globalmoto_kveten




První test Hondy XL750 Transalp: Návrat korunního prince

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
jirka-mz (23) napsal 23.04.2023 v 18:45

Konečně jsem se dostal i k přečtení testu. V první řadě vzhled, neříkám že je to krasavec, ale nijak mě neuráží a asi by mě vzhledem k technickým parametrům nevadilo, mít ho v garáži.
Takhle nějak si představuju adventure motorku na všechno. Slušný výkon, v podobný kategorii nízká váha, solidní zdvihy, kola 21/18, rozumná výška sedla, dlouhá šestka (škoda že spodní kvalty nejsou kratší, já mám na Tigeru 800 spodní kvalty ještě delší, kdy jednička jede bez plynu 12-13km/h a naplno dá bez mála 100km/h naopak šestku mám nesmyslně krátkou)... Takhle když to vezmu kolem a kolem tak na cestu kolem světa by tohle u mě byl dost vážný kandidát. O běžným Evropským cestování ani nemluvě. Otazkou je jak na tom bude se spolehlivostí a různymi vrtochy.

Petr-RSV (38) napsal 19.04.2023 v 20:49+1

Bože, to je nuda. Už teď to vypadá, jako stará motorka, potkat to někde na parkovišti, tak to člověk jen přejde očima a pomyslí si - starý tranďák... Pro mě jsou motorky o emocích, jinak můžu jet rovnou busem. Naštěstí doba cendurům přeje a člověk může koupit Tenerku, Stroma 800, KTM, Tuarega a další...

convoy (10) napsal 06.04.2023 v 23:03

Technicky tohle cosi asi špatné nebude, ale co ten design?? Ohavnost převeliká!

Haski (2) napsal 24.03.2023 v 14:57+1

Já osobně tomu dávám čas. Libí se mi ta pohotovostní váha 208kg, cena, parametry motoru, konektivita....snad tomu časem dám víc pozitiv.

V čem vidím zklamání, je základní vybavení motorky - sakra to nemá ani blástry a ani třeba plastovej kryt motoru a toho divnéhého svodu. To měl starej TA vše v základu.
Ceny příslušenství jako 20k za polorám a kryt motoru..uff.
Výfuk (nemyslím zvuk), byl u TA jednoznačně designovou ikonou, proč ho šouply tak nízko, nechápu.
O chybějícím tempomatu, bezdušových pneu se asi nemá smysl moc rozepisovat.
Proč se TA750 musí podobat NC, netuším.
Pořád si myslím, že ten první typ TA600 je nejhezčí. TA700 nebyla designově špatná, měla svůj styl, ale zabili to zaměřením na silnici a chybělo málo inovací.

halentech (178) napsal 22.03.2023 v 12:02

Největší zklamání není z designu, ale z dlouhých kvaltů a odstupňování. A sorry, ale v recenzi chválit na volnoběh 10km/h to fakt není chvála, ale utrpení. Tahle motorka si zasloužila naprosto jiné převodové poměry. Tím to úplně zabili. Změna sekundárních převodů už tom moc nepomůže. Výfuková koncovka je divně nízko, nevím proč neodkazuje na původní TA. Divně vedené svody pod motorem, divně vypadající motor v rámu. proč nejsou štelovací obě páčky je mi záhadou a je jen brzdová. Chybějící možnost tempomatu je další KO. Ráfky nejsou bezdušové.

Za pozitivní se dá mluvit o dashboardu, ovládání funkcí na řídítkách o spotřebě a motorovém výkonu, asi řešení štítu, aerodynamiky a zadního nosiče s držadly.

Za mě velké zklamání a převodovka je totální KO...

jets (522) napsal 22.03.2023 v 07:02

kdybych ho chtěl kupovat, tak počkám dva tři roky, potom už budou takové základní věci pro cestování jako třeba tempomat a větší nádrž. Design je věc subjektivní, tam se nikdy nikdo netrefí do vkusu všem, ale cesťák v dnešní době bez tempomatu a s nádrží 16,9l... Je to škoda, jiinak to bypadá celkem slušně v kontextu cenovky

PetrAT (74) napsal 21.03.2023 v 22:43

Na 2-ku 100kmh
U cendura mi to přijde špatně

SuperSic58 (1313) napsal 21.03.2023 v 20:50+2

Moc pěkná mašina Kompaktní slušivá motorka s točivym sportovním motorem
na podvozku, kterej schroupe český parodie na silnice Absence tempomatu a teploměru vzduchu je docela epic fail pro takovej typ motorky. 4 motorový módy je naprostá zbytečnost Jedno je ale jistý, bude to prodejní šlágr a na silnicích jich bude plno, jako Afrik

jb (0) napsal 21.03.2023 v 20:13

Super test, diky. Uz se fakt tesim na pulku cervna, to mi ma ta moje dorazit.
Ale uz mam pres mesic slozenou zalohu, takze kveten fakt neni realny termin… v kvetnu dorazi dealerum na salony. Od cervna zakaznikum.

Brukev (853) napsal 21.03.2023 v 19:51

Parádní test v krásném prostředí . Oproti minulému TA obrovský posun. Bohužel ten předek je strašně nudnej. Jinak ale test trochu změnil můj názor a věřím že to bude úspěšný model.

Ps. Včera sem koukal na Vrbovce na nové Tenerky a jak to bylo celý nový tak fakt cool stroje ?

Dzawar (112) napsal 21.03.2023 v 11:44

Díky za test , je opravdu precizně udělaný . Motorka je celkem pěkná . Mrzí mě že elektronika nefunguje jako u Tuarega a naladění motoru do otáček . Ale to posoudím až se svezu , pak budu mluvit . Pravda motor má dvě strany . Jak už bylo řečeno u jiných testů , pohledovou a tu druhou . ( byl jsem se na moto podívat ) . Ta druhá strana nebudí moc důvěry ,připomíná mi produkci Mahindry . Co je ale obrovské plus , u řídítek už není ovládací panel raketoplánu ale jen pár tlačítek !

h.pepino (3) napsal 21.03.2023 v 09:57-2

Test super, moto hnus

papiboy (1268) napsal 21.03.2023 v 07:55+6

Keby som nového Transa nevidel ani na fotke, aj tak by som z týchto protichodných tu komentov vedel, že Honda perfektne trafila motocykel pre prakticko-priemerného motorkára-cestovateľa...
Aj mne sa pozdáva, našťastie žiadne UFO.

nahllowSKY (320) napsal 21.03.2023 v 03:06-2+2

Ten motor je tak škaredý,že už k vůli němu bych si tu motorku nekoupil.Ten pravý dekl snad navrhoval nějaký mimozemšťan.Kdyby ten hnus aspoň nějak zakryli nějakým šus plechem.Ještě ten pasqil dají na odív..

Guzo (221) napsal 21.03.2023 v 01:31+1

Pomerne dost komentarov. Zda sa,ze transka zaujala ....

stir18 (1) napsal 20.03.2023 v 21:52+1

Zdravím. Tak konečně první test nového Transalpa..Moc se mne hned po Africe líbí ta je proen velký Top a sen. Je pravda že má skoro první motorka po dlouhé odmlce byl Transalp 1987 v klasické trikolore a nedám na něj dopustít. Lehka obratna motorka, která zvládne jak město tak i terén samozřejmě dle pne a zkušenosti majitele. Pak jsem přešel na Varadero. Také super motorka, ale už spíše silniční cestovní Ondro. Tvrdší naladění a hlavně váha která je místy dost znát, hlavně při pomalé jízdě. Nový Transalp je hodně zajímavý, disain mne lehce zklamal jak zepředu, kdy mne připomíná NC X. Tak z boku umístění vyfuku skoro jak Hornet (dost nizko) oproti starému Transalpu i Africe a všem Adventure cestovním motorka. Chválím barevnou klasickou Trikoloru (zpět ke korenum). Jsem zvědav jak vypadá ve skutečnosti oproti obrázkům. Upřímně už jsem přemýšlel nad Nc X, ne že by Varadero bylo špatně to určitě nee. Ale je to spíše hodně cestovní motorka a ta váha a manévrování v pomale jízdě mazec. Myslím ze konečně návrat Transalpa bude sice o zvyku k jeho nevem designu a jeho vsestrane využití také super. Akorat ta cena no. Po tom co bych chtel tak je hodne pres 300. No uvidíme. Moc dekuji za pěkný test a první zkušenosti s touto ikonou.

oration (1) napsal 20.03.2023 v 21:36

V mojich ociach je to strasne hnusne a nicim neohurujuce v kategorii mid-endur.

dave-lister (46) napsal 20.03.2023 v 20:57

V porovnání se starým Transalpem, ten nový jede jak šlak.
Nelíbí se mi světlá výška, mezi zemí a tím krytem motoru není moc místa, je to dost břichoplaz.

Codo (354) napsal 20.03.2023 v 20:46+1

Supr test jako vždycky, díky, Honzisi

Frankie (731) napsal 20.03.2023 v 20:40+3

Tak jsem teď skouknul i video a musím říct, že se mi ta motorka celkem i líbí. Asi že jsem měl kdysi Transalpa 650
Rozhodně vypadá nový Transalp mnohem líp než nový Hornet

Samozřejmě musím pochválit podrobný test stroje, kde jsme se dozvěděli vše potřebné a důležité a to jak v psané formě, tak ve videu. Pěkná práce !

emánek27 (39) napsal 20.03.2023 v 19:52-2+1

jízda na motorce je pro mě největší koníček a výrobu nepěkných motorek nebudu nikdy podporovat. Mám malou Hondu a nechám si ji. Výrobci motorek jsou pro mě velkým zklamáním. Ale taková je doba....že: "takové ty komfortní prvky standardní výbavy, najdeme zde kompletní LED osvětlení"...wtf...

kníželucifer (31) napsal 20.03.2023 v 19:39-2+1

Krok zpátky pro Hondu

marna (10) napsal 20.03.2023 v 17:53

Rozdiel v cene medzi transalpom a príbuzným naháčom hornet 750 pre mňa zostáva nepochopiteľný.

korni (116) napsal 20.03.2023 v 15:08

Ano. Design může pro někoho být trochu nuda, ale mně se docela líbí (sice nenadchne, ale ani neurazí). I ostatní Honzisovy poznatky (díky za podrobný test ) potvrzují že je to Honda jak se patří a určitě to bude dobrá motorka. Za mně ale ten test potvrdil přesně čeho jsem se bál. Už podle ultra krátkozdvižné konstrukce motoru jsem čekal, že to bude hodně točivé, což je to, co od cendura a dvouválce úplně nechci. Jsem hodně zvědavý jak dopadne v přímém srovnání s konkurencí a hlavně v V-Stromem 800. Ten má poměr vrtání a zdvihu (84/70mm), který by mohl mít více síly ve spod a ve středním pásmu (jen teorie) a což je to, co mně u takové motorky zajímá. V-Strom sice trpí nadváhou a z jeho designu (aspoň podle fotek) jsem dost rozpačitý, ale i tak jsem na něj hodně zvědavý. Za sebe bych v této kategorii dal před Transalpem přednost Tenere 700. Uvidíme až se novinky poměří s již známou a osvědčenou konkurencí.

Petaheaven (51) napsal 20.03.2023 v 14:22+1

Za mne...první generace nejhezčí,na druhé místo bych dal tu nejnovější a pak až ty mezi generace...ty mě moc nenadchly

Mann (1532) napsal 20.03.2023 v 13:58+1

Těší mě, že Honda vrátila Transalpa do výroby Jen ta pasáž kolem předního světla mi silně připomíná NC 750. Už od představení první studie jsem si přál, aby tomu tak ve finále nebylo. Trošku té designérské odvahy bych prosil, aby byl Transalp víc osobitější- výraznější a ne jen "něco" mezi NX 700 a Africou Twin

MartinXL650V (172) napsal 20.03.2023 v 13:48

Díky moc pěkný popis novinky (vč. odpovědí na dotazy uveřejněných minulý týden).
TransAlp byl vzdycky příjemný spolehlivý dělník, držák a vypadá to, že nový XL750 má být zase přesně takový. Asi by klidně mohl být bez el. asistentů, režimů... přijde mi že cílová skupina by uvitala spíše jednoduchost, než high tech, ale treba se pletu a už je jiná doba.

mRKEF (88) napsal 20.03.2023 v 13:13+2

Parametrově zajímavé, i design není zlý kromě toho předku. Ten je prostě tak fádní a nudný, že to celé zabíjí.

maraton (180) napsal 20.03.2023 v 13:08+8

Asi budu jeden z mála, mě se ale ten uhlazenej Transalp s lehkým nádechem retra líbí!
Oproti minulé verzi s tím prapodivným světlem vpředu či oproti šilhavé Hondě 300 Rally úplné pohlazení očí!
V testu, mimochodem pečlivě napsaném, mě překvapila její ochota do zatáček, to bych u takovéhle motorky nečekal.
Chápu, že dneska není složité přijít s různým laděním a režimy, aby se ukázalo, jak jsme současní a na výši, nicméně se opět ukazuje, že to je dneska zřejmě nejzbytečnější věc na motorce. Každý zapne režim sport a ten si tam nechá, jako Honzis v testu.
Naštěstí to nevidíš, nijak to nepřekáží, ale stejně, taková blbost.

Jofré (213) napsal 20.03.2023 v 12:46+4

Pro mě ideální univerzál, klidně bych oželel nějakou tu elektroniku a přivítal štelovací podvozek.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist