yamaha_demo_tour




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
AlešT (0) napsal 15.05.2018 v 14:00

Chystám se zakoupit restaurovaného Jaguara XJ6. Na jaké problémy se mám připravit? Stav je perfektní. Přesně je to tento https://www.veteran-prodej.cz/vuz/jaguar-xj6-4-2-160/

MichalZX6R (0) napsal 18.04.2011 v 15:47

JendaHaDe: to není pravda, testovat lze i vozidlo, jehož majitel není v žádném klubu, pouze se do formuláře napíše "Nečlen". Jestli Ti někdo říkal, že musíš být členem klubu, tak z Tebe chtěl jen vytáhnout X00 za čl.příspěvek.

Jinak já jsem teda nepřítelem toho svazovat všechno zákonama ze všech stran, to se pak strašně špatně cokoliv dělá a každej se bojí, aby nějaký zákon náhodou neporušil a nic nejde. Pravidla jsou jasný, pokuď selže jednotlivec, nechť za to nese odpovědnost a ne, že se budou zase přidávat další a další paragrafy

JendaHaDe (0) napsal 14.04.2011 v 21:44

To,co tu píšete chlapi,je sice moc hezký,ale když nejste organizovaní v nějakém veterán klubu,tak to na značky bez tlačenky nikdy nedostaneš!!!Mám osobní špatný zkušenosti s komisařem před lety a chování???Fakt asi vzor v politicích!!!Tak mě to naštvalo,že jsem se všeho raději zbavil a skončil!!!Nevim,proč my Češi,furt něco vymejšlíme,vemte si třeba vzor z Německa,Holandska.V.Británie atd.tam to vyřešili už dávno.Ale my musíme bejt furt papežrější než papež!!!

Broňa-st. (2) napsal 14.04.2011 v 20:43

Polopost : Máš pravdu, vše je o lidech. Proto se volí krajský komisař na rok a ostatní jej mají právo odvolat při podezření na nesprávný postup či machinace. To, že se v tom ukládají peníze se nám nikdy líbit nebude a asi to neovlivníme. Ale znám nadšence který za velký peníz dovezl z USA zpět do ČR motocykl ORION 1906 a takových si vážím. Ten lidský faktor je bohužel ale i bohudík nutný. Letos poprvé proběhlo školení všech krajských komisařů a právě tam se "kalibroval" názor na to, jak co posuzovat. Je to začátek dlouhé cesty, ale opravdu to nejde jednoznačně stanovit vyhláškou či metodikou. A že se někteří lidé mající moc neumí chovat? Asi mají vzor v našich politicích! Bohužel...

polopost (67) napsal 14.04.2011 v 19:47

Broňa-st.: Rozhodně jsem neměl v úmyslu urážet vás, nebo poctivé komisaře. Nepochybuju, že takových je dosti. Ale byla to reakce na příspěvky podemnou, že není přesně dané pravidlo a záleží jen a pouze na komisaři. A pokud by měl mí poslední slovo jen člověk, ať je jakýkoliv a není podložení nějakým daný a psaným pravidlem, pak je ovlivňování víc nežli možné. Pokud to chcete vnímat jako urážku, tak to berte jako mířené na ty "veteranisty" a ne na komisaře. začíná mě děsit, jak se právě kolem veteránů hlavně posledních několika málo letech hemží hlavně lidé, kteří do starých strojů ukládají peníze a dávají strašně rádi najevo, kolik co stálo a ohání se všude penězi a myslí si, že můžou vše. Bohužel jim často někteří lidé svým chováním dávají za pravdu.

Broňa-st. (2) napsal 14.04.2011 v 13:05

Michale dík a jsem rád , že jsme našli společnou řeč - a vo tom to je

MichalZX6R (0) napsal 14.04.2011 v 12:07

Broňa-st.: v podstatě s Vámi můžu +- souhlasit a omlouvám se za trochu příkřejší první příspěvek, mylně jsem Vás považoval za jednoho z těch komisařů, kteří lidem "v zájmu litery zákona" jen hází klacky pod nohy a právě od lidí z Moravy, zejména jižní, jsem už o místních komisařích slyšel neskutečné věci...
Já teď vyšívám na jedné předválečné Simce 8, snad už letos bude hotová. Jinak mám v oblibě hlavně 70. a 80.léta.

MichalZX6R (0) napsal 14.04.2011 v 11:54

Broňa-st.: než to dočtu celé, chci hlavně napsat, že tím dědkem jsem neměl na mysli Vás konkrétně, ale některé kolegy komisaře, kteří nad vším poválečným ohrnují nos...

Bohouš01 (1) napsal 13.04.2011 v 22:07

Broňa-st. dík za obsáhlé příspěvky...
práce testačních komisařů nejni vůbec jednoduchá

Broňa-st. (2) napsal 13.04.2011 v 18:57

Vážený pane Michale. Domýšlíte si závěry které jsem neřekl. Kategorie technického stavu nám sdělí v jakém je veterán stavu ale to neznamená, že to pustíme na silnici. Byl bych rád, kdybych mohl na školení testačních komisařů podřimovat ale bohužel to nejde, neboť jak jistě víte od letošního roku školíme komisaře v krajích právě my krajští. Ano, zástupci MD jasně řekli, že vozidlo se dá testovat i v předrenovačním stavu ale neřekli že to automaticky půjde na značky ( mimochodem ani nevím jak otestovat šrot přivezený na káře). Moravu bych nenapadal, ta kývačka neprošla zrovna ve východních čechách a já osobně mám přátele dokonce i v Praze . A mimochodem neudělám z vraku veterána, když po silnici jezdí desítky daleko pěknějších s normálními RZ - to by bylo proti zdravému rozumu. To, že vyžadují na motocyklech z 20.let dodatečnou montáž světel - bohužel je věc daná legislativou, já osobně nesouhlasím třeba se sdením svícením, ale musím dodržovat literu zákona 355/2004 §4 + vyhl.341/2002 §18. Na "Véčka" sice může být přihlášeno vozidlo vyrobené před rokem 1986, ale musí mít statut "historického". Za historické ovšem může být prohlášeno dle kodexu FIVA pouze vozidlo starší 30-ti let. Naše legislativa zatím nebyla schopna rychle zareagovat a změnit to. Ano souhlasím, že Š120 má na testaci úplně stejný nárok, jako Wanderer W24 K - ale nedovedu si představit jak by to na silnici vypadalo kdyby s véčkama jezdilo třeba tisíc Š120. I proto nepustíme kde co v původním stavu. Nazýváte mě dědkem, mě to neuráží, ale já každé rozhodnutí musím odůvodnit nejen krajské komisi ale mé rozhodnutí podléhá kontrole ze strany FKHV. Věřte,že za poslední dobu jsem otestoval tolik amerik a Mercedesů, že mi to mnozí vytýkají. Jo a k tomu tachometru jen tolik, když jedete na STK tak Vám stav taky zapisují a mám pocit že je za to nenapadáte. I pro nás je to pouze jeden ze signálů jak se na vozidlo dívat. Řada vozidel ani tachometry nemá nebo jsou nefunkční, sdělení stavu je věc dobrovolná. Pokud mi někdo řekne, že jel na cestu kolem světa, tak to beru a nic nenamítám. Bohužel jsem již měl možnost řešit dané téma deního užívání s Policií a docela rád bych Vám to přál vysvětlovat. Zapsáním stavu km se takto chráníme pouze my komisaři stejně jako technici STK. Vaše názory jsou pochopitelné od mladé generace, která nezažila na vlastní kůži boj o veteránské čísla. My jsme rádi, že je máme a děláme co musíme pro to, aby nám zůstali. Takže mě klidně dál napadejte, ale já diskuzi na toto téma končím, neboť by se dalo diskutovat pořád dokola. Přesto se těším, že si někde budeme moci pokecat - jezdím s Arielem 350 OHV z roku 1931 a vy?

MichalZX6R (0) napsal 13.04.2011 v 17:30

PS: a aby někdo při přetestování kontroloval tachometr a dovozoval podle toho jestli náhodou dotyčnej nejezdí moc často... s tím jsem se tedy naštěstí nikdy nesetkal a považuji to za typický příklad naprosto zbytečné buzerace! V zákoně je zakázáno každodenní užívání. Pokud někdo bude jezdit denně 5km do práce a zpět, najede za rok cca 2500km. Ale já, když pojedu na mezinárodní sraz značky do Francie a na národní do Německa, tak najedu mnohem víc a podle všeho tedy jezdím denně a značky mi mají být odebrány? To je ale pitomost. Nikdo nedal komisařům ani pokyn, ani právo řešit kolik km za rok kdo najede, zajímalo by mne, na jakém základě si toto dovolujete?

MichalZX6R (0) napsal 13.04.2011 v 17:21

Koukám co se tady člověk nedočte... Tak kejvačka s promáčklou nádrží nemá šanci A od čeho tady potom máme 5 kategorií technického stavu? Zřejmě jste jeden z těch komisařů, kteří na školení testačních komisařů podřimuje a nebo se baví s ostatními. Při posledním školení dokonce zástupci MD jasně řekli, že vozidlo se dá testovat i v předrenovačním stavu! Ale už jsem se nejednou setkal s tím, že zejména na Moravě jsou komisaři papežštější než papež a to, co by normálně mohli pustit, naprosto zbytečně blokují, vyžadují na motocyklech z 20.let dodatečnou montáž diodových světel, apod.
Podle dosavadní legislativy může být "na Véčka" přihlášeno vozidlo vyrobené před 31.12.1986 a to od excelentního stavu, po stav původní i horší. Ať se to některým "dědkům, kteří uznávají jen předválky" líbí nebo ne, i ta blbá Š120 má na testaci úplně stejný nárok, jako Wanderer W24 K
Ostatně debaty co je a co není veterán se vedou už odnepaměti, bohužel někteří získali spolu s funkcí komisaře dojem, že mohou rozhodovat o tom, co bude nebo nebude k vidění na našich silnicích a místo předpisů se řídí svým vlastním přesvědčením a zbytečně tak komplikují život těm, kteří se třeba narodili později a mají v srdci stroje mnohem mladší.
M.

Broňa-st. (2) napsal 13.04.2011 v 12:00

Dovolte mi abych jako jeden z 14 jmenovaných krajských testačních komisařů vyvrátil a vysvětlil některá tvrzení.
Denní používání - jedná se opravdu o každodenní provoz - například do práce. Při ročním prodlužování průkazů se mimo jiné zjišťuje i počet ujetých kilometrů a z toho vyplyne četnost užívání. I když je vozidlo váš majetek a nikdo nemá právo vám nařizovat jak s ním budete nakládat, tak skutečnost, že je uznáno jako historické z něj dělá "kulturní a technickou památku", kterou je majitel povinnen chránit a udržovat. Vzhledem k nákladům na renovaci stroje není žádný vlastník veterána takový blázen, aby si ojel historické vozidlo za 5 let. Z vlastní zkušenosti - nevím o případu kdy se tento problém řešil s vozidlem vyrobeným pře rokem 1960. Ti kdo ho denně používají testují jen aby ušetřili na pojistném a nejsou to praví veteránisti.
Jaké se dá uznat vozidlo na véčkové čísla? Je to celkem jednoduché, existuje technický kodex FIVA (2010), který jasně definuje co se považuje za historické vozidlo. Testační komisaři jsou školeni co uznat a co ne. Často se totiž dobový stav zaměňuje s dobitým stavem. Příklad - např. u JAWY 250 - kývačky v původním stavu neprojde promáčklá nádrž, ale u motocyklu z roku 1905 v původním stavu je oprava nežádoucí. Nad celou touto problematikou ovšem stojí bezpečnost provozu. Krajský komisař nepustí na silnici vozidlo nesplňující kritéria pro bezpečný provvoz - např. brzdy, řízení, pneumatiky, silná koroze atd.
Odpověď pro: polopost (88.103.220.xxx)- Takže zase kdo nemá známý a dost na úplatky tak je v čoudu...
Tímto jste urazil poctivé testační komisaře, kteří tuto činost vykonávají dobrovolně a ve svém volnu. Drtivá většina zadarmo či jen za minimální náhrady cestovného a ještě musí za odměnu trpět tyto názory.
Doporučení pro všechny, vždy kontaktujte některý z klubů a konzultujte tyto otázky s příslušnou testační komisí. Vyhnete se možným nepříjemnostem. Více o testacích a podmínkách i na //www.vccuh.estranky.cz/clanky/testace-klubove_-krajske/
Na pravou míru uvádím i formulaci v příspěvku - Klubová testační komise schvaluje historickou původnost vozidla a Krajská testační komise schvaluje vozidlo do provozu (místo STK) na pozemních komunikacích.
Téma je problematické a má mnoho možných odpovědí, proto doporučuji zájemcům navštívit veteránské servry, kde bylo mnohé zodpovězeno. S pozdravem a přáním mnoha šťastných kilometrů bez nehod - BT

Misak.BMW (5) napsal 13.04.2011 v 11:29

Smokin CBR: Se tam píše že se nesmí používat k podnikání,takže na Staromáku zřejmě jezdí na klasickejch značkách a nebo tak nějak ne v souladu s předpisy. Ikdyž u nás je možný všechno,stačí dobrej známej na magistrátu a je to...

Misak.BMW (5) napsal 13.04.2011 v 11:17

Dobře a srozumitelně popsaná každoroční testace veteránů. To se hodí

Luky_CZ (0) napsal 13.04.2011 v 09:16

polopost: //www.vccpardubice.cz/cs/testovani-hv/kodex-fiva.html

Lyer (18) napsal 13.04.2011 v 07:50

Nejde o dokazování jestli jezdíte denně ale o to že se třeba budete chlubit v hospodě jak málo platíte a jak často jezdíte a soused začne přemýšlet jak vám to zatrhnout. Pak mu stačí napsat na místní úřad nebo historickému klubu a ti se tím musejí zabývat že jste často vidění na stroji. Je pak na vás dokázat že tomu tak není. Jednu takovou historku jsem slyšel a zde pověděl...

polopost (67) napsal 12.04.2011 v 21:53

Takže to nemá nějaký pravidlo?
Parááda. Takže zase kdo nemá známý a dost na úplatky tak je v čoudu...

crowack (58) napsal 12.04.2011 v 20:44

polopost: Pokud je mi známo, tak to je na názoru testačního komisaře...takže co někde projde, jinde zarazí, atd...jako ve všem jiným v téhle zemi...

polopost (67) napsal 12.04.2011 v 17:57

Dá se někde najít, který stroje maj nárok na Včka?
Kamarád měl děsnýho lítání a shánění aby mu vůbec uznali dokonale udělanýho péráka jako veterána a pak tady potkávám několik aut z 70-80 let, který jezděj na veteránech uplně běžně. Tak jak to je? Nějakej poměr rok/kusů v serii nebo jak?

snake33 (4) napsal 12.04.2011 v 15:36

čili řečeno s veteránem si můžu jezdit kdy chci ... když to není nějak omezené.. teda nevim co znamená "denní používání" a i kdybych na tom jezdil denně , jak mi to kdo dokáže ?

Bohouš01 (1) napsal 12.04.2011 v 13:58

pro Luky CZ určitě bych v tomto případě doporučoval prostudovat knihu Libora Marčíka Naše motocykly II.ČZ.
Pozor nezaměnit za knihu Motocykly ČZ aneb strakonická historie!!!

david.gsf (0) napsal 12.04.2011 v 13:56

Pár informací najdete na //www.eurooldtimers.com/cze/testace-historickych-vozidel.html

Luky_CZ (0) napsal 12.04.2011 v 13:43

Jedná se o 250 Sport r.v. 1946, takže uplně tuctovka to není
Moto je v rozkladu a asi ještě hodně dlouho jezdit nebude, tj. není to aktuální. Spíš jsem se ptal ohledně té smlouvy, dokud mě ji má kdo podepsat... Až bude motorka vrčet, budu to samo řešit přes nějaký klub

Bohouš01 (1) napsal 12.04.2011 v 13:16

pro Luky_CZ tak jako další kolaga doporučuji nejbližší veteránský klub, nebo skušeného ndšence. Doklady o nabití ani žádné jiné nejsou třeba.

Skalik (13) napsal 12.04.2011 v 12:51

Ohledne testaci bych rekl, ze chybi dulezite info. Ne kazdy stroj co na to ma vek dostane testaci!

Bacha na to. Stroj musi bejt v dobrym stavu a pokud je to tuctovka tak musi vypadat jako z fabriky jinak by nam tu jezdila kazda druha Skoda 120 na vete notach, kvuli povinnymu.

Luky_CZ: zacni tim, ze si najdes v okoli veteran klub kterej ti to muze otestovat. A domluv se tam. Nicmene budes potrebovat doklad o ziskani, takze musis mit darovaci smlouvu, smlouvu o pordeji, doklad o dedickem rizeni, ...

Nicmene CZ asi bude relativne tuctovka, takze o to v lepsim stavu musi bejt

SS.Rambo (0) napsal 12.04.2011 v 12:46

Doma máme Péeraka na Včkových značkách. Takže o tom něco víme :D ale s tím "běžným dením užíváním" to nějak nechápu :D respektive, nikde jsem nenašel co je to to "běžné denní užívání"...

SmokinCBR (2) napsal 12.04.2011 v 10:50

Tak snad přijde nákej veteránista a porádně nám to vysvětlí... nebo vytmaví:)

SS.Rambo (0) napsal 12.04.2011 v 10:42

4SmokinCBR - ti co jezdí po praze mají "klasické" černé SPZtky, aby ty auta mohli používat pro tyto účely.
Nevím jak je to teď ale dříve šlo legálně "zapůjčit" motorku/auto za úplatu na natáčení filmů. Byla na to vyjímka v zákoně.Luky_CZ - nejlíi uděláš když se obrátíš na místní veteran klub. Oni Ti už dají všechny potřebné informace jak postupovat.

Luky_CZ (0) napsal 12.04.2011 v 10:05

Mám od dědy starou ČZ a nemám k ní nic, ani ustřižený TP. Na úřadě jsme to už taky nedohledali, zřejmě to bylo odhlášeno ještě před nástupem počítačů a oni to tam pak už odhlášené nezanesli. Takže mám jen číslo motoru a rámu. Budu pak schopen to přihlásit? Co k tomu budu potřebovat? Nějaký papír o nabytí (dar, koupě), žejo? A zbytek se dořeší s testačními komisaři?
Díky

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist