Honda Forza 125 vs. Yamaha Xmax 125 Tech Max: Maxiskútrová lekce japonštiny
Text: František Hadt | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 9.7.2021 | Zobrazeno: 25 898x
Text: František Hadt | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 9.7.2021 | Zobrazeno: 25 898x
Test ako z rozprávky: Pokles výkonu u Yamahy o 15% a vraj nijako to nepoznať. Hlavne pri tých jednociferných číslach kW... NEchce sa mi veriť. Veta, že 90-ka kopec nekopec potrebuje definíciu, čo je to kopec :) A 120 tachometrových je skôr pocitová rýchlosť. V tabuľke údajov predpokladám, že je konštrukčná maximálka z techničáku. Yamaha na konci minulého roka pri EURO5 v tlačovej srpáve sľubovala ešte výkonejší motor. Kto by si vtedy pomyslel, že sa to dá definovať pätnásťpercentným poklesom v kW.
Okrem toho test v pohode pre tých, čo nehľadia na cenu, v pomere cena/výkon/úžitok ich deklasujú menší bračekovia.
Zajímavý stroječky. Technologie je tam neúrekom. Určitě si to své kupce najde, jsou vidět poměrně dost - aspoň tedy ta Forza u nás. V Evropě je spousta lidí co si papíry na A nechtějí řešit a neobrací každou korunu a takovýto skútr si koupí za jednu - dvě výplaty. Tyto "vlajkové lodi" nejsou o emocích ale o maximálním komfortu a minimálních provozních nákladech pro pohyb ve městě a okolí.
I když já bych raději SH - velký kola na naše příšerný liberecký silnice a plochá podlaha je něco, co na skútru vyžaduji.
Je plno 125, které "nedávají smysl" - chopper (DragStar 125), velké cestovní enduro (Varadero 125) atd. A přesto jich jezdí spoustu. Přitom cílová skupina jsou v 99% jen mlaďasové.
Pro skútry 125 je cílová skupina mnohem, mnohem širší. A tedy poptávka po maxiskútrech v téhle objemové kategorii existuje.
A proč si koupit maxíka, když je podle mnohých diskutérů lepší prcek jako PCX?
1. Lepší ochrana před počasím (dojíždím 40 km do práce a občas bych motorku za toho maloobjemového maxíka vyměnil).
2. Dospělá osoba (myslím hmotnostně) na maxíkovi vypadá lépe, než na miniskútru.
3 reakce
mě od těchto maxi skútrů v kubatuře 125 odradila jediná věc a to tragickej poměr výkon/hmotnost, no a pak taky cena, oproti (podle mě smysluplnějším konceptu) PCX/Nmax/Medley/SH125, které představují obratne městské mašiny s váhou zpravidla pod 130kg a cenou do cca. 80 až 90 tisíc
Já co mám velkýho Xmaxe 300 aji PCX, tak po Práglu mnohem radši toho hujdího mrňouse - otočí se na 2,5 metru takže když se nudim, tak gymkhana kdekoliv a to kilčo je tam na Jižní spojce taky hned, a trvale
Samože velkej iksmaks i město taky zvládá, ale trochu nudně nojo
Upřímně řečeno nechápu tyto velké skútry s malými motory. Do města zbytečně velké a mimo město zcela nedostatečný výkon.
2 reakce
Takže klasika. Yamaha spíše pro milovníky sportovnějšího pojetí a Honda pro pohodáře.
Tu sportovnost ovšem poněkud deklasuje těch 9kW počítám, že tady Yamaha zapracuje a v modelu pro další rok s tím něco udělá, protože takhle přichází o pověst lídra na poli sportovně laděných skútrů. Ten podvozek si zaslouží 11kW
2 reakce
U Hondy sedačku dať čalúnikovi, nech to dizajnovo prešije, kolesá lakírnikovi, nech ich hodí do zlata. A máš Tech Forzu. V kľude by to mohla spraviť aj Honda, priplatil by som si.
Hmmm, takze maxiskutr, ktery neni pro lidi nad 180cm a motor 9kW Klasicka Yamaha posledni doby
Honda ale neni po zadu s nesmyslama. Cena s kufrem za 142 tis. a 11kW, kdyz clovek muze mit SH350i s kufrem za 130 tis. a 21,6kW plus mnohem lepsi prostor diky rovne podlazce mnohem vhodnejsi navic do mesta?
Tak nevim no.......
8 reakcí