý. Po 9 letech šel do světa, protože jsem uz chtěl změnu. Od té doby jsem Guzzista přes 10 let a zažil jsem si své. Nespočet krásných chvil, ale i spoustu trápení s bývalou MG-V11. Ano elektrika a spoutu dalsiho, ale i tak to bylo splnění velkého snu. Už rok sedlam MG-1200 Sport a to je spolehlivost sama. Známé modelové vrtochy napravil předchozí majitel a já si už jen užívám. Pravidelně servisuji u božského Jirky v Čakovičkách.
Dejte tomu servis a bude to chodit. Sklanim se před spolehlivostí Japonců, ale pro mé ježdění a srdce je Guzzi tím co chci. Chci motorku řídit a ne se nechat vozit třeba na Gs. Sorry. Ať si každý jezdí na tom co mu vyhovuje. Alespoň se máme o čem bavit a je legrace. Mnoho krásných kilometrů v sedle. Třeba se potkáme v servisu

maraton (180) napsal 03.01.2024 v 10:03+6

Jo, Moto Guzzi, ta je sama o sobě továrnou na příběhy.
Taky jeden přihodím: Někdy koncem roku 2012 jsem koupil Californii 1100 Stone Touring myslím že z roku 2004 byla, najeto jen nějakých 12 tisíc. Motorka vypadala pěkně, měla málo najeto a byla za dobrou cenu. Takže sem s ní!
Zasvěcení vědí, že tenhle konkrétní stroj měl v sobě už jako nový dvě pasti: hydroštely a mizernou spojku.
Já zasvěcený nebyl, nic jsem si nezjišťoval, neřešil a tudíž ani nevěděl.
Hned po koupi prošla servisem (klasika - oleje, svíce, filtry) a pak jsem s ní jezdil asi dva roky, mj. z větších výletů Vídeň či Miláno, samozřejmě přes Stelvio a Mandello del Lario, kde se narodila, s obligátní fotkou před červenými vraty. Blažení nevědoucí - celou dobu šlapala naprosto bez jakéhokoliv problému.
Ty nastaly až poté, co jsem ji prodal. Hned ten den začalo novému majiteli zlobit řazení. To ale byla prkotina, kuželík od páčky řadičky. Ovšem asi měsíc poté už došlo na ty podělané rozvody s hydroštely. V první kozí měli sadu na opravu, stála pokud si dobře pamatuji nějakých 20 nebo 24 tisíc. Chtěl jsem, aby se to udělalo pořádně, že se s novým majitelem na opravě podělíme rovným dílem. Jenže ten příběh začíná až teď: v první kozí se jen tak mimochodem zeptali, jestli náhodou nebyla ta mašina prodaná tady u nás, že prý na ty hydroštely byla svolávačka. Že bychom si to měli zjistit a případně se ještě zkusit obrátit na prodejce. Chápete to? Mohli mít kšeft, ale místo toho chtěli nám joudům ušetřit prachy!
Byla u nás prodaná, v A-Spiritu, a ten se k tomu postavil čelem: Jestli prý motorka svolávačkou neprošla, tak nám ji ještě opraví. Samozřejmě už bylo dávno po termínu! Náhradní díly si neúčtovali, jenom práci za čtyři tisíce, a bylo to vyřešené. Odborně, v autorizovaném servisu. Chtěl jsem se s novým majitelem šábnout, ale on to odmítl s tím, že je rád, že se to podařilo takhle vyřídit.
Tenhle příběh měl šťastný konec, hlavně zásluhou kluků z první kozí a A-Spiritu. Tak jim alespoň takhle můžu ještě dodatečně poděkovat!

Vikmanov2 (42) napsal 03.01.2024 v 09:43

Při koupi jakékoliv značky musí cena odpovídat stavu té hromady problémů. U starých strojů platí žepo koupi přihodíte nějakou kupu bankovek na díly a pak další kupu hodin v garáži,tedy když jsi trochu zručný když ne tak plať. Výjde to na dost ,ale vydrží. U modernějších strojů s elektronikou už je to zapeklité, stojí to 2 rance a v dílně si toho už moc neuděláš i když jsi šikula. A pak je varianta 3 dispeje, bezklíčkové zapalování asistenti a další mimořádně důležité zbytečnosti. To když se potrousí tak jsi v řiti.

Shadowfax (3) napsal 03.01.2024 v 07:03

No klasika srdíčko přebilo rozum, ale dopadlo to vlastně dobře. Nevymlátil ses a je to třeba brát jako "školné" jak se nemá kupovat mašina. Ale mám podobnou zkušenost také k nezaplacení

Kamikadze-Ace (3449) napsal 03.01.2024 v 06:48

už chybí jen to o opici a banánech

Codo (354) napsal 03.01.2024 v 00:46

Pokud člověk není skalní fanda do italských strojů, tak mu italové můžou se spolehlivostí jejich strojů políbit šos. Nic proti nikomu, ale já jsem fanda do hond a to mi úplně stačí na anulování většiny problémů, o kterých článek je. Nehodnotím, kdo je na tom líp nebo je chytřeší. Prostě majitelé japonců mají rádi japonskou kvalitu, milovníci italských strojů zase italskou. A pak už je to jen podle vkusu každýho soudruha, co si nechá líbit jako daň za fanoušovství....

Codo (354) napsal 03.01.2024 v 00:35+2

No jo, mrdka versus nadšení. Podle mě to znají všichi, a ne jen u motorek, jen to někdo přizná a někdo ne. Nejde jen o motorky.... ale díky za rozbor v článku, třeba to některým optimistům pomůže v úspěšným lovu

Sedlsson (21) napsal 02.01.2024 v 20:59+6

No prodávat teď Brevu nebo něco od Guzzi na bazaru, tak panu redaktorovi přeji něco pěkného do Nového roku a inzerát na půl roku stahuju. Jako hrdý majitel tří kozz nemohu potvrdit katastrofální spolehlivost a dilensky odflaklou výrobu. Ano, Guzziny nejsou bez chyby, ale kdo je? Forza Guzzi

hansdorf (200) napsal 02.01.2024 v 20:45+1


Vezmu to po řadě : Suzuki GS 500E (najeto 3tkm) , BMW R 80/7 (9tkm) , Triumph Bonneville 100 SE,
(3 tkm) Kawasaki Zephyr 1100 ( 12 tkm), Suzuki GSX 1400 12 tkm) , BMW R 1100 GS ( 40 tkm) a opět BMW R 1100 GS ( 17 tkm) .

Vše v podstatě staří naháči , vše až na Triumpha (IT) dotaženo z D , čísla v závorce moje nájezdy.

Závady : Suzuki -pojistka a gufero, BMW -kondík, Triumph - nic, Kawasaki -nic, Suzuki (pojistka) , BMW - žárovka,lanko spojky, BMW -nic.


Autor měl prostě smůlu, že sáhl na problémový stroj. Letmo jsem se podíval na stesky u Brevy 750 na netu a tady jsou :
Moto Guzzi Breva 750 je italský motocykl a elektrické problémy jsou docela běžné u téměř všech italských výrobců , ať už je to Ducatti nebo dokonce Benelli. Je to také v Brevě 750. Problémy s baterií , kabeláží a dalšími elektrickými poruchami jsou u tohoto stroje běžné.
Jinak komplet problémy Brevy zde :
https://www.yourmotorgeek.com/moto-guzzi-breva-750-problems/

Tak už to v životě chodí, podle přísloví že "na posranýho ještě hajzl spadne".

K167 (1499) napsal 02.01.2024 v 20:12+1

Po opakovaných neblahých zkušenostech s mezičklánkem mezi zákazníky a servisní dílnou autorizovaného zastoupení BMW HK (BMW R1200 GSA), po několikaměsíčním pěkném vztahu s Ducati Scrambler 800 Full Throttle, po krátkém ale o to intenzivnějším vášnivém románku s První kozí, jsem si řekl, že chci motorku pro radost a stanovil jsem si, že koupím nejlevnější motorku nad 500 ccm, která bude na M.cz v bazaru. A také, že to nesmí být moc daleko.

Tou dobou byla nejlevnější v blízkosti inzerovaná Honda SLR 650. Když jsem si uvědomil, že na fotkách není SLR 560, ale vzhledově "méně atraktivní" FX650 Vigor, tušil jsem, že je to "ta, kterou hledám" a zavolal jsem majiteli. Ozvalo se opatrné "představení": "Prosím?" To jenom vydráždilo moji zvědavost a když mi pan Prosím? sdělil, že "má jednu vážnou zájemkyni" ( ), dohodl jsem se okamžitě na návštěvě.

Pan Prosím? byl dvaadvacetiletý pěkný chlapec, který mě zavedl na zašlý dvorek za činžovním domem, kde jsem spatřil "JI". Měla pilkou uřezaný přední blatník, oblezlé ráfky s poloplacatými terénními pneumatikami s DOT, kdy "Hradčany byly ještě dřevěný", vedle ležel "cestovní štít" značky DIY (Do-It-Yoursel neboli hrůza Udělal-jsem-sám), byla otlučená a levá strana motoru byla mastná. Otáčky mého srdce se rozběhly do červeného pole, okamžitě jsem na stůl vysázel požadovanou částku a nic nebránilo tomu, abychom to šli projet. Jednoválec po pár neochotných převaleních naštěstí chytnul a já mohl vyrazil za (na kapotované stopětadvacítce jedoucím) pěkným chlapcem. Tady bych rád zdůraznil, že kdo říká, že Japonka neumí emoce, je hňup bez zkušeností. Měl jsem v té době již za sebou mimo jiné zkušenost s výše uvedenými motocykly a také svezení na Moto Guzzi V85 TT, V7, California 1400 Touring a hlavně na NTX 650, ale můžu místopřísežně prohlásit, že pokud jde o emoce, dokáže zanedbaná Honda z roku 2000 stroje firmy Moto Guzzi nejen dohnat, ale i překonat (zatímco na MG se po nastartování fofrují ze strany na stranu řídítka, tady se to klepe celé včetně do rozkroku vibrující nádrže. Při zkušební jízdě jsem pana majitele předjel a vzápětí mu i ujel, čímž jsem ho asi nepatrně znejistil, ale za několika zatáčkami jsem již na něho mával s tím, že delší zkušební jízdy již netřeba a že stroj beru. Již jenom pověstnou třešničkou na dortu bylo to, že když jsem chtěl po návratu před dvorek zase nastartovat, motorka "ani ťuk" a majitel prohlásil "no, to se mi stává maximálně jednou za měsíc, ale stačí, pohýbat přepínačem". To jenom stvrdilo, že motorka pro radost je nalezena.

Závěr: Josef Váchal říkal: „Lež vyhledávej, koho zradila pravda.“ a měl pravdu. Proč se pídit po počtech majitelů? Jsem druhý majitel v ČR a sedmisettisícíosmsetpadesátýdevátý ve vesmíru. No a co? Kilometry na tachometru? K čemu ten údaj? DOT a stav pneu? Na co? Koupíš si nové jaké chceš Ty! Po výměně oleje a filtru? Fakt to riskneš? Nebo si vyměníš sám?

Přeji mnoho radosti při opravách, objevování dalších závad a ježdění. Aaa vvvvo tttom to je.




rousini (163) napsal 02.01.2024 v 19:46

Tohle tě na tý malý lokomotivě musí chytit za koule
https://www.youtube.com/watch?v=uSlbkxT7-ws

pozzi (6) napsal 02.01.2024 v 19:06+2

Se stejnýma emocema jsem si ji před asi pěti lety taky kupoval.
Nebudu to rozvádět, majitelem jsem byl jen měsíc, víc si nezasloužila.
Přesto ji mám stále v práci jako tapetu na monitoru. A kdybych s ní nezažil ten hard core, s radostí bych ji měl zaparkovanou v garáži s ostatníma třema motkama.
Dokonce jsem loni koketoval s myšlenkou všechny je prodat a koupit novou V7.
Možná jsem nepoučitelný, ale MG je prostě MG právě pro ty emoce




Obycejny_clovek (325) napsal 02.01.2024 v 17:49+6

Láteřit nad koupí 20-30 let staré motorky nemá podle mě co dělat se zemí původu.
Měl jsem roky větší ségru, 11ctku Brevu, a nezažil jsem spolehlivější mašinu. Jediné, co jsem na ní preventivně udělal, bylo zalepení přístrojovky, protože bylo známé, že do ní zatéká.

Když bude majitel lempl, udělá trosku i z mnohem mladší Japonky nebo Němky.

Ani nová motorka není záruka spokojenosti. Článek je slabý odvar toho, co jsem si prožil (a kolik mě to stálo) s fungl novou KTM, kterou jsem pak s radostí a obří ztrátou prodal.
O chybujícím bezklíčku, povolujících se drátech a nelícujících plastech u BMW ani nemluvím, ta šla z baráku sakra rychle, naštěstí s minimální ztrátou.

(8) napsal 02.01.2024 v 17:47+2

Při pohledu do databáze mích motorek jsem jasně zastánce veteránů. Můj roční nájezd cca 2-3 tisíce km na každé z motorek znamená že se mi opravdu nevyplatí za čtvrt míče kupovat novou. Závady zatím minimální, spíš jen běžná údržba, nebo vlastní individualizace. Když to porovnám s tím jaké závady řeším na nových motorkách, tak mi XTéčko, Canyon a Daytona vydrží ,dokud bude možnost do nádrže nalít něco co hoří. Největší extrém-první Gold wing tedy rok 76,prokazatelně cca 10 let nejetý, vytažený ze stodoly, odbahněný palivový systém a po základním servise opět pojízdný.

Slow (50) napsal 02.01.2024 v 17:23+1

Vidím to podobně jak tu psali mnozí....
Ojetý stroj sázka do loterie..
..na druhou stranu jako 4kolový italofil (bohužel jen Fiat/Alfa, na Ferrari a Maserati nějak nejsou love ), vidím, že se kazí většinou něměcké díly (Bosch), z italských snad jen Magneti Marelli (s hybridní ECU z let 200x ), dále pak všechny díly od italské CEV (palubky, světla třeba na BMW F650CS, TT600S atd. pár 650CS sčudlo..no made in Germany s díly z Italie), kde zase přístrojovky od Veglia drží nezkutčně dlouho), suma sumárum vše záleží na výrobci motorky jaké si přizval subdodavatele, a hlavně kde chtěl šetřit, což Bure mohl vidět na F650CS, kde za premiovou cenu byla mizelná kvalita (nemyslím zrovna Rotax, ikdyž servisní manuál psal asi nějaký kokot).

I starší Yamahy mají problémy s kabeláží, kde vodiče uprostřed svazku mizí a nejdou ani naletovat (oxidace), konektory netěsněné atd.

Na druhou stranu, jsem se díky těmto věcem naučil na soustruhu, frézce, lehčí zámečnícké práce i s podobným zaměřením na VN jako autor článku, a i podobným výběrem moto (CS, RE/500_535, atd.)

Zase není pěkné, když motorku, kterou již všichni odepsali, uvedete v život , novou motorku si může koupit každý druhý "Lojza"

konkrétně u té Brevy by mě zajímalo co by ještě chybělo k dotažení do úspěšného konce, pač pokud nebyl problém s motorem tak je to všechno osatní sranda..

S novým motocyklem na servis k oficiálnímu zastoupení , tak pokud si u toho nejsem, tak nevěřím a i tak je to leckdy k pláči, takže jak říkám "radši to zku*vím sám "zadarmo", než za to ještě platit v servisu

Vit5 (1) napsal 02.01.2024 v 17:16+1

Klobouk dolů Romane,pobavit dokážeš neuvěřitelně,jen tak dál
Jinak každej si tím musí projít,taky jsem měl ojetou italskou bestii,akorát na ta moje byla Cagiva Canyon 500 a ta je i v publikaci nejhorší motocykly světa.
Co já se s tím krámem navztekal.

Hydropes (46) napsal 02.01.2024 v 17:13

Největší průšvih ale je, že když chceš nějakou poctivou old-school motorku bez ABS, ESP, ASR atd., tak moc jiných voleb než jít do ojeté prostě dneska nemáš ...

A pak se roztáčí ta spirála, o které se tu dneska píše...a na národnosti až tak nesejde ... i když tedy musím i ze své zkušenosti říct, že dvoukolá Italka uhrane srdce a oči a pak ti plundruje nervy a peněženku ...

papiboy (1268) napsal 02.01.2024 v 16:42+1

Bure je majstrom slova, celkom standardnú Italku vie vykresliť, ako nejaký šmejd...
- Morská soľ neni výrobná vada, týka sa to všetkých mašiniek, nielen Guzzi. Kamošovi tu, v našich končinách hrdzavie (= rezaví, koroduje... ) i Afrika.
- Usazeniny tiež nie sú výrobná vada, má s tým problém veľká časť majiteľov starších motocyklov.
- Za problémy s pneumatikami tiež nemôže Guzzi.
- Talianska elektronika a talianska morská soľ - tak to uznám, to je fakt problém, navyše si pamätám, že Ferrari v F1 začali vyhrávať, keď z ich vozov zmizol nápis Magneti Marelli a objavil sa nápis Bosch...

Vlastnil som Nevadu (poslednú karburátorovú verziu) plných 12 sezón a tiež som musel meniť gufero na kľuke, k tomu aj spojkovú lamelu, lebo jednolamelová suchá spojka nemá moc rada, keď z lamely kvapká olej...
Ale: Zadné kolo, kyvka s kardanom a prevodovka sa dajú rychle zhodiť vcelku, lebo je kyvka zavesená na prevodovke, ide to celé v kuse dole.
Navyše Talian má asi nejaké typizované rady spojkových kotučov, teda som nemusel platiť nejakých 3700,- slovenských korún za "originál" Guzzi-lamelu, ale len cca 700,- Sk za lamelu pre malý PolskyFiat, ktorá bola úplne rovnaká. Funguje dodnes bez problémov.
Všetko sa dá zvládnuť doma na kolene, Guzzi je jednoduchá konštrukcia, jak stará eMBéčka...
Sú to - až na najnovšie typy - veterány už v momente výroby...
A to je predsa plus, nie?

pps2 (38) napsal 02.01.2024 v 15:51+2

To je právě ten zásadní trabl ještě ani ne youngtimerů ...

Už mraky drátů, konektorů, všude možně degradující plastové nesmysle, hydraulika/elektrika pomalu i na ovládání zrcátek, zpravidla i ABS, ECU a další číčoviny, které fungují nové ale po 10-15 letech jdou postupně do kopru neodvisle od péče, které se té které moto dostalo a mnohdy ani nezáleží, kolik má celkově najeto

Zrenovovat si/servisovat Hondu, Triumpha, Nortona či cokoli z let 1965 až 1995 bývá většinou čirá radost a samotné ježdění naprostá pohoda.

Heki (401) napsal 02.01.2024 v 14:57+1

Super článek, pobavil. Některá slovní spojení asi začnu používat

PS: O nastrkání spousty peněz do starých vran bych mohl kázat v kapli Sv. Víta...

Rick_James (8) napsal 02.01.2024 v 14:36+2

Italská milfka...

Jofré (213) napsal 02.01.2024 v 14:10

A ještě připomínka k motorce provozované v zemi blízké moři. Takovou bych už taky nekoupil, bo jsem se jednou spálil (BMW F700GS r.2014 dovoz z Anglie). Nejenže měla světlo pro levostranný provoz (zajímavé, že prošla dovozovou STK), ale při nájezdu cca 20000km měla už vyrezlá ložiska v krku řízení (naštěstí oprava cca za 1000Kč a trochu práce).

palmoliveformen (1) napsal 02.01.2024 v 13:40+1

Myslim ze u teba Romane sa MG podarilo to co hlasaju uz vyse storocie: Making mechanics out of riders since 1921

P.S. Sam vlastnim MG a je to srdcovka, nemenil by som. (samozrejme v inom stave ako tvoja stara)

Metrkrychlovy (4) napsal 02.01.2024 v 13:14+1

Vidím v tom jediný problém "odvezl jsem motorku do autorizovaného servisu". Výměna gufer na klice a kardanu, je nejlepší motor s převodovkou "ven" a zpátky tzn. cca 3h takže i s obědem a guferama 4hodiny práce+materiál. MG jsou ohromě jednoduché na práci a za mě motoricky spolehlivé. Kotouče, volnoběžky, lambda sondy, vstřiky, někdy i hotové elektroinstalace a hodně dalších věcí koupíš z Číny za pár.

Jofré (213) napsal 02.01.2024 v 13:10+1

Stýskat si, že koupím starší motorku za tolik, nasypu do ní tolik a po nějaké době na ní prodělám a nevrátí se mi to? To je přece i u nové motorky. Po roce ztrácíš 10-15% a to nepočítám náklady na autorizovaný servis, aby byly doklady OK, jinak se to ani prodat nedá.

Milan1963 (275) napsal 02.01.2024 v 13:02

Hezký článek. Mám Jawu 660, takže elektrika Made in Italy a Made in Jawa je stejná. Třeba konektory u nové Jawy - hnus...Bohužel. A mám italského skútra. Koupen za 30, už mně dalších 30 stál a asi ho za 29 prodám - a to vypadal jako nový - dovoz od moře...takže článku

MarioV2 (9) napsal 02.01.2024 v 12:41+3

Užil jsem si kdysi něco podobného i s Japoncem. Akorát shánění dílů bylo krapět větší zážitek.

Takže by se to dalo uzavřít jak to občas dělám u aut: největší problém ojetiny je obvykle bývalý majitel.

Na druhou stranu po takovém servisu člověk ví co má spraveno, a co tomu bylo. A bude na nějakou dobu klid. Na stroje jako je ta Guzzi nebo BMW se zase docela dobře kupují díly a vybavení, protože je na to docela silná skupina provozovatelů i starších ojetin. Ale na začátku musí být zajímavá nákupní cena, určitě u strojů 10+. Na druhou stranu u spíše "hobby" dopravního prostředku, se musí očekávat, že koupě ojetiny není automaticky úspora plného rozdílu cen nová vs ojetá. Je fakt, že nová je holt nová.

Je ale fakt, že jako člověk dotčený automotive nevěřícně doteď kroutím hlavou, jak jsou udělané moto konektory i u nových strojů. To jako že na motorkách nikdo nejezdí v dešti?

cunado (184) napsal 02.01.2024 v 11:57+2

Skvělý článek co do obsahu i formy, díky

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist