globalmoto_duben_nolan




Honda PS 125i

Novinka na trhu v ČR, ovšem variace na oblíbené téma s hezčím designem. Možnost dodání i motoru o 25 ccm větším. Jen pro představu je to vlastně přímá konkurence Dylana 125 a @ 125. Tedy palba do vlastních řad? Ano i ne. Podíváme se mu trochu na zoubek.

Kapitoly článku


Design a hodnoty


Přepracovaný výraz, tak trochu do retro stylu. Ovšem není to na 100% retro. Přeci jenom designéři krotili své představy. Vzešel z toho velice pěkný skútr. Navíc vybrané barvy podtrhují osobitost. Vhodně zvolené přístroje, kompletní informace a vše co potřebujete je na palubce překryté čirým plastem. Rychloměr dominuje, po stranách jsou kruhové ukazatele, palivoměr, teploměr, směrovky, kontrolka dálkových světel a kontrolka výměny oleje. Nad tím je malá kaplička s hodinami a velkou kontrolkou FI (vstřikování).




Jinak vše ostatní je ukryté pod plastem. Po otevření sedla mě potěšila jedna zásadní věc. Nacpete tam celou integrálu. Sice je to o fousky, ale vejde se. To se u této kategorie v poslední době vyráběných skútrů nevidí. V základu montovaný nosič, sice s malou nosností (5 kg), ale aspoň něco. Malý prostor před koleny, který je uzamykatelný a vejde se do něj alespoň peněženka a mobil či jiné drobnosti.


13“ kola na masivních pneumatikách, přední kotoučová brzda a zadní bubnová s tím, že je zde zakomponován na zadní brzdu i systém parkovací kolíbky. Ovšem skútr postrádá boční stojan, takže tato funkcionalita v základu postrádá význam. Klasický stojan ovšem plní funkci dobře.
Papírová hodnota výkonu je udávaná na 10,1 kW, tedy 13,7 koně při 9000 otáčkách. Krouťák je na hodnotě 11,5 Nm při 7000 otáčkách. Na tyto hodnoty jsem zvědavý. Ovšem v celku toto vše hodnotím kladně.


Posaz a vlastnosti


Uvolněná pozice na pohodlném sedle pro řidiče, ovšem bez možnosti natažení nohou. Jiné uložení nohou konstrukce nedovoluje. Jak je obvyklé u Hondy vše je v dosahu. Spolujezdec má skoro to samé pohodlí a jeho chodidla mohou spočinout na výklopných stupačkách. Za nosič se dá poměrně slušně držet.
I po delší trase cca 80 Km jsem necítil žádný sedací problém. Po dalších 60 Km už to tak slavné není, ale v kuse asi 150 Km na tomto typu stroje nikdo jezdit nebude, i když i takoví se jistě najdou. Myslím, že na dojíždění na kratší trasy je to naprosto ideální společník a pomocník. Za deště jsem poznal, že tvar předního krytu je velmi zdařilý a na nohy se voda vůbec nedostane. Maximálně seshora, kdy na ně teče voda zachycená tělem. Tomu by mohl zabránit doplňkový plexištít.


Honda dala do vínku i systém CBS (brzdový asistent, který rozkládá brzdný účinek mezi obě kola). Mě osobně se tento systém velmi zamlouvá a na skútru obzvlášť. Skútr má udávanou hodnotu 126 Kg bez náplní, i přesto je CBS skvěle využitelné. Hodně příjemný byl údaj o spotřebě. Hodnoty se nelišily nikdy více než o pár desetin, takže jezdit v průměru do 3 litrů je velmi slušivý údaj.

Jízda


Startování obvyklé. Po otočení klíčkem zapiští stříkačka. Stisk jedné z brzd a mačkám startér. Zapištění se mění v sykot a stříkačka plní válec benzínem. Zde můžu říci, že na místě má skútr velkou možnost manévrování. Řidítka jdou natočit do velkých úhlů.
Odpich slušivý i ve dvou. Přesto nejlepší je jezdit sám, jen jako řidič, protože máte pohodlí a možnost se různě na sedle „vrtět“. PS 125 se rozjíždí velmi svižně. Na rovinkách se rychloměr zastaví na hodnotě 110 km/h. Z mírného kopečka či za příznivého větru se dá vydolovat i 120 tka, ale to je opravdu extrém. Přesto na větší vzdálenosti není problém udržet cestovní rychlost na čisté stovce, tedy i do kopečků. Náklaďákům ujedete, aby na vás neházely špínu ze silnic. Úzká stavba tento stroj předurčuje do města. Nejlepší je opravdu „lítat“ s tímhle skútrem skrz zaplněná města a moc se neohlížet na zpocené tváře plechovkářů. Vždy se vejdete a motor vás nenechá na holičkách. Na menší výlety, klidně. Na dlouhé cesty bych volil něco s výkonnějším motorem, ale tohle je prostě městská a příměstská záležitost. To PSku sedí. Ať jedete pro noviny nebo se posunujete do práce, musíte uznat, je to prostě zdařilý výtvor, který nedělá Hondě ostudu.


Zhodnocení


PS 125 doplňuje řadu skútrů od Hondy a kdybych si měl vybrat, tak bych spíše sáhl po něm, než po výše zmíněných dvou. Jak designově, tak jízdními vlastnostmi se mi jevil jako lepší než o trochu starší modely. A za necelých 80 tis. je to dobrý kup. Rozhodně mohu říci, že využití bych pro něj našel a nemusel bych hledat dlouho.

Informace o redaktorovi

Marek Hrodek (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist