Böhmerland po desáté

První zářijový víkend patří již tradičně mezinárodnímu srazu motocyklů Čechie - Böhmerland. Ten letošní byl výjimečný tím, že se konal už po desáté a navíc v roce 120. výročí narození geniálního stavitele těchto sériově nejdelších vyráběných motocyklů na světě.

Böhmerland po desáté
Albín Hugo Liebisch se na své výtvory a jejich dnešní majitele z toho krásně modrého nebe, které tu sobotu bylo, jistě díval a měl radost, že jeho úžasné stroje ještě i po osmdesáti letech jezdí a jsou neustále obdivovány jako jedinečný technický skvost.
Nádherné akce, která začala již v pátek příjezdem účastníků do hotelu Jef v Doubici u Krásné Lípy jsem se v sobotu zúčastnil a společně s historickými Böhmerlandy si celou vyjížďkovou trasu projel v sedle testovaného BMW F 800 GS. Doufám jen, že mi to členové böhmerlandistického hnutí odpustili, protože věřte tomu nebo ne, on se takový Böhmerland dnes těžko shání a kdo jej má, tak si jej střeží jako oko v hlavě. Potom jsou tací, kteří jich mají sice několik, ale mají zase tak početnou rodinu, že stačí motocykly obsadit svými rodinnými příslušníky. Narážím na pana Jiřího Zezulku, který mě ještě vloni nechal na jednom ze svých pěti motocyklů jet při příležitosti pražské jarní vyjížďky. Letos už ale bylo vše jinak.
Vše začalo ranním příjezdem kolony motocyklů na náměstí v Krásné Lípě, která je domovem motocyklů Böhmerland a před deseti lety, tedy na historicky prvním srazu, zde byla odhalena pamětní deska Albína Liebische. Blížící se motocykly, které o sobě daly znát hlasitým burácením dlouho dopředu, vítaly nedočkavé špalíry přihlížejících. Ti se pak vrhli na zaparkované motocykly a zírali a fotili a zírali a fotili. Na náměstí bylo k vidění 34 těchto historických motocyklů a mezi převážnou většinou českých majitelů bylo možné slyšet i slovenštinu, maďarštinu nebo němčinu, a to i od Rakušanů.
Soutěže zručnosti a pasování na příznivce Böhmerland klubu doprovázela i naprostá výjimečnost v novodobých dějinách böhmerlandistického hnutí. To když na pódium vyjela Eliška Zezulková, která se tak stala první ženou za řidítky tohoto motocyklu. Celou věc vzala z gruntu. Letos udělala řidičský průkaz na motocykl a potom s tátou a bratrem pilně trénovala na vyjížďkách po krásách naší vlasti.
Už druhá etapa dala letitým stojům pořádně zabrat. Vždyť on stoupák v Jiřetíně pod Jedlovou k hotelu Křížový vrch, kde čekal účastníky oběd, dal zabrat i mnohem mladším strojům, které se sem společně s Böhmerlandy vydaly. Potom už se scénář spanilé jízdy blažené kolony majitelů motocyklů Čechie - Böhmerland příliš nelišil. Organizátor srazu a předseda Böhmerland klubu, Václav Slovák zavelel k odjezdu a celé to krásné, barevné a hlučné divadlo se vydalo na další náměstí šluknovského výběžku, kde byly krásné motocykly zas a znovu obdivovány. S přibývajícími kilometry sedmdesátikilometrové vyjížďky začaly i drobné problémy a některé motocykly se přesunuly na přívěsné vozíky, které kolonu doprovázely. Nejstaršího účastníka, pan Šrajera jsem měl dokonce tu čest roztláčet a řeknu vám, že mi to dalo pěkně zabrat. To známá postava, Karel Horký musel svému stroji už domlouvat s nářadím v ruce, zatímco liberecký majitel, Karel Mareš, který v sedle Böhmerlanda procestoval celou Evropu a také zámoří nebo Karel Konfršt vyjížďku absolvovali bez jediného problému.
Poslední vzpomínkovou zastávkou byla parcela pana Šťastného, kde kdysi stávala fabrika na Böhmerlandy a potom už zpět do hotelu Jef, kde jeho majitelka, Alena Jašíčková vzorně pečuje o blaho účastníků, kteří pak dlouho do noci v nekonečných debatách akci zdárně vyhodnotili.

Video přehrajete kliknutím na tento obrázek:


Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen flashem.


Omluvte prosím sníženou kvalitu a rozlišení videa.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 5x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist